Zpět na článek

Diskuze: PocketBook Touch Lux – návrat klasiky s nasvíceným displejem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

fr33k
fr33k
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby někdo psal recenzi na recenzi, tady by si pošmákl. Budu se snažit být konstruktivní:

Ad internetový prohlížeč - již vyšla aktualizace, která obsahuje vylepšený internetový prohlížeč (není označen jako experimentální), který je na poměry E-Ink čteček v poho.

"Co se týče problematického čtení PDF souborů, kterým trpí převážná část ebooků, i u PocketBook Touch Lux je tento soubor zobrazován přinejmenším zajímavě. PDF není zařízením nijak formátováno, ale prostě otevřeno, pro efektivní čtení si ho tedy musíte pomocí multi-dotyku přiblížit či oddálit dle preferencí, přičemž se vám může stát, že bude věta horizontálně roztržena vedví. Než jsem si přiblížení nastavil dle mých preferencí, chvíli to trvalo."

Výše uvedené je totální blbost. Funkce PDF reflow autorovi asi nic neříká. Doporučuji dostudovat a recenzi upravit (pomůže návod). Tato čtečka je jednou z nejlepších na trhu na PDF, i v PDF umí zvětšovat písmo (ne, opravdu nebudete muset text řádků honit mimo displej, jak popisujete). Samozřejmě stejně jako ostatní čtečky s E-Ink displejem o této velikosti, není vhodná na naskenované PDF.

Zájemcům o čtečku nebo vlastníkům této čtečky doporučuji recenzi, kterou psal dlouholetý uživatel čteček (a tedy odborník) a ne nějaký Ondra, který si koupil svou první čtečku a celou jednu kapitolu věnoval tak důležité věci, jako že je uložena v pyžámku :-) Recenze obsahuje i tipy a triky - http://www.ebook-ctecky.cz/blog/2013/06/recenze-ctecky-elektronickych-knih-pocketbook-touch-lux-623/

fr33k
fr33k
Level 1 Level 1
24. 9. 2013 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby někdo psal recenzi na recenzi, tady by si pošmákl. Budu se snažit být konstruktivní:

Ad internetový prohlížeč - již vyšla aktualizace, která obsahuje vylepšený internetový prohlížeč (není označen jako experimentální), který je na poměry E-Ink čteček v poho.

"Co se týče problematického čtení PDF souborů, kterým trpí převážná část ebooků, i u PocketBook Touch Lux je tento soubor zobrazován přinejmenším zajímavě. PDF není zařízením nijak formátováno, ale prostě otevřeno, pro efektivní čtení si ho tedy musíte pomocí multi-dotyku přiblížit či oddálit dle preferencí, přičemž se vám může stát, že bude věta horizontálně roztržena vedví. Než jsem si přiblížení nastavil dle mých preferencí, chvíli to trvalo."

Výše uvedené je totální blbost. Funkce PDF reflow autorovi asi nic neříká. Doporučuji dostudovat a recenzi upravit (pomůže návod). Tato čtečka je jednou z nejlepších na trhu na PDF, i v PDF umí zvětšovat písmo (ne, opravdu nebudete muset text řádků honit mimo displej, jak popisujete). Samozřejmě stejně jako ostatní čtečky s E-Ink displejem o této velikosti, není vhodná na naskenované PDF.

Zájemcům o čtečku nebo vlastníkům této čtečky doporučuji recenzi, kterou psal dlouholetý uživatel čteček (a tedy odborník) a ne nějaký Ondra, který si koupil svou první čtečku a celou jednu kapitolu věnoval tak důležité věci, jako že je uložena v pyžámku :-) Recenze obsahuje i tipy a triky - http://www.ebook-ctecky.cz/blog/2013/06/recenze-ctecky-elektronickych-knih-pocketbook-touch-lux-623/

vipe
vipe
Level 3 Level 3
27. 8. 2013 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co se týká PDF, je snad OK, že ho čtečka neformátuje (je to PDF že), a nepochybuji o tom, že v menu nastavení pdf bude položka reflow nebo tak nějak, která umožní přeformátování dokumentu (alespoň moje stará 611 to tak má)

MV
MV
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vipe Jo jasně, to je u 623 taky tak. Když je potřeba, umí reflow PDF. A taky aspoň zvětšení s ořezem okrajů na maximum.

Plus nevím, jestli autor aktualizoval FW na poslední verzi, zrychlil se prohlížeč (ačkoliv ho osobně nepoužívám, koupil jsem si čtečku a ne tablet právě pro to, abych na ni četl a netáhlo mě to na net :lol: )

Drdek
Drdek
Level 1 Level 1
27. 8. 2013 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to hodně individuální, ale když rovnám ten "dizajn" s Kindle Touch (mám tu čest vlastnit) nebo se 4-kou/5-kou tak se mi zdají povedenější. Přeformátování je dílem okamžiku se spoustou nástrojů co jsou k mání (Calibre aj.) a trocha radosti z toho "že to zvládnu sám" myslím neubírá na komfortu :-)
A jestli bude někdo nadávat že to neumí pořádně web a jiné - kupujete si čtečku co je na čtení,jestli chcete jukačku na net,video,pařit hry kupte si tablet.
Tak a teď bijte :-)
Pěkný den FŠEM !

mixal
mixal
Level 1 Level 1
27. 8. 2013 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na podsvieteni je najdolezitejsie pre mna ci a ako blika. Jednoduchy test sa da spravit uz aj mobilom/fotakom.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 8. 2013 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opet mi chybi pomerne zasadni (pro me) informace. Podporuje ctecka nejakym zpusobem adresarovou strukturu?
Mam vlastni knihovnu vytvorenou a ulozenou na serveru systemem kazdy autor - vlastni slozka. Uvnitr pak knihy v epub. Je to univerzalni, perfektne to vyhovuje a nepotrebuji zadny dalsi databazovy system, zadne prevody, vytvareni knihoven/indexu, nic.
Kdyz proste tuhle knihovnu zkopiruju na sd kartu a vlozim do tohoto pocketbooku, bude to fungovat stejne? Uvidim v nekterem ze zobrazovacich rezimu ctecky svou adresarovou strukturu? Nebo se proste jako u spousty jinych ctecek nejak vnitrne zindexuje a vylistuje milion knih NAJEDNOU, ignorujic, jak jsou ulozeny ve slozkach?

Btw, chapu to spravne, ze ma ctecka vzadu dole jakoby vybouleni, takze bude blbe sedet v univerzalnich pouzdrech, ktere pocitaji s rovnymi zady? Je k tomu tedy nejake slusne originalni pouzdro?

Listovani jen tlacitky dole (nebo dotykem) nepovazuji za vhodne. Malokdy drzim ctecku tak, abych pohodlne mohl otacet temi spodnimi tlacitky. Chtelo by to tlacitka na obou bocich.
Matlat po displeji nechci, kdyz to neni nutne. Uz jen prirozena mastnota lidske kuze to pri castem cteni casem zadela. Vyzkouseno.

Ondřej Štěpánek
Ondřej Štěpánek
Level 1 Level 1
27. 8. 2013 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 Reaguji na tvar čtečky, ona linka (vyboulení) je pouze designový prvek na boku, tudíž zadní strana je hladká nikoliv vyboulená, má okolo sebe pouze jakýsi lem, který ale v pouzdru nevadí.

Souhlasím, že listování je ideální pomocí tlačítek po stranách displeje (viz. Kindle), ačkoliv lepší mít nějaká tlačítka než žádná (Kindle Paperwhite) S oním matláním po displeji také souhlasím, často se i po okrajích displeje usazují přirozené nečistoty a to mám čtečku bez dotykových funkcí.

Otázka na strukturu složek již byla zodpovězena.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 8. 2013 10:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Štěpánek Aha, diky. Ono to z tech fotek neni uplne dobre videt.

zikurat
zikurat
Level 1 Level 1
27. 8. 2013 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 Ano, ctecku mam a adresarovou strukturu to pouziva, proste anglicky knihy mam ve slozce English a cesky v Czech, pricemz v menu "Knihovna" normalne prochazim slozky jako v PC. Slozky lze primo ve ctecce mazat, prejmenovavat i presouvat.
Jinak doporucuju smazat vsechny nepotrebne slozky s jazyky (rustina, francouzstina atd.) usetrite peknych par set mega a funkcnosti se to nedotkne :)
A jeste pokud by mel nekdo problem s pripojenim k wifi, tak pomuze v routeru zmenit polozku Channel width z 40MHz na 20MHz.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 8. 2013 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zikurat [quote=zikurat]Ano, ctecku mam a adresarovou strukturu to pouziva...[/quote]

Vyborne, dekuji za info. Konecne nejaka krome Nooku, ktera to ma normalne.

Co to pouzdro? Pouzivas nejake?

MV
MV
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zikurat @5h1nj1: K téhle čtečce jsem si pořídil pouzdro Tuff-Luv (Slim).
Sice trochu dražší, já za něj dal ještě o 300 víc, ale nelituju. Je kvalitní, kompaktní, nikde žádné magnety, patenty a jiné věci co by zbytečně otlačily čtečku, resp. její LCD. Mimochodem na těch stránkách prodejce je i blog, kde je poněkud obsáhlejší recenze téhle čtečky i recenze obalů. Doporučuju pročít, podle toho jsem se řídil.

http://www.ebook-ctecky.cz/slim-pouzdro-tuff-luv-pro-kindle-4-kindle-touch-sony-prs-t1-prs-t2-kobo-touch-grafitove-p196

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 8. 2013 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně čtu často za chůze, neb v MHD a potřebuji čtečku pohodlně držet. Proto je nezbytné, aby bylo kam dát palec, aniž bych si omylem přestránkovával. Tohle mi tady přijde dost nedomyšlené.

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
28. 8. 2013 01:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Existuje něco jako tabletočtečka? Tedy kombinace tabletu a čtečky. Jde mi o to, aby to mělo z jedné strany LCD, z druhé E-Ink displej. Abych nemusel mít 2 zařízení. Prostě 2 v 1.
To bych uvítal.

5h1nj1
5h1nj1
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 8. 2013 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aminux O nicem takovem nevim, ani bych to nechtel. Zbytecne by to navysovalo vahu zarizeni, pri kombinovanem pouzivani by to prakticky eliminovalo vyhodu dlouhe vydrze na baterii u ctecek, byl by trochu ergonomicky problem s resenim drzeni, aby se nemackalo na jeden z displeju atd.

Osobne spis cekam, ze se proste casem oboji technologicky spoji do jednoho. Vyvinou se natolik kvalitni barevne e-ink displeje, ze to nebude problem. :)

MartinK2
MartinK2
Level 1 Level 1
28. 8. 2013 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upozorňuji, že ve článku je chyba. Není pravda, že skrze displej se dá otáčet jen dopředu. Dá se otáčet i dozadu klepnutím do dolní pětiny krajů obrazovky. Otáčení obecně funguje dotykem na kraje (oba) obrazovky. Pokud klepnete do dolní pětiny, otočí se o stránku zpět, pokud klepnete výše, otočí se dopředu. Kromě toho se dá otáčet na obě strany tahem prstu po obrazovce doleva nebo doprava.

Jinak jako majitel čtečky (mám ji několik měsíců) nemám proti článku výhrady, napsané odpovídá realitě. A čtečku doporučuji.

Reklama
Reklama