Zpět na článek

Diskuze: Šéf NVIDIA prodal část svých akcií

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

fanik
fanik
Level 1 Level 1
2. 10. 2009 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a obr zase plácá, jelikož si myslí, že on do top managementu patří také =D
viz zákony usa

xeq
xeq
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 19:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak toto väčšina normálnych ludí vedela, a tí čo tomu neverili doteraz, si budu nadalej myslieť že je to kvoli hd5870... Jediné čo tento článok dosiahne je zas daľší flamewar.

maltrabob
maltrabob
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xeq nechce sa mi to hladat lebo ma to vlastne ani nezaujima, ale bol by som prekvapeny ak by HD 5870 nemal vplyv na akcie Nvidie. To je to o com to cele je: ak mas produkt, sup s nim na trh a predavat. Hodnota akcii stupa. Ak nemas nic, stagnuje alebo klesa.

xeq
xeq
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 20:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltrabob Ano to nepopieram, ale islo mi o to ze ten predaj tych akcii nebol kvoli prezentacii radeonov. Co je fakt.

gnu_
gnu_
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltrabob @xeq: [quote]Ano to nepopieram, ale islo mi o to ze ten predaj tych akcii nebol kvoli prezentacii radeonov. Co je fakt.[/quote]
A kvôli čomu inému by ich asi odpredával. Kvôli Ježiškovi určite nie :D
Odpredal ich rozhodne kvôli AMD. Ak bude GT300 vydarená tak Huang nakúpi veľké množstvo akcií nVidie tesne pred vydaním (popr. keď budú na predpokladanom minime). Avšak pokiaľ je GT300 prepadák tak ich určite kupovať nebude.

maltrabob
maltrabob
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No neviem Zdenku, nejak presvedcivo to tvoje vysvetlenie neznie. Nvidia sa nikdy nechovala tak ako teraz, moj nazor je ze sa mylis a ze Nvidia nema v rukave vobec nic. Tie akcie s tym nesuvisia podla mna, tie sa predavali a kupovali ci bola kriza alebo nie.

kapa
kapa
Level 25 Level 25
26. 9. 2009 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sam pises raz ze je to koli HD5800 a raz ze nie, v januari ked Ati nevedela o HD5800, tak ani nvidia o GT300..., ja vazne neviem co ten clanok vlastne povedal.. Jedno je iste, predal akcie a mozno zarobi viac, mozno nie... dalsia vec je ista, ze ATI vydala DX11 karty skor, nvidia nie, Keby mala nvidia take bombaveci v rukave, asi by nevydavla DX10.1 karty ked konkurancia uz ich ma dlllho a uz ma aj DX11 kary..., mne je jasne ze GT300 bude lepsia ako HD5870, no o kolko? pomer cena vykon? porazi aj HD5780X2/5970? je mi jasne ze si zeleny, no nemusis to prehanat...., poznam jedneho velmi DDobre cerveneho, mozete si ruky podat.... ako by Vas jedna mater mala... :roll:

Chaythere
Chaythere
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kapa Krásnej zásah, tahle dvojka by mohla společně vystupovat v cirkuse, přidat k tomu Hulána, tak mají eso v rukávu a jejich akcie bombově vyletí. :shock:

wizard-ov
wizard-ov
Level 1 Level 1
28. 9. 2009 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Chaythere no no, víš moc dobře, že DD je "fanda technologie" :D , ne vážně DDho s Obrem bych fakt nesrovnával... Poslední "novinky" které se vydávají na DDW, tak to je už fakt síla... A jeho recenze na HD5870 už je jenom třešnička na dortu :D Psal jsem mu to i na jeho blog, ale maže fakt bleskově :wink:

maltrabob
maltrabob
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vsimnut ze toto patri k folkloru tu na PCT. Nvidia nevydala poriadny hardware uz dva roky (akoze brutalny trhac asfaltu GTX 285 nepocitam za prevratnu novinku) a kedze o Nvidii sa tu pisat musi, taketo clanky tu budu pomerne casto. Sice o nicom, ale zato aspon o Nvidii. A nakoniec to este moze dopadnut tak, ze vsetci sme decka a tento clanok vznikol aj preto, aby mal web vacsi pocet "hitov" :D.

