Zpět na článek

Diskuze: Trump se chystá uvalit vysoká cla na čipy z Tchaj-wanu, zasáhnou hlavně TSMC

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Darkside
Darkside
Level 19 Level 19
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
10. 3. 2025 07:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nakoniec to dopadne tak ze Donald bude este pozyvat mexikanov naspat ako lacnu pracovnu silu aby udrzal cenu produkcie americkych cipov na rozumnej urovni 🤣

Martin1974
Martin1974
Level 29 Level 29
Operační systém: Linux
10. 3. 2025 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, tak až bude možné americký trh pokrýt domácí výrobou, nebude důvod udržovat Taiwan naživu jako samostatný stát a vynakládat zdroje na vojