
Startup nabízí 55palcovou televizi zdarma, má to ale háček
Reklamy vydělávají, avšak co z toho má uživatel? Prakticky nic. Přesně takovou myšlenku zřejmě projednávali ve vedení startupu Telly, který hodlá za sdílení uživatelských dat a zobrazování reklam uživatelům poskytnout televizi zdarma. Dokonce nabízí druhý chytrý displej, kde najdeme mimo jiné místo pro další reklamy.
Princip amerického startupu Telly je jednoduchý. Společnost vám poskytne celkem slušnou televizi v hodnotě tisíc dolarů zdarma s tím, že zobrazené reklamy pokryjí náklady společnosti. Slovíčko zdarma v nadpisu je tak zvolené s nadsázkou, ale v realitě opravdu uživatelé nedají za hardware ani korunu. Stát je to bude jen jejich soukromí.
Na úvodním webu samozřejmě Telly nepíše, že data uživatelů přeprodává. V právních dokumentech o soukromí ale je naznačeno, jaká data jsou shromažďována, včetně těch za účelem byznysu. To ale není jediný způsob splacení televize. Uživatel totiž bude vystaven i reklamám na sekundární obrazovce.

Telly vám totiž neprodá jen tak obyčejnou 4K televizi s úhlopříčkou 55 palců. Mezi speciální vybavení televize patří sekundární chytrá obrazovka zobrazující například počasí, sportovní výsledky, akcie, a hlavně další reklamy.
Televize by měla být dodávána s TellyOS a podporuje streamovací aplikace, satelitní i kabelové vysílání. Výrobce v diagramu zmiňuje moderní hardware, silný čipset, aktualizace vzduchem, chytré ovládání domácnosti a AI. Obrazovka nabídne 4K rozlišení, HDR a nechybí WiFi, Bluetooth nebo pětice reproduktorů a hlasové ovládání. Došlo také na webkameru pro videohovory a senzory, které zapnou obrazovku, pokud jste v okolí. Asi aby reklamy byly zobrazeny ve vaší přítomnosti prakticky kdykoliv.

V létě by se k zájemcům mělo dostat půl milionu zařízení. Dvě třetiny z nich se řadí mezi mileniály a generaci Z, tedy zejména mladší. Telly je dostupné zatím jen v USA.