wizard-ov
wizard-ov
Level 1 Level 1
28. 9. 2009 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maltrabob No jo, ale stejnou politiku mají i jiné [b]DD[/b]ivné weby. Článkem vyvolají flame, a pak se to machruje jak rostou hity :shock:

alica
alica
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 19:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nuž pekná špekulácia....akurát jej výpovedná hodnota nulová. Ale, poznáme Vašu interpretáciu faktu predaja akcií a tým aj Vašu farbu, ako uviedol kolega predo mňou, v príspevku. Žeby ste sa práve Vy vyznal v politike vysokého managementu ? Chm,chm,chm,...

Nephilim
Nephilim
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ZDENKU, JA ŽASNEM! ale klasicka koncepcia članku PCT... tých čo maju iny nazor ako my nazveme detmi a neznalcami... potom zopar slov ako sa my v tom vyzname a na zaver nejaky šťuch pre oponentov, nech je dobry flame... vidim ze hulan tam nechal svoje stopy

bukva
bukva
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nephilim Asi tak, Obr ví o akciových trzích velký kulový, stejně jako všichni ostatní.
Já se taky dívám na každé Studio burza co běží, ale takovouhle snůšku keců bych si napsat netroufl.

fmx rider
fmx rider
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K prodeji akcií stačí jenom pár dní a né půl roku.

gnu_
gnu_
Level 1 Level 1
28. 9. 2009 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fmx rider Odpredaj pomerne malého množstva akcií trvá rádovo pár sekúnd resp. minút. Keby správna rada musela rozhodovať o každej jednej akcii tak by tam museli byť nonstop :wink: (nezávisle od toho že ten tchaj-wanec je CEO - akcie sú jeho). Správna rada rozhoduje iba o veľkých množstvách akcií (a to 260 tisíc akcií určite nieje, mr. Obermaier)

hotel007
hotel007
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 19:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že by si za vydělaný prachy z prodeje/nákupu akcií koupil další krásný vozítko? :-D Njn spekulace, spekulace.... a každej si stejně mele to svoje... Nám obyčejným "smrtelníkům" nezbyde než čekat.. čekat...

racz
racz
Level 2 Level 2
26. 9. 2009 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mne to pripada ako keby prve dva odstavce pisal iny clovek ako tu "dedukciu" v tretom :D

lazar
lazar
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote]K tomuto kroku se manažeři vždy odhodlají, jen pokud jsou si jistí, že za pár týdnů akcie raketově stoupnou a oni na této transakci sakra vydělají ...[/quote]

Nejednalo by se o insider trading?
[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Insider_trading[/url]

obcanskej
obcanskej
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahle spekulace má jednu malou trhlinu. Odkud její autor ví, že koupí akcie zpátky... A jedná se vůbec o volně obchodovatelné akcie, když teda musí mít to povolení?

gnu_
gnu_
Level 1 Level 1
26. 9. 2009 23:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@obcanskej Ide o volno obchodovatelné akcie t.j. NEmusí mať povolenie s.r. pokiaľ nevlastní majoritný podiel (resp. bližšie špecifikovaný. 4M $ v akciách je málo (teda pomerne málo :) )

AZOREK
AZOREK
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 00:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Komentuji jako člověk, který hodlal/á využít fi. krize a zkusit investovat na burze a ted se mu tam libi. Predem rikam, ze jsem (a dlouho budu) odkovanej AjTák, ale v životě jsem si nevzal žádnou IT firmu - kromě jedné malinké v číně (neznám, čistě dobré čísla, strnánky maj jen v čínštině tak vlastně ani nevím co dělaji :D) na kterou se chystám. 99% akcíí velkých IT firem jsou šunty.Možná Oracle by byla dobrá akcie, kdyby nebyla tak předražená.

Musim říct, že mi rve uši článek jak po IT tak po burzovní části mého lidského usilování - po burzovní mnohem více, pochopitelně.

Insider transakce jsou sledovanou věcí a NIKDO nemá právo soudit trh za špatné chování či neznalosti (dovoluju si tvrdit, že trh možná nezná vlastnosti karet - a je mu to fuk o tomhle akcie nejsou - ale o počtu vyrobených/zisku a jiných důležitých ukazatelých toho rozhodně ví více než IT)...

Takže já budu spekulovat na pokles (shortovat/bearish), když někdo z vedení firmy prodá akcie a nebo na vzestup (long/bullish) pokud je někdo nakoupí. A věřte, že mne jako spekulanta nezajímá nejen výkon karet ale dokonce mi v tuthle chvíli nebude ani zajímat ten zisk firmy - insider prodej akcíí firmy -> já prodávám (at už vlastní nebo cizí akcie) a je mi fuk proč, jak, kdy,co. Protože skoro zaručeně pujdu s trhem a při dobrém načasování jsem ziskový, tečka. Jestli je pak dotyčnej koupí zpět, spekuluju na long.

Pokud mi někdo plácne do ruky, že je to kvuli nějaké fundamentální zprávě (výkon konkurenčního výrobku, zde) tak je to ještě lepší - obchod bude pravděpodobněji ziskový. A rozodně se nebud ptát jestli je to pravda, spíše budu sledovat kolik lidí v to věří a odhadovat kolik lidí s tim kalkuluje.

Co se týče zpětného nákupu akcíí, je dost možné, že to bude na konci řijna s tím souhlasím - ale rozhodně NE protože by snad akcie klesaly do té doby na základně této zprávy - ani omylem, za 1hod na americké burze to mužete brát jako irelevantní informaci, která je už započítáná v ceně, pak jsou jen dohady o tom, jak moc je to špatná informace (lidé se začínají dívat na konkrétní čísla, konkrétní firmy a už je čas i na propočty). Takže, že by kvuli tomu klesaly akcie až do řijna - tak to ani omylem. Nadruhou stranu nejspíše budou - na burze to v posledních dnech vypadá na korekci směrem dolu a statisticky akcie padaji v záři a řijnu nejvíce (statistika za posledních 70let) a proto je dost možné, že fakt budou klesat do řijna a pak budou zpětně koupeny.

P.S - na závěr ještě masturbace vlastních komplexů "tohle ale opravdu mohou vypustit jen děti a neznalí situace" - když mi bylo 14 zamiloval jsem se po netu (btw:9let slz..) do starší dívky. At si řiká co kdo chce, tak to beru jako, že jsem ji miloval více, byl na ní hodnější a byl jsem LEPŠÍ atd.. a že mi odsoudila společnost a muj věk aby nad tim začala už jen přemýšlet... a proto, když slyšim přirovánání k "dětem", jako někoho, kdo je out/mladší/nezkušený atd. tak se mi otvírá kudla v kapse. Zde je slušný server, tak na to jen upozornuji bez emocí :o) Venku bychom asi již porovnávali naše svalové kapitalizace :D

AZOREK
AZOREK
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 00:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AZOREK jde to nějak rozbalit nebo to mam chápat tak, že jste mi bez upozornění* zhrouhli post na pulku, třetinu ? :D

* - nikoliv za hrubost, ale čistě enginem natvrdo..

