Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC
Výkonem jsou nejméně o generaci pozadu. Dokud ale trh s PC hrami nebude vývojářům přinášet slušné zisky, situace se nezmění.
Výkonný ředitel herního studia Crytek, Cevat Yerli, v rozhovoru pro magazín Edge uvedl, že co do kvality jsou počítače oproti konzolím Xbox 360 a PlayStation 3 stále o jednu generaci napřed. Crytek momentálně pracuje na sci-fi akci Crysis 2, která mimo PC zavítá i na další platformy. „Dokud bude existovat současná generace konzolí, bude stále těžší a těžší vývojáže motivovat k tomu, aby využili potenciálu PC platformy naplno“, uvedl. Podle něj největší problém spočívá v tom, že většina studií vyvíjí hry napříč všemi platformami, a tak následně nevidí sebemenší důvod PC verzi nějak zásadně vylepšovat. Výkonný hardware zůstává zbytečně nevyužitý. Na vině jsou ale i peníze. „Až bude trh s PC hrami v ziscích alespoň srovnatelný s konzolovým, začnou se vývojáři teprve namáhat“, uzavírá rozhovor. My mu dáváma za pravdu.
pro zvětšení klikněte
Zdroj: CVG