Zpět na článek

Diskuze: Šest TV tunerů pro USB do 1200 korun v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

davidsmoke
davidsmoke
Level 1 Level 1
9. 9. 2015 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nikde v článku jsem se nedočetl na jakém windows jste testovali a to je docela zásadní problém, protože momentálně řeším TV Kartu kompatibilní s W10.

Konkrétně Váš vítěz Evolveo nemá certifikaci od Microsoftu, myslím že by bylo rozumné tohle doplnit.
http://www.microsoft.com/en-us/windows/compatibility/CompatCenter/ProductViewerWithDefaultFilters?TempOsid=Windows%2010&Locale=en-us&Architecture=X64&TextSearch=evolveo&Type=Both&CurrentPage=0&TotalPages=1&ShowCriteria=0&SortCriteria=Relevance&Compatibility=Unknown&LastRequested=14

Pokud máte někdo ověřené zkušenosti s TV tunerem co jede bez problému pod win 10 a na USB 3, sem s ním :) :)

moas
moas
Level 1 Level 1
22. 11. 2015 08:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@davidsmoke Ovladač pro desítky nedávno vyšel:
ftp://ftp.evolveo.eu/dvbt/usb_pc/venus_vns_hd/software/

pif666
pif666
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Evolveo Mars mam, chcel som ho pouzit pod Linuxom /Debian v XBMC.
Na moje prekvapenie to nebol vobec problem.

Bohuzial tuner ma nizsiu citlivost prijmu ako TV. To, co TV zvladne bez vacsich problemov - to je na tuneri nepozeratelne (dialkovy prijem cca 30km CR multiplexu).
Takze odporucam, ale nie pre slaby signal

dizz
dizz
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

divam se dobre ze zadny z testovanych tuneru neumoznuje pripojit s-video nebo kompozitni video?

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
25. 3. 2015 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dizz Vymírají. Tohle už umí jen staré dražší hybridy s analogem, nebo speciální grabovací zařízení (všelijaké ty DVD EZMakery na home video), anebo paradoxně ty nové drahé USB krabičky na grabování fullHD z HDMI, které mívají analogové vstupy na chytání videa z konzolí

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dizz Jasně, že neumožňuje, v běžném prodejním segmentu už S-video i kompozit nemají moc co dělat, nové kamery i fotoaparáty jsou digitální, takže záznam z externího zdroje analogově je nepotřebný, ale na to jsou tu různé jiné příslušenství...

Varimathras
Varimathras
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemyslím si, že by tv tuner v pc byl zbytečnost. Mám tv kartu do pci slotu a jsem za to rád. Když se chce drahá polovička koukat v tv na cokoli a já na sport, je to moje záchrana. A sledovat na FHD monitoru stream 640x480 to teda rozhodně ne. A nemusí to být jen sport. A pro někoho to může být elegantní varianta místo koupě tv za daleko vyšší cenu, než cena karty. Takže za zbytečnost to rozhodně nepovažuju.

cruzz
cruzz
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dost mi chybí, že se ani u jednoho tuneru nezmiňuje, zda podporuje už i DVB-T2... Docela chybějící informace, vzhledem k tomu, že už asi nejsme zase tak daleko od jeho nasazení v praxi a vyměňovat pak kvůli tomu relativně nový tuner se bude chtít asi málokomu :oops:

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruzz V soucasne dobe zcela zbytecna informace. DVB-T2 bude az kdovi kdy a kdovi v jake podobe.

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
25. 3. 2015 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cruzz jo, asi by to stálo za to uvést.

ale v Česku... nejsme daleko od nasazení... Změnilo se na tom něco?

[url]http://www.tvfreak.cz/ministerstvo-prumyslu-prechod-na-dvb-t2-nejdrive-v-roce-2021/5365[/url]

cruzz
cruzz
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner Tak já jsem takový věčný optimista :-)
Co jsem se tak různě dočetl, tak vypnutí DVB-T a úplný přechod na T2 by mohl proběhnout 2020/2021, ale už teď se dá chytat experimentální vysílání
http://www.digitalnitelevize.cz/zpravy/obecne/CRa-odstartovaly-dalsi-zkusebni-vysilani-DVB-T2-HEVC.html
Mě by právě zajímalo, jestli u těch USB tunerů půjde třeba jen o upgrade firmwaru, nebo přechod nejde řešit jen čistě softwarově. Asi to bude ale spíš na kompletní výměnu, u klasických setop-boxů se počítá s jejich výměnou...

Václav Vlček
Václav Vlček
PCTuning PCTuning
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 3. 2015 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @cruzz: Na 99% výměna, protože buď to neumí jednoúčelový dekodér v tuneru, nebo se výrobci určitě nepohrnou na to, aby naprogramovali drivery pro X let staré zařízení aby zase fungovalo. Lepší je vydat nový model a prodat ho znovu :P

elder
elder
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @Václav Vlček: Lol vy si myslíte ře ten tuner něco dekóduje ? Všechno dělá SW a vaše CPU. TZN podpora T2 je jen otázkou software.

kofo
kofo
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @elder: LOL, a ty si skutočný odborník. :D Najprv si to naštuduj. Pozri si porovnanie napriklad tu: http://sk.wikipedia.org/wiki/DVB-T2
DVB-T2 oproti DVB-T používa inú modulačnú schému, počet nosných a kódovanie FEC, ktoré sú nadrátované v prijímacom čipe. Žiaden SW na CPU.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pri vhodnem vyberu lze za cca $10-20 ziskat nejen slusny USB DVB-T tuner, ale i docela schopny SDR prijimac. Pak se da poslechnout ... leccos.
Jenze Vy ani HW pouzity v tunerech neuvadite.

johnn
johnn
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 pouzivam uz cca 2r a co me docela prekvapilo, ze chytnu i slaby signal polske HDTV, takze citlivost tuneru je velice slusna na tento typ zarizeni
ma docela slabou citlivost na dalkove ovladani / vyreseno USB kabelem a vyvedenim k monitoru /
jede i pod WMC

johnn
johnn
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 seznam HW najdes na iNetu

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn Fakt jo? A zbytek toho, co se pise v tehle "recenzi" na "iNetu" (sic!) nenajdu?

johnn
johnn
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn @Mysel_1: samo, ze najdes, jak myslis, ze jsem vybiral svuj DVB-T stick...
jde o to, ze pokud mas zajem o SDR, tak si nejdrive zjistis typy tuneru, ktere SDR prijem podporuji a pak si muzes hrat...
test byl zamereny na DVB-T, ne SDR / nazev clanku neni "6 SDR tuneru v testu".../

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
26. 3. 2015 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn @johnn: Neni sporu o tom, ze SDR je extremne minoritni zalezitost a ze pripadny zajemce asi fakt postupuje "z druhe strany".
Uvedl jsem to zaprve jako zajimavost, za druhe jsem si jen posteskl, ze v recenzi mohla byt zminka o osazeni tech tuneru. Byvavalo to beznou soucasti recenzi tuneru i v dobach, kdy tunerove SDR jeste bylo sci-fi.

johnn
johnn
Level 1 Level 1
26. 3. 2015 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn @Mysel_1: jako tresnicka na dortu to mohlo v recenzi byt, souhlas

nobloch
nobloch
Level 33 Level 33
25. 3. 2015 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pár poznatků k Volar HD
- Přibalený software si neporadil se změnou letního a zimního času. To bylo opraveno přibližně od verze 6.5 (tuner mám cca 4 roky)
- Stále je hrozný problém, pokud si chci změnit seznam pořadí TV stanic. Nastavení se provádí ve dvou oknech a pokud uděláte změnu v jednom, v tom druhé se nemusí projevit, nebo se program může přesunout na pozici kde jste ho nečekali
- Se signálem bojuju stále. Může za to hlavně umístění PC (garáž). Jinak ale bydlím skoro v centru Prahy. Třetí multiplex nechytám vůbec a u ostatních záleží na počasí a natočení anténky.

A co se týče DVB-T2. Z úst vysoce postaveného zaměstnance ČT asi před rokem: Televize nemají na upgrade peníze a stát na to peníze nedá.

Tao
Tao
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nech už je tuner aký chce, pribalený SW treba čo najskôr nahradiť univerzálnym napr. ProgDVB

- dosť podstatná funkcia je možnosť ukladať dáta v Timeshift slučke priamo do pamate RAM a nie zapisovať na pevný disk. (pokial máte ovšem tej pamate dosť ale trendom je mať tých 6GB+ takže to by nemal byť problém)

- u SSD sa dokáže Timeshift pekne pohrať so životnosťou disku)

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
26. 3. 2015 10:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tao To je otazka. Tech SW reseni jsem uz videl dost. Nektera zcela nepouzitelna, jina vyborna. Zalezi na vyrobci, konkretnim tuneru, konkretnich pozadavcich / vkusu uzivatele. (Ja se svou kartou jsem naprosto spojkojen s PVR2 a ProgDVB mne celkem zklamal. Verim, ze Vas to pobavi, ale je to tak.)

kofo
kofo
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tao Timeshift sa dá nastaviť do RAMky.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

u toho tuneru Venus připojit klasická anténa (bez redukce)? Chtěl bych ho dát do stolního pc dozadu a připojit kabel od střešní antény.
Interní PCI tuner by byl lepší, ale ty snad vymřely :x

johnn
johnn
Level 1 Level 1
26. 3. 2015 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 presne tak to mam, ale doporucuji stick vyvest USB kabelem tak, aby dalkove ovladani "svitilo" na plochu s napisem Evolve/o, jinak ma spatnou citlivost

HiJakub
HiJakub
Level 1 Level 1
25. 3. 2015 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kamarádka si o vánocích koupila nový notebook, který má už jen USB 3.0. Koupila si k NTB DVB-T tuner nějaký obyčejný za pár kaček na aukru a narazila na problém, že tuner v USB 3.0 nefunguje (při ladění stanic shodí celý počítač BSoD) Windows 8.1 x64. Přitom v USB 2.0 pracuje tuner naprosto v pořádku. Chtěl jsem jí koupit EVOLVEO, ale ještě že jsem se mrknul na stránky výrobce Evolveo tuner taky nefunguje v USB 3.0 na jejich stránkách to tam řeší taky jeden zákazník a technická podpora mu nepomohla prostě nefunguje a basta. Takže jedině AVerTv je pro mě zatím jasný vítěz, který má ovladače fungující s USB 3.0. Má tady prosím někdo praktické zkušenosti z EVOLVEO v USB 3.0 ?

VIVI
VIVI
Level 1 Level 1
26. 3. 2015 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HiJakub Mně na notebooku lenovo T530 evolveo venus funguje uplně bez problémů i v USB3.

link
link
Level 1 Level 1
26. 3. 2015 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V článku jsem to nenašel, nepředpokládám, že by to autor zkoušel, s podrobnější debatou mě budete cpát jinam, ale jenom tak mimochodem - nevíte někdo, jak je na tom linux a dvbt tunery? Přecejenom, třeba v souvislosti s raspberry pi, jak se říká, že je to ideální základ do multimediálního pc tak by bylo dost blbý, dkyby se do toho nedal připojit tuner...

pekelnik
pekelnik
Level 1 Level 1
28. 3. 2015 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, používám už docela dlouho USB tuner z Číny:
http://www.aliexpress.com/item/RTL-SDR-FM-DAB-DVB-T-USB-2-0-Mini-Digital-TV-Stick-RTL2832U-R820T-Tuner/1710705186.html

Mám ho připojený na více počítačích a zatím mě ani jednou nezklamal. Hlavní výhodou pro mě je že funguje ve WMC. Když zapojím více těchto tunerů do jednoho PC, tak se z toho stane "dual", "triple", "quatro" tuner (podle počtu zasunutých tunerů). Je to Realtek čip, ale dělá co má :). Se stoupajícím dolarem je to stále levnější než nejlevnější v tomto testu. Pro ty kdo by chtěli i DVBT2 mám tip na toto: http://www.aliexpress.com/item/Digital-satellite-DVB-t2-usb-tv-stick-Tuner-with-antenna-Remote-HD-TV-Receiver-for-DVB/2023597993.html

Přijímání TV na PC pro mě, na rozdíl od autora, není mrtvé. Spíš to má spoustu výhod (nahrávání, přeskakování reklam, ukládání na NAS a pak následné přehrávání v domácí síti)...

pekelnik
pekelnik
Level 1 Level 1
28. 3. 2015 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pekelnik Koukám, že tlačítko EDIT tu stále chybí... :confused:

Opravené linky:
DVB-T:
http://www.aliexpress.com/item/RTL-SDR-FM-DAB-DVB-T-USB-2-0-Mini-Digital-TV-Stick-RTL2832U-R820T-Tuner/1710705186.html

DVB-T 2: http://www.aliexpress.com/item/Digital-satellite-DVB-t2-usb-tv-stick-Tuner-with-antenna-Remote-HD-TV-Receiver-for-DVB/2023597993.html

psedma
psedma
Level 1 Level 1
4. 1. 2016 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

umí nějaký usb tuner i DVB-C?

Reklama
Reklama