Black_Arrow_CZE
Black_Arrow_CZE
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Obermaier, to co jste napsal je kravina až to bolí. Osobně se obchodováním na burze věnuji něco přes 4 roky, nyní konkrétně komodity, takže vim, jak tento systém funguje. Šéf nVIDIE prodává akcie proto, protože ví/tuší, že půjdou brzy dolů, možná rapidně,možná mírně, ale půjdou. Sami akcionáři brzy daji o sobě vědět tím, že sníží cenu akcií díky tomu, co nVIDIA právě dělá, vlastně nedělá. Jen blábolí, dělá prohlášení že to nebo ono je zbytečné, a podobně. Najeme si ale čistého vína, jde o to, že teď nemají nic, co by postavili proti konkurenci, proto mlží jaks se dá. Ale není to napořád. Brzy přijde studená sprcha ve formě pádu ceny akcií, pro Huang dělá to, co dělá. Nemůže ani předvídat, jestli akcie půjdou po vydání nějaké jejich "GT300" nahoru a navíc, pokud by šli, nemá vůbec jistotu, že akcie koupí. Proč by je mu někdo prodával, když ví, že po pádu půjdou nahoru a ten dotyčný si pokryje ztrátu z prvotního nákupu. Jsou to sice teorie, ale nVIDIA se chová opravdu podezřele divně, už to není ta firma, který byla "lídr" ve svém oboru, která si byla jistá v kramflecích, prostě jsou na tom teď velice zle. Na poli čipsetů se jim defakto vůbec nedaří, physyX je jak jej známe teď již "mrtvá" záležitost, ION je sice dobrá věcička, ale neprodává se tak jak by měla a grafiky zatím v nedohlednu. Tak co dál? Nic, prostě půjde cena akcií dolů a ani sám šéf neví jak moc, proto je prodává, aby nepřišel o velký obnos peněz, který v nich má. Strategie prodeje akcií a nákupu kterou jste popsal vy je tak ošemetná, jako kdybych řekl, že golfový míček který odpálím dopadne na první úder do jamky kterou zvolím, což je 1:10000000 možná víc.

PS: Osobně si myslím, že se ještě tento rok v nVIDII stane nějaké zemětřesení. Co to bude netušim, ale něco se stát musí.Možná změní vedení, možná něco jiného.

Black_Arrow_CZE
Black_Arrow_CZE
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Black_Arrow_CZE dodatek: ... a ten dotyčný si pokryje ztrátu z prvotního nákupu. Jsou to sice teorie, ale nVIDIA se chová opravdu podezřele divně, už to není ta firma, který byla "lídr" ve svém oboru, která si byla jistá v kramflecích, prostě jsou na tom teď velice zle. Na poli čipsetů se jim defakto vůbec nedaří, physyX je jak jej známe teď již "mrtvá" záležitost, ION je sice dobrá věcička, ale neprodává se tak jak by měla a grafiky zatím v nedohlednu. Tak co dál? Nic, prostě půjde cena akcií dolů a ani sám šéf neví jak moc, proto je prodává, aby nepřišel o velký obnos peněz. Strategie prodeje akcií a nákupu kterou jste popsal vy je tak ošemetná, jako kdybych řekl, že golfový míček který odpálím dopadne na první úder do jamky kterou zvolím, což je 1:10000000 možná víc.

PS: to AZOREK: taky osobně sázím na výrazný pokles.

t0mas
t0mas
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak zaprvni, proc by Jsem-hung Chuj prodaval akce za 17, pak je koupil zpatky za 10 kdyz se na to vsechno muze vyprdnout a prodat polovinu z akci ktere ted prodal, kdyz vstoupnou treba ke 27? Jeste by vydelal. Anebo, by mozna chtel chytre provetrat akorat tak lednove poplatky vod dani! Za treti, proc by vubec ted prodaval akce kdyz ma eso v rukave? To me chcete rict ze Jsem-hung Chuj je jasnovidec nebo ma nekolik spolehlivych spionu u ati?
Konspiraci je hodne, specialne kdyz mluvime o tomhle lhacim ubozakovi. Do hlav techle lidi nevidi nikdo. I kdyz byl Zdenek v Chine. Tydle lidi by umeli za halire i zabit kdyby bylo treba. Meji to v krvi a proto meji tolik policie a svuj rezim.

smith007
smith007
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@t0mas Taky mi článek přijde jako blbost.

