Zpět na článek

Diskuze: Šéf Cryteku: konzole brzdí vývoj her na PC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

keistown
keistown
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]„Až bude trh s PC hrami v ziscích alespoň srovnatelný s konzolovým, začnou se vývojáři teprve namáhat“[/quote]

Mozna ze kdyby zacli delat kvalitni hry a ne RPG typu Arcania, kde se kvuli dobre grafice tak trochu "zapomelo" na RPG prvky tak by to vypadalo trochu lip, a mozna by byly i ty zisky.

RastyFOX!!
RastyFOX!!
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@keistown njn za vse muzou penize, uz je to tak a asi to jinak nebude. sou penize fakt vse? ve svete penez asi jo...

RuThaN
RuThaN
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Penize jsou dokonce i v tom, ze PC trh poradne nikdo neaudituje a netahne jako MS Xbox a Sony PS3.
Oni totiz maji eminentni zajem na tom zisky a prodejnost na PC bagatelizovat, ale rek bych, ze treba Steam jakoliv ho nemam rad, nejaky ty zajimavy korunky generuje.. A kdyby se spocitali krabice, plus Steam a podobny systemy, treba by to s PC nakonec tak zly nebylo.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
26. 11. 2010 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RuThaN Steam, marketing a vazne dobra ochrana dost pomahaju ziskavat z hier zaujimave peniaze. Vid sialenstvo okolo CoD (marketing), alebo GTA IV, ktore odolalo [b]4 dni[/b] co vynieslo miliony.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
26. 11. 2010 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

I keby bola na PC nulova uroven piratstva, jeho moznosti nevyuziju, pretoze stale plati - ak to urobim aj pre konzole, kupia si to ako PCckari tak i konzolisti, v opacnom pripade len PCckari.

Navyse neexistuje cosi ako "PC platforma". Taky Blizzard robi napriklad World of Warcraft vylucne na PC, ma obrovske zisky a priatstvo mu nehrozi, ale full DX11 only so super grafikou ho proste neurobi preto, zeby si to nezahrali ludia so "starsimi a slabsimi PC" a proste by si len zmensil potencialny trh.

Mainstream PC nie je o moc dalej nez konzole, zvlast kedze na PC monitoroch je narozdiel of TV antialiasing nutnost.

jutes
jutes
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CNN jasne, ale Blizzard nezaraba na World of Warcraft ako takom (CD\DVD) ale na uctoch zavislakov. A v tom je ten recept.

P.S: Kua som sa rozpisal... :shock:

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 17:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sorry ale PS3 má GPU výkonem na úrovni GF7600GT a Xbox360 na úrovni Radeonu X1800XT. Čili jeden z nich je o 3 generace zastaralej a druhej o 4 .... ne o jednu.

jutes
jutes
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to je kravina, teraz keca z duse vyrobcom grafickych kariet. To je to iste ako s vojnamy, pokial niesu tak sa zbrane a municia nepredava a s hramy to je to iste pokial sa nerobia narocnejsie hry tak sa nove grafiky nepredavaju, ved naco???

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
26. 11. 2010 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ono by to asi chtělo nějakou certifikovanou herní periférii, nejspíš kartu do PCI slotu, která by obsahovala něco jako jádro z PS2, na kterém by běžely jen herní originály. HW crack by byl stejně složitý jako u konzolí, ale PC by podle své výkonnosti zajistil jako nadstavba lepší grafické efekty ...

jutes
jutes
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nodar a co budes kupovat hru TOM and JERRY za 100€? :roll:

jutes
jutes
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Este doplnam ze PC ako take nebolo vymyslene pre ludi co drtia "gamesky", na to su tu a boli konzoly. Tak sa zobudte :!:

JonnyRobbie
JonnyRobbie
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jutes a nikdo by si to nekupoval...

jutes
jutes
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=DOC_ZENITH]Sorry ale PS3 má GPU výkonem na úrovni GF7600GT a Xbox360 na úrovni Radeonu X1800XT. Čili jeden z nich je o 3 generace zastaralej a druhej o 4 .... ne o jednu.[/quote] neda mi nereagovat, ALE PS3 ma GPU odvodene od GF 7800GTX a ten CPU no naco slova treba skusit.

