Zpět na článek

Diskuze: Quake 4 s dual-core patchem - testy výkonu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To že mi s patchem a HT půjde něco rychleji mě těší,ale nebudu se kvůli tomu nikomu smát.
- Michal Novák

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, ta poslední věta je trochu mimo a nevhodná, vypadá to, že autor je "Intelák", tak se zdá, že je to tu zralý na další hádku Intel x AMD, to že ID spolupracovalo přímo s Intelem, tak je jasné, že to muselo vyústit ve větší nárust výkonu pro Pentia, být to naopak, byl by to celkem průser ne? Výkon narostl o pár snímků navíc, což by ale nemělo někoho mylně přesvědčit o tom, že musí kupovat Pentia.
- Stan

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace To, že Intelu vzrostl výkon procentuálně víc ještě nic neznamená - zajímavější budou reálné hodnoty v FPS, kde bude AMD pořád o hodně rychlejší...
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 12. 2005 04:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Freeman: že by tvůj komentář odrážel tvoji inteligenci, která se nejspíš pohybuje mezi vypnutou a zapnutou automatickou pračkou, na jejíž ovládání ještě P4 s HT stačí? :-D
- xBl4d3x

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 12:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cely clanek shazuje pubertalni namet na flame v posledni vete. Skoda, je to zcela zbytecne......
- Tomcat009

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stejne tak bych rekl, ze nevim proc kupovat AMD :-)
- Jirka Hanousek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 12:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Poslední věta nebyla myšlena jako flame. Nestraním AMD, ani Intelu. Na druhou stranu se dá říct, že přínos HT je sice hezký, ale je to tak trochu s křížkem po funuse...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nesouhlasím, Intel snad nikdy neřekl, že do budoucích procesorů už HT dávat nebude, takže se ho možná ještě někde dočkáme... Můj názor na HT je celkem optimistický, hlavně teď když s ním zadarmo získám i 18% nárust výkonu... Pro všechny kdo si myslí, že HT je nanic ať se kouknou na toto video (http://www.tomshardware.com/cgi-bin/downloads.m?id=5). A s křížkem po funusu? no možná, ale je to chyba výrobců her v optimalizacích a ne samotného Intelu...
- Freeman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace HT je zverstvo, ano je pravda, ze za urcitych okolnosti pridava na vykone, ale problem je v tom, ze ked ja xcem, aby mi napr.: VirtualDub bezal na pozadi z malou prijoritou a popritou chcem robit este nieco(realtime), tak system sy mysli, ze ma 2 CPU a VirtualDub nastavy na druhe nevyuzite jadro, ale kedze druhe jadro tam nie tak mi operacia na pozadi bere vykon a spomaluje operaciu z vyssiou prioritou.
- ASD

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @ASD: Je jasné, že to není dvojjádro, takže nemůžeš čekat, že operace budou zpracovávat opravdu dvě fyzická jádra... Ovšem to co popisuješ bude celkově rychlejší s HT než bez něj...
- Freeman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

.. co tim autor članku chtěl říct? Asi to, že si jeho drahé a topící P4 konečně v jedné hře bude moct zasoupeřit s konkurencí? Ale autor asi nepochopi, že tento patch/update je dělán pro only intel CPU a že kdyby to bylo (jak píše kolega stan) naopak, tak by tady autor článku tiše seděl a ani nepípal. Mě je to ale fuk, mám AMD, které možná krom té jedné hry dá ve všech ostatních INTELU na frak on...

JInak cituji: A pokud ve vašem PC tepe Pentium 4 s HyperThreadingem, nyní můžete zavřít ústa všem příznivcům AMD, jenž se vám doteď posmívali, že jejich Athlon dá vašemu Pentiu na frak.

---- jestli se výtězství v jedné hře dá považovat za značně neuvěřitelné, tak ať si to autor článku myslí dále....
- Black_Arrow_CZE

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace :) tady nejde o jednu hru ale o všechny které budou optimalizovány pro dualcore ;) a proč nikdo nevylepší A64? protože asi nemají HT...
- Freeman

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 12. 2005 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace ty si prudic :)
mozna by bylo fajn kouknout na realny vysledky a neblafat hovadiny. On totis ten "nevylepsenej" A64 je porad rychlejsi nez to P4HT vc. patche.

Jinak ale HT je pro me jedina dobra vec na P4
- ZooM

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vÍtězství není slovo vyjmenované ani slovo s předponou VY....:))jinak souhlas...
- Lubomír a Suchánek

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já z těch grafů vidím přínos jako pro 8xx tak pro X2 takže nechápu vaše obavy o výkonu amd. a pokud jde o výkon s HT...no bylo by možná fajn, kdyby byl v grafíku ještě nějaký Opteron 146 @2.0GHz (u klasického venice 3200+ bych se mohl cítit ukřivděn absencí 512kB v L2 cache) a pak by se vidělo, jestli P4 540 je lepší s HT než Opteron 146.
- - = k a R f = -

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 14:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace jde asi o to, že HT má skoro každý procesor od intelu(ok, celerony asi ještě ne), zatímco nejlevnější X2 je za 10k. ale jinak souhlas, že by to chtělo vidět pro porovnání výsledek nějaké A64.
- ptipi

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím,že je opravdu velmi zbytečné se tu bavit o tom,jestli při použití patche pro Q4,je lepší Intel nebo AMD. Jestliže id Software spolupracovali na vývoji s Intelem,tak se dá očekávat jistá "optimalizace" pro CPU od Intelu.Něco "podobného" dělá i firma Valve,která zase spolupracuje s AMD /Half-Life 2 a Lost Coast pro 64bit CPU/. Myslím,že si oba tábory zastánců AMD či Intel nemají co vyčítat. Důležité přeci je,že se začínají objevovat hry či patche,které konečně využívají technologii dual-core...a co hlavně,že už dual-core přináší znatelné výsledky v navýšení výkonu proti single CPU. Je už jedno,jestli máte procesor Intelu či AMD /rozdíl ve výkonu ve prospěch Intelu či AMD tu bude pořád/. Hlavní je,že přichází doba,kdy už dual-core začínají nabývat na významu i v oblasti her.
- Oliwer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Neviem ci si niekto uvedomil, ze pocitace s dual cpu tu uz boli. Ale nikto sa do toho moc nehrnul. Zrazu su tu dve jdra v jednom procaku a vsetci sa idu pokakat. Ja neviem preco by som mal vyhadzovat kopu prachov na to aby som si polepsil nejake to percento na vykone v hrach. Mne by uplne stacilo, keby sa uz konecne zacalo poriadne optimalizovat na single core cpu. Trebars ako valve na 64 bit.

- lm

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nejde jen o to,vymyslet nějakou technologii.Ale dočkat se uplatnění této technologie je výhra. Podívej se na konzole. Ve své době přišlo Atari s revoluční konzolí Jaguar64. Nabušený kus hardware,pro které ale nebyly hry. Bohužel se ztratila v toku času. To víš že víme,že tu dual CPU už byly,ale uplatnění mezi normálními uživatli si tato technologie nezískala své místo. Až teď,s příchodem Quake4 se nám rýsuje cesta,která ukazuje,kam míří vývoj her. Ani já se nehrnu do obchodu pro X2,abych měl o několi FPS více. Mám ale radost,že se dual-core začíná rozšiřovat i do oblast her,což znamená,mezi normální hráče. Mám platformu AMD založenou na socketu 939 a jestli vše půjde naznačeným směrem,tak vím,že si jednou dám do svého PC Athlona64 X2,pro který budou optimalizovány nové hry, které plně využijí jeho výpočetní sílu /což znamená lepší fyziku ve hrách/. Doba,kdy se Intel a AMD hnali za vysokými frekvencemi CPU už pomalu končí a rezervy ve výkonu procesorů se právě hledají u dual-core technologie.Opakuji ale,že je důležité ,že se dual-core začíná uplatňovat v oblasti počítačových her.Budoucnost má dvě jména 64 bitů a Dual-Core. Také ťuká na dveře PhysX,který svým výpočetním výkonem strčí do kapsy každý dual-core CPU.Jestli se uchytí,na to odpoví až čas. Bojovat o své místo určitě bude.
- Oliwer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 12. 2005 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Oliwer: Je pekne, ze chcu presadit dualcore technologiu. Ale mali by skor zacat poriadne podporovat technologie co ma vacsina uzivatelov v pocitacoh (napr.3dnow!,sse2,sse3,HT a najnovsie 64bit.). A nie vyciciavat od nas prachy za technologie ktore sa aj tak nakoniec nebudu vyuzivat na 100 pero, lebo pride nieco lepsie, bombovejsie a este neviem ake. Nech si trhnu nohou! Ja uz nemienim kazdeho pol roka kupovat novy hardware! Len preto, aby si nejaka polovodicova firma namastila kapse.
- lm

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 12. 2005 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @lm: Holt,to je svět PC,který buď musíš akceptovat,jestli chceš hrát moderní hry,které vyžadují náročný hardware,nebo přejdi ke konzolím....a máš vystaráno.
- Oliwer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mno to je super ze intel donal narustu vykonu ve jedine hre, ale chtel bych videt cloveka, ne AMDckare ani INTELare ktery si koupi jedine a poiuze P4 protoze s novym patchem ma vice vykonu, ano ma vice vykonu jezne stale to neni vice nez AMD (lehce pozodu si Intel stale stoji a to pouze v teto hre v ostatnich je to katastrofa) chtel bych vzkazat panu autorovy ze kdyz chce psat clanky nemel by do toho motat osobni sympatie k vyrobci procesoru. Kazdy ma neco do sebe, AMD je tvorenm pro hrace Intel se hodi do kancelare (lenjevnejsi sestava na Intelu je levnejsi nez na AMD) ale podle meho drtiva vetsina hracu zustane u AMD a tento clanek je jen dalsi vzdech intelu dostat se mezi hraci stejneho ohlasu jako AMD a podle meho se mu to nedari.
- noob noobovič

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Co to tady meleš za kraviny? To, že id software spolupracovali s Intelem NEZNAMENÁ vůbec NIC! Pokud se ještě jednou podíváš na ten text(no jo, nejsou tam obrázky takže je to těžký, co) tak uvidíš, že opravdové dual-core procesory jak od Intelu tak AMD doznaly podstatného zlepšení. A ty voloviny jako: "chtel bych videt cloveka, ktery si koupi jedine a pouze P4 bla bla bla" - ty děláš jako by byly všechny P4 na úrovni Duronu 800MHz. Vrať se laskavě na zem, vytáhni si prst z p****e, strhni vlajku AMD ze zdi a začni konečně přemýšlet >> pomlouvat jednu stranu a vychvalovat druhou a za chvíli se z tebe stane RH(snad si domyslíte kdo).
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 18:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Nezlob se na mne,ale ani TY ani JÁ nemůžeme vědět,jestli spolupráce id Software a Intelu něco znamená,nebo znamenat bude. Jestliže je pravda,že id Software a Intel spolupracovali na úpravě Quake4,tak si myslím,že nejspíše asi nad něčím "dumali". Nebo myslíš,že si mezi sebou rozdávali souboj zaměstnanci id Software a Intelu ve hře Q4? Nemůžeme říci,nad čím "dumali" a jestli to má nějaký vliv na výkon či stabilitu procesorů od Intelu. Možná ano,možná ne,možná také to byla spolupráce nad něčím úplně jiným.
- Oliwer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Oliwer: Hlavní je, že to neznamená nestabilitu nebo snížení výkonu procesorů AMD. Stejně tak by tady mohli blbě argumentovat Inteláci, kdyby id soft. spolupracovali s AMD. Tohle prostě nikam nevede. S někým to prostě udělat museli a je jedno s kým - procesory AMD si stejně vedou dobře a teď si vedou ještě líp tak nevím o co vám pořád jde.
Nejlepší by bylo, kdyby VIA přišla s nějakým dosud utajovaným projektem a natrhla by prdel Intelu i AMD alespoň dvojnásobně, abyste měli další důvod k diskuzi.
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: Ještě bych dodal, že s tím tvým příspěvkem "Dual-Core Intel vs AMD" naprosto souhlasím. A o tom Lost Coast a 64-bit CPU, to je problém Intelu, že neudělal pořádnej desktopovej 64-bit procesor, ale její rádoby náhražky v podobě MT64 - kdyby udělal, nemluvilo by se o tom jako nadržvání AMD
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: Máš pravdu,že souboje zastánců CPU Intel či AMD jsou opravdu o ničem. Já mám Athlona 64,ale klidně zatleskám Intelu,když přijde s nějakým dobrým procesorem. Zatím netleskám,ale jsem kdykoliv připraven.
- Oliwer

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Oliwer: V dnešní době se nedá říct o žádným procesoru, že by nestíhal(až na VIA :) ) nebo byl vyloženě špatnej. Dnes se spíš hodnotí výkon/watt a výkon/cena - Intel bohužel prohrává v obojím docela o kus.
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 12. 2005 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @vaclav: Já nenapsal, že ne. On výkon VIA procesorů ale bohužel trochu zaostává, což je škoda hlavně v mobilní sféře, kde by se mohly chytit díky svému malému odběru
- Mr.Nigga

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
27. 12. 2005 10:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace @Mr.Nigga: Tak to se omlouvam, nejak jsem to prehledl. Prave Quake4 na tom asi nebude to prave.
On ten vykon skutecne zaostava, ale myslim, ze by stale mel byt pro mobilni zarizeni celkem dostatecny (a jestli si pamatuji testy c7, tak je v nekolika malo specifickych oblastech vynikajici).
- vaclav

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli před půl rokem byly dvoujádrové procesory pro obyčejného uživatele a hráče zbytečné, dnes říkám, že máte-li trochu více peněz, dual-core procesor se vyplatí...

Pokud hrajete v 800*600, rozhodne jdete do toho !

Od veci by mozna nebyl test s mene "laboratornim" nastavenim, tj. test s bezne pouzivanymi rozlisenimi a grafickymi funkcemi (AA,AF,...).
- Petr Taborsky

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
25. 12. 2005 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace 1280x1024 4xAA mi přijde dostatečně běžné... jinak, 1600x1200 6xAA a 16xAF je taky docela OK když je to na RX1800XT. V tomhle nastavení byl průměr FPS pořád nad 60, což je podle mě paráda...
- Fiala Lukáš

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
26. 12. 2005 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sem zvedav ci take spravi patch pro vyuziti PPU Ageia resp.vypoctu fyziky
- Viliam Vida

Reklama
Reklama