Nicméně jste to nedomyslel. Pokud akcie prodá teď za 17$ a nadále bude jejich cena klesat na těch například 10$, on je nakoupí zpět a po vydání GT300 se cena zvedne na 27$, ten člověk na tom vydělá majlant, neuvěřitelný prachy.

Protože poté, co koupí zpět akcie za 10$, bude jich mít skoro dvojnásobek. Pak, když se zvedne cena tohoto dvojnásobku akcíí o 270% (na 27$) - budou to prachy, že nemusí do konce života nic dělat.

Je ale pravda, že by to byl velmi promyšlený plán, pravděpodobně nelegální jak tu někdo píše.
Navíc, aby se tohle odvážil udělat, musel by si být setsakra jistej významnou převahou GT300 nad novými Radeony.

logik
logik
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

...evidentně neví, že zneužívání informací v obchodním styku je trestný čin. Pokud by Huang věděl, že najednou akcie raketově stoupnou kvůli něčemu, co nevěděj ostatní, tak akcie koupit nesmí...

MaaRAaaaa
MaaRAaaaa
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"K tomuto kroku se manažeři vždy odhodlají, jen pokud jsou si jistí, že za pár týdnů akcie raketově stoupnou a oni na této transakci sakra vydělají" .. A pak tu pište něco o děckách. Vážně nechápu proč takovéto články píšete. Je to jen výplod vašich emocí. Je mi to moc líto, protože mám pctuning rád, ale jakmile zas začnete psát ty vaše články ála vypečená pekingská kachnička, stojí to za prt..

memphisto
memphisto
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Včera k nám zavítal od přítelkyně známý a ten je nyní na německé burze na pozici vrcholového burzovního makléře. Shodou okolností se zajímá o PC a jen pro upřesnění není ani nVidiot ani fanATIk. Četl si tento článek a pak jen pronesl: " Ten Obermaier dělá z lidí blbce, a nebo to bylo myšleno jako ironie? Ten Huang moc dobře ví, co dělá a dělá dobře, protože akcie nVidie půjdou dole". Jinak vysvětloval mi i princip, ale ten nebudu uvádět, protože ho už nad mnou napsal Black_Arrow_CZE

xJirikx
xJirikx
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč si u nás autoři článků na webech o IT myslej, že když si přečtou občas sekci ekonomika, že rozuměj akciovejm trhum. Tohle "vykládání z čajovejch lístků" se v poslední době nějak rozmáhá. Kupodivu to vyznívá tak trochu trapně tady i u "PR ATi-AMD"

doktor1
doktor1
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane obermaier děláte z nás blbce..jako právník se věnuji mimo jiné i akciovému právo. Podle toho co jste napsal, by ve státu Kalifornie museli mít úplně odlišné akciové právo od zbytku světa. Ano vrchlový management má možnost koupit si akcie "své firmy" z opčního programu a pak je může prodat, aby něco vydělali nebo taky prodělali, když nebudou dobré hosp. výsledky (něco podobného mají u nás manažeři ČEZu). Ale čistě spekulativní obchody jsou zakázány. Kromě toho takové obchody nekontroluje správní rada (spíš jste myslel dozorčí rada) ale regulační orgán ..Komise pro cenné papíry, centrální banka apod. ..jinde přímo burza. To co jste popsal by přesně splňovalo v našem právu skutkovou podstatu trestného činu zneužívání informací v obchodním styku. Takže dle mého názoru šéf Nvidie tuší nějaký malér a proto tento obchod ...jinak by mu akcie pěkně dál vydělávali a rostli na hodnotě a nemusel by se pouštět do tohodle dobrodružství s nejistým výsledkem (nemá totiž mimo jiné nikde zaručeno, že je bude moci koupit zpět). Pro pořádek uvádím, že mám nyní v PC GTX 280, kdyby mě chtěl nějaký malomyslný případ označit na FanAtika. Ovšem co v poslední době předvádí Nvidia je vrchol nevkusu ..srážet DX 11, které je hodně povedeným API a brzo i hodně rozšířeným..tlačit v rozporu s předchozími prohlášeními typu, že klidně mějte ATI na grafiku a Geforce vám bude počítat fyziku, hry, kde je to přesně opačně atd. Škoda mluvit. Další věc je ten sedmilhář Staněk ..letos jsme měli podle něj mít už několik AAA her s podporou PhysX ...a kde nic tu nic. Stručně řečeno Nvidia je bohužel pěkně v háji...nechápu co dělali takovou dobu...rád bych se mýlil.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
29. 9. 2009 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doktor1 2doktor1: myslim ze i pokud by obchodoval spekulativne, tak na to ma pravo akorat svoje prodeje/nakupy musi oznamit dopredu (vychazim z [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Insider_trading[/url] sice jsem to neprocet cely ale snad sem zaklad pochopil, jestli ne tak me to kdyztak nekdo trochu priblizte) aby z tohoto obchodu mohli vyvest zavery i ostatni majitele akcii

Pyshtone
Pyshtone
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@doktor1 Jsem rad, ze prispel nekdo se skutecnym nahledem do problematiky. Thumbup ;) Muj selsky rozum se pta, ze pokud CEO ceka raketovy narust trzeb, tak proc prodava ted a ne az po vzestupu??? @ Obr a jeho styl psani - pruser je v tom, ze bude pravdepodobne pochvalen za velkou navstevnost webu kvuli takovemu flamu :roll:

xJirikx
xJirikx
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

sice tomu nevěřím, ale aby bylo "spravedlnosti" učiněno za dost: třeba si chce jen koupit novou jachtu a tak prodává akcie :D

DexCz
DexCz
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Krysy opouštějí potápějící se loď. Co víc dodat. :twisted:

Trek
Trek
Level 16 Level 16
27. 9. 2009 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že jsi nikdy neměl firemní akcie a vůbec tomu nerozumíš.

Já mám firemní akce a ty lze prodávat jen v určitou dobu.

AZOREK
AZOREK
Level 1 Level 1
27. 9. 2009 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc mam tento prispevek pet pacicek dolu a jednu nahoru? Vzdyt je to pravda, vlastni akcie firmy, kde clovek pracuje se u casto smeji prodávat(i kupovat) jen v určitou dobu, typicky se to nesmí +/-pár víkendu před/po vyhlášení výsledkú za kvartál. Podobne jako se nesmi obchodovat na zaklade insider informaci - i kdyz se za to nesoudi, nejvice mel problem A. Svoboda v CEZu, ale nakonec v pohode, nikdo za to v čr ještě odsouzen nebyl.

xJirikx
xJirikx
Level 1 Level 1
28. 9. 2009 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AZOREK protože v hodnocení těchto diskusí se rozhodně nehraje na věcnou správnost? tady může psát každej sebevětší bludy a rozumět tomu opravdu bude jestli 5% lidí na tomhle webu? vždyť sem choděj ITčkáři ne ekonomové 8)

czekFREE
czekFREE
Level 1 Level 1
28. 9. 2009 04:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=doktor1]Pane obermaier děláte z nás blbce..jako právník se věnuji mimo jiné i akciovému právo. Ano vrchlový management má možnost koupit si akcie "své firmy" z opčního programu a pak je může prodat, aby něco vydělali nebo taky prodělali, když nebudou dobré hosp. výsledky (něco podobného mají u nás manažeři ČEZu). Ale čistě spekulativní obchody jsou zakázány. Kromě toho takové obchody nekontroluje správní rada (spíš jste myslel dozorčí rada) ale regulační orgán ... To co jste popsal by přesně splňovalo v našem právu skutkovou podstatu trestného činu zneužívání informací v obchodním styku.[/quote]

v US mají monistický systém správy AS na rozdíl od našeho dualistického - jediný orgán (správní rada - board of directors) vykonává funce jak dozorčí rady, tak i představenstva (předseda spr. rady). Každopádně jinak s Vámi plně souhlasím... Novinka stojí za starou bačkoru...

Reklama
Reklama