P.S: asi mas doma "Xbox360" ked si to takvzorovo napisal. A este k tomu flashnuty.
P.S2: Ano mam doma PS3.

DOC_ZENITH
DOC_ZENITH
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jutes Má stejnou architekturu jak G70 čili vychází z NV40. jenže G70 má 24pp a 256-bit bus. RSX v PS3 má jen 16pp a 128-bit. Tudiž jeho výkon je někde mezi 7600GT (to samé jen o 4 pp méně) nebo 6800ultra, která má stejně pp, ale zas trochu menší karty + větší paměťovou prostupnost. Co se týče toho tříjádrovýho PowerPC v Xboxu, říká se o něm že hrubej výkon má jak dvoujádrová P4. Co se Cellu týče, ten má i na dnešní poměry hodně solidní hrubej výkon, zde hold PC narážej na to že se stavěj na neefektivní 10+ let zastaralém x86 základu. A to vše kvůli zpětné kompatibilitě.

jutes
jutes
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=DOC_ZENITH]zde hold PC narážej na to že se stavěj na neefektivní 10+ let zastaralém x86 základu. A to vše kvůli zpětné kompatibilitě.[/quote]Neviem ako ty (neber to ako utok na tvoj nazor) ale dakujem IT, za zpětnu kompatibilitu, ktora bola zmrzacena Win. VISTou. :cry:

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jutes každá nová generace Win (Win7 nelze považovat za novou generaci) znamenala nějaké ty problémy s kompatibilitou. U Vist byla vyřešena poměrně rychle, narozdíl od XP, které měly po vydání mnohem a mnohem větší potíže.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jutes Co udělala Vista se zpětnou kompatibilitou? Já měl za to, že nejvíce nekompatibility (zpětné) způsobili 64-bit verze OS (XP, Vista, 7) a jejich 32-bit verze jsou v pohodě kompatibilní, navíc u lepších sedmiček je XP mode, který na základní kompatibilitu stačí.

jawakiller
jawakiller
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jutes jezis co tu resite za kravinu proboha.ja bych PC za konzoli nemenil uz jen diky IL2 simulatoru pak COD2 nebo WOW a pak blbnuti s taktovanim apod. proste PC je pc a konzole lepsi nebude NIKDY jen me mrzi ze konzole opravdu brdi vyvoj PC her a ze lidi sou tak fanaticti v technologii a mysli si ze PS nebo Xbox je neco cool co zabije PC... to je proste nesmysl

jutes
jutes
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jawakiller]jezis co tu resite za kravinu proboha.ja bych PC za konzoli nemenil uz jen diky IL2 simulatoru pak COD2 nebo WOW a pak blbnuti s taktovanim apod. proste PC je pc a konzole lepsi nebude NIKDY jen me mrzi ze konzole opravdu brdi vyvoj PC her a ze lidi sou tak fanaticti v technologii a mysli si ze PS nebo Xbox je neco cool co zabije PC... to je proste nesmysl[/quote] Riesime tu kraviny ale to si si na PCT mohol uz zviknut, ze sa tu riesia iba kraviny. Poviem to takto, PC a KONZOLA sa neda porovnavat, kazde ma svoje plus a minus, vyvojarov (vyrobcov GPU) serie ze sa hry daju robit aj inac ako len s fesnou grafikou. Hru nerobi hrou grafika ale atmosfera. A atmosfera sa neurobi Geforcou GTX580 alebo AMD 6870.

keistown
keistown
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jutes Myslim ze mas pravdu v tom ze kazda vec ma klady a zapory, ale v tomhle pripade ma konzole klady jenom dva. 1.) Konzole je zajimava pro vyvojare tim jak do ni Sony a Microsoft cpou miliony jenom aby si udrzeli vyvojare AAA titulu pro svoje PS a Xbox + to ze na konzolich je tezsi neco upiratit. 2.) Cena konzole je mensi nez cena noveho PC ale to taky z casti diky bodu 1. a milionum od Sony a Ms kteri nakup konzole dotuji, opet kvuli penezum. Jinak me nenapada ani jedna vec co by konzole umela lepe nez PC.

Jindy
Jindy
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 21:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A mně už to vůbec nevadí, že se grafika ve hrách neposouvá tak hrozně rychle, jako dřív. Jak je s odstupem vidět, tak se hratelnost her ani přes překotná vylepšení v grafice neposunula vůbec nikam, spíš hodně klesla. Vygumovaný střílečky jako Far Cry nebo Crysis jsou prostě jen o hezké grafice a je to navíc bohužel ještě ta lepší část FPS, ta horší je odpad typu CoD 7,8,9. Už v podstatě tyhle rádoby "AAA" hry nehraju, chci inovaci a zábavnost, nové nápady, hratelnost jako řemen. Stačí sledovat indie scénu, tam se dějou věci. Geniální věci, jako byl třeba Braid a podobné hry.

smith007
smith007
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 23:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jindy Až na ten Far Cry (první) plně souhlasím :wink:

walltar
walltar
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 21:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]Až bude trh s PC hrami v ziscích alespoň srovnatelný s konzolovým, začnou
se vývojáři teprve namáhat[/quote]

Upravil ych slovo vývojáři na účetní velkých moloců jako EA a podobně. Podle mě malé vývojářské studia které nedělají hry za miliony dolarů se klidně namáhat budou, dokud je nekoupí velká produkční společnost a neřekne jim buď nám vyděláte 100milionů a nebo vás propustíme a značku použijeme tak aby sme těch 100milionů vydělali. Budoucnost je dnes v nezávislé scéně a doufám že brzo soutěž o nejlepší grafiku ustoupí soutěži o nejlepší hratelnost. Protože i když všichni najednou začnou kupovat PC hry tak nikdo nezačne dělat lepší hry. Proč dělat lepší hru která se dýl vyrábí když můžu za rok udělat nějákou hrůznost a vrazit milion do marketingu a každý si to koupí. Takže já říkám ať si konzolovou scénu a konzolové vývojáře nechají pro sebe stejně není o co stát nehratelných her máme dost a nevím k čemu by byla hromada nehratelných her s lepší grafikou jenom by sme museli dávat peníze do nových PC i když je díky dnešním konzolím nepotřebujem.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
26. 11. 2010 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hold je to pěkně řečeno. Za vším nejsou na vině jen konzole, největší problém je, že vývoj špičkových her na PC se prostě nevyplácí. Crytec to sám poznal na prvním Crysis.

foboss
foboss
Level 1 Level 1
27. 11. 2010 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi asi tak. Ide aj o to, že spraviť krásnu grafiku (ala 3D Mark 2001) ktorá vytrieskala maximum z grafiky a všedci padali na zadok bola práca na pár dňov. Stromy mali 20 polygónov, použili sa pixel shadery a všetci na to kukali s otvorenou hubou. Taký strom v Crysis-e má viac polygónov a efektov a textúr ako celý 3D Mark 2001 aj s features testami. Proste tá náročnosť vývoja narástla do enormných hodnôt a Crytek sa na tom (zrejme naposledy) kurevsky popálil..

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
27. 11. 2010 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@foboss je to tak. Dřív měly vývojáři mnohem víc času na propracování děje, příběhu, délce hry. Ale dnes prostě na to nemají čas a musí se piplat s grafikou, protože když zase vydáš výbornou hru, ale s horší grafikou, tak tu hru většina lidí zavrhne dřív než ji pořádně vyzkouší.

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
26. 11. 2010 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jutes]a co budes kupovat hru TOM and JERRY za 100€? :roll:[/quote]

proč Tom a Jerry? Koupil bych si kartu do PC za 2.000 Kč, k tomu gamesku Crysis 2 za 1.500 Kč, na certifikované herní kartě by se spustilo jen jádro hry a o zbytek by se postaral počítač.
Rozlišení a efekty by byly (na moderním PC) řádově dokonalejší, než na staré konzole typu PS3, vývojáři by se nebáli že příjdou o prašule ... trh PC her by se zase rozjel.
Ať si rozumíme, netvrdím že je to pro mne finančně výhodnější, než tu gamesku ukrást na torrentech, já jen že by mne mrzelo, kdyby v budoucnu na PC pořádné herní pecky zanikly.

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
27. 11. 2010 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nodar to je tedy blabol :lol:

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
27. 11. 2010 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nodar Jenze kdo by takovou kartu vyrabel? U konzoli jsou jen 2-3 vyrobci (Xbox, PS, Nintedo), na takovehle pridavne karty by musel byt nejdrive vydany standard, postupne stale aktualizovany, a vrhlo by se na nej plno vyrobcu, kteri by prosazovali sve zajmy - takze gulas s tim vysledkem, ze by nektere hry podporovaly tuhle pridavnou kartu, ale s touhle by nespolupracovaly. Takze ja bych reseni pridavnych karet videl spise pesimisticky.

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
27. 11. 2010 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jen tak cernobile a nejde rici, ze by to bylo jen a jen kozolema, ktere brzdi rozvoj. Vezmeme to z druhe strany - HW vyrobci se predhaneji, kdo z nich bude mit ten nejvykonnejsi hardware, to je samozrejme z jejich strany logicke. Jenze tento prekotny narust vykonu zpusobuje, ze vyvojari "mohou byt lini" a neoptimalizovane kody ten vykonny HW proste "schrousta". A na tomto miste je az s podivem, jak tak obstarozni konzolovy HW stale podava slusne vysledky (pozor, je rozdil "cucet" na monitor z pul metru nebo na HDTV/plazmu z nejakych 2,5-3,0 metru - zblizka samozrejme rozdily budou "bit" do oci, zdalky uz ani ne) - a cim toho muze byt dosazeno? Podle me jen a jen optimalizaci kodu. Jiste, sam bych si pral, aby se mi sceny na monitoru/TV stale vice priblizovaly k realite, ale za jakou cenu? Zvysovani vyrobnich nakladu, vyzarovaneho tepla, nutneho vyssiho prikonu komponent i pres to, ze spousta vykonu by sla "usetrit" optimalizacemi? Takze jen brecet, ze jsou to jen konzole, ktere brzdi vyvoj, je dost nefer. PS: Konzolu zadnou nemam a nemam je rad

shipo
shipo
Level 1 Level 1
27. 11. 2010 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@l.jelinek nevím proč ztrácet čas optimalizacema, když na tebe vydavatel tlačí, že už to má být dáno v prodeji

Richelieu
Richelieu
Level 1 Level 1
28. 11. 2010 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mozna uz nastal cas na novou konzoli PS4.
IBM ma uz nejaky ten cas novy CPU Cell a NV ma nove GPU.
A pripojeni 3 TV na PS4 zneji super.
Urcite se najde spousta jinych veci co pridat nebo zmenit.
THX

GlideCZ
GlideCZ
Level 1 Level 1
30. 11. 2010 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Richelieu Myslím že čas už nastal dávno ale Sony a Microsoft se bude snažit vydělávat na stávajících konzolích co nejdéle. A když to vezmu z jejich pohledu... proč nabízet něco nového když to staré pořád dobře vydělává? A kdo za to může? My...

Richelieu
Richelieu
Level 1 Level 1
28. 11. 2010 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kazde 2 roky je refresh PC technologie ale nova konzole prijde jednou za kolik 6 let?

Reklama
Reklama