robert-krakoff-interview-se-zakladatelem-razeru
Článek Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru

Filip Eckstein

Filip Eckstein

28. 6. 2008 01:00 20

Seznam kapitol

1. Robert "Razerguy" Krakoff 2. Rozhovor - budoucnost 3. Rozhovor - "co si myslí?"

Jistě každý z nás zná nebo alespoň někdy slyšel o společnosti Razer. Robert Krakoff je jejím spoluzakladatelem a v současné době zároveň také prezidentem. V dnešním článku budete mít příležitost tuto osobnost poznat prostřednictvím exkluzivního interview, které s naší redakcí ochotně uskutečnil.

Reklama
Reklama

Ještě než se pustíme do rozhovoru samotného, jistě nebude na škodu zmínit o Robertovi na úvod pár slov o jeho funkci a postavení v Razeru.

Robert je spoluzakladatel a prezident společnosti Razer Group. jeho hlavní povinnosti zahrnují budování dlouhodobé obchodní strategie, dohled nad celkovým managementem společnosti, vývoj konceptu nejnovějších produktů společnosti a v neposlední řadě samozřejmě také marketing.

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru

Má za sebou již více než 30 let praxe, v níž se věnoval snad všem aspektům maloobchodního podnikání, a to jako reklamní textař, vedoucí saldokonta, marketingový ředitel nebo například vedoucí inzerce, výzkumu a projektování.

Mimo jiné má v Razeru za úkol co možná nejvíce porozumět všem možným i nemožným potřebám trhu a vyhovět tak koncovému zákazníku. Díky jeho reprezentativnímu postu prezidenta společnosti je jakožto mediální postava světově nejpopulárnější tváří Razeru.

Na poli herního příslušenství patří Razer k jedněm z nejlukrativnějších výrobcům v oboru.

Exkluzivní rozhovor

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru

Nyní už se konečně dostáváme k tolik slibovanému rozhovoru se samotným prezidentem této společnosti. Možná právě jeho nápad držíte právě v ruce.

F. Eckstein: Mohl byste nám říci něco o samotné historii společnosti? Proč jste se zaměřili právě na počítačové příslušenství? Jaká byla hlavní idea, která dopomohla k samotnému vzniku Razeru?

Robert Krakoff:  Poprvé jsme se setkali s technologií, ze které později vznikl Razer Boomslang (první herní myš z dílen Razeru, tehdy ještě kuličková - pozn. redakce), při konzultacích jednoho projektu v Asii. V téhle době existovaly kvalitní 400 DPI senzory, avšak uzavřené ve škaredých, beztvarých myších. Rozhodli jsme se proto investovat do výzkumu, který by přinutil hráče, grafické návrháře a uživatelé CAD k pochopení a následnému ocenění skutečných kvalit, jichž dosahují sofistikované a kvalitní senzory moderní doby. Během výzkumu jsme se mimo jiné také doslechli, že uživatelé myší z dílen společnosti Apple tvrdí, že jejich myš je "na prd" - a takhle také vzniklo motto Razeru: "Všechny ostatní myši jsou na prd

!

" ("All other mice suck

!

")  S výsledky našeho výzkumu se zrodila společnost, která plně využívá technologií, jimiž skýtá moderní doba. Zrodil se Razer - "extrémní" domov profesionálních herních zařízení.

F. Eckstein: Jak vůbec vznikl název společnosti - tedy Razer?

Robert Krakoff:  Chtěli jsme jméno, které by dokázalo posílit naše cíle a touhy o preciznosti a přesnosti. Razer, slovo se svojí důmyslnou pravopisnou chybou, ostrostí, vyvolávající pocit ostré a pronikavé čepele, nám připadal jako vhodný název pro firmu jako ja ta naše. Je to jméno, které nám pomohlo demonstrovat sílu naší technologie.

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru

F. Eckstein: Jak byste svůj typický den v Razeru?

Robert Krakoff: Čištění zubů, čtení a odepisování na každodenní elektronickou poštu, většinou od hráčů a přátel z celého světa. Den co den jsme v kontaktu s nejnovějšími technologickými trendy; nasloucháme potřebám a stížnostem hráčů z celého světa; stejně tak si udržujme dobré vztahy s přáteli; stále se snažíme myslet mozkem zákazníka a nedopustit se přitom špatného pochopení, které by pro nás mohlo být ve finále osudné.

F. Eckstein: Logo společnosti je samo o sobě velice originální a umělecké. Jak vzniklo?

Robert Krakoff: V době vzniku Razeru bylo tetování velmi oblíbeným druhem umění. S několika běžnými návrhy jsme selhali, jelikož jsme si uvědomili, že postupem času stejně zastarají. Nakonec jsme se rozhodli, že všechny naše produkty pojmenujeme po predátorech a že všechny myšky z našich dílen pojmenujeme po hadech. Shodli jsme se na tom, že hadi jsou dostatečně "cool" a jejich agresi jsme promítli do celého vnějšího vzhledu naší společnosti. Kombinací tetování, predátorů a hadů tedy nakonec vzniklo logo Razeru tak, jak ho v dnešní době všichni známe.

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru

F. Eckstein: Co je podle Vašeho názoru naprosto nejdůležitější součástí každé herní součástky?

Robert Krakoff: Pro Razer je nejdůležitější, co hráči potřebují a dodávat produkty, které z her dostanou maximum. Na trhu samozřejmě existují konkurenční společnosti, které dodávají dobrý hardware hráčům, ale hráči samotní nepotřebují další "stejné" společnosti. Razer byl a je zkrátka o tom, že nasloucháme hráčům a vyvíjíme nové a pokročilejší technologie, které vyhovují jejich požadavkům.

F. Eckstein: Kolik zabere času vyvinout novou klávesnici nebo myš a kolik mozků se na takovéto události podílí?

Robert Krakoff: Toto opravdu záleží na komplexnosti produktu samotného. Některé dokončíme za 6 až 8 měsíců, zatímco některým trvá třeba i dva roky, než se dostanou na trh. V celé společnosti je přítomno asi 120 lidí, kteří se podílejí na každém našem produktu.

F. Eckstein: Jsou během vývoje nového produktu přítomní nějací profesionální hráči?

Robert Krakoff: Ano, Razer sponzoruje jak amatérské, tak profesionální hráče. V celé společnosti jsou jich pak rovné dvě stovky. Je zde také velké množství bývalých profesionálních hráčů, jež jsou v současné době zahrnuti do vývoje každého našeho produktu a jsou samozřejmě také součástí našeho týmu.

F. Eckstein: Kde se bere ta inspirace vymyslet názvy jako Lachesis, Lycosa nebo Tarantula?

Robert Krakoff: Pouze část našeho značkovacího systému,... jak už jsem zmínil výše, hadi mají na starosti myšky, ryby na audio, pavouky na klávesnice a hmyz k podložkám pod myš. Chytré, nemyslíte?

Robert Krakoff: interview se zakladatelem Razeru

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning