Zpět na článek

Diskuze: SoC Apple A8 nového chytrého telefonu iPhone 6 otestováno, výsledek je zklamáním

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zas nejaky androidovy onanista udelal synteticky test, ktery vubec, ale absolutne vubec nic nerika ... nove procesory maji nove technologie, instrukce a nejaky genericky test je asi tak vypovidajici jako hodnota ve FLOPS (cili absolutne vubec - a to ani zdaleka).
Dulezite ale je, ze u techto veci nejde o nejaky smesny vykon procesoru, ale o to, jak ten telefon bude rychly. HW pretahovani pindiku delaji jen na androidech, protoze tam i na i7ce by to nebylo optimalni:o) Ten dvoujadrovy iphone bude daleko, daaaleko sviznejsi nez ty osmijadrove bazmeky s androidem ..... heh, co iphone, i KAZDY WP telefon je PODSTATNE rychlejsi nez ty androidi neumetely ... a to se nebavime o iphonu za 30 tycek, ale o nejake treba 530ce za necele tri. Navic WP a iphone budou mit podstatne (nekolikrat) vyssi vydrz ... tim chci rict, ze tyhle synteticke testy jsou uplne k nicemu, clovek musi ten telefon vzit do ruky a uvidi, ze WP, iphone brat a android nebrat. Nejsem priznivce applu (hlavne kvuli cenove politice), ale muze me omyt, kdyz se nekde pise, ze novy iphone nema spickove parametry a ze nejaky samsung ma o 6 jader vic, o par pixelu vic atd ... to me dokaze fakt nadzvednout ze zidle ....

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
17. 9. 2014 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek pekne jsi nam to Franto nandal, je videt ze jsi pozorne cetl clanek a vis ze se mluvi o hernim vykonu nez o ciste synteticky test. Souhlasim s tebou ze neni potreba delat srovnavaci testy kdyz system slape jak hodinky.
Jediny problem vidim spis v tom, ze sam Apple prezentoval narust CPU vykonu cca o 25% a GPU ma byt 1,5x rychlejsi [url]http://www.anandtech.com/show/8504/apple-announces-a8-soc[/url] oproti A7 a v tomhle hernim testu vykazuje GPU narust necelych 5% :?: Samozrejme musime pockat na vice vysledku aby to bylo relevantni

karicz
karicz
Level 1 Level 1
17. 9. 2014 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek a pak ihonekum rikaji ovce a sami se honi za jadry a mega pixeli,pritom je oboje na prd :lol:

maris35
maris35
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@František Kulíšek Líp už bych to neřekl, je vidět, že se tomu taky rozumíš jako já. :)

KiLLa_cz
KiLLa_cz
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Apple: přidali sme 50% výkonu
realita: +100Mhz a název +1

kalam
kalam
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neskutečné, že Apple s dvěma jádry dokáže konkurovat několika jádrovým Samsungům, takhle se to dělá pánové. Klouboček, on už výkon 5S je impozantní. BTW On opravdu někdo hraje hry na mobilu? :D

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalam Posedlost počtem jader je úplně mimo mísu. Jestli je procesor rozdělen na 1,2,3,50, 100 jader, je spíš marketingový kec a trocha návrhové filozofie. Nic víc.

Ve skutečnosti je "dvoujádrové" A8 mnohem větší a složitější čip (více transistorů), než 4 jádrový Samsung (Snapdragon 805).

A abych ti usnadnil hledání - čip A8 má zhruba 2 000 000 000 transistorů (technologie 20nm), Snapdragon 805 (S5) má pod 750 000 000...

František Kulíšek
František Kulíšek
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin Ono jde i o architekturu (a to hlavne) .... treba i7ky maji taky cca 2 miliardy, mozna i min. A to je o dva rady rychlejsi. Problem spis bude, co kdo do tranzistoru pocita:) Jestli se tam pocitaji i ruzne cache a hlavne, jestli se tem cislum da verit.
Jadra se navysujou v dobe, kdy uz je dana technologie na maximu (u technologickeho konce). U x86 to bylo celkem nedavno ... u armu to bylo prakticky hned po uvedeni do spotrebitelskeho segmentu, protoze nemaji absolutne sanci intelu konkurovat, tak zdvojujou jadra a furt jsou pomali jak cyp. Navic rozhodne ne kazda uloha jde paralelizovat, takze ty jadra jsou vetsinou stejne k nicemu, ale papirove to tam byt musi:o) Dyt uz vymysleji 16ti jadra a ze budou mit telefony vic jak 4GB ram, tak i 64bitove ..... je to smesne, kdyz plnohodnotny windows 8 tablet jede krasne na 2GB ram:o) A detsky android potrebuje uz 4:)

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin @František Kulíšek: Porovnávat mezi "mobilními" a "stolními" nejde... Ani srovnávat ARM s x86 se rozumně nedá (Hrušky x meloun).

Jsou to hodně odlišné věci ... stejně jako nesrovnáváš lokomotivu s osobákem nemůžeš porovnat ultramobilní SoC se stolním procesorem. Ano ... oboje má nějaký motor, objem, krouťák a kW ... ale...

Jádra nemají nic společného s maximem technologie - jde jen o formu řešení (těch otázek je několik jestli složitější instrukci, méně univerzální, nebo více univerzálních jednodušších, jestli paralelizovat jen jednu instrukci, nebo zdvojit blok instrukcí, nebo celé "jádro"... - vše má své pro a proti, ale jediná zajímavá informace z toho je "konečný výkon" - a je jedno jak se toho dosáhne.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
17. 9. 2014 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xkryspin @xkryspin: dve jadra jsou rozhodne vic jak jedno (jakykoliv vetsi pocet uz je pak jen na vyvojarich SW jestli ho umeji vytvaret vicevlaknove) a kdyz uz se srovnava s desktopama, tak jsem nejvetsi rozdil poznal mezi 1 a 2 jadrama, jinak znatelny je uz mezi jednojadrem a CPU s HT.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak softwarova optimalizace mi v dnesni dobe prijde mnohem prinosnejsi nez vylepsovani hardwaru. Myslim, ze u her obvzlast je to znat.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean To je sice pravda, ale optimalizovat nemůžeš donekonečna. Resp. můžeš, ale pak to půjde výrazně na úkor funkcí požadovaného SW.

CNN
CNN
Level 0 Level 0
16. 9. 2014 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka Mam pocit, ze pod optimalizaciou si tu ludia predstavuju nieco ako primiesavanie viac malty. Optimalizovat mozem to, co je nakodovane prasacky a casovo narocne. Ak to casovo narocne nie je, pripadne je nakodovane dobre, viac sa to "zoptimalizovat" neda. Bez konkretneho problemu a jeho implementacie napriec sw+hw je naprosto bezpredmetne sa bavit kde a ci sa to da este "zoptimalizovat" a kde by sa ako tato optimalizacia mala predovsetkym urobit.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 11:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @CNN: Samozrejme mas pravdu, ale v dnesni dobe, se aplikace a bohuzel i OS delaji ve zrychlenych cyklech (aby se usetrilo) coz znamena minimalni optimalizaci. Takze ten prostor na Androidu, Windows nebo ve hrach na PC rozhodne je. Na druhou stranu iOS a hry na konzole uz toho ze sebe vic nevymacknou.

xkryspin
xkryspin
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@c3cilka @kingbean: Aplikace se dělají sice ve zrychlených cyklech, ale:

1) Staví se z prefabrikátů (hotových knihoven), které se léta optimalizují k dokonalosti.

2) Compilery / buildery se za léta posunuly hodně jinam, než byly na začátku - a dokážou spoustu prasácky napsaných věcí samy zoptimalizovat.

3) Skoro na žádné platformě se teď nedostaneš tak blízko k hardwaru, abys mohl dělat optimalizaci "na železo". Možná ještě tak můžeš psát na železo shadery, ale jinak tě moderní systém k přímé kontrole železa stejně nepustí.

4) Systémy (respektive ty "podstatné části" systémů) jsou obvykle dost dobře optimalizovány (ve skutečnosti se dlouhodobě moc nemění).

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jen bych se chtel zeptat erudovanych osob, proc by meli byt synteticke testy vice vypovidajici nez test ktery zjistuje vykon pri hrani?
Na co presne clovek vyuzije vykonejsi HW v telefonu v syntetickych testech nez v hernich?
A posledni dotaz v jakym rezimu travite nejvice casu a potrebujete vykonejsi HW? Jde o "praci" nebo hrani?

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalda69 Synteticke testy zjistuji surovy vykon HW, ktereho herni nedosahuji kvuli spatne optimalizaci. Takze pro uzivatele to neni moc prinosne.
Ale pro vyrobce SW je to dulezite. Pro mene vykonny HW musi venovat mnohem vice casu velmi nakladne optimalizaci pro zachovani stejne funkcionality.

To se muze zpetne promitnout i pro uzivatele. Na vykonnejsi hw bude vznikat vice sw protoze vyroba je levnejsi (neni nutno tak optimalizovat).
Ale u tak roztristene platformy jako jsou mobilni telefony to nema vubec vyznam.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
16. 9. 2014 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva diky za odpoved

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
16. 9. 2014 09:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jestli nahodou ten vykon nedohanej nahrazenim OpenGL metalem :)

Reklama
Reklama