Zpět na článek

Diskuze: Příští generace monitorů ASUS bude mít podporu G-Sync

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Gouranga
Gouranga
Level 1 Level 1
21. 10. 2013 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"zajišťuje kvalitní synchronizaci mezi LCD panelem a grafickou kartou, což eliminuje lagy způsobené špatnou komunikací právě mezi monitorem a GPU"
nevim jestli zrovna kvalitni, ale vubec nejakou a zadne lagy to neeliminuje, timto akorat popletete lidi, co si mysli, ze lagy jim zpusobuje nejaky hardware, ktery muzou vymenit.
Toto reseni pouze omezi tearing (stejne jako vSync), stutterning (zalezitost multi gpu) a snimkove latence (nejde o latence vuci nejakemu serveru). A tyto problemy to hlavne resi v oblasti 20-30 FPS, coz by melo zpusobit, ze v techto frameratech se bude hra zdat plynula.
Otazkou pouze zustava, jestli by nebylo lepsi koupit levnejsi monitor bez teto vychytavky, diky tomu poridit lepsi grafickou kartu a problemu se vyhnout a nebyt v budoucnu vazan vyhradne na GPU od nVidie..

aio
aio
Level 1 Level 1
21. 10. 2013 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gouranga Kéžby již začali vyrábět bezrámečkové monitory, které by šly skládat vedle sebe či na sebe či jak je libo.. pak by snad měl ten g-sync i smysl pro plynulejší dojem z vizualizace, protože na vysokém rozlišení lze očekávat daleko více záškubů obrazu. John Carmack psal na twitteru, že v případě hrozby záškubu se na obrazovku pošle poslední kompletní frame, který byl v bufferu k dispozici. Takže jakýkoliv druh lagu to opravdu nevylepší, pouze se zamaskuje tearing (neúplné framy se vykreslovat vůbec nebudou).

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
21. 10. 2013 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aio V předchozí novince nám bylo slibováno, že toto vyřeší lagy i tearing. Pak bych si tipnul, že ten G modul bude obsahovat paměť na jeden snímek a ten bude ihned po kompletním načtení z GK odeslán do monitoru a současně se uvolní paměť modulu pro další snímek. Monitor bude obnovovat obraz synchronně podle odesílaných snímků z G modulu, takže obnovovací frekvence monitoru bude zcela proměnlivá, v závislosti na rychlosti plnění G modulu. Pak by to snad mohlo vyřešit oba neduhy, nebo ne?

nonestaciti
nonestaciti
Level 1 Level 1
21. 10. 2013 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gouranga Ako som už písal minule, microstuttering to nemá ako riešiť, to je problém medzi GPU a enginom konkrétnej hry, alebo ako je už daná hra napísaná. Tá kartička v monitore nemá ako dopočítať "chýbajúce" snímky, v prípade ak vám GPU vychrlí za 10 stotín 15 obrázkov a za zvyšných 90 stotín ďalších 15. V sekunde bude síce 30 FPS, ale plynulé to isto nebude. Bojím sa, že synchronizáciu snímkov to bude riešiť cez buffer, viď tie tri pamäťové čipy, žeby R, G, B :idea: :?: . Z toho vyplýva potom väčší inputlag. Neviem ako šalamúnsky to nakoniec bude riešené, no som zvedavý či to nakoniec bude pokrok oproti stávajúcim metódam boja proti tearingu.

Petr Kupský
Petr Kupský
PCTuning PCTuning
21. 10. 2013 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nonestaciti Taky jsem zvědavý na podrobnosti. Pokud by to mělo ve tvém případě nějak rovnoměrně rozložit těch 30 snímků do jedné sekundy, tak by bylo nutné do "vyrovnávací" paměti na té desce uložit více snímků najednou a na to ty tři čipy stačit nebudou. Na tomto principu to asi nefunguje.

polabecak
polabecak
Level 1 Level 1
21. 10. 2013 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nonestaciti @PET5: nerozloží 30 snímků na celou vteřinu, ale důvod, proč se obraz při 25 FPS ve hře zdá trhaný a film nikoliv je ten, že 25 FPS hry, je nerovnoměrných, tudíž nám monitor zobrazí tene jeden snímek třeba víckrát, kdežto u monitorů s G-Sync nám zobrazí ten jeden snímek jen jednou a nebude obnovovat dokud nedostane nový snímek z GF -> ve výsledku se to plynulé bude zdát ;)

petfish
petfish
Level 1 Level 1
21. 10. 2013 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nonestaciti @polabecak: Důvod plynulosti televizního obrazu je jiný, než (pouze) jeho rovnoměrnost.
Zásadní otázka je "kolik FPS je třeba pro plynulý obraz" ... a odpověď je, že to závisí na typu obrazu. Nároky jsou nízké pro obraz pomalý, bez velkých kontrastů a ostrých hran (a naopak). Tedy pro mlhu převalující se v údolí stačí 5 FPS, a pro rychlý pohyb černého čtverce po bílé ploše nemusí stačit ani 60 FPS (rozhodně většina lidí pozná rozdíl v plynulosti mezi 120FPS a 60FPS).
Nerovnoměrné rozložení pohybu obrazu v čase je jen z problémů plynulého zobrazení (a tam radši nehádejme, jak se to "bude zdát", a počkejme si na nějaký objektivní test GSYNCu).

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
21. 10. 2013 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gouranga no já nějak nevidím ten článek o převratném G-Shitu, který Shrek sliboval 18.10. slovy "Jelikož vám o ní přineseme celý článek už zítra..."
Ale on toho vždycky naslibuje...

Reklama
Reklama