Playstation 3 má problémy
The Inquirer odhalil znepokojivou věc: Playstation 3, konkrétně jeho procesor Cell má problém s přístupem do paměti, který je až podezřele pomalý. Nicméně ani RSX na tom není zrovna růžově.

Pohleďte na tabulku, kde Sony udává propustnosti jednotlivých částí paměti. Přístup do hlavní paměti (XDR, max. teoretická propustnost 25,6GB/s) je vcelku rychlý, není mi ale jasné, proč je zápis rychlejší než čtení. S lokální pamětí procesoru Cell je zřejmě nějaká potíž - rychlost zápisu je 4GB/s, což se může rovnat s dnešními high-end PC, ale rychlost čtení je pouhých 16MB/s (ano, opravdu 16 megabajtů).
22,4GB/s, kterých teoreticky může RSX vymáčknout ze svých GDDR3 pamětí, je proti tomu nádhera. V porovnání s desktopovými grafickými čipy je to ale bída - dnes je standardem v high-endu minimálně dvojnásobek. Nechme ale desktopový hardware stranou a srovnávejme s tím, s čím má být PS3 právoplatně srovnáváno, tedy s Xboxem 360. Zde se dostáváme k další možné slabině čipu RSX. Pokud budeme porovnávat podle kdysi používaného standardu, kterým je počet vyrenderovaných trojúhelníků za sekundu, RSX se svými 275 miliony ani zdaleka nestačí na Xenos, který zvládne více než 500 milionů.
Tato zpráva zaručeně poškodí již tak dost špatné mínění veřejnosti o Playstationu 3. Oproti Xboxu 360 přijde PS3 na trh o rok později. Pokud bude jeho výkon pokulhávat, přičemž představitelé Sony budou obhajovat dvojnásobnou cenu všemi možnými i nemožnými argumenty, Playstation 3 bude pořádný propadák...
Zdroj: The Inquirer