Zpět na článek

Diskuze: Recenze herního notebooku Lenovo LOQ 15IAX9I: Dokáže grafika od Intelu obstát?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

pcwifi
pcwifi
Level 1 Level 1
29. 12. 2024 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

2 silne nenazrane a upocene komponenty a autor se divi ze vetrak na plno huci pomalu jak chlazeni nejakeho serveru v 1U skrini a ze baterka jde do kopru vice nez raketovym tempem... 😁 No co dodat... po tomto ma AMD jeste vetsi smysl. A ano, pojem herni notes a cenovky pod 40-50 klacku jsou jen vnadidla pro blbé ci silne nenarocne / neznalé.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Meeeh "nojdbůky" nezeru, proste nejsem vubec cilovka. Pareni - bedna je bedna.

Z. Obermaier
Z. Obermaier
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
27. 12. 2024 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za ty penize, jde o velice zajimavy stroj, CPU je uplne v pohode. Usporne a vykon ma, pamet 16 GB, a tahle grafika Intel je solidne pouzitelna. Ti, co tady vykrikuji blaboly, ze je to smejd, tak bych teda chtel za 16 000 Kc videt neco vyrazne lepsiho .... kdyz ty uplne nejobycejnejsi, neherni stroje jsou dnes jen o 3000 Kc levnejsi.

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier Souhlas, tyhle kecy jsou typicky od lidí, kteří si na takovou sestavu nikdy nešáhli :). Ale já jsem velice překvapen, já jsem si s noťasem užil super svátky.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
27. 12. 2024 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček Možná to bude tím, že si lidé věci kupují za své peníze, zatímco ty si s tím hraješ přes svátky a pak to vrátíš. Nebo sis to po testu hned běžel koupit? Asi ne co 😁👌Ale hlavně, že jste se poplácali po zádech. Tady to je stále větší odpad ty články.

> "Když se podívám na konkurenci, najdu zde notebooky s grafickými čipy Nvidia GeForce RTX 3050 nebo 3060. To jsou výkonem dosti podobné karty."

Dost podobné? Jo? Já bych tedy řekl, že ty NVidie mají dvojnásobný výkon oproti té šitce Intel Arc A530M.

Nazývat tohle herním notebookem je oxymóron.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 12:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Kryptofasista "dosti podobne" to me taky pobavilo.. David viditelne moc casto recenze nepise, je to spise "novinkář" a je to proste znat, nema ten prehled o HW co by spravny recenzent asi mel mit... Jako napsat takovy blabol ze ta graficka karta od Intelu ma podobny vykon jako RTX 3060 je velmi ale velmi usmevne... nehlede na to ze 95W spotreba je doslova silena, na to jaky ma ta grafika od Intelu vykon, tohle se primo do notebooku nehodi tam se hraje na pomer vykon/spotreba mnohem vic nez v desktopu pak neni divu ze ten notebook rve jak pavian, ma silenou 170W nabijecku a na baterii to nevydrzi skoro nic...

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Kryptofasista to je pěkně hloupá logika. Notebook jsem si nekoupil, neboť mám svůj. Vždy ale doporučení v recenzi dávám takové, abych si to rád koupil i já. Pokud bych notebook neměl a hledal, zařadil bych ho na svůj seznam. Já si taky elektroniku kupuju za své. I když já su vlastně milionář, tak to neřeším, protože za tyhle komerční sdělení přece vydělávám těžké prachy 😃. Je vtipné, kolik lidí se dokáže rozhádat za to, že někdo nesouhlasí s jejich názorem.

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Stratos Pleteš se, recenzoval jsem v historii spíše mobilní telefony a příslušenství, ale mám za sebou poměrně dlouhou historii recenzí ve své bývalé redakci. To že elektroniku nesoudím podle značky výrobce ze mě asi dělá špatného recenzenta.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 18:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček to su miestny magori, co nadavaju na vsetko, zvyknes si. oni by vsetko robili lepsie, len nedokazu nic... teda okrem kritizovania

stratosovi na tu jeho Dementnu Domenu nikdo nechodi, tak si chodi liecit komplexy sem.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
28. 12. 2024 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček Ano, to je druhá možnost, že netrpíš nějakým důvtipem a opravdu si myslíš, že to je dobré zařízení. Každopádně sis ten notebook nepořídil, mezi "koupil bych si ho i já" a "koupil jsem si ho" je diametrální rozdíl, že? To první nestojí žádné reálné úsilí.

Vtipné už ale není to, že by si to někdo koupil na základě tvého doporučení v rámci nesmyslů, že ten Arc je dost podobná karta RTX 3050/3060 atd.

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 17:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Stál, 16 190 Kč. A Alza není jediný obchod, nebo snad ano? I přesto že je to náš partner je na poli konkurence spousta e-shopů.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 18:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @David Švrček pokud naka akce byla tak zrejme nebude trvat vecne ale do vyprodani nakejch zasob, zrejme byla sleva jenom startovni na nekolik malo desitek kusu pro kazdy eshop.. jakmile se vyprodaji vsechny eshopy prejdou na normalni cenu jako Alza.. ono ani za tech 16tis se nejedna o zadny terno..

Aleš Fridrichovský
Aleš Fridrichovský
Level 1 Level 1
28. 12. 2024 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Z. Obermaier @Z. Obermaier kupoval jsem pred par dny na alze ASUS TUF Gaming A15 FA506NCR-HN177 za 17tis. s DPH. Ryzen 7 7435HS, Nvidia 3050, 16GB RAM, 1TB NVMe,... pokud testovany ntb s intel grafikou stoji stejne, mam pocit, ze ta NVidie bude o parnik lepsi. A Ryzen udela take svoje ;)

danito
danito
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto v pohodě NB, kterým jako dárkem nemůžete urazit. I kdyby tam byla GK od NVidie, bude uškrcená, ořezaná a výkonem blízko ARc. Výrobci si tohle bedlivě hlídají. Podobná cena ´= podobný výkon. Výdrž naprosto v pohodě s ohledem na cenu. A sám na sobě vím, že pokud si začnu hledat něco pro sebe, skončím někde u 30t a ještě budu mrmlat něco o kompromisech. Lenovo má dobrou podporu i servis a třeba DELL, kterej mi oznámí, že prasklý displej nevymění, protože jde o morálně zastaralý ( 4roky) NB, ten už mi do baráku nesmí. A to nemluvím o tom, že vyšší řady téhož NB mají lepší baterie a i za to se dnes připlácí. Takže až jednou umře, dá se vyměnit za lepší. Nebo si připlatit a to pak začnete připlácet a skončíte u 30t a stejně budete mrmlat o kompromisech. :-)

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 00:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jako výprodejový výběhový přístroj tak 12-13 tisíc proč ne. Ale za těch 16 je to moc, výběhový Alder, kdyby tam byl aspoň poslední Raptor který má nejen vyšší takt ale i větší cache. A když už aspoň trochu herní grafika tak minimálně 6GB. Jinak stačí nějaký AMD APU byť tam je nevýhoda že paměť si bere z RAM, tedy víc jak 16GB.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
27. 12. 2024 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin Ne Raptor tam nechceš, Alder je lepší.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
26. 12. 2024 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 též nad tim uvažuji že střelím 4070 a doplatím procak mam 7800x3d takže nic brzdit nebude

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 @Tom2308 Jsem na tom uplně stejně 7800x3D + 4070, akorát hraju ve Fhd teda, ty nejspíš QHD.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 12:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 moc ti to přeji, můj sen je tří ventilátorová 5070 do 18 tisíc.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 12:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Ono je tří a tří ventilátor. Já chci nějakou extra tichou edici typu iChill, Phantom apod. co samozřejmě nepíská. Každopádně nevím, jestli 5070 bude až tak zajímavá volba, uvidíme, ale aspoň podle počtu CUDA jader to nevypadá na nějakou střelu, to už možná bude lepší volba současná 4070TiS, která možná bude o kus výkonnější a víc paměti, ale uvidíme, zatím jsou to vše víceméně spekulace.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @LV426 vzhledem k tomu, že mi nic nechybí na GTX1070.................................

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 09:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 sem na tom stejne, mam ted 4070ti a mam spadeno na 5070ti, jen mam pocit aby uz nebyl problem s 5800x3d3.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@n3v3r3k @n3v3r3k Tak problem ne, ale samozrejme s lepsim cpu bys tech fps mel trochu vic, nicmene gpu porad rozhoduje. Raději 5800x3d + 5070Ti, nez 9800x3d a 5070.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nezapoměli u tohoto članku dodat "komereční sdělení"? Jako takovýmu "šuntu" dát 8z10 je celkem úsměvné.. Za aktuálních 19 999,- s DPH co stojí tento model na Alze, bych sehnal tak 10 lepších modelů s procesorem od AMD...

Martin
Martin
Level 1 Level 1
26. 12. 2024 11:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Hele tak to se toho tvého tvrzení chytnu a nadhodím tady třeba k diskusi..... Můj otec si vylil do ntb litr vody a chce nový. Má to na brouzdání po netu, koukání na sport na zahradě nebo jiných místech, kde zrovna potřebuje a částečně pro vnuky na jednoduché hry. Preferoval by 17 monitor, chce dát kolem 17, tisíc, ale když bude dobrá nabídka, přidá na 20. Co by jste navrhovali?

roman2277
roman2277
Level 23 Level 23
26. 12. 2024 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Stratos tak do kanclu ne na hry.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
26. 12. 2024 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Stratos Učko za 20 debilita kolik to má TDP? to je uškrcený jak hovado to CPU

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Stratos AMD Radeon Graphics :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD otec bude v prdeli

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 19:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @pepaZdepa pokud to chces na koukaní na sport a na filmy na zahrade, tak k cemu ti je naky nabudesny zravy CPU ktery ti hned vycucne baterku?

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
26. 12. 2024 23:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Stratos no někdo třeba potřebuje výkon CPU v NTB, cestuje mezi kanclem a domovem kde se budeš divit ale zásuvku na nabíjení má...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 08:05 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @pepaZdepa zadání od Martina bylo jasne: "Má to na brouzdání po netu, koukání na sport na zahradě nebo jiných místech, kde zrovna potřebuje a částečně pro vnuky na jednoduché hry. Preferoval by 17 monitor, chce dát kolem 17, tisíc, ale když bude dobrá nabídka, přidá na 20"

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Děkuji, že jste notebook ohodnotil bodově místo mě. Proč ho vlastně testuju? Stačí se zeptat na netu pár odborníků a hned všechno vím! Ale to bych si pak nemohl lítat na dovolenou do Karibiku za ty prémie, co jsem za tohle "komerční sdělení" dostal ;). Pošlu Vám pohled!

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 12:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček 8z10 si tohle proste nezaslouzi.. to se na me nezlob.. bidnej vykon, silena spotreba, silenej hluk, mala vydrz na baterii.. za tohle dat 20tis? UZ jenom ta 170W nabijecka napovi co je to za "zrouta" takhle velky adaptery dava HP ke svym Zbookum kde je mnohem ale mnohem vykonnejsi HW nez toto.. K notebookum teto vykonnostni tridy s normalni spotrebou se bezne davaji 45-65W, maximalne 90W adaptery a bohate to staci.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 07:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ty voe co to tady někteří zase melou. Dyt to je úplná mrdka, starý 10nm procak, co jen žere, grafika naprostá šitka použitelná tak na kancl věci. Dobře vyhozených 20 litrů.

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Dle čeho soudíte, že je grafika "naprostá šitka použitelná tak na kancl věci"? Máte toto tvrzení podložené nějakým testem? Nebo je to jen hloupý výkřik do tmy :)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček pokud se někdo takhle hloupě ptá, tak to mluví za vše, nedělej ostudu PCT.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček v recenzi mi chybi kompletní test nejakych her.. Proste klasicky udelat 10 her, z toho 5 novych narocnejsich a 5 mene narocnych treba na esporty.. A ukazat lidem jak to ta grafika proste dava... Aktualni test je vice mene o nicem.

pepaZdepa
pepaZdepa
Level 35 Level 35
26. 12. 2024 00:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Te notas se dal koupit i za 15 s DPH a jako pracovní stroj je hodně dobrý 150W CPU né žádné úsporné uškrcené hovno s TDP max 30W jako pracovní stroj který bude pendlovat mezi kanclem a domovem je ok, ukažte mě NTB za 15tis který má 100W CPU ;)

czchip
czchip
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 03:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pepaZdepa @pepaZdepa Za 15 KKč ok, hlavně je super display, ale na práci (pokud není prací kancelářská činost) málo plnotučných jader a paměti, zase je to HX na ne U procesor, co je OK.

Pantrix
Pantrix
Level 1 Level 1
25. 12. 2024 23:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento ntb. má spousty much a řekl bych že baterie je ta nejmenší. U herního ntb se vetšinou počítá s tím, že se bude hrát když je zapnutý v zásuvce. Asi to nejhorší je samozřejmě ta grafická karta, která patří u herního ntb. k nejdůležitějším komponentům. Arc 530M se běžně srovnává s RTX 2050, případně s RTX 3050, takže v dnešní době hodně slabá. Navíc má výrazně vyšší spotřebu, než karty od nVidie, což znamená i větší zahřívání a vyšší hlučnost větráků. Nízký výkon a vysoká teplota/hlučnost, to jsou věci, které v ntb. nepotřebuje nikdo. Pokud by někdo chtěl herní ntb. do 20 tisíc, může si koupit Asus tuf gaming s RTX 4060 a dokonce i s 90Wh baterií, která je zdá se pro autora článku zásadní. Pokud by však někdo chtěl speciálně ntb. s cenou kolem 16 tisíc hlavně na přenášení, možná by bylo lepší se místo nejslabších grafických karet podívat na nějaký ntb. pouze s moderním procesorem od AMD, které mají integrované grafické karty na dost dobré úrovni. Na to příležitostné hraní to bude stačit.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
25. 12. 2024 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"70 dB Vacuum cleaner, hair dryer."

pri tejto recenzii staci ten jeden udaj .. 75dB .. s takym niecim palte do rite, dakujem. V ziadnom paralelnom svete sa to neda pouzivat, ak nie ste uplny magor.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
26. 12. 2024 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos .. rad byt som detom pripomenul, ze narast o 10 decibelov je zhorsenie hluku o 100%, je to logaritmicka krivka .. rozdiel medzi 70 a 75dB je teda znacny !

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Sailor SVK ta hlučnost je doslova šilená, tohle bych doma nechtěl ani za zlaty prase..

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2024 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za 17 vč. DPH? To myslíte na Alze ten rozbalený kus?

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 09:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner aktualne je na CZC cena 19 989,- s DPH

David Švrček
David Švrček
PCTuning PCTuning
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner V době testu byl na Alze ve vánoční slevě :). A třeba na datartu stále stojí 17 000 Kč.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček Datart? Tady? Pššš 🫣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @Lukáš Meistner ted dostane BAN :)

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
25. 12. 2024 20:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Levné herní notebooky jsou i navzdory tomu, že je “srdcaři” s desktopovýma 4080 považují za pleps velmi v kurzu. Prodá se jich hromady. Dobrá Polovina dětiček dneska cajdá mezi “mamkou a taťkovou” a nebo na kolej, a sebelepší desktopová karta je jim doslova k hownu. Hraní chtějí mít u sebe.

Důrazně bych se ale vyhnul jakémukoli 4GB VRAM modelu (pokud to tedy není striktně na online divočiny alá CS2), protože minimálně nového Indiho na tom ani nezapnete. 6GB 4050 se dá sehnat za prakticky směšné peníze.

A ať ARC kartám fandím sebevíc, není důvod si s ní “znehodnocovat” stroj

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2024 21:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan palec nahoru, ale s tou poslední větou nesouhlasím. Ale určitě je škoda, že VRAM není 8GB (je takový model?) EDIT: u Intel není

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner 4GB VRAM je dneska nepouzitelny pro hodne her uz v 1080p.. Jinak dle oficialnich specifikaci tam jde dat 8GB, proc to vyrobce neudelal je zahadou..

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2024 20:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neni to tak hrozne (za 16, za 20 je to bad joke), problem spis je, ze kolem 20.000 se nic moc nevyplaci kupovat. Aby to melo nejaky vykon slusny, tak je potreba prihodit buro za lepsi procesor a grafiku (13620h a 4060 je minimum, na cem se da opravdu plnohodnotne hrat, tj. 6 plnotucnych jader a grafika, co na low ukrmi tech 144hz aspon v kompetech). 12450h a podobne deriváty maji jen 4 plnotucna jadra a je to brzda, nerku-li o budoucim vyvoji. Na csko ci valo je zase potreba si pripojit aspon 240hz monitor a tam je 6 jadro s vysokou frekvenci a aspon 4060ka nutnost. Bohuzel ngreedie do booku kolem 20k cpe odpad 3050 s tretinovym vykonem a ten intel je v tomhle mensi zlo. A bohuzel dobre na tom neni ani amd s 780M, jsem si blahove myslel, ze budou k mani levne booky s igpu a ono houno zlaty Rybko. Sou k mani jen pracovni stroje v cene za jakou se da sehnat book s diskretni grafikou s lehce vyssim vykonem. Modely se 7600m sou zase vzacny nebo drahy.

Aktualne hrozi, ze z desktopu budu muset zase prejit na book diky nutnosti zase pendlovat, a vychazi mi jako jedine reseni bud katana ci loq za 25 s 6jadrem a 4060 (u loqu sou zvesti o vadnych seriich s odchazejicima MoBo) nebo spis pockat na nove 2025 modely s lepsi grafikou (bohuzel u cpu, ktere je pro me u cska klicove, si nedelam moc u modelu 2025 iluze, novy intely jsou vykonove slabsi, a amd 6 nebo 8 jadro s 3d cache do booku proste neuvede a non 3 d cpu nic moc neresi vykonove).

Snad se podari zjara az vyjdou modely 2025 nejaka pekna sleva na modely 2023-24 a bude k mani i uchazejici opravdu herni book za 20k. Plan B je ITX case a 3d ryzen komp do batuzku, a asi to tak dopadne. Vykon nekde uplne jinde a na prevazeni mezi bodem a a b je to jedno.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
25. 12. 2024 20:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP To minimum je velmi velmi relativní pojem. Na Fortnite a CS2 + nějaká ta starší hra stačí i 3050. Nicméně jako single hráč taky doporučuju 6GB VRAM jako totální podlahu

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
27. 12. 2024 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan je fakt ze 4GB VRAM je dneska nepouzitelnych u hodne her.. nektery s tim uz ani nespustis.. 8GB je dneska pro naky normalni hrani v 1080p proste nutnost.

Pantrix
Pantrix
Level 1 Level 1
25. 12. 2024 23:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JFP @JFP na Black Friday byl tento za 19999,- a dal se použít slevový kód, takže cena mohla být 19,5k. Procesor by sice mohl být lepšit, ale za ty peníze super. https://www.datart.cz/notebook-asus-tuf-gaming-a15-fa507nv-lp111w-sedy.html. případně tento, sice starší model, ale za ty peníze taky super https://www.iprice.cz/zbozi/herni-notebook-asus-tuf-gaming-a15--tuf507rr-hq038w--16gb-1t-15-6-39-6-cm--cerna-seda/?variantId=638718&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=(PMAX)%20Ostatn%C3%AD%20produkty&utm_id=20273624145&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA9667BhDoARIsANnamQYifDS87ncuESEb9ywEaY6urD0RYXPPrVGFwB5jPjCBX5W9_1zNaykaAj-0EALw_wcB

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 00:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pantrix @Pantrix No to je bohužel ten samý problém, přeznačená 6800H defacto, to má kamarád a tam, kde mám 300fps, má on 120-160. Na esporty špatný, hlavně csko tomu nechutná, na 240fps můžete s 6800H zapomenout, 144fps jakž takž, book pro casual gaming no.

