Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace
i Zdroj: Pixabay.com
Procesory, Paměti, Desky Novinka Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace

Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace

Ondřej Malík

Ondřej Malík

17. 4. 2024 16:00 16

Zelený tým Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace Raptor Lake (Refresh). S problémy doporučuje kontaktovat technickou podporu Intelu.

Reklama

Obsah článku

Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace – řešení máte hledat u samotného Intelu

Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace – řešení máte hledat u samotného Intelu

Ze seznamu změn aktualizace 552.12 je jasné, že Nvidia viní Intel z chyb VRAM u procesorů 13. a 14. generace Raptor Lake a Raptor Lake Refresh. Narazíte-li na problémy se stabilitou, doporučení zeleného týmu je jasné – obraťte se na technickou podporu prostřednictvím komunitního fóra Intelu (EN), nebo se podívejte na stránku RAD Game Tools (EN). Toto na komunitním fóru potvrzuje i zaměstnanec Intelu Thomas Hannaford. Dle jeho příspěvku Intel o problémech s kompatibilitou ví a nabádá k řešení případných problémů kontaktovat technickou podporu.

Vyjádření zaměstnance Intelu Thomase Hannaforda
i Zdroj: Intel.com
Vyjádření zaměstnance Intelu Thomase Hannaforda

Problémy se projevují ve stabilitě her, chybovými hláškami o nedostatku videopaměti nebo pádu hry na plochu během kompilace shaderů. Podle RAD Game Tools se jedná hlavně o hry, které běží na Unreal Enginu. Procesory Raptor Lake a Raptor Lake Refresh mohou být během dekomprese shaderů tak nestabilní, až Unreal Engine vyplivne hlášku o nedostatku videopaměti přestože problémy jsou vázané na CPU.

Komplikace souvisí s partnerskými výrobci Intelu. Ti u základních desek nastaví výchozí limit výkonu CPU na 4096 W (nebo na neomezený). Nutno podotknout, že to se dělo i dříve, ale až u architektury 13. a 14. generace CPU od Intelu to působí výrazné problémy. Tato konfigurace totiž není defaultní pro intelácké procesory, kde je limit výkonu často pod hranicí 200 W a nachází se přesně (nebo poblíž) nejvyššího možného tepelného výkonu procesoru (hodnota TDP). Intel běžně netestuje CPU s nastavením na neomezený výkon, proto lze takové konfigurace považovat za overclocking.

Podle RAD Game Tools je možné problémy se stabilitou řešit redukováním limitu výkonu procesoru na výchozí hodnoty specifikované Intelem.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama