TriSLI - jak dopadly tři v jednom?
Použití více karet v jednom počítači bylo a je vždy hodně diskutabilní, protože za cenu dvou karet nikdy nedostanete 200% výkonu jedné. Jak tedy dopadly tři nVidie GF8800Ultra?
Chalpci z PCGamesHardware (recenze je v Německém jazyku, zde si angličtináři moc nepočtou) otestovali sestavu skládající se z desky založené na čipsetu nVidia nForce 680i, čtyřjádrového procesoru Intel Core 2 Exteme QX6850 a samozřejmě ze tří grafických karet nVidia GeForce 8800Ultra s ovladačem ForceWare ve verzi 169.18. Pojďme se podívat jak dopadyl tři tyto grafiky v testu.
Na prvním grafu můžete vidět šest sloupců. Šedivé znázorňují minimální hodnotu FPS v průběhu celého hraní, modrý zas průměr. Čím výš je sloupec, tim více grafických karet bylo zapojeno (tedy odzhora: TriSLI, SLI, 1*GF8800U). Ve hře CoH podává TriSLI skoro 2,5 násobek výkonu jedné karty a "běžné" SLI vydá za 1,8 karty.
Druhý graf nám ukazuje výsledky ve starší "gejmse" F.E.A.R. Zde jsou tři karty v SLI silnější skoro 2,7 krát nežli jedna karta. Dvě karty pak podají výkon 1,9 krát vyšší nežli jedna karta samotná.
Uzavřeme velice náročnou hrou Crysis, která navíc běžela pod API DX10. Zde podají tři karty dvou a půl násobek výkonu jedné karty. Dvě karty pak podají výkon 1,8* vyšší nežli jedna karta samotná.
Jak můžeme vidět, karty se nám krásně škálují jako by dodržovaly nějaká nepsaná pravidla. V průměru všech testů podávají tři karty GeForce 8800Ultra asi 2,5 násobek výkonu jedné karty a asi 1,4 násobek běžného SLI.
Podle Expreview