RyderMark je (skoro) tady!
Redaktorům serveru TweakTown se dostala do rukou betaverze grafického benchmarku RyderMark od neznámé firmy Candella Software.
RyderMark byl oficiálně oznámen už v listopadu minulého roku. Vydán bude evidentně už co nevidět - osazenstvo serveru TweakTown totiž obdrželo verzi Beta 2. RyderMark bohužel nepoužívá Shader Model 4.0 (DX10), ale pouze kombinaci SM2.0 a SM3.0. I tak by se však mohl stát užitečným nástrojem pro porovnávání výkonu grafických karet - a s trochou štěstí i nástrojem o něco objektivnějším, než 3DMark06 od Futuremarku alias "NVMark". Ale dost spekulací. Jak program zhodnotil server TweakTown?
Benchmark běží pod Windows Vista, ale certifikován pouze pro Windows XP, což se v budoucnu stane jeho další bolístkou vedle absence podpory DX10 (alespoň pokud nevyjde nějaký update). Co se týče samotné grafiky, engine prý ve srovnání s některými dnešními herními tituly nevypadá zrovna ultramoderně a ani fyzika nijak neohromí. Těžko odhadovat, jak RyderMark vytíží nejrychlejší grafické karty dneška, ale starší Radeon X1800GTO se ale v některých nastaveních docela zapotil, jak můžete vidět v grafu níže.
RyderMark bohužel neumí objektivně porovnat karty s různou velikostí paměti, neboť karty se 128, 256 a 512MB VRAM mají každá jinou sadu textur. Konečný verdikt nad současnou betaverzí zní: Pro některé specificky zaměřené syntetické testy bude užitečný, ale všeobecně uznávaným měřítkem se nestane.
Zdroj: TweakTown