Marián Moré
Marián Moré
Level 27 Level 27
26. 12. 2024 14:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pantrix @JFP vy tu prezentujete úplne okrajový use case ako hlavný požiadavok na notebook. Úplne viditeľné ako pár geekov je odtrhnutych od reality bežného uzivatela. Len úplne minimum zakaznikov si vyberá notebook na competitive eSports, simracing a podobne...lebo je to blbost...a pre tých nejaké kúsky určite existujú, ale nie v týchto cenových hladinách.

Inak autorovi ďakujem za kvalitný test. Tá hlučnosť a výdrž batérie je šialená. Ako niekde v roku 2009.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 15:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pantrix @JFP ono zas ruku na srdce k cemu 300fps kdyz to ten display stejjne nedokaze zobrazit

JFP
JFP
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 16:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pantrix @Stratos Ve svém okolí neznám nikoho, kdo má book a kdo by současně nepoužíval externí aspoň 240Hz monitor na doma (teda jednoho znám, ale ten přestal hrát kompety, protože na displayi "nedává"). Na displeji booku 144hz můžete hrát, ale ne vyhrát, ty levné booky navíc mají input lag jako kráva a výkon hráče na externím monitoru a na displeji je jako den a noc, co se spoluhráčem, co neustále missuje na displeji protihráče. Je to fajn když člověk si zahraje na displeji LoL for fun někde na ubikaci, ale pokud tam je trvalejš, tak jasná volba 2nd monitor. A na to už je potřeba, aby ten notebook měl nějaký výkon, nebudete si přece pořizovat jako externí monitor nějakou šlupku se 144hz max, když nejlevnější použitelný 240hz monitor stojí kolem 5000 (a většinou najdete kamaráda s desktopem, co ho přenechá za rozumnou cenu, protože má dávno něco lepšího s 360-540hz).

Jo, pokud někdo hraje tanky, war thundera a podobné hry, tam to stačí, i když i u těchto her bych se držel zásady, že minimum VRAM je 8GB, minimum RAM 16 s tím, že musí jít aspoň na 32 jít rozšířit časem a minimum počet stronk cores 6. Pokud ten book má aspoň 3 roky morálně vydržet. I staré hry dostávají novější engine -viz dota, cs2 (Source2) - spíš jako odstrašující příklad, fortnite (UE5), přejde i pubg (UE5), spekuluje se o LoL) a co stačilo dřív, nestačí po přechodu na jiný engine. Třeba u přechodu z csgo na cs2 klesly fpska po přechodu více jak 2x. U fortnite tam to bylo ještě víc /a s novým 5v5 modem ta gamesa začíná oslovovat i věkovou kategorii 14+ a ne 14- jako doposud/.

Jenže zkuste si na takovéhle šlupce zahrát třeba warzony. Nebo jakoukoli UE5 novou hru.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
26. 12. 2024 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pantrix @JFP pak zas ale proc kupovat predrazeny notebook, kde je pomer cena/vykon horsi a pak k tomu kupovat dalsi externi herni monitor za dalsi penize, to uz si rovnou koupim desktop ne? Jinak pokud muzu kupovat z druhy ruky monitor jak rikas, tak muzu z druhy ruky koupit i mnohem vykonnejsi desktop.. Koupi herniho laptopu vidim opravdu smyls jenom v tom ze se neustale pohybuju a prenaset sebou herni desktop s monitorem by proste byla otrava..

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
27. 12. 2024 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pantrix @JFP """""Na displeji booku 144hz můžete hrát, ale ne vyhrát"""""

Typický argument "rychlomonitoráře", se synem hrajeme Fortnite (já občas, on prakticky pořád) a zamknuto máme na 60fps. Vyhráváme běžně.

Počet fps neurčuje počet "děcek picnutých" ve hře. Nebo mě na "VictoryRoyal" stačí 60fps.. Přesto, že bych asi mohl mít i 200.

Reklama
Reklama