Zpět na článek

Diskuze: Projekt reDefined: dokonale odhlučněný počítač

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tolik práce(a poctivé), tolik energie ale tak otřesný. Ruce autora fakt super, ale designerem asi nebude nikdy. :confused:

atom6
atom6
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kazaxx Taky bych si představoval něco jako EuroCase ML X807 + led větrák i dozadu, kdyby to někdo uměl ?! 8) :D

Crha
Crha
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Všechno špatně, zbytečná práce a s hlukem neudělal vůbec nic.
Vyrobil jsem si v mládí počítač z dřevotřísky, s tím mým tunelovým prouděním vzduchu, s lapačema hluku, vypolstrovaný miralonem, vatou a kobercem. Bohužel jsem se nedokázal zbavit nízkých kmitočtů, které prostě nešli zachytit. Celé to bylo z 2cm tlusté dřevotřísky a bylo to tak 30Kg těžké. Ale fungovalo to neskutečně. Kdybych neupgradoval tak pořád jel a to byla elektronika stará 12let~~! Přetakotvaný procák, max 50°C, grafika max 56°C, a to se jednalo o přetaktované AMD~~!
Jinak byl celý odhlučněný, když vidím plexisklo, nebo rovnou vidím větráky, tak se nemůže jednat o dokonale odhlučněný počítač. ach jo, musím to sepsat, poskládat obrázky a konečně to uveřejnit, pak se budete panu Crhovi klanět... :wink:

zaqqq
zaqqq
Level 9 Level 9
31. 5. 2017 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha "nebo rovnou vidím větráky, tak se nemůže jednat o dokonale odhlučněný počítač"

kvalitne vetraky na nizkych otackach vela hluku nenarobia, teda ak ich nemas 10cm od hlavy...

Crha
Crha
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zaqqq koukám že ti šest hluchých dalo za pravdu. :lol:

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zaqqq Tak tak, já mám case na stole (be quiet nepatří pod stůl) Silent Wings, nyní na 6V (v létě na 5V není úplně cool), case od hlavy tak 30-40cm a slyším ty děvky. Samozřejmě nejvíce hluku nadělá ten 2,5" hadr za bočnicí a grafika když hraju tak hodinu, dvě. Ale i tak je slyším.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zaqqq bavíme se o dokonale odhlučněném, nebo jen obyčejně tichém chlazení? Když jsou větráky vypnuté tak je taky neslyším to je pravda.

Kharnix
Kharnix
Level 18 Level 18
1. 6. 2017 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zaqqq @Crha: To pak nesmíš stavit nic z elektroniky vůbec, pár skřípání elektronů bude existovat vždycky :roll:

Crha
Crha
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zaqqq @kazaxx: díky, jde vidět že někteří mají ze sluchátek hodně zničený sluch.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tolik práce, přitom taková blbost - "počítač ve dřevě" :roll:

jfb
jfb
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Nechápu... proč dřevo? Jak izoluje EM rušení z PC a do PC? O kolik to bude reálně lepší, než standardní Define S?

perforex
perforex
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 6. 2017 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb Třeba protože jde o casemodding. Odlišení od běžných skříní. Třeba proto že dřevo tlumí zvuk na jiných kmitočtech než plech a naopak :idea:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb Ǔplně vidím, jak z toho září ty debilní led barvy a bliju. Chtělo by to trubkový rám, masivní gumová madla a nožky.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
5. 6. 2017 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @perforex: jako tepelný izolant je dřevo taky lepší než kov... Ale tak pro barák. Nejdříve totiž teplo absorbuje .... a pak ho odráží zpět a kumuluje :-) zatím co kov okamžitě předává (samozřejmě hliník a měď ještě rychleji než ocel)

jfb
jfb
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @Xcute: Chápu kov a LED, ale dřevo a LED je IMHO hnus.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @jfb: Víc už je jen počítač v papírové krabici. Představuju si místo toho dřeva jeklovinu s černým lakem a masivnímu gumovými nožkami, dorazy a madly (gumové doplňky třeba i v kontrastní barvě). Ideálně útroby do rámu schovat.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @Xcute: kov nese zvuk a rezonuje. I kdyby jsi tam měl tisíc gumových podložek, hrabající HDD disk ti to celé rozvibruje. :wink:

jfb
jfb
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @Crha: A kdo bude dávat do ultravýkonného PC HDD?
Nehledě na to, že rozvibrovat Define S je dost velké umění, a žádný dnešní HDD to nezvládne.
Ono ani nejsou znát nijak výrazně vibrace u 24 HDD serveru.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @jfb: Tak tohle je klasický komentář člověka co přešel z nějaké nejlacinější ocelové skříně na Fractal. jesli vám pod rukama projdou skříně různých výrobců v cenové relaci 3-8tk, zjistíte jak propastný umí být rozdíl v té ceně vs zpracování.
Samozřejmě fractal define je krásně modulární a prostorný case, ale bez duše.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @jfb: tak si tam dej noctuu 1500RPM a pokud ji budeš někdy potřebovat pustit na plnej výkon tak to taky rozvibruje.

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb @kazaxx: Proč bez duše? Často se říká, že v jednoduchosti je krása. A myslím, že u této case to platí.

wokie
wokie
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady snad umí lidi jen kritizovat. Já se naopak klaním zručnosti a trpělivosti autora článku. Na to, že skříň byla postavena prakticky podomácku, tak vypadá neuvěřitelně profesionálně. Design skvělý a těším se na další díl, kde se snad i dočteme o měření teplot, hluku a konečném výsledku. Za mne super článek!

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wokie Ten design je jak papuč po nebožtíkovi. Takový ten design, co se pokouší zpopelnit sám sebe - inspiraci bral nepohcybně u MacPro Apple.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute ale late 2013 na starší ročníky mi nešahejte. :!:

Draken69CZ
Draken69CZ
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wokie Ano souhlasím, ale proč byla zvolená jen 1151 když by se tam mnohem lépe vyjímala X99, když už si dám takovou práci (čas i peníze) s case tak tam nefláknu to 4 jádrové ubožátko. Když by se napočítal materiál a čas tak ta case bude dražší než MB+CPU a to ani neřeším že to půjde pod vodu takže další x zbytečné tisíce na "tohle".
Docela by se mi líbilo kdyby příští článek začínal "Změna platformy, Low-End necháme Eurocasu" ať už by to bylo na Intel bo AMD.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
5. 6. 2017 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Draken69CZ bo i s prací za case by byla cena nesmyslná.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wokie Autor je velice šikovný, to již dokázal i v dřívějších tématech, ale nějak absolutně nechápu účel. Navíc IMHO je to fakt hnusné, ale to je na vkusu každého.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jfb Souhlasím, ruce má zlaté, vkus nic moc :wink:

Badis
Badis
Level 30 Level 30
31. 5. 2017 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdysi jsem viděl obrázek nebo video kde bylo celé PC komplet ponořeno do jakého si oleje.Předpokládám že nevodivého! :D HDD typu SSD a všude(procesor,grafika,paměti) pasivní chladiče.V rohu jen jedna vrtule zajišťující cirkulaci oleje.To by asi bylo ideální a ABSOLUTNĚ bezhlučné PC.

Bily21
Bily21
Level 1 Level 1
2. 6. 2017 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Badis ponoření do oleje funguje:

http://oilpc.stranky.cc/

Crha
Crha
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 13:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Badis není to tak běžné, ale tato móda se dokonce rozšiřuje. Už na střední škole ISŠ-COP Olomoucká 61, Brno jsem už v roce 1999 navrhoval ponořit počítač do oleje a přetaktovat co to jen jde. Ale tenkrát jsem byl ještě chudej student. Dneska už jsou komponenty tak chladné že to má smysl snad jen u sestavy kompletně AMD (topící procák + topící grafika). Používá se přírodní nerafinovanýá olej, který teče pomalu stejně jako voda. Chladící kapacita je neskutečná, ale nic nemění problém v tom, že při dlouhodobější zátěži a podle obsahu musíš řešit chlazení toho oleje, což si vyžádá zase hluk...

jfb
jfb
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha Topící procák AMD? Jsi trochu zaspal ne? :D

Chlazení olejem se používá na servery, tam to funguje celkem dobře.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @jfb: nezaspal, prozatím je nejběžnější AMD procesor u lidí nějaké FX s TDP 90-125W a ty s tým 125W jsou většinou ještě pod OC. S ryzeny se dá počítat až tak za rok, dva až opravdu ve větším počtu zastoupí ty staré keply.

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @jfb: Není to olej ale nějaký glykol a není to v tom ponořené, ale protéká to tím )jako klasický vodní chlazení) přes centrální jednotku "kdesi" z důvodu doplňování z kanystrů a hlídání tlaku a servisu čerpadla. A není to běžné jsou to jen pousy. Nejlevnější totiž je stále klimatizovaná hala co umí až -5 °C :wink:

Crha
Crha
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha @kazaxx: nenenene fakt celý počítač se všim všudy i se zdrojem ponoří do akvárka plného oleje. :wink:

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
31. 5. 2017 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Badis Ale jdi.
Proč chodit tak daleko. 100% bezhlučné PC máme každý v kapse, říkáme tomu tuším Smartfoun. Připoj si ho k monitoru a máš PC. Jediné, co je třeba mírně dohnat je výkon stolních PC,ale to čekám tak za 5, max. 10 let.

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek No, Lumii 950 bych k počítači díky Continuum asi připojit mohl, takže teď už jen na tom rozjet Autocad a Sciu. :shock: Jak na to, šéfe? :roll:

kazaxx
kazaxx
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 06:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek za 5-10 let dosáhne výkonu těch možná 10let starých PC. jak vůbec někdo může srovnávat výkon stroje o příkonu pár W se strojem o příkonu až několika stovek W?Tohle je fakt na facku za rohem. A mimo to, ani dnešní hi-end smartfouni nemají výkon jako 5-10 let hi-end staré PC. :roll:

davkol
davkol
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek Dohnat výkon stolních PC je nesmysl. Menší čipy budou vždycky pozadu. Ale dnes už to tolik nevadí, nakonec 10 let starý desktop je pro řadu úloh bez problému použitelný.

Ještě v roce 2008 jsem měl Intel Pentium M, GMA 950, asi 1GB RAM a 60GB HDD. Normálně jsem s tím fungoval. Současný mobilní hardware zvládne totéž, pokud zachovám požadavky na software.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
31. 5. 2017 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek Smartfoun? Myslíte tu věc, co se mi při tom geniálním pasivním chlazení i s tím mizerným výkonem, co to má, při trochu větší zátěži GPU+CPU rozhicuje tak, že se to téměř nedá udržet v ruce? Mírně dohnat výkon? Za 5–10 let? Doteď si neumím představit, že bych na tom dělal to, co jsem na PC dělával běžně před patnácti lety (třeba funkční multitasking, ne takový ten, kdy se aplikace na pozadí uspí a přepínání z jedné do druhé trvá čtvrt až půl minuty).

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
31. 5. 2017 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek @Adam Vágner: To bylo myšleno obecně,trochu možná nadsazeně, že dnes je plno pasivně chlazených zařízení, která splňují definici PC - tedy stroje pro kancelářskou práci a tu klidně na tom telefonu, tabletu, RPi a pod. dělat lze.
Jasně, stříhat video, nebo hrát BF1 na tam nebudete, ale to přeci nijak nedegraduje definici PC.

Prostě jsem chtěl říct, že je jednodušší cesta ke zcela bezhlučnému PC, než ho topit v oleji :P

davkol
davkol
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zvirek @Adam Vágner: To je softwarem a vědomými volbami s ohledem na správu napájení.

Mám OpenPandoru, ve které je podobný SoC jako ve šmatlaplackách před asi pěti lety. Běží na tom normální linuxový desktop (Xfce).

Nakonec, není nepředstavitelné běžet na něčem jako RPi.

VaxMarkus
VaxMarkus
Level 1 Level 1
31. 5. 2017 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konečně článek, který koresponduje s tím co tady člověk mimo informací o IT čeká. Děkuji

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

líbí se mi ta preciznost. Jediné, co bych zkusil vyměnit, je ta barevná kompozice - osobně bych asi zkusil raději volit kartáčovaný hliník a k tomu naroubovat odstín rámu. Ale záleží, kam je ten počítač určený, aby tam nebyl jak pěst na oko. :)

dom324
dom324
Level 1 Level 1
1. 6. 2017 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nesouhlasím s ostatními, kterým se nelíbí volba materiálů/barev.
Mně se ta kombinace materiálů neuvěřitelně líbí.
Už se nemůžu dočkat pokračování :)

perforex
perforex
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 6. 2017 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč tolik negativismu hned v úvodu recenze. Recenze je sotva na začátku výroby case. Třeba autor tuto skříň v závěru nějak fyzikálně odhluční. Za mě teda klobouk dolu nad takovou stavbou. Osobně můžu říct že kdo kdy něco podobného stavěl tak mi dá za pravdu že to není vůbec snadné. Líbí se mi např. čelo skříně. Pravda ty boky mě taky nějak neoslovily.Ale I tak dost dobrý počin.

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
2. 6. 2017 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé a autor si očividně vyhraje. Také má k dispozici dílnu, to u mne nehrozí. Ale začínají mne svrbět prsty. Já při stavbě PC vybíral nejtišší komponenty a protože je pod stolem až u zdi, byl slyšet jen při hrách. Teď po 2 létech už ventilátorky slyšet jsou. Na tenhle projekt nemám, ale obestavět ten PC pod stolem 19 mm laminem s tunelovými přívody vzduchu by nebyl problém. A mohlo by to být UNIVERZÁLNÍ i pro budoucí skříně. Myslíte, že by se to neuvařilo ani během léta? Byly by asi nutné další ventilátory pro přívod vzduchu, tedy další hluk ... jenže pomohl bych si vůbec v tomto případě?

Hanzales
Hanzales
Level 1 Level 1
2. 6. 2017 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si chrochtal, když jsem měl cpu i gpu na Reserator [url]https://www.czc.cz/zalman-reserator-1-plus/32795/produkt[/url]
K tomu velmi tichý zdroj a 3 Noctua na nízké otáčky. Toho času jsem chytil ještě tichý plotňák WD Black a dal ho do vodou chlazeného odhlučňovacího boxu. Když jsem pak poprvé PC zapnul... začal jsem kontrolovat kde je chyba a najednou nabíhaly Windows.
Větší supr to bylo v noci, když hrál člověk Crysis, pořád stejné ticho. Jen trošku nějaká ta cívečka byla slyšet od grafiky ale to se taky srazilo tím kruhovým magnetem na přívodu elektřiny :)
Jinak ten dřevocase super, to zpracování je přímo megakutilské, jen taky myslím, že ta černá tomu nesluší nejlépe, ale je to věc preference, jinému se koukám líbí dost a to je dobře.

KuliTom
KuliTom
Level 1 Level 1
7. 6. 2017 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevím, jestli to projde (odkaz na jiný web), ale ve svém archivu jsem našel článek z roku 2006, který mě zaujal, tak sem pro zajímavost dávám odkaz:
http://www.zive.cz/clanky/vykonny-pocitac-bez-ventilatoru-jde-to/sc-3-a-132256/default.aspx
Podle mě to stojí za přečtení i dnes.

Reklama
Reklama