Zpět na článek

Diskuze: Subnautica a mody – hlubokomořská odysea

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, díky za článek, pracuji již asi 3 měsíce na komplexnějším módu pro Subnauticu. Bude se jednat o:

1) Změna crafting systému (dojde k přidání cca 50% nových materiálů včetně carbonu, calcia, magnesia, rtuti atd. včetně ikon a modelů: U nových nmodelů re-use a re-textura modelů z původních)
2) Změna systému unlocku z pick-up na SCAN využitím skeneru, který bude mít hráč hned po startu v LifePodu
3) Možnost využít i jiné typy rostlin a korálů pro výrobu a využití materiálů
4) Změna harvestingu - výroba semen z rostlin ve fabricatoru místo řezání nožem, získávání minerálů a látek z rostlin za pomocí "biologic station" (původní workbench).
5) Využití písku (sandloot) jako odpadního materiálu pro vybudování záhonů (interních i externích)
6) Přepracování receptů
atd, přidání receptů pro jídlo a pití...

Snažím se využít TechTypů obsažených v subnautice (i vyřazených) pro maximální kompatibilitu, zatím bude mód kompatibilní s cca 50% módu včetně rozšíření quick slotů atd...
Recepty budou integrovány v .dll knihovně, nechci, aby je každý měnil dle svého uvážení. Budou maximálně realistické - žádné nesmysly ve stylu "Vanilla" Subnautiky.

Jinak je Subnautica skvělá hra a mám již nahraných cca 500 hodin.

Jen pro info, modding není popsaný, takže je důležitá znalost C# jazyka a jistá dávka zkoušení a trpělivosti.

Mód by měl být součástí módů na Nexusu.

taylor-fx
taylor-fx
Level 1 Level 1
31. 1. 2019 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi Když už se tak v té hře hrabeš, nenašel jsi způsob, jak tam dostat český dabing? Tvůrci mu napsali, že to prý nejde, ale v mnoha případech je to o tom, že na pomáhání a vkládání nemají čas a peníze. Díky

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 1. 2019 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přiznám se na steamu jsem nad touto hrou ohrnoval nos a označil jsem ji jako ignorovat ale pak byla zdarma na Epic store tak co bych si ji zdarma nestáhl že ? no a k mému překvapení to je naprosto vynikající hra návyková občas děsivá :) v noci jsem se popravdě několikrát lekl co tam na mne vyskočilo. Bude to znít divně ale nějak mi na Epic store chybějí trofeje ano je to blbost ale nějak jsem si na ně na steamu a konzolích zvykl že jsem se rozhodl hru na steamu pořídit. Takže za mne hru vřele doporučuji. A díky za tento článek.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Narovinu přiznám, že jsem rád, že jsem dohrál ZÁKLADNÍ hru, tak jak ji výrobce vydal. Protože když čtu tady všechna ta vylepšení, tak je mi z nich smutno. Prakticky se jedná o ulehčení celé hry. Chybí už jen roboti, takže když ztroskotáte, tak roboti všechno vyřeší za vás a vy vlastně nemusíte nic dělat po dvou dnech odletíte v nové raketě. To je prostě všechno špatně. Snažil jsem se subnautiku hrát né jak vás vede hra, ale tak co bych dělal já v daném okamžiku kdybych se ocitl na takovém místě a věřte mi, že prozkoumávání zpráv o přeživších bylo to poslední na co jsem měl čas, měl jsem postavenou dřív základnu i s postelí a zavařené poškozené jaderné reaktory než jsem onemocněl. Takže pro mě tyhle módy jsou jen ulehčovače pro malé neschopné děti.

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 1. 2019 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha Souhlasím tak z 1/2...

V Subnautice mě neskonale s**e je nemožnost si uzamknout nástroj na vybraném quickslotu (klávese). Stačí nechtěně kliknout v inventáři na něco a už musíte zpětně přeorganizovávat, jak jste to měli nastavené... To má být jako nějaké umělé ztížení hry nebo co? Toto je důvod, proč jsem začal hledat, jak uzamknout quickslot a to mě následně přivedlo k módům pro Subnauticu.

Jsou módy, které uznávám, jako například rozšíření quick slotů MoreQuickSlots... V tomto případě si myslím, že se nejedná o usnadnění herního mechanismu, ale spíš o odstranění opruzu neustálého lezení do inventáře a nechtěného přehazování nástrojů. Nechápu, že toto není už v základu hry. Tento mód mě spíš vylepšuje herní zážitek než, že by mě hru nějak extra usnadnil...

Podobně beru i DockedVehicleStorageAccess. Když je Prawn zadokován, tak otevřít standardním způsobem invetář Prawnu nebo schránku na upgrade se skoro nedá. Bez módu jsem musel vždy oddokovat dělat vše mimo dok... Opět tento mod nechápu jako ulehčení hry, ale jako vylepšení zážitku ze hry.

Co ovšem neuznávám, jsou módy jako More Cyclops Upgades nebo Upgraded Vehicles. Tyto módy už opravdu mění obtížnost hry a tedy i zážitek. Principem hry je přežití, kdy stále existuje nějaká hrozba a i Cyclops může být zničen, což tyto módy potlačují a všudy přítomný pocit ohrožení mizí... Mód Scanner Module vám umožní scanovat z Prawn či Seamothu, ale pak se ztrácí nutnost vystoupit do nebezpečí okolního prostředí. Třeba takové skenování Tiger Plantu...

Autosort Lockers je sporný a chápu, pokud jej někdo použije, ale já osobně jej nepoužívám. Prostě mě to do konceptu té hry nesedí...

Ostatní módy jako volumetrika a podobné kosmetické jsou myslím bez kontroverze.

No a módy jako reálný spánek, ruční plnění kyslíkových lahví a další... Jó, to je pro lidi, kterým je bodání jehlou pod nehet málo...

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber Souhlas prakticky se vším co jste napsal.
Co se týká mechaniky výroby modulů do SeaMotha, Cyclopse a Prawna.

Seamoth a Prawn bude mít výrobu modulů ve fabricátoru v doku.
Cyclops bude mít výrobu modulů sám ve svém fabricátoru, dává mi to větší smysl, než něco vyrábět v modifokační stanici, něco vyrábět v doku a něco v Cyclopsu.
Upgrady modulů jak Cyclopa tak Prawna neplánuju, na to jsou jiné módy.
Stejně tak jsem ještě neviděl a nedává mi moc smysl využití čerpadla vzduchu a trubek. Nevím, kdyžtak mi napište, jestli je mám nechat v seznamu nebo vyřadit z Fabrikátoru....

Crha
Crha
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber Hej ale s tím inventářem máš pravdu. Nechápu proč skaner nemůže nosti u nohy jako kovbojové revolvery a proč tu zpomalovací zbrań nemá na zádech, zbytečně to pak otravuje v baťohu. Stejně tak nůž může mít za opaskem. V baťohu uznávám opravátor a světlice a tak.

Crha
Crha
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber @petrobi: počkat, čerpadlo vzduchu i trubky nech ! :shock: Jak chceš dosáhnout větší hloubky na začátku hry?

randomofamber
randomofamber
Level 17 Level 17
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 1. 2019 15:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber @Crha: Hraji to na normální obtížnost a čerpadlo s trubkami jsem nevyužil... Myslel jsem si, že to je nutné k zavzdušnění základny (Logicky, kde jinde základna vezme vzduch než z hladiny?) a ona je na to speciální pumpa, která extrahuje kyslík z vody... Místo trubek jsem využíval houby, která generuje bubliny, ale jen občasně...

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber @Crha: OK, nechám.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 1. 2019 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber @randomofamber: Radu pro blbce jaká je tedy přesná funkce toho čerpadla a trubek hraju taky na normální obtížnost a zatim mne nenapadlo jak je použít nebo spíš na co díky :idea:

Crha
Crha
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber @MartinCZ80: Najdeš nějakou zajímavou ďouru, která je hluboko, dejme tomu třeba 100m. Vyhodíš čerpadlo na hladinu a vezmeš trubky, potápíš se umisťuješ trubky co do největší hloubky na co největší délku. No a pak to tam necháš bublat. Výhoda je že můžeš zkoumat ďouru a nemusíš přicházet o drahocený čas vyplouváním těch 100m nahoru. Typicky na začátku hry, kdy nemáš tak dobrej skafandr a po překročení maximální hloubky ti začne rychle ubývat vzduch. Na jiné využití jsem nepřišel.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 1. 2019 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@randomofamber @Crha: Díky já vždy používal ty bublající korály.

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Crha OK, to bude řešit můj mód, který udělá hru o cca 200% náročnější i díky novým materiálům a postupům. Nevím, jestli je to žádané pro všechny, ale pro Vás zdá se, že jo.
Bohužel ten vývoj nejde nejrychleji, takže to vidím zhruba do měsíce.
Pokud byste chtěli úplný seznam změn, mohu zde poskytnout dnes večer.
Řada módů včetně CustomCrafting2 pouze upravuje recepty, popřípadě přidá nový "Item" ale ji neřeší model ve vodě a upravené textury, to jsem se snažil napravit a pokud do vody vypustíte například "Carbon" (včetně popisů a textu), bude vypadat podobně, jako černé uhlí.
Budou se také zpracovávat rostliny a korály (které hra umožní), které nejsou možné dnes ani oskenovat, ani utrhnout rukou, takže jde fakt o dost velkou změnu herní akce :) Snad se všem bude líbit. Uvidím :)

Crha
Crha
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 12:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi Omlouvám se vaši "znáročňující" verzi jsem na mysli neměl.
Co se týká receptů tak to mě v té hře nejvíc štvalo, že tam nebyl nějaký pomocník ani blok, ve kterým bych si zaškrtl co mám a co potřebuji. Víš jak i do blbýho teska si beru lísteček abych nezapoměl něco koupit a odškrtávám si. V práci na to mám blok A4 a odškrtávám si co je hotovo. Tady nic, takže jsem si to pak musel psát bokem a to včetně souřadnic míst. Protože nejlepší je najít nějakou dobrou ďouru a potom ztratit její polohu. (já vím že na to jsou bojky, ale nemůžete sebou tahat milion bojek).

Jo a až bude někdo na konci a vyjede výtahem nahoru, uložte si to zvláštním savem a pokračujte. Po dohrátí bežte do windows, vraťe se na ten save a skočte dolů, zmizí vám voda a vy budete chodit po dně jako po suchu. Teda v mé verzi to šlo a zajímalo by mě jestli to už opravili.

Martin C.
Martin C.
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 1. 2019 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi nezní to špatně dejte pak nějak vědět jak se to bude jmenovat nebo kde přesně bude na nexusu.

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi @Crha: V pohodě, já jsem to taky tak nebral, jenom jsem to chtěl upřesnit.
Já osobně nemám fakt rád, když vývojáři vytvoří fakt nesmyslné recepty a ano, týká se to i Factoria - do kterého taky dělám "RealWorldMod", ve kterém se bude těžit třeba hematit atd...
Čekám, až se uráčí vývojáři konečně vydat verzi 0.17, ať to nepředělávám 10x :)
Mimochodem v Sabnautice překopávám 99% receptů, takže budou nové a s výše uvedeným modem, budete vidět, které ingredience máte a které ne. Měl by být kompatibilní, ještě dnes večer (na svém PC) ověřím. Hezký den.

petrobi
petrobi
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrobi @MartinCZ80: OK, dám, popisky atd. jsou zatím v angličtině, ještě musím vytvořit české mutace :)
A mimo jiné i překopat technologické stromy pro většinu fabrikátorů.

rbclass
rbclass
Level 1 Level 1
22. 1. 2019 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mody nepouzivam..zda sa mi to ako ulahcenie hry,takze nie
co by som vylepsil je to neskore nacitavanie prostredia...to bije do oci..fuj..prec s tym

Reklama
Reklama