Zpět na článek

Diskuze: ThermalTake WingRS 100 – skříň za tisícikorunu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
26. 1. 2010 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že význam skříní se všeobecně zbytečně přeceňuje, zrovna tak jako zdrojů, i když tam už to tak bezpředmětné není...

Uživatel
Uživatel
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL A taky jsou zdroj a především skříň komponenty, které nezastarávají takovou měrou, jako zbytek PC. Kvalitní zdroj přežije nejednu výměnu vnitřností a kvalitní skříň je investicí klidně i na deset let! Nebo do doby, až nás opustí ATX standard, což se asi hned tak nestane. Skříň kromě toho nezodpovídá jen za vzhled, ale i za hlučnost počítače, což je hledisko, která si mnohý zákazník při nákupu sestavy neuvědomí a v zájmu zvyšování poměru výkon/cena koupí tu nejlevnější case co mu přijde pod ruku a pak se, s měnšími či většími úspěchy, různými pokoutnými metodami, snaží svou sestavu utišit.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
27. 1. 2010 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel Mám z praxe trochu jiné zkušenosti, málokdo má na stole 10 let starou skříň - otázkou je, jestli není lepší koupit každé 2 roky skříň za 1000, než jednu za 10 let za 5000, a k těm zdrojům - 80% BFU nepotřebuje silnější zdroj než 350 (a ne 500 a víc, tím myslím to přeceňování). Samozřejmě od kvalitního výrobce. Ale že by ty zdroje taky nezastarávali, to bych moc netvrdil. I teď se pořád mění potřebné konektory.

Uživatel
Uživatel
Level 1 Level 1
27. 1. 2010 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel @RomanL: V generálu to funguje to tak, jak si to popsal - konzumní kupování levných "šuntů". A to proto, že většina kupuje již hotovou sestavu a když doslouží, tak to jako sestavu postoupí dál. Počítač je chápán jako celek a jediné co od něj lze oddělit je monitor a periferie.
Každý počítačový nadšenec si ale počítač sestavuje sám, ostatně instalace PC je snazší než stavebnice Merkur a jediné, v čem lze vidět know-how je výběr komponent. Myslím si, že takovému člověku se pak investice do drahé skříně rozhodně vyplatí. Ostatně, nemusí hned kupovat Lian-Li za 7.000,-, kvalita jde pořídit i pod 3.000,- a co je lepší, mít 6 let jednu kvalitní věc nebo vystřídat 3 šunty? Na to ať si odpoví každý sám.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL No, tak význam zdroje se nepřeceňuje a řekl bych, že spousta lidí jej podceňuje, jediné, co se na zdrojích přeceňuje bývá výkon, ale kvalitní zdroje kupuje málokdo, a pak se diví, že mu odejdou, to samé základní desky.
A ověřil jsem si, že skříň je pomalu nejdůležitější část PC, protože právě skříň definuje, co všechno se do počítače vejde a jak půjde chladit.

syslik
syslik
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme zdroj je velice duležitý to je naprosta pravda. ale case? někteří hardcore šílenci ji ani nepotřebují a vystačí si s trochou místa na stole :D pak stačí tu hromadu hardwaru obskládat ventilatory a uchladiš naprosto cokoliv

limki
limki
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nie som nejaky expert, ale ta druha mierka na sublere/posuvnom meradle je na urcenie hrubky s presnostou na stotiny mm ... aby to bolo "vymluvne", mali by ste skor ukazat, na ktorej pozicii sa prekryva zarez hornej a dolnej stupnice
z toho obrazka by som ale tipoval 0.7-0.8 mm.. a potom pisete 0.5

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@limki absolutní souhlas, ta fotka je naprosto bezpředmětná dokud tam nebude noniová stupnice celá, nebo aspoň její průnik s pevnou stupnicí. Takhle je na fotce vidět jen že je to méně než milimetr a více než 0,2mm

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo To je vidět jaký tu jsou odborníci, ani šuplerou měřit neumí. Jen jsem ten článek prolítl, s tím že si ho přečtu večer, ale tohle mě úplně praštilo do očí.

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo @zumik31: Dobrý večer, fotka je pouze orientační. Jinou šupleru bohužel nemám - skříně nejsou moje specializace.
---
Ad 0,5mm plech. Jedná se o oficiální specifikaci výrobce, která je v určité výrobní toleranci. Dám ruku do ohně, že u takto levných skříní se může tlouštka plechu lišit i o ±20% podle toho jaké má TT zrovna subdodavatele.

Lizzardo
Lizzardo
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo @Jan Černý: Jiná šuplera ani není zapotřebí, však tahle taky umí měřit s přesností na 0,02mm což je rozhodně dost. Pro oko čtenáře by snad byla pohodlnější digitální, potřebná ale není. Jen by to chtělo příště při stejné kompozici snímku posunout detail tak, aby zabíral průnik pevné a noniové stupnice.

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lizzardo @Jan Černý: Ono ani tak nejde, jestli udáte naprosto přesn údaj, protože se bude tloušťka na různých místech skříně lišit. Ovšem pokud děláte detail šuplery, podle kterého nejde pratkický nic vyčíst, tak to značí že buďto neumíte s posuvným měřítkem pracovat a nebo do recenze potřebujete nabouchat co nejvíc fotek beze smyslu.

boomy
boomy
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 07:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta cirkulace vzduchu co mate na obrazku je sice hezka, ale jakmile osadite zdroj a GK s odfukem ven, dost vam to s tim zamava, protoze vepredu budete mit jeden ventilator a vzadu vam to budou ven tahat 3

nagger
nagger
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 08:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boomy přední ventilátor je v 90% případů zcela zbytečný, pokud tedy nechcete chladit přetlakově
tato skříň má nevhodně řešenou přední stranu - RS101 se liší pouze čelem, které má nasávání mnohem lépe řešeno
vibrace disků také není problém - pokud použijete dnešní běžné hdd a ne třepoucího se raptora 8)
tloušťka viz výše...když neumíte měřit šuplerou, tak sem nedávejte foto s nicneříkajícím "detailem" :wink:

kalamera
kalamera
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nagger imho: pokud je někdo zastáncem průtokové metody chlazení, tak přední ventilátor zbytečný rozhodně není. bohužel většina skříní se dnes dělá s naprosto nevhodnou kombinací otvorů, pravděpodobně proto, aby uspokojili co nejvíce zákazníků. osobně jsem zastáncem průtokové varianty, což mě nutí u své skříně spoustu otvorů ucpat, zvláště ty na bočnici. nasávaní chladnějšího vzduchu preferuji právě u disků v přední části skříně a výfuk pak zdrojem, případně pomocným výfukovým ventilátorem pod ním. v ideálním případě by měl průtok výfuku odpovídat průtoku nasávání, je ale jednodušší zvolit to jen přibližně, ono se to díky fyzice vyrovná samo ;)
Jinak to měření šuplerou je opravdu perla, stejně to mohli změřit i pravítkem :D

Carlos.H
Carlos.H
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nagger @kalamera: pravítkem... :) :D :lol:

Enemy
Enemy
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice sem nemel moznost si tuhle skrin osahat ale podle popisu a fotek si myslim ze ji autor zbytecne chvali. V cenoce kategoriji cca 1000Kc se daji sehnat i lepe promyslene skrine. Ale je mozne ze se pletu. Jak sem uz psal tuhle skrin sem nemel v ruce a nemuzu objektivne posoudit.

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Enemy Máte pravdu, ale také můžete koupit i podstatně větší tragédii. Různými Redstary počínaje, přes Airen RedComp a Enermax Vostok konče.
---
Takle skříň je ideální pro milovníky černých lesklých plastů. Pokud je plná hardwaru, drží pohromadě.
---
btw: Poslední levnou skříň, kterou jsem pod 1000 Kč kupoval, byl Foxconn 3GTLM-022. Výborně posloužil na sestavy z výprodejových Asus desek pro Pentium 4. Ale to existovalo ještě BGS Levi. :)

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
26. 1. 2010 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Enemy když si odmyslím ten venkovní vzhled tak ta skříň je hodně podobná na cooler master 330 hlavně rozložením ve vnitřku.
Takže takový malý kopírák ale cooler je levnější tedy jasná volba.

Breathlless
Breathlless
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm]když si odmyslím ten venkovní vzhled tak ta skříň je hodně podobná na cooler master 330 hlavně rozložením ve vnitřku.
Takže takový malý kopírák ale cooler je levnější tedy jasná volba.[/quote]

No vnitřek coolermasteru je zcela stejný , s jediným rozdílem...plechem pro MB a bezšroubkové uchycení karet v MB. Jinak tyhle perforace jsou hrozné , vyřezat! Já koupil Coolermaster a sem tomu rád , předek je mnohel lepší a navíc má prachovou filtraci. A tyhle jejich bezšroubkové vejmysli vyhodit , po pár zamkntích už moc nedrží.

Fragous
Fragous
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cenové kategorii opravdu nebrat. CoolerMaster je o kus lepší a hlavně levnější. ThermatTake se s kvalitou levných skříní nebojím srovnat s Eurocase.
Tohle se chlapcům prostě nepovedlo, takže ruce pryč.

modrymysak
modrymysak
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možná bych sáhnul po tradičním CoolerMaster Elite 330. Cenově je níž a kvalitativně zhruba nastejno. Ale u těchhle levnejch skříní to je asi otázkou osobních preferencí. http://www.testfreaks.com/computer-cases/cooler-master-elite-330-rc-330/

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
26. 1. 2010 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=modrymysak]Možná bych sáhnul po tradičním CoolerMaster Elite 330. Cenově je níž a kvalitativně zhruba nastejno. Ale u těchhle levnejch skříní to je asi otázkou osobních preferencí. http://www.testfreaks.com/computer-cases/cooler-master-elite-330-rc-330/[/quote]
ten odkaz je trochu neštastný .
Tuhle skříň mám taky a za ty peníze je prostě nejlepší a co víc svou výbavou bych ji řadil o kategorii víš .
Prostě bezkonkurenční.(jedná se o Cooler Master 330)

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tahl Case je naprosto o ničem. Zepředu na vás svítí modrý světlo co v noci řeže do očí jak žiletky, celej předek je pro mě nezajímavý a pokud vidím správně, lesklý. Takže kolem poweru bude hezky naotiskováno. Koš na disky s 5ti pozicema naprosto k ničemu, protože pokud osadíte větší grafiku, dáte tam dva, nanejvíš tři. Airflow nic nového pod sluncem.
Ten přední větrák tam není zase tak zbytečnej. Pokud spoléháte na podtlak, nijak nezaručíte, že půjde vzduch přes disky, tudíž je přední větrák nutnost.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer No až teď sem se podíval na obrázky detailněji a je to hnus velebnosti. Rozhodně bych do recenzí nedával líbivost case redaktorovi jako +-. Každému se líbí něco jiného. Na druhou stranu chválim recenzi za to, že vyfotila case i s namontovanou deskou a grafikou. Když to vezmu kolem a kolem, na moc recenzích jsem tohle neviděl a člověk se pak jenom diví, jak z fotek špatně odhadnul "velikost" skříně.

Enemy
Enemy
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vetsina lidi tady doporucuje CM 330 ktery mi taky prijde za svou cenu velice rozumny(do CM 330 jsem skladal uz 2 pc), ale posledni PC ktere jsem skladal sem montoval do skrine Xigmatek Asgart a za podobnou cenu bych rek ze je mozna jeste o kousek propracovanejsi.

takekecy
takekecy
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den, nemyslel jste jako alternativu k této skříní spíš [b]Yeong[/b] Yang Aquarius YY-5604? Když tak si to opravte ať to nemate lidi. :)

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@takekecy Zdravím, ano máte pravdu. Vypínám automatické opravy ve Wordu. :)

Senky
Senky
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kterej "technik" fotil ten pohled a detail na posuvku ktera ma zobrazovat tloustku plechu. Vzdyt u teto posuvky je klicova ta desetinova stupnice, ktera zobrazuje kolik presne je tloustka (desetiny!) :lol:

rnb
rnb
Level 0 Level 0
26. 1. 2010 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím se připojit ke kritice fotky šuplery. Chápu, že každý nemůže vědět všechno, ale u šuplery si prosím zapamatujte, že fotku je nutno dělat vždy tak, aby byly vidět všechny ty čárky na té části co jezdí i když to laicky nemá žádný význam, ovšem pro strojaře je to zásadní.

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
31. 1. 2010 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rnb Fotka vyměněna za správnou. Tloušťka plechu záslepky je po odečtení z Verniera 0,62 mm ±0,02 mm.

kalamera
kalamera
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

může mi autor objasnit jaký je rozdíl mezi ThermalTake WingsRS 100 a ThermalTake Wing RS 100? já jen že Wing RS 100 se prodává už déle jak 2 roky a WingsRS 100 jsem v nabídce ThermalTake nenašel... není to zase nějaká čínská kopie ve stylu Therma1Take :D

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 20:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kalamera [quote=kalamera]může mi autor objasnit jaký je rozdíl mezi ThermalTake WingsRS 100 a ThermalTake Wing RS 100?[/quote]Překlep, děkuji za upozornění, opraveno.

Hor410
Hor410
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím... zajímalo by mne, jak je na tom Yeong Yang Mars YY-5603. Docela bych jej koupil. Řekl bych že bude lepší... poradíte někdo?

Jan Černý
Jan Černý
Level 1 Level 1
26. 1. 2010 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hor410 Dobrý večer, povedená recenze Marsu, dle mého názoru, je na Silent PC Review:
http://www.silentpcreview.com/article176-page1.html
---
zkuste se ještě podívat na Cetus (je velmi podobný):
http://ventum.net/items/270-yeong-yang-cetus-5601-poklad-v-hlusine/show
---
Pokud jde o výše zmíněný Aquarius YY-5604 byl recenzován Radkem Bábíčkem od naší konkurence.

acool
acool
Level 1 Level 1
27. 1. 2010 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S recenziou na ventum.net mozem len suhlasit. Naozaj sa za tie peniaze jedna o bezkonkurencnu ponuku. Len by som dodal, ze aquarius, mars, cetus a aj ara su naprosto rovnake skrine. Rozdiel je iba v plastovej maske. Ja osobne mam skusenosti s arou a marsom a musim potvrdit, ze sa jedna o velmi vydarene a aj pekne skrine.

Reklama
Reklama