Zpět na článek

Diskuze: NVIDIA přesouvá herní divizi pod tzv. "Edge Computing"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

nehalim
nehalim
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 5. 2026 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prechadzam preto v ramci notasa na MAC , asi pockam na M6,,na desktope este z 5090 ,win

Semik
Semik
Level 50 Level 50
23. 5. 2026 22:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

whatever ..Hrádky s účtovníctvom.

Reklama
Darth36
Darth36
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 5. 2026 23:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konkurence tak slabá, že už ani nemají důvod to reportovat jako single číslo..

mezitím co nvidii poslední Q, kdy gaming ukazovala narostli zisky do extrémních čísel tipu 4000+ milionu $ za Q, AMD to zase o 1000 milionu $ padlo z roku 2022 a 2023 na 500- 700 mil $...

Mít takovej monopol i přesto, že jim je to prakticky jedno, protože stačí dát DLSS starým kartách a je to automaticky víc, než dělá amd.. je šílenost :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 30 Level 30
22. 5. 2026 18:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

TOP10 na alze se projevilo a AMDD bude mít konečně 90% trhu GPU (vzhledem k tomu, že nvidia zastavila výrobu a krachuje) 😁😂

DWCZE
DWCZE
Level 4 Level 4
22. 5. 2026 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle corpo čachry machry miluju.

Reklama
Jan Belka
Jan Belka
Level 52 Level 52
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 5. 2026 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zacatek konce :)

iperitas
iperitas
Level 46 Level 46
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 5. 2026 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Sranda bude ked nvidia bude brat grafiky ako okrajovu zalezitost a aj tak si udrzi 95% trhu, lebo mizerne portfolio grafickych cipov od AMD skoro nikto nechce.

Darth36
Darth36
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 5. 2026 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka AMD také schovalo své radeony raději k procesorům, ale tehdy to začatek konce nebyl, klasický dvojí metr předpokládám. taková bělkovina 😁

Zubik1000CZ
Zubik1000CZ
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
23. 5. 2026 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Konec začal už s příchodem RTX

Losfantos
Losfantos
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 5. 2026 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ To je pravda od té doby šlo AMD s Radeony hodně dolu

Vasho22
Vasho22
Level 26 Level 26
23. 5. 2026 22:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ zase si po par mesiacoch dostal vychadzku?

casperrapid
casperrapid
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 5. 2026 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Vasho22 Vypustili ho z garáže 😀

PanBoh
PanBoh
Level 27 Level 27
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
24. 5. 2026 07:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zubik1000CZ aha zubik, uz sa najvetsi dezolat z ddwordu nudi ? :)

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
22. 5. 2026 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Edge computing" 🫣 ... úžasný new speak, fancy marketing název ... pro lokální zpracování dat přímo v zařízení 😂 ... a ten AI Lyko překlad "zpracovávají data na okraji sítě" by nám mohl třeba vysvětlit, jak to vypadá v reálu? Něco jako když pavouk v pavučině cucá mouchu? 🤪
Jinak je to jen účetní / prezentační ojebávka ze strany NVDA, aby prodej grafik nebyl v propadu kvůli cenám a nedostatku komponent, tak to přesunou mezi AI akcelerátory, které mají nejlepší růst.

JiVy
JiVy
Level 50 Level 50
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 5. 2026 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Zároveň je to i špatné znamení pro nás, coby zákazníky, protože to naznačuje, že herní GK se ocitají mimo střed zájmu a tedy se jejich vývoj se nejspíš bude i dál zpomalovat.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
23. 5. 2026 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Ale z pohledu ekonomiky firmy pochopitelny krok, ma povinnost vuci akcionarum vydelavat, tak je jasne ze bude delat to, co vydela nejvic a to v soucasne dobe nejsou herni grafiky. AMD dela to same samozrejme. Bohuzel pro nas hrace, nenadelame s tim nic.

LV426
LV426
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
23. 5. 2026 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Ono je to stejně jedno, co se her týče, kvantita přebila kvalitu a herní průmysl je v těžké když ne krizi, tak stagnaci určitě.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 43 Level 43
23. 5. 2026 17:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Seš prostě jen přežraný hromadou obsahu co se na tebe ze všech stran řítí... Je pravda, že kdyby vycházelo 5 - 3A her ročně jako v 1995, hrajeme to 3x dokola a obdivujeme jak je to dokonalé..

Stejné je to třeba na Netflixu, než najdeš film, co by tě teoreticky zajímal, trvá vyhledávání samotné jako půlka toho filmu, a pak je to něco jiného než jsi čekal...

Hromada lidí tyhle VoD už dnes shrne s tím, že je tam stejně všechno sračka, protože je tam toho tolik, že nemají šanci v té hromadě najít to kvalitní...

Já třeba hraju 2-4 roky staré příběhové hry a vím do čeho jdu, a snažím se to i dohrát, ne s tím seknout hned jak vyjde nějaká další "must have" pecka.

Ta je "must have" chvilku, pak už zapadne prachem..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
23. 5. 2026 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 To mas pravdu, najit neco co by me bavilo v ty hromade co vychazi je oser. Kdyz mam neco, co si chci zahrat, tak tomu stejne dam rok od vydani, nez to dodelaji a opravi chyby …

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
24. 5. 2026 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Krome simulatoru (FS24, Motor Racing, Assetto …) hraju pribehovky - takze Last of Us 1,2, Uncharted 4, StarWars Outlaws, oba dily Horizon, Mafia Old Country … casem chci dat Pragmatu, RE Requiem, 007 - pokud bude dobrej … z malych her me bavila Planet of Lana a Kena, casem si dam Phonopolis od Amanity.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 43 Level 43
24. 5. 2026 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Mno myslím že na tu bídu jsi našel doslova hromadu her.. Dokonce i proklínané Outlaws (na kterých osobně nevidím naprosto nic špatného)...

Mám dojem, že nevím co hrát dřív, respektive co vypustit nadobro. Herní průmysl je v krizi, ale ne proto, že byly jen špatné hry, ale proto, že naprostý přetlak nabídky nad poptávkou - a to včetně kvalitních titulů..

Zároveň náklady rostou do nesmyslů (GTA6 = 1 000 000 000$) a tohle dělá z vývoje extrémně riskantní podnik, který v budoucnu zdaleka ne každý ustojí..

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
24. 5. 2026 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan To jo, ale jsou to staré kousky a většinou tyhle větší hry dám tak 2 za rok - kvůli času, který tomu mohu dát a taky si to chci "užít". A ty co mám v zásobě, dám taky až tak za rok, až budou "dodělané". A jak píšeš o Outlaws, mě bavil ten svět, příběh, postavy, nechápal jsem ten hejt, ale tak každému se líbí něco.

Je to jak píšeš, je toho strašně moc, stejně jak jsi psal o VoD, naprosto přehlcené tunou hnoje a v tom herním je to stejné. Taky mi chybí ta doba, kdy každou hru jsme hráli x krát, projít úplně vše, vysbírat vše, prostě si to užít, protože další kousek hned tak nebude. Vývojáři optimalizovali až se z nich kouřilo, aby to ten HW tenkrát vůbec dal. Dneska do toho plácnou unifikovaný engine, půlka assetů je koupenejch a příběh sesmolí autista o přestávce mezi sójovým latté a marxistickou revolucí :-) ... optimalizace je sprostý slovo a tomu všemu napomáhají technologie, které to teda nějak ojebou. Divnej svět. Zlatá doba Lemmings apod. her, kdy jsem si v assembleru na ZX Spectrum psal svoje první aplikace, které se museli vejít do 48 kB a občas k tomu použít i grafický buffer. :-)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 43 Level 43
24. 5. 2026 22:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Souhlas ale...

1) Tu přehlcenost obsahem ale nemůžeme mít světu za zlé. Prostě se chrlí všemožné a na tobě je, aby sis odfiltroval to dobré. Máš možnost volby. Dobrého je furt fest.

2) Cítím, že máš nasazeny růžové nostalgické brýle, které ti napovídají, že kdysi bylo všechno dokonalé a uoptimalizované k smrti.. To je právě ta nostalgie, ale pravda to určo není. Pokud ti v době vydání (1996) běžel TombRaider1 v 640x480 (ekvivalent dnešního 4k) na PC za 50000 (v přepočtu na dnešní ceny 250.000kč) v 8 !!! fps, tak jsi to prostě bral jak to je.. DNES byl řekl, že to neskutečně neoptimalizovaná sračka.

3) Unifikovaný engine je ten důvod, že máš tak dokonalé hry jaké máš. Pokud by si každý DNES psal svůj engine per hra jak v roce 1996, vývoj by se nikdy nezaplatil a pokud by to vyšlo, krabička se hrou by stála 20000 a ne 1700..

4) Ano hry na ZX co vlezly do 42kb (6kb byla "VRAM"), byly neskutečné. Když vezmeš v potaz, že těch 42kb je pár stránek psaného textu.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
25. 5. 2026 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Nemám pocit, že bych měl růžové brýle, že by tenkrát bylo vše dokonalé. Spíš mám pocit, že už všechno bylo napsané, natočené, vytvořené, vymyšlené ... a technologie co máme nám umožňují toho tvořit víc, rychle a hodně. Málokdy si řeknu wow, to je super, to jsem ještě nikdy v životě neviděl / neměl / nezažil. Možná je to ovlivněný věkem, těžko říct. Není to stěžování si, jak píšeš je z čeho vybírat, jenom se asi ztratilo to kouzlo nového, nebo nevím jak to jinak nazvat :-)

K tomu enginu - je spousta studií co mají vlastní engine a hry na něm se zaplatí (ano, na jednom engine udělají více her, někdy ho i poskytnou jinému studiu v rámci jednoho vydavatelství), vypadají skvěle, běží skvěle, úplně si nemyslím, že by bez těch univerzálních enginů nevznikly dokonalé hry, které máme. Právě to z té tvorby dělá hnůj, ze kterého se špatně vybírají ty kvalitní kousky. Stejně tak je to s filmem - možnosti technologií animací, CGI, teď i AI přináší jen to, že najít kvalitně natočený film / seriál a ještě podle kvalitní literární předlohy, je taky nesnadný úkol.

JiVy
JiVy
Level 50 Level 50
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 5. 2026 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant No, právě proto, že je to z pohledu firem logické, tak se nejen vývoj herních GK téměř zastavil, ale zároveň se herní HW výrazně prodražil.
Herní HW si platí samotní hráči her, jinými slovy koncoví spotřebitelé, zatímco AI projekty jsou nejméně o jednu úroveň v 'potravním řetězci' výš a navíc mají na své straně investiční kapitál investorů, kteří jdou po těch 'nejvíce trendy' investicích.
V této přetahované tahají hráči za výrazně kratší konec provazu.
Na druhou stranu to znamená, že se tomu přizpůsobují i herní vývojáři a HW nároky her nerostou tak prudce jako dříve, tedy i herní HW pomaleji zastarává. To ovšem zároveň dále snižuje poptávku a tedy odrazuje firmy od investic do vývoje.
Tomu se říká začarovaný kruh, pro pesimističtěji založené jedince 'spirála smrti' 😇

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 43 Level 43
24. 5. 2026 12:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Já bych v tom drama opravdu neviděl, to že stoupání nároků velmi zvolnilo až se téměř zastavilo je možné pozorovat už tak půl dekády..

No a vzhledem k tomu, jak hry už od RDR2 vypadájí je to vlastně dobře ne? Koupím kartu, mám ji na 5-7let..

Jen to chce uměle nezvyšovat nároky her tím, že každý druhý rok potřebuju vyšší rozlišení a 2x víc fps - bůh vĺ na co

JiVy
JiVy
Level 50 Level 50
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 5. 2026 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Já v tom taky žádné velké drama nevidím. Jenom se mění svět, ve kterém jsme my a zejména IT publicistika žili. Postupně se méně a méně píše o technologických novinkách a úžasných perspektivách nových technologií, a více a více se píše o zdražování, nedostupnosti HW a dokonce o znovuzavádění výroby už opuštěného HW.
Pokud jde o hry, tak situace je taková, že objektivně stejně nikdo nemá tolik času, aby si mohl zahrát vše, co vychází a co by ho mohlo bavit, takže nehrozí, že by nebylo co hrát, když náhodou zbyde chvilka času.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
25. 5. 2026 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy IT publicistika naskočila na vlnu strašení a negativismu za každým rohem, příkladem každovíkendový strašící článek Rybky. :-) ... Všechno je špatně, všichni všechno kritizují (já to dělám teda taky :-)), kde je něco pozitivního? Však je to i tady, někdo něco napíše že se mu líbí nějaký case, grafika, nebo má rád akvárko, někdo zas ne, ostatní mu dají čočku :-) ... Je to asi i nevědomky, jak jsme tím všichni ovlivněný. Vychází nová hra a už podvědomě čekáš, že to bude blbý, neoptimalizovaný, plný bugů, bez podpory toho a toho, s hromadou DLC - prostě tě to naštve ještě než to vyjde ...
To že se cyklus GK zpomalí je jenom dobře, existující karty mají výkonu v kýblech na rozdávání, SW (DLSS/FSR aj.) udělají taky moc, vývojáři ať se raději snaží dělat dobré příběhy, optimalizují, trochu se s tím pomazlí. Ve finále to zas taková katastrofa nebude, přesně jak píšeš.

JiVy
JiVy
Level 50 Level 50
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 5. 2026 12:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant IT publicistika nemá dost novinek, takže si musí témata aktivně hledat. Kdyby tu byly každý rok nové GPU a CPU, tak by se mohli věnovat těm.
To, že je každá změna k horšímu, je věčné pravidlo. Člověk se něco naučí používat a v tu chvíli mu to změní, takže mu skokem klesne produktivita, než se tu novinku pořádně naučí. Subjektivně nás tedy změny obtěžují a to i přes to, že ve chvíli, kdy novinku zvládneme, tak je to zpravidla velké plus, ale lidé jsou jako pověstné žáby v hrnci s vodou. Rychlé změny vnímáme, pomalých si nevšimneme.

maslovycroissant
maslovycroissant
Level 50 Level 50
26. 5. 2026 21:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JiVy Těch HW novinek je dost si myslím. Ale když se podíváš tady na PCT, tak se jenom profrčí v novinkovém souhrnu autistickou AI, takže to slouží maximálně jako link na originál, který vznikl méně autistickou AI :-) ... Redaktoři tomu nevěnují dostatečnou péči, aby tu informaci kterou přinesou nějak vytěžili. Všechno je to jenom honem honem abychom měli co nejvíc stránek s reklamou. Přidaná hodnota nula. Příkladem jsou články o nesmyslném snadném chlazení ve vesmíru či nevysvětlení čtenářům, proč chlazení datových center spotřebuje stejně vody jak jaderná elektrárna.

JiVy
JiVy
Level 50 Level 50
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 5. 2026 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslovycroissant Ona i ta IT publicistika má různé žánry a úrovně. Jenže ty opravdu odborné bývají úzce zaměřené na odborníky v jedné oblasti (zálohování, šifrování, db, Python atd.) a logicky nemají velký dosah.
Tady jsme na stránkách média, které se soustředí na novinky zejména v HW pro domácí využití, tedy herní PC a hry. Tak se to historicky vyvinulo a objektivně je fakt, že příliš motivace stavět si doma nové PC není a to ani pro nadšence, kterým jde jenom o vyzkoušení si novinek.
K tomu je třeba připočíst i to, že pokud neroste počet čtenářů a tedy reklamní dosah, je těžké nějak výrazně odměňovat redaktory. A jsme tam, kde jsme.

Reklama
Reklama