Zpět na článek

Diskuze: Supermarkety velí: Každý Čech sám sobě pokladníkem!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Jindra_S
Jindra_S
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Snaha přesunout všechno na koncového zákazníka a ušetřit je vidět i v jiných odvětvích - například zkuste si položit nějaký dotaz v HP. Než vás pustí k telefonu, musíte založit ticket a ten pak nadiktovat - aby jejich infolinka nemusela.
A až se dovoláte, zjistíte, že infolinky jsou placeny od vyřízeného požadavku, ale vyřízený bohužel znamená, že jim zavěsíte. Takže místo zjištění konkrétní informace o výrobku, dostupnosti a pod. vám dají email nebo www stránky, max. nadiktují telefon - na email pak nikdo nereaguje, člověk na telefonu nemá znalost apod.
Ale jak již bylo doporučeno výše - je třeba zahlasovat nohama a jít ke konkurenci (pokud existuje)

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samoobslužné pokladny používám v případě, že mám tak dvě, tři věci a všude jsou neskutečné fronty. Jinak si tu frontu radši vystojím, protože nechápu, proč bych si já sám, jako zákazník měl markovat zboží, to si budeme za pět let i sami péct v supermarketu pečivo, které chceme ? Jen ať to ty pokladní laskavě udělají za mě.

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som za samoobsluzne pokladne rad. Zvacsa su pri standardnych pokladniach rady a aj stredne velky nakup hravo zvladne samoobsluzna. Pri standardnej tak ci tak musim tovar vylozit na pas a potom spat do kosica, pri samoobsluznej je navyse len prebehnutie cez citacku, nejaka velka praca navyse to nie je.

Pri pecive a ovoci pozeram co kupujem, nevidim v tom problem si zapamatat a nasledne vyhladat.

Je to aj o zakaznikoch, ak sa k samoobsluznej postavi nejaka lama tak samozrejme zamestna tu jednu pracovnicku tak, ze v pripade, ze pomoc potrebuju ini tak cakaju.

Ja ju volam, len ked potrebujem schvalit alkohol a to su dve sekundy, kym prebehne svojou kartou cez citacku.

Vzdy je samoobsluzna rychlejsia a vyuzivam ju takmer stale mimo pripadovu ked to nejde (napriklad platba kuponmi, gastracmi atd.)

Rybka si kludne moze stat radu pri normalnej pokladni alebo chodit do DE, nikto mi nedrzi pri hlave zbran, aby chodil do Tesca a vyuzival samoobsluhu. Je blbe odsudzoval nieco co nie je nutne vyuzivat, ale mnohi to vyuzivaju a setri im to cas.

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed Spíše jde o to, že samoobsluhu v Tescu vynucují od určité (pozdní) hodiny, a to už problém začíná být. Mě to osobně taky nezajímá, a přitom mám rád pokrok. Myslím si, že Rybka vypíchl většinu palčivých problémů co to časem přinese.
Ono časem se tenhle "fenomén" může stát totálním trendem.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
16. 11. 2015 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy Jo jo jsem z Ústí nad Labem a nákup v Realu Heidenau je po dálnici otázka 25 - 30 minut. Kvalitní potraviny, které nehledám, protože tam má každé zboží své místo a né jako v naších marketech, kde člověk by měl mít aktualizovanou mapu a nebo navigaci. Ta marketingová strategie měnit místo zboží a donutit zákazníka hledat a tedy prolézt všechny regály s vírou že koupí i to pro co nepřišel je odporná. Domluvíte se tam česky a obsluha na úrovni. Platíte kartou a neřešíte měnu. Občas na parkovišti mám pocit že je tam víc vozů s českou poznávací značkou než německých.

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy Ale tam to není ani tak problém Tesca, ale nastavené pracovní doby. Opět - jim se vyplatí mít na 8 hodin prodavačku a zbytek dojet kasou, než tam mít kvůli třeba dvěma hodinám navíc prodavačky dvě (protože druhá prodavačka má ze zákona nárok na pauzu a někdo za ni musí zaskakovat).

reader
reader
Level 1 Level 1
17. 11. 2015 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy @Wolfii: A jak se jim to přesně prosímpěkně vyplatí, když jim tam právě kvůli tomuhle chování přestávají chodit lidi?? Nebo oni ten obchod otvírají jen kvůli tomu, aby si jejich manažeři měli kde kupovat svačiny?

Hammy
Hammy
Level 1 Level 1
14. 11. 2015 00:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hammy @Wolfii: Ale o čem to tedy je? Šetření není vždycky správná volba... jdu do "supermarketu" s tím, že jakožto "věrný" zákazník požaduji nákup i s "obsluhou".
Jináč to třeba otočím směr "Hruška".
A nevadí mi ta volba si takhle nakupovat... vadí mi to, že sem nucený dělat něco, co se mě vůbec netýká! A s prominutím mě vůbec nezajímá kolik si chtějí ušetřit kravaťáci do prémií.
Takovéto kroky spějí jen k další "sofistikaci" takových tahů.
Opakuji, nevadí mi to jako možnost/volba.

paloz
paloz
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HighSpeed Plne suhlasim.

Mam ich tiez radsej a vacsinou zvladam vsetko bez pomoci. Da sa na nich platit aj kuponmi a gastracmi, len je potrebna asistencia od Tesco cloviecika.

Nikto nie je nuteny ich pouzivat a ked sa niekomu chce stat v rade ako za sociku, nech sa paci.

reader
reader
Level 1 Level 1
17. 11. 2015 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@paloz Nikto nie je nuteny ich pouzivat a ked sa niekomu chce stat v rade ako za sociku, nech sa paci.

A to je právě omyl! Osobně jsem hlasoval nohama už dávno a do Tesca nechodím když vyloženě nemusím (což obvykle nemusím vůbec), nicméně zrovna předevčírem mě tam zatáhla přítelkyně... samozřejmě nakonec člověk něco koupí, když už tam je (se ženskou), ale jaké bylo moje překvapení, když jsem po příchodu k pokladnám hodinu před zavíračkou zjistil, že na žádné nikdo není a fungují jen ty samoobslužné! Bravo Tesco, myslel jsem si že horší už to být nemůže, ale to jsem se evidentně spletl, oni to zákaznické nepohodlí dokázali upgradovat z jedné funkční pokladny na 0 (a pak se diví, že přijede autobus z města, lidi z něj u Tesca vypadnou a hromadně utíkají naproti přes silnici „k červené konkurenci”, kde vyplácejí poukázky za to, když u pokladen čekáte déle jak 5 minut, když nejedou všechny...)

AIPHEE
AIPHEE
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tyhle pokladny jsou náhodou super. Je to objektivně rychlejší a nemusím zase tak spěchat s balením abych nepřekážel tomu za mnou.

Balrog
Balrog
Level 1 Level 1
17. 11. 2015 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AIPHEE V takovém případě pokladní upozorním, ať laskavě počká, než si sbalím věci. Mělo by ji to trknout samo, ale všichni víme, jak to chodí. Snažím se nezdržovat, ale v žádném případě si věci "nenaházím" do tašky jen proto, že pokladní "nemá čas".

shipo
shipo
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AIPHEE Důvod proč jsem před lety přestal nakupovat v Tescu(a to jsem tam dřív nechával dost peněz, hlavně díky "nonstop" provozu). Zlom nastal v okamžiku kdy byla otevřená jen 1 z 12 pokladen, a skupina asistentů/hlídačů odkláněla zákazníky ke čtyřem poloautomatickým.
Po práci prostě už nemám náladu ani čas na zdlouhavé lovení čárových kódů na výrobcích, brození v menu, a strkání mincí do krabičky, ...
Když jinde markování představuje jen přetočení košíku na pás + případné slůvko "deset".

Blue Storm
Blue Storm
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AIPHEE Přesně tak. K samoobslužným pokladnám chodím hlavně proto, že mám čas na balení, zatímco u běžné pokladny ihned začne pokladní markovat následujícího zákazníka, i když ještě nemám sbalený svůj nákup.

mr.base
mr.base
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U nas ich mame v Tescu a Ikei. Milujem samoobsluzne pokladne, ostatni cakaji v rade pri beznej pokladni a ja som za 1-2 minutky vybaveny.

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, že během studií jsem na pokladně pravidelně dělal brigády, tak můžu říct, že problém s pečivem a ovocem je ve většině případů naprostá idiocie zákazníků.

Je jedno jestli tam je brigádník nebo samoobslužná pokladna, ani jeden neví co to zákazník drží, papíry s obrázky nejsou (my jsme měli jmenný seznam, zkušenější si tam domalovávali (sic!) obrázky pečiva) nebo se zašmelí a listování brigádníkovi zabere taky minutu, zatímco fronta brblá. Pak se netrefí, zákazník se rozčiluje nad špatnou cenou, storno, atd. Kolikrát jsem účtoval tři obyčejné bagety, o kterých jsem věděl, že jsou pod cenou, aby fronta odsejpala. Samozřejmě jsou tam taky ztráty, ale hůře kvantifikovatelné, tak to pak vypadá hezky, holt.

Mj. tady jde krásně vidět myšlenkové postupy zákazníků a orientace na cenu. Zatímco desítky lidí neví jak se ta věc co drží jmenuje, minimálně půlka z nich mi byla schopná vyžblepnout něco ve smyslu: "To je ta bulka vzadu... za sedm padesát..."

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 17:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii Checht, kecy. Napříč různejma obchodama je to tak, že tam je občas někdo, kdo fakt válí a za pár dní se to naučí nazpaměť a kmitá tak, že to člověk nestíhá ani balit. Bohužel praxe řetězců, třeba konkrétně hlavně Billa, je taková, že management je mizerná debilní pakáž, která si slušný pracovitý lidi eště odhání, natož aby si je drželi.

Takže se tam střídaj brigádníci jak ponožky. Dokonce jim vždycky řeknu i co to je, protože já vím co kupuju, ale dočkám se akorát odpovědi ve stylu no jó jenže já nevim kód a pětiminutovýho listování tam a zpátky, přičemž obrázky tam jsou, takže asi tak. Co máte za zkušenosti z doby krále klacka je úplně mimo. Pak tam začne ještě nějakej geront nebo IQ 60 s něčím šaškovat a člověk tam stojí jak dement.

Jestli v tesku mají jenom jmennej seznam nevím, mám za to že rozhodně ne, akorát ty obrázky jsou malý, hlavně teda protože chodím výhradně na samoobslužky a tam válím. Sere mě jenom a pouze to, že třeba v Kaufu je jich minimum a furt tam musím stát ve frontách jak debil. Jo a že eště nepřešli na vážení na pokladně, to je v 21. století taky gól. To jak člověku furt čumí pod pazoury i přes desítky kamer mě taky zvedá ze židle, na druhé straně když vidím, co tam chodí nakupovat ve velkým za póvl, tak chápu, proč to mají nařízeno, protože to smetí bude zkoušet krást i "pivo" za pětikorunu.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je strašný, já tam jdu nakoupit, platim za zboží který má v ceně započítaný platy pokladních a pak si to musim stejně odpracovat sám. Tak co to sakra je? Nejenomže je to otravný, pomalý, nikdo s tim neumí zacházet, ani v hotovosti tam platit nejde, ale hlavně je to práce kterou má dělat pokladní, já za to placenej nejsem a nehodlam při nákupu ještě pracovat za pokladní.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Na pokladnách je ve 2/3 případů něco neschopnýho pro což nemám slova, takže za mě, všechny vyházet a nainstalovat automaty, málokdo je tam rychlejší než já sám. Ve většiě případů už mi dneska ani ty pokladny nestačej, protože než si to zchroustaj a zkontrolujou váhu, tak už tam markuju další zboží. Občas si to ještě domotaj když pokládám a už markuju další, to je taky tragédie.

Tenhle článek i tenhle kvikot jsem čekal že nakonec bude i tady. No, s tím jak vypadá realita ve společnosti se vůbec nedivím, že někdo brečí jak si platí pokladu. Já to beru tak, že si neplatím za to, aby mě nějaká lopata na pokladně zdržovala, protože tisíckrát radši budu čumět doma na seriál než tam vystávat frontu jak nějaká onuce.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 19:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček A kam spěcháš? Radši to necham namarkovat pokladní, ať to řeší ona a nese zodpovědnost za případnou chybu. Když jdu nakoupit tak fakt neřešim jestli budu 5 minut stát ve frontě u pokladny a nepoužívej prosimtě zlomky když se se mnou bavíš, protože si to musim vždycky vydělit abych věděl kolik % těch pokladních je teda vlastně neschopnejch. :D

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
13. 11. 2015 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Boček "Na pokladnách je ve 2/3 případů něco neschopnýho pro což nemám slova, takže za mě, všechny vyházet a nainstalovat automaty, málokdo je tam rychlejší než já sám."

Na spasitele lidstva, kteří ví co je pro všechny dobré a snaží se jim to vnutit, jsem kvůli zkušenostem dost alergický.

Wolfii
Wolfii
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 A vy myslíte, že se automatické pokladny udržují a kontrolují samy, zvlášť když jich je víc? Je to jen přesunutí ceny na "rychlejší" verzi téhož.

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
13. 11. 2015 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii Kdyby to nebylo levnější, tak by to nikdy nezavedli.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
14. 11. 2015 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @simiksimik: Kdyby režim všechny neokrádal o zhruba polovinu peněz na daních z práce a další desítky procent na nepřímých daních, tak by taky někdo mohl někoho zaměstnávat.

Vy všichni cyhtráci jak rádio, máte vůbec ponětí co za kýbl sraček musí zaměstnavatel dodržovat jenom v rámci BOZP? Zkuste si někdy jít na školení nebo na nějakou přednášku do školy. Dál sociálka, zdravotka, daně, nakládání s odpady, berňák, pracák…v tomhle banánistánu už někoho na PP zaměstnávají jenom blázni nebo hazardéři. To je jenom vo tom, ze kterýho zbytečnýho úřadu přijde nějaká sebestředná buzna buzerovat a pokutovat, protože VŽDYCKY bude něco špatně, a když ne, tak si to vymyslí a bojujte s úřední svoločí místo vydělávání peněz, že.

Takže samozřejmě je naprosto v pořádku, že se z toho bordelu snaží všichni vymanit. Takovej řetězec kšeftů dává velký stamiliony nebo malý miliardy jen na těch platech pokladních, a půlku z toho sežere režim aby to rozkradl nebo promrhal na další úředníky, kteří svoje chlebodárce ještě buzerují. Zkuste příště použít ten slepičí mozeček a taky si to promyslet, než začnete jenom vohnoutsky vřískat jací to sou buržousti a znárodnit nakázat přikázat žejo Máňo.

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
15. 11. 2015 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @Pavel Boček: "Vy všichni cyhtráci jak rádio, máte vůbec ponětí co za kýbl sraček musí zaměstnavatel dodržovat jenom v rámci BOZP? Zkuste si někdy jít na školení nebo na nějakou přednášku do školy. Dál sociálka, zdravotka, daně, nakládání s odpady, berňák, pracák…v tomhle banánistánu už někoho na PP zaměstnávají jenom blázni nebo hazardéři."

Ne, nemáme. To asi jen Vy, jediný na světě.
Tak jste si zanadával a označil Vašeho třídního nepřítele, jenomže to co představuje pro malou firmu obrovské administrativní náklady a komplikace, je pro firmu velikosti TESCA zanedbatelné v rámci její organizační struktury a tedy to v podstatě pro ně znamená konkurenční výhodu oproti malým firmám.

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
14. 11. 2015 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @Pavel Boček: Je to tak ako pises. Ale chyba je v ludoch. Aky narod taka vlada. Jebnuti vypytlani ludia, ktori sa nechaju lahko opit populizmom. Teraz nehovorim len o Cesku, na Slovensku je to este horsie. Co je to za ludi, za narod, ze si zakazdym volia populisticke demagogicke svine, ktore ho zdieraju a este tomu tlieska? :lol: Inak ako jebnuti narod sa to nazvat neda.

Noramalny clovek ma dve moznosti, bud na to jebe a riesi si len to svoje, alebo sa zdekuje niekam daleko.

spc
spc
Level 1 Level 1
19. 11. 2015 03:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfii @HighSpeed: Heh, a kde su ti bohatieri, co vytrhnu slovakistan z tej biedy????

Co sa tyka pristupu, tak su vsetci jako by ich jedna mater mala a lisia sa len ksichtami a nalepkami, co na seba nalepia!!!

Potom tu mame praviciarov, co prve na co sa vrhnu je zvysovanie dani a specialne si brusili zuby na SZCO....
...a laviciarov, co sa s chutou vrhnu do zdierania najchudobnejsich (co praviciari nestihli, lebo sa samorozpadli)

johnnyfife
johnnyfife
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsem si takhle jednou naivně zašel na velký nákup do Globusu s košíkem co má zabudované skenovací zařízení.. A bylo to šílené. Strávil jsem hledáním kodů a zadavanim zboží asi hodinu a půl. Banální věc jako zadat 10x mléko většinou znamenalo 10x naskenovat ten jeden kus protože zvolení množství nejde u každeho zboží.
I přesto že pokladny už mají vlastní váhy na zeleninu, v tomhle případě je potřeba zboží vážit ručně a pak naskenovat než ho dám do košíku. Dobře, tak jsem to teda zvládnul.. Nicmene přijdu k pokladně a potřebuju obsluhu aby potvrdila ze je mi 18 let (kvuli pivu), potřebuju osbluhu abych mohl platit kartou , a kdyz jsem vsechno zaplatil tak jsem stravil deset minut protoze pomocná síla chtěla nutně zkontrolovat náhodně jestli jsem vsechno spravně namarkoval.

Dekuji ne - radši všechno zboží ledabyle naházím do vozíku za pul hodiny a pak si vystojim deset minut frontu u pokladny než tahle užasna novinka...

Díky za článek.. :)

Pyshtone
Pyshtone
Level 1 Level 1
14. 11. 2015 02:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnnyfife Scan&Go v Globusu potrebuje trenink, ma pak spoustu vyhod:
1. veci drzis 2x v ruce - jednou u regalu, pak az doma. U normalni pokladny je to 4x.
2. jakmile se naucis obchod, tak volis trasu tak, abys skladal veci do tasek optimalne.
3. obcasne spatnosti jako necitelny kod, kontrola obsahu tasek se daji zvladnout.

Je to velice efektivni, rychle a pekne to pouta zakaznika k jednomu obchodu 3:)

MeFi
MeFi
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hrdo sa hlásim k misogynum. Je mi fakt pohldnejsie a rychlesie sa obsluzit sam, nez nejakou predavackou.

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj všem, kam na nákup, když jsem z Brna. Německo daleko. Máte tady někdo dobrý tip? Díky Lukáš
- QproTest

Adam Vágner
Adam Vágner
PCTuning PCTuning
15. 11. 2015 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace Co je to za provokaci? Brňák by nikdy nenapsal "jsem z Brna" :D

Alfajk
Alfajk
Level 2 Level 2
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
13. 11. 2015 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tesco jsem měl poblíž, nakupoval jsem tam docela často. Jednou jsem si koupil 2 sklenice kafe, nic jinýho nenesu takže jsem šel na automatickou pokladu, nacvakam to tam, zaplatim a jdu.
Dojdu ke dveřím a začne vřískat poplašnej rám, jako kdybych ukradl půl obchoďáku, securiťák mě zašlápne cestu a kdyby měl bouchačku, určitě by bez váhání střílel. Navíc jsem měl batoh na zádech, takže usvědčen při činu!
Samozřejmě se ukázalo, že v batohu nic nemám a jediný co si z krámu odnáším, jsou ty dvě zaplacený sklenice kafe. Ta blbá mašina je sice namarkovala, ale už nedeaktivovala nalepenej RFID čip. Takže děkuji tescu za skvělej zážitek a příště raději nakoupím u konkurence.

stehlajz
stehlajz
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak samoobsluzky mi celkem vyhovuji, jedna krabice dzusu, naskenovat, hodit drobne a jit. Horsi je vyhledani nektereho peciva, treba pizza rohlik je ve slanem pecivu a pizza bulka v houskach.

Nicmene ten separator na mince je vylozene porod, clovek nevi jestli to tam hazi pomalu, nebo rychle a kdyz tam hodi vic najednou, buben se castokrat zasekne a opet jste za dementa, protoze tam ty koruny nehazite po jedne. Na nekterych pokladnach uz radeji zavedli drazku na mince misto zlabku.

Varimathras
Varimathras
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autora článku a všechny kdo na ty pokladny nadávají někdo nutí u nich nakupovat?? Vždyť přece může každej použít normálně obsluhovanou kasu. Nějak to pětistránkový hořekování nechápu.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
16. 2. 2016 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Varimathras a cetl jsi to do konce? Sam autor napsal ze uz radsi jezdi nakupovat do Nemecka a nekdo tady v diskuzi napsal ze hodinu pred zavirackou nemeli v Tescu na pokladne nikoho a musel jen na samoobsluzny :idea:

FoxNec
FoxNec
Level 3 Level 3
13. 11. 2015 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a) Automatická pokladna nelíbí? Hned vedle je normální pokladna - problem solved. Že je to pomalejší? Možná tak napoprvý.

b) Když jde zautomatizovat proces "pokladní namarkuje, já dám dvacku, odcházím", proč by nešel zautomatizovat proces "naklikám 10 rohlíků, dám dvacku, odcházím". Ledaže by byl člověk takový debil, že od minule vždycky zapomene, kde v nabídce ty rohlíky jsou (a co si budeme povídat, vetšinu takových nákupů člověk dělá na tom samém místě, třeba cestou z práce).

c) Že by se ke mně někdo (třeba ochranka) někdy choval neuctivě když automatická pokladna zazmatkovala, to se mi ještě nestalo. Ale zase nechodím neupravenej, smradlavej nebo oblečenej jako vágus. (tohle ke své škodě hodně lidí podceňuje nebo nechápe)

d) Ohledně krádeží - je to o morálce, já bych si třeba (vědomě) nic takového v životě nedovolil. Pokud někdo nejdřív omylem něco nenamarkuje a pak to začne dělat systematicky, tak to není chyba systému, ale vypovídá to něco o člověku.

e) No a velký nákupy si stejně nejradši naklikám na internetu za 10 minut, druhý den (někdy i do 90 minut) přivezou až před dveře, během 10 vteřin platím kartou, během 5 minut vyskládám, nákup klidně za několik tisíc ukončen v čase 20 minut. Časová úspora - naprosto famózní (až v řádu hodin). (Pro případně argumenty jaký jsem lenoch - raději ty dvě hodiny strávím na bajku než v hypermárketu.)

A abych byl fér, tak mám jednu nevýhodu - člověk si musí občas pamatovat, co si vlastně kupuje (třeba u sladkého pečiva nebo nějakého specifického ovoce). Opět žádný problém pro člověka, jehož IQ nezačíná desetinnou čárkou.

Přeji hezký víkend a moc to nežerte - nelíbí se vám ten či onen způsob nakupování, nepoužívejte ho. Ach ta svoboda volby. :)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 19:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FoxNec No a vylezeš taky někdy z baráku? Já jsem rád i za tu možnost jít občas do toho obchoďáku a vidět třeba ňáký lidi, protože jinak akorát furt sedim u kompu. :D

FoxNec
FoxNec
Level 3 Level 3
15. 11. 2015 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 No však, když někdo rád nakupuje v kamenném obchoďáku, tak ať to dělá - nevadí mu to, odpočine si u toho, nebo prostě jen nemá co dělat - fajn, to chápu. Ale původní článek naprosto amatérsky manipuluje lidi do toho, že je to všechno na CENZURA a správný je zabít čtvrt hodiny ve frontě a ještě se při nakupování nechat oblažit kyselým ksichtem, kterej tam maká za desítku měsíčně a podle toho se taky k lidem chová (nutno dodat, že to těm pokladním ani nezazlívám).

A věřím, že v tom nejsem sám - a takoví lidé si pak přečtou takovejhle článek a v horším případě samonákup rovnou vzdají.

Jinak trávím v práci u počítače nebo v autě nějakejch 10 hodin denně, takže to pak jdu stejně radši ven mezi lidi, než abych seděl u počítače ještě doma, takže o to strach mít nemusíš. :-)

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
14. 11. 2015 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 A co je vám vlastně po tom? Když mu to vyhovuje, ať je třeba zavřenej ve sklepě.

JoeBlack
JoeBlack
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě jsem se nedostal k přečtení článku, ale na první pohled mě napadlo:

Žeby inspirace článku? :)
https://youtu.be/Yg32ldpFN9g

libora
libora
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Globus to dovedl ještě dál, zavedl samoobslužnou váhu ovoce a zeleniny. Bydlím v pohraničí a to je fakt sranda, jak u nich postávají zmatení Němci a netuší, jak s tím. Nemluvě o tom, že místo obrázků jsou pouze názvy, takže i pro Čecha když váží 15-20 druhů tak to začíná být zajímavé.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 16:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono RFID ted momentalne v Tescu pouziti samoobsluznych pokladen spis komplikuje. Nejakeho vola totiz napadlo, ze na kazdy 4pack RedBullu nalepi jeden az dva RFID prouzky, ktere pri placeni vyzaduji pritomnost obsluhy. Takze si pak zakaznik dost pocka (pokud to svinstvo rovnou u regalu neodlepi).
Mozna to pouzivaji (zneuzivaji?) i u jineho zbozi, ktere normalne nekupuju. U alkoholu by to bylo pochopitelne, ale tam to resi primo kod zbozi.

taita
taita
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 Nevím jak u vás, ale u nás to funguje tak, že když je tam ten RFID čip, tak při skenování čárového kódu ho to deaktivuje (pípne to dvakrát) a žádná obsluha není potřeba.

taita
taita
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na rozdíl od autora se mi tyhle pokladny hodně líbí a rád je používám. Mají totiž skoro samé výhody.
a) Je to rychlejší, i když si autor myslí opak. Samozřejmě, pokud to někdo nikdy nedělal, tak první pokusy jsou pomalejší, ale pak už to odsejpá.
b) Pokladní mě neokrade.
c) Pokladní nemá blbé kecy, neptá se, jestli mám Tesco kartičku, jestli ji chci, jestli jsem byl s nákupem spokojen atd.
d) Pokladní nevyzvídá, kolik mám rohlíků a nemusí je počítat.
Nevýhody moc nevidím, snad jen praktická realizace, kdy v Tesku jsou ty pokladny výrazně menší, než normální. Uvítal bych, aby se člověk obsluhoval u té normální kasy a měl k dispozici pás na vyložení nákupu a dále pak pořádnou plochu na už namarkovaný nákup. Pak by bylo také dobré, aby pokladny braly kódy větších balení (například karton mléka, balení minerálek nebo mouky či cukru).
A že lidi kradou? V článku uváděných 2,7 milionů krádeží ročně v Británii z 64 milionů obyvatel znamená, že v průměru 1 za 24 let člověk něco ukradne. Ve skutečnosti by většina kradla jinak, kdyby neměla k dispozici ty pokladny.

xls
xls
Level 23 Level 23
13. 11. 2015 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak já znám tyhle pokladny jen z Tesca, který je široko-daleko tím nejhorším obchodem. Proto když tam tak 1x za půl roku vlezu, tak buď kvůli nějaké akci nebo něco dokoupit, co jinde došlo. A pro těch pár věcí je automatická pokladna ideální.

Jinak za loňský rok mělo Tesco tuším miliardovou ztrátu, tak snad už vypadnou.

Pavel Boček
Pavel Boček
Level 1 Level 1
14. 11. 2015 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@xls To tam máte už jen Kauf nebo Globus? To sou tak obchody který se dají, byť Globus by mohl zapracovat na pečivu. V Kaufu mě štve že většinou nemaj automaty.

Spar měl aspoň dobrý pečivo. Teď je koupil Ahold, takže mají jen CENZURA a předraženej odpad. Na pokladnách katastrofa. U pultů minimálně o víkendu jeden člověk a fronta na bůhvíjak dlouho. Pro mě odepsaný.

Billa a malý Alberty jsou katastrofa maximální, tam nechodím pokud fakt nemusím. Penny děs. Odepsaný. Lidl se dá, ale má malej sortiment a spousta věcí tam není nebo jenom jedna značka, neumí cashback. Norma jako úplně levnej sekáč se dá, ale moc nikde není, sortiment jako Lidl a ovoce/zelenina je mizérie. Takže tam taky moc nechodím.

Sislik
Sislik
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 18:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mam samoobsluzny pokladny rad, ale ne v CR.
Mam s nima ve Svycarsku vybornou zkusenost, protoze tam si muzu zbozi pipnout a dat rovnou do batohu, muzu si tam namackat vic kusu, ze to nemusim pipat po jednom a muzu tam puzit kupon na slevu.
Samoobsluzna kasa je obecne ale vyborna na rozmeneni velky bankovky nebo naopak na zbaveni se hodne drobaku :-)

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
13. 11. 2015 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chyba neni v kase - ta je super setri spoustu casu a i ve spicce mi dovoli vypadnout z kramu za par minut. Problem je v tom ze tam nechodis pravidelne takze si byl ve stresu a nastvanej sam na svou neschopnost ale protoze sis to nedokazal pripustit nadavas na kasu. Je to jako kdyz babka nadava na pocitac a oznacuje ho za zbytecnost. Je to rys duchodcovskyho zpusobu mysleni davej si na to pozor - navic si to racionalizujes cisly ktera sou zavadejici coz je hodne nebezpecne.

oihnoj
oihnoj
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 19:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som zákazník, nie zamestnane hypermarketu, aby som sa babral so samoobslužnou pokladňou.

Sú veľké rady pri pokladniach? Tak zamestnajte viac ľudí a otvorte tých XY prázdnych pokladní, ktoré tam máte. Som si istý, že tomu pokladníkovi nedajú na výplatu viac, ako minimálnu mzdu. No mnoho ľudí je vďačných aj za tú minimálnu mzdu. Takže ja budem bojkotovať samoobslužné pokladne, nech sú tie nenažrané reťazce nútené aspoň zamestnávať ľudí, ktorí ma obslúžia za pokladňou.

Butch
Butch
Level 1 Level 1
13. 11. 2015 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oihnoj Presne, samoobsluzne pokladny ignoruji.
Nezajimaji me, nebavi. Hlavne vetsinou nemam maly nakup, takze by se tam ani nevesel. Misto toho prostoru tam mohli dat dalsi 3 kasy expresni treba do peti polozek a bylo by to rychlejsi pro zakaznika, ktery ma fakt jen par veci. Samozrejme drazsi reseni pro retezec by to bylo.

Tesco alespon u nas vazi zeleninu a ovoce primo na pokladne, takze vraceni se kvuli nezvazeni opravdu nehrozi.

Mnohem horsi je nakupovani treba v Lidlu na Budejovicke kde je totalni deficit pracovni sily. Otevrou expesni pokladnu, ale zadna obsluha tam neprijde, takze tam je pak fronta 15 lidi s par polozkama a nikdo, kdo by je rychle odbavil. Takze ti lide se pak vraceji na normalni pokladny kdyz zjisti ze express je pomalejsi nez klasicka.

Vzdy si rikam, ze jsem si vybral tu nejhorsi frontu, ale dalsi vec je ze nema smysl o tom vlastne premyslet.
Nema vyznam prebihat, protoze se zase podela neco u jine kasy(nejde nacist kod, zbozi nemaji zalozene takze nemaji jak namarkovat atp...)

zvirek
zvirek
Level 15 Level 15
13. 11. 2015 20:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, v USA to bylo běžné už v r. 2007, jen já na to čučel s otevřenou hubou, ostatně stejné je to s automatem v autě, ale třeba i blbými zipovacími sáčky....

Proč se u nás musí všechno příjemné objevit s takovým spožděním ?

klimic
klimic
Level 1 Level 1
14. 11. 2015 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak kvůli tomuto článku jsem si udělal registraci. Asi bych mohl napsat článek, který by na stejně délce popisoval proč jsou tyto pokladny skvělé.
Ale bude to stačit v bodech:

- ještě jednou si zkontrolujete co jste to vlastně dali vy nebo děti do košíku
- děti miluji si samy scanovat zboží místo stání u pokladny
- stačí vědět název toho co kupují (platí především pro pečivo) a pak už stačí jen zmáčknout tlačítko hledat a zadat většinou 3 písmena z názvu a počet ks. Nemusím se zajímat jestli ten rohlík co držím není omylem mezi zeleninou.
- ideální k rozměnení bankovky - místo prosím můžete atd.... stačí koupit cokoliv a nikdo se neptá proč ty žvýkačky platíte tisícovkou
- žádná pokladní mě nevrátí do oddělení ovoce a zeleniny že jsem zapomněl něco zvážit

Největší "chybu" této pokladny jsem viděl když k ní přišel tatínek s dětmi a jen jsem slyšel: Ach jo, vy jste z té láhve už upily, tak to musíme jít stát frontu k normální pokladně. :D
Ale i tak by asi stačilo mávnout na "dozorce" a ten by to svým kódem poslal dal.

Mirek1
Mirek1
Level 1 Level 1
14. 11. 2015 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takhle si jedu k pokladně, že vyložím nákup.Měl jsem hromadu.Slečna, když to viděla, dala cedulku, že je zavřeno.Byl pozdní večer..kolem desáté?

Bohužel, zbyla beruška/samoobslužná kasa

Nákup, jsem celý musel vyskládat ještě bokem a pak ho dát do tašek, po zaplacení.Strávil jsem, nad tím hodinu.Nikdo nepomáhal, či se ani nedalo? nevím.Od té doby, neplatím, skrze ně, ani žvýkačky.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
16. 2. 2016 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mirek1 tak tohle me udelat, tak jim to vesele vyskladam na pas a odejdu domu bez nakupu

Reklama
Reklama