Zpět na článek

Diskuze: Quo vadis, PC: počítače budoucnosti – malé, nebo velké?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu jak můžeš tesknit po skleněných crt obludách - pro mě pracujícího s grafikou a DTP jsou vzpomínky na "rybí oko" opravdu makabrózní - něco jiného to určitě znamená pro hráče, ale na práci byly crt noční můrou.

Mám to tak, že stále zohledňuji cenu zařízení, respektive poměr ceny k užitné hodnotě - a tady jednoznačně vede formát mATX, jehož se ještě u příští generace svého pracoviště holdám držet. Užitnou hodnotou nemyslím jen výkon - je v ní vše počínaje konektorovou výbavou po zohlednění velikosti - nejde prostě jen o "výkonové kompromisy".

Nicméně docela mě fascinují pracovní notebooky (hlavně Dell, HP) s profi grafikami a koncept MS SurfaceBook se mi líbí (samozřejmě až na výdrž baterie) - tak nějak doufám, že ho adaptuje Wacom u řady Cintiq Companion.

SFF mašinkám a "pikopc" fandím - ale poměr cena/užitná hodnota odsuzuje tenhle segment z mého pohledu k čistě platonickému vztahu.

HP Sprout mi příjde úplně out - jen hezký experiment vhodný maximálně do expozice exotiky - to ti říkám jako grafik - současné ustálené formy ovládání a rozhraní grafických editorů se mi při podrobnější úvaze jeví podstatně efektivnější. - Nehodlám před počítačem mávat rukama jak idiot - toliko i k svislému touchscreenu a profesionální editační práci ve vr - tady jednoznačně skepse (konzervatismus) z mé strany.

A nakonec "cloud" a klient model, na nich nikdy nehodlám cokoli stavět - tyto služby považuji pouze za doplňkové - vnímám to podobně, jak uzavíráš.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Ty vole, že se s nima hádáš, to je jako kdyby ti tvrdili, že trabant je prostě lepší než ten nový trojkový Superb, protože to není jen elektronika, ale poctivé plechové, mechanické auto, které si podomácku opravíš a když promáčkneš plech, tak ho vyklepeš, ne jak popraskané plasty u nových aut.

Vůbec bych takové idioty obhajující CRT monitory neřešil :lol:

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi Trabant a poctivé plechové auto, co ho vyklepeš? Když do něj bouchneš kladivem, budeš moct hrát na kytaru celý život. A teď běž a popřemýšlej nad tím, co jsem napsal, třeba ti to dojde :lol:

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi A jen tak, kdyby nějaký DDebil nepochopil jakou má souvislost starý trabant a nový superb a starý CRT a nový monitor,
tak všechny víše vypsané klady trabantu z něj nikdy jako celek nedělají lepší produkt, než ze superba.

A můžete tu vypsat milion třipadesát dva tisíc vědeckých prací pro CRT, ale nikdy to jako celek nebude lepší produkt než nové monitory.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @Vincent Vega: Kolik si takových trabantů řídil ? A nemyslím ty zrezivělé prohnilé kraksny, co stojí někomu na poli a 16ti leté děcka si v tom jezdí za barákem, protože je to hrozná prdel, ale myslím zachovalé, normální kousky, které projdou technickou.
Já dva, jeden se závodním tuningem (takoví ti vymaštěnci, co ty kraksny tuní a repasujou) a absolutně vyvracejí to, co se tu snažíš namluvit.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @Jespi: výše* :roll:

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
14. 8. 2016 02:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @Jespi: Trabant nezreziví. Vážně. Zkus si to vygooglit, pane řidiči. Nebo si zkus na ten "plech" příště zaklepat, až to budeš řídit :lol:

karle
karle
Level 1 Level 1
14. 8. 2016 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @Vincent Vega: Hm. Naivní jste oba. Z kastle se Trabantu oloupe barva a pertinax (nikoliv bakelit, jak se chybně říkalo)začne zvětrávat a povrchově praskat. Podlaha a podvozek zreziví a shnijí stejně, jako u ostatních tehdejších aut se stejným stupněm antikorozní ochrany (základovka + gumoasfaltový nátěr). Ty z umělé hmoty nejsou.

Vincent Vega
Vincent Vega
Level 1 Level 1
15. 8. 2016 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jespi @karle: Já reagoval na to, že pokud se promáčkne plech u trabanta, tak se dá vyklepat. Tudíž se bavíme o karoserii, ne o šasi...

AGPx4
AGPx4
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Nevim copak jsi vyvadel na CRT.
Ale kvalita/vernost barev byla na mnohem lepsi urovni!
eizo, neck, IBM! Rozliseni nad 2048. Barva / calibrace. geometrie.
Tohle ovsem neplatilo's VGA kabelem.
Resp. platilo se separovanym... / a monitor pokud byl na praci 's obrazem to umoznoval a 's podporou matrox karet to byla parada! A to zpatky v roce 2002 - ...
Fotograficky a video prumysl je pouziva dodnes.
Jo 21" monitor vazil tak strasne ze k manipulaci byli zapotrebi 2! A poradnej stul!
Pokud beres jako praci hrat si s tabulkama a s jinymi texty take to pak chapu.

spc
spc
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 Ale keby si nekecal!
Dokonca aj s 24" Sony som manipuloval uplne sam (napriek tomu, ze ten monitor vazil skoro tolko jak ja)

Ono pri predstave, ze by mi ta draha prevzacna raroha padla na zem, by som radsej zdochol ako ju pustil!!! :D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 Barvy měly dobré - ale tady mluvíš o crt monitorech s pořizovací cenou kolem čtyřiceti, padesáti tisíc - zkus se dnes podívat po ekvivalentu, započítat inflaci a rázem budeš doma. S geometrií a rozlišením se nechytneš, s barvami už také ne, když si uvědomíš o jaké sféře produktů mluvíš a kam pokročil vývoj/výstupy.

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 Souhlas, mam doma docela slusny LCDecka - Fujitsu P24W-5 IPS a Eizo EV2455 IPS a podani barev oproti stare mrse co lezi v komore NEC FE750+ se to ani nahodou nechyta.
Jo ono je mozny, ze EIZO CG247 za nejakych 40 koliku by dal i tomu starymu CRTecku na frak, ale nekradu.
Jiste i ja jsem dal prednost tem LCDeckum pred tezkou sirokou kravou i s ohledem na velikost, kdy dnes si spokojene jedu na dvou 24" LCD oproti dnes uz skoro nepredstavitelnemu jednomu 17" CRT, ale to ze ty CRTecka byly obrazove uplne jina liga je patrne snad kazdemu kdo na to mrkne na prvni pohled.

AGPx4
AGPx4
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 00:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @spc: Ja si tech 25tis radci rozdelil na 4 rice :)

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Ani jsem nepocital s tim, ze bys uznal, zes psal nesmysly, naopak ve sve plane obhajobe pokracujes i nadale.

Samozrejme doma 17" CRT (1024x768), v praci byly 19" (1280x1024). Ten domaci NEC CRT stal 13.000Kc, to LCD Fujitsu stalo pred nekolika lety 15.000Kc a za to EIZO jsem dal letos 11.500Kc. V praci jsme meli nejdrazsi monitor za 17.000Kc. Takze v podstate jsme cca. porad ve stejne tride.

Ja se na rozdil od tebe nehodlam hadat a rovnou jsem v prvnim svem komentu priznal, ze to rozliseni a ta velikost monitoru u LCD stoji i za ty horsi barvy a nizsi ostrost obrazu. Nicmene po strance barevneho podani je proste fakt, ze LCD stale ani nahodou nedosahly urovne starych CRT monitoru. :!:

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 18:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Iwo: Můžeš mi vysvětlit jak chceš seriózně pracovat na 17´ s rozlišením max 1280x1024 (užívané spíše 1024x768 vzhledem k obnovovačce)? To byl problém i v době, kdy byl tebou zmiňovaný monitor žhavou novinkou.

Jasně, analogové barvy jsou analogové barvy, jas, černá - super, problém je, že v tomhle rozlišení, při téhle úhlopříčce jsou minimálně dvě první zmíněné výhody velmi disktuabilní...

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Jediné co crt monitorům ještě dnes nikdo neodpáře je homogenita jasu a věrná černá - jinak raději nevzpomínat. V byznysu a tvrobě obsahu se pohybuji - jeden crt jsem za poslední tři roky viděl jen v jedné tiskárně...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
14. 8. 2016 01:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Věrná černá na CRT????? :shock: Když se stáhnul jas tak jo, ale to zas uplně zničilo podání bílý barvy a po pár letech svícení šlo každý CRT do háje. Po 10 letech provozu je pak černá uplně šedá a nedá se s tim dělat nic. K tomu ještě duchové, věčný nastavování geometrie obrazu (nikdy to nešlo nastavit pořádně)...... zlatý LCDčka, trvalo to sice dlouho, ale dneska už se dá za pár tisíc koupit slušnej IPS nebo xVA panel, takže pohoda. CRT máme v práci ještě jedno funkční u kancl PC u CNC stroje a je to fakt hrozná nostalgie, halvně to jak to kolikrát naskočí až na podruhý, nebo napotřetí. V dnešních LCD s LED podsvícenim jede všechno na 12V a takovýhle problémy už prostě neexistujou. A ještě jsem neviděl LCD s LED podsvícenim s nafouklejma kondíkama, to se všechno týká těch starejch LCDček, ale i tak byla oprava snadná, levná a rychlá a jelo se dál.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Iwo: Takže si to shrneme...
Bude mi vytýkána:
A) kvalita barev - opakuji, při daném rozlišení a úhlopříčce silně diskutabilní význam této kvality - význam by to mělo, bavili bychom se o spektru zobrazeném na čtyřiceti palcích ve 4K...

B) ostrost obrazu - to myslíš vážně? chceš teď tvrdit, že ostrost má crt lepší, nebo ještě lépe homogenní?
**
Pomooooooc!!!**

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Nevěřil jsem, že podobně absurdní obskurní diskuzi povedu s obhájci crt ještě v roce 2016... Vzbuďte se hoši, už není přelom tisíceletí...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
17. 8. 2016 00:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: CRTčkáři patřej prostě mezi všechny ty milovníky retra, co už si nepamatujou jaká hrůza to ve skutečnosti byla. Jasně, je tu ten problém s odezvou při rychlejch pohybech, ale koho to doopravdy v praxi trápí? Maximálně hráče a u současnejch 24 FPS filmů je to stejně jedno a na kancelářskou práci už je to tuplem fuk. Nemožnost nastavit bez rozmazání nenativní rozlišení tak je asi jediná větší nevýhoda LCD. Samozřejmě nebavim se o nejlevnějších TN panelech, mluvim o současnejch LCD jako celku, pokud má někdo starý TNko a nadává na LCD obecně tak je blbec. Sice je LCD dost hrozná technologie, naprosto nevhodná pro to na co se to používá, ale jestli chci zpátky CRT??? No to sakra ani náhodou!!! Ty výhody jednoznačně převyšujou nevýhody, hlavně pak ta geometrie obrazu, nedokážu si představit třeba na CRT něco dělat v CADu, nebo tak něco. Ještě jsem neviděl CRT kde by rovná čára byla fakt rovná a kde by kruh byl kruh. Jasně, existovaly profi monitory za desítky tisíc, ale kdo to měl? Kdo se s tim v praxi setkával? Dneska je solidní IPS panel za 5 litrů, to se nedá srovnat se situací v dobách CRT.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
16. 8. 2016 23:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @pidalin123: Jako asi největší problém LCD vidim furt tu odezvu, obnovovací frekvenci (za to je extrémní příplatek) a nemožnost používat bez zkreslení jiný než nativní rozlišení, jinak výhody jasně převažujou nevýhody a halvně už žádný krvavý oči od PC. Většina běžnejch CRT uměla při rozumnym rozlišení 75 Hz, nebo 85 Hz rozmazaně, 75 se už celkem dalo, i když luxus to fakt nebyl, bohužel většina lidí tam měla 60 Hz a to je jak koukat do stroboskopu, hlavně ve škole jsme to často řešili, učitel na PC to vždycky dal zpátky na 60 Hz a ještě mi vynadal že tam něco nastavuju, argumentovat tim že u toho slzim a musim na to koukat přes prsty nemělo smysl.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Pokud máš na mysli "pohybovou ostrost", pak jsi opět pominul, že se bavíme o seriózní práci - opomněl tuto mou původní premisu.

Nebo mi chceš říci, že způsob obnovování obrazu u crt společně se soudkovitostí obrazovky se postaraly o vyjímečně ostrý zážitek při předtiskové úpravě?

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 20:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: **Až teď jsi pochopil, proč se mimo jiné snažili dosáhnout co nejrovnější obrazovky (nedosažitelný ideál vzhledem k technologii) a nejvyšších obnovovaček?

A chápeš, co vše znamená ramdac na videokartě, když se tak chlubíš barvami?

A nakonec mám pro tebe radu sokolíku - hlavně si nezapomeň pořádně odstíněné repro, ju?!**

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Kdyby jste tu obhajovali plasmy - ani nepípnu a sežeru vám všechno i s navijákem, ale vy crt - to je naprosto absurdní (troling).

Roza-Mad_Max
Roza-Mad_Max
Level 1 Level 1
14. 8. 2016 04:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Plasmy jsou dobré, ale smutný fakt je ten, že aby si rozbil poslední modely top CRTček 19-21, tak musíš být v segmentu profi lcdček. Any ty crtčka měla rozlišení a lepší frekvence, než dnešné lcd mrdky, kolikrát lepší rozteč bodů. Já osobně na nich mám strašně rád velikost 4:3, 16:9/10 mi nesedí. Jejich velká nevýhoda byla opravdu velká váha a drahá výroba velkých uhlopříček, proto ta technologie skončila s tím, že je nahradí plazmy, bohužel plebs je hrozně hloupej. A s tim vysvícením, to platilo pro levné šmejdy, za 10 let se mi to staré profi IBM P275 - CRT monitor - 21 zdaleka nevysvítilo ve svítivosti jsem měl rezervu ještě min. 10 let. A o životnosti se nemá smysl bavil, neb neb 90% lcd mrdek nic nevydrží.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 23:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Jsem zvědavý, kdo mi podloží tvrzení těchto pánů příslušnými testy - je mi jasné, že se dočkám jen mínusek od hráčů, kteří nechápou o co jde a pomíjejí úvodní premisu.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 23:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AGPx4 @Xcute: Dneska můžu mít například BenQ SW2700PT a tady pánové budou něco halasit o tom, že patnáct let staré crt má lepší ostrost a barvy - asi si začnu něco píchat, abych lépe zapadnul do party.

pytel21
pytel21
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bohužel nahrává tomu dnešní doba a chování nejmenovaných oddělení v některých společnostech, které používají někdy až hodně zvláštní analýzu pro predikci budoucího vývoje trhu v určitých oblastech...

PC je mrtvé, teď je potřeba každému nacpat tablet. Hmmm, ale vždyť se to nedá ovládat, tak upravíme i to prostředí, protože lidi chtějí patlat po displeji, protože klávesnice je vlastně přežitek z let dávno minulých. Vše na jednom displeji, potřebujete už s sebou jen tu jednu placku a máte vše. Když budete potřebovat něco spočítat, tak to nechte na našich serverech, za případné výpadky se předem omlouváme, stejně to nebudete vůbec potřebovat. A když o ten svůj tácek s displejem přijdete, tak to vůbec nevadí protože vše máte uloženo vlastně u nás ve svém malém obláčku, a to za drobný měsíční poplatek...

Zákazník si žádá něco nového a neokoukaného, hlavně musíme dodržovat genderovou čistotu a nikoho nesmíme diskriminovat...

Je to jako v případě filmové produkce. Jen doplním, že nemám nic proti původnímu originálu, jako jsou např. Charlieho andílci...
A proto, vezme úspěšnou filmovou sérii, můžeme začít třeba prz..t staré dobré Krotitelé duchů, chlapy už nejsou v módě, takže tam dáme místo toho ženy, ty jsou teď v kurzu, vše ostatní necháme stejné a bude to zaručeně trhák... A aby to nebylo málo tak to samé uděláme i s Danyho párťáky http://kultura.zpravy.idnes.cz/dannyho-partaci-partacky-sandra-bullock-rihanna-ftv-/filmvideo.aspx?c=A160811_161425_filmvideo_kiz

No není ten svět prostě boží a krásný, a proto teď uděláme Charlieho ďáblíky...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
17. 8. 2016 00:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pytel21 Lidi jsou prostě cvoci a výrobci na to reagujou. Tady jsou mraky jinejch kandidátů na smetiště dějin, třeba klasický digitální zrcadlovky, chápe to někdo proč ještě existujou, z nostalgie? OLED hledáček je už dneska mnohem lepší než pohled přes zrcadlo a objekiv a to včetně manuálního ostření ....a tak dále a přesto se to furt dělá a lidi to nedaj z ruky. A když je něco fakt potřeba zachovat (klasickej desktop ovládanej klávesnicí a myší) tak se snažej co jim síly stačej aby ho zničili.

Survivor80
Survivor80
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pytel21 Souhlas.
Našel tady nějakou statistiku za posledních cca 20 let:
http://www.gartner.com/smarterwithgartner/pc-sales-bottoming-out/
Podle Gartner není nic tak stabilní jako desktop. ;)

pytel21
pytel21
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pytel21 Jen doplním to, že toto vnucování něčeho, co vlastně nikdo nechce a ani to nikdo nepotřebuje, se dá vysledovat ve více oblastech a na více frontách.
Je to prostě taková móda, období hledání slepých uliček. Proč neudělat kolo bez kol nebo bez říditek, to ještě vlastně nikoho nenapadlo?! Pojďme to zkusit a pár drobných na to vybereme v naší krásné startupové kampani!?
Holt vývoj prostě nezastavíš. Otázkou je jestli to lze jen tak ignorovat nebo se prostě tomu podat...

JArty
JArty
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pytel21 Podle tvé teorie nechápu proč jsme vlastně nezůstali u kuličkového počítadla a, které se krásně ovládá a dokonce je lehké a přenosné nebo naopak u děrovaných štítků jejichž konstrukce byla tak jednoduchá a práce s nimi uživatelsky přívětivá. Dnešní (nebo už včerejši?) desktop je od obou zařízení jen jakási slepá ulička a nechápu jak ses tomu mohl poddat.

pytel21
pytel21
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pytel21 @JArty: Ale já jsem se nezamýšlel nad tím, že by bylo ideální, kdybychom zamrzli v minulosti. Ale, že je potřeba si zachovat zdraví rozum a nepropadat nadšení u každé ho..diny. Přeci jenom jsme v diskuzi a vše tu nelze rozebrat úplně dopodrobna. V poslední části jsem i psal, že si nejsem úplně jist jak se k celému překotnému vývoji, posleních let, mám vlastně postavit. A to i díky startupům a kdejaké kampani, které zažívají neuvěřitelný boom a svobodu v návrzích i realizaci. Příjde mi, že v minulosti mělo daleko více věcí svou přidanou a účelnou hodnotu, než dnes...

telsamat
telsamat
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Blízká budoucnost = kvantové počítače, ale problém je, že jsou zatím dosti velké a cenově nedostupné pro retail.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@telsamat Ani náhodou blízká budoucnost - částicová fyzika a experimentální stránka věci teorie kvant je ještě vzdálená od praktického využití asi jako člověkem pilotovaná cesta k nejbližší hvězdě.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Současné "kvantové počítače" typu d-wave jsou pouze experimentální zařízení s téměř nulovým praktickým přínosem - ani náhodou je nelze považovat za efektivní nástroj k vykonávání nějaké práce.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
12. 8. 2016 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázka je co člověk chce - technické problémy se vyřeší potom. Ja chci přijít domu/do práce a pracovat/hrát hry a mít vše hned po ruce Neřešit že to mam na jinym kompu a tp. Myslim že cesta je v propojení všech zařízení včetně mobilu, které uživatel vlastní. První vlaštovka byla když applemumožnil prijimani hovoru z mobilu na macu - to je směr kterým se to vydá

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
12. 8. 2016 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Nebudou jednotlivá zařízení ale jen jednotliví uživatelé

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
12. 8. 2016 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Notebooky a desktoby budou neustále ve stanby modu jako tablety a mobily takze to bude nabíhat rychle - bez logovaní jen dotykem prstu

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 13:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem presvedcen, ze all-in-one je uplny nesmysl, ktery mozna zaujal vyrobce ve snaze tem "zmetkum" neco prodat, ale lidi to neoceni.
All-in-one je pro me smartphone. Mam v nem uplne vsechno - pocitac, ctecka, telefon. Samozrejme ma to sve limity.
Naruzivy ctenar urcite da prednost e-inku.
Ultrabook je zase vhodny pro managery, aby meli cim machrovat v praci na poradach s podrizenyma, aspon u nas v praci to tak je.
Nekdo zase uzivi tablet na hry, jako ctecka nebo prehravani videa.
Ja mam smartphona - na cesty jako nouzovka to staci, kdyz vim, ze budu potrebovat nekde mimo domov, kancl opravdu pracovat nebo treba na chatu na hry, tak beru notas - nejlepsi volba.

A desktop - doma jednoznacne, urcite bych ho nicim nenahradil, dokonce krome vykonneho desktopu (i7-6700) mam jeste jeden s core i3-3220T jako samohrajku, ta ma svou alternativu v klasickych HTPC, ale me proste zbylo usporny i3, tak jsem to postavil na tom.

Proste a kazdopadne nejake all-in-one opravdu ne! Kazdy ma trochu jine potreby a kazdemu to vyhovuje trochu jinak, neni nad siroky vyber, ktery mi dovoluje, udelat si to a pouzivat jak chci ja. Nejake uniformni all-in-one, ktere by vyrobce nacpal vsem, to je sen vyrobcu, ale urcite ne jejich zakazniku.

JArty
JArty
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 20:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Iwo Viděls/ použils někdy Atari, Amiga a podobné "all in one" počítače? nemyslím si že šlo o neúspešný koncept, kterým pravda tehdy chyběl monitor, ale jen proto, že je šlo píchnout k TV. Klidně a rád se k tomuto konceptu vrátím než mít někde topící povětšinou méně či více hlučnou bednu.

uuniversal
uuniversal
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, přikláním se také ke zmenšování, při zvětšování výkonu. Další důležitou uživatelskou hodnotou je hlučnost. Sebemenší mašina pokud je hlučná, ruší uživatelský komfort. Líbí se mi Intel NUC, ale musí to chlapci ještě dopilovat. Zatím jsem si postavil trochu větší kostku: http://universalvmoste.blogspot.cz/

Iwo
Iwo
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uuniversal Jako koukal jsem na blog, pocitac hezkej, ale kdyz mas hodne mista, tak nejake rozmery neresis, ale proc ne. Ja sice porad stavim na klasice ATX deskach, ale vzhledem k tomu, ze vetsina lidi dneska instaluje jedinou rozsirujici kartu - grafiku, tak urcite mATX bude stale oblibenejsi.
---
Jinak ale te muzu ubezpecit, ze pokud si das troxhu zalezet s vyberem skrine a vetraku a vytvoris spravne airflow s pomalobeznyma vetrackama, tak nejhlasitejsi komponenta pocitace, ktera prerve ves ostatni je pevny disk HDD (samozrejme pomineme-li vykonne grafiky v zatezi). Tys to vyresil pomoci dvou SSD, jenze to neni reseni. SSD stale nejsou dvakrat spolehliva a tak stejne potrebujes nekam zalohovat na HDD idealne 2xHDD. To samozrejme je resitelne pomoci domaciho pocitace pouze s SSD a NASu nekde v komore se dvema HDD, ale ne kazdy chce treba i s ohledem na finance resit jeste NAS a ve chvili, kdy do PC ten klasicky disk HDD narves, tak dokonale ticho neudelas.

Nedos
Nedos
Level 31 Level 31
12. 8. 2016 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak nejdřív vadí Noctua, že je moc velká a pak vadí NUC, že je moc malej a kvičí. Tak nevím co si o tom myslet.

uuniversal
uuniversal
Level 1 Level 1
12. 8. 2016 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos Zrovná já si na mrňavej chladič NOCTUA NH-L9i nestěžuju.

nemo
nemo
Level 20 Level 20
13. 8. 2016 00:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako fajn clanok ale docela mi chyba nejaky dovod preco prave koncept 2-1 alebo all-in-one je stale taky lakavy. Z mojho pohladu je to to co vzdy byva silnou motivaciou ludskeho pokroku - lenivost. Bolo by fajn mat jedno univerzalne zariadenie s dostatocnym vykonom ktore sa priposobi podla toho ako sa pouziva alebo k comu je pripojene. Mat telefon ktory sa po pripojeni do doku stane vykonnym desktopo je celkom pekny sen. A ta lenivost spociva v tom ze clovek nemusi mat niekolko zariadeni, starat sa o ne, na kazdom je iny OS takze riesit instalacie, zvyslosti no a na zaver este prenasanie a synchronizaciu dat. To je proste aj dnes stale otrava. Stale su dnesne desktopove OS nachylne k zapraseniu a naslednej urcitej nestabilite (nie vylozene padom ale podivnemu spravaniu). Synchronizacia dat je obcas peklo. Ked to funguje tak je to fajn ale ked sa to pos*rie tak clovek place..

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mainstream se může měnit jak chce, ale highend gaming zůstane ještě hodně hodně dlouho stejný.
Nic víc než velkou papající teplo vydávající mašinku, která všechny ty 4k nadupané AAA grafické hry (ne)utáhne, nikdo ještě dlouho nepřekoná.

dec-vax
dec-vax
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 08:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rád bych pana Rybku upozornil, že TI 99/4a byl 16 bitový(!!!) domácí počítač.
To se prostě okecat nedá... i když to může některým Mlamojům připadat divné.
Digital Unix a OpenVMS taky kdysi běhaly na 64 bitových Alphách, zatímco Intel neměl o takové šíři sběrnice pomalu ani ponětí :D

karle
karle
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dec-vax Dokonce to ještě ani nebyl OpenVMS, ale jen VMS. Open z toho udělali až v HP.

r4in
r4in
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já hlavně chcu, aby mi vrátili 16:10 AR do noťasů! Kdo má na té úzké nudli pracovat. :cry:

iks
iks
Level 1 Level 1
13. 8. 2016 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@r4in A co dostanes ? 21:9 uvidis.

r4in
r4in
Level 1 Level 1
14. 8. 2016 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iks Takový pokus už tady jednou byl, naštěstí se nechytnul:

http://www.theverge.com/2012/6/5/3062470/toshiba-21-9-ultrabook-ivy-bridge-satellite-u840w

Turtle
Turtle
Level 22 Level 22
13. 8. 2016 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@r4in Co do noteboků. I stolní monitory v "4k" se bohužel 16:10 nedělají. Přitom to byl naprosto dokonalý poměr stran. Nejen na práci ale i na některé hry (strategie, RPG, kde máte hodně HUDu) a i na seriály (sposuta výborných věcí je v 4:3 a na to se na nudli nedá koukat, je to mrňavé.

r4in
r4in
Level 1 Level 1
14. 8. 2016 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Turtle JJ. :(

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
23. 8. 2016 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

budoucí počítače budou takové, jaké bude vyžadovat budoucí SW a basta. Pokud požadavky na výkon zvládne lépe cloud a vše se bude streamovat, budeme mít doma light krabičky. Pokud z různých hledisek (např. security u AI nebo rozpoznávání řeči či odezva u VR) bude nutné mít maximum výkonu doma do 10m vzdálenosti, budeme mít doma v chodbě 80ti jádrové Xeony.
Jak to dopadne ví jen bůh a Rybka :-)

Reklama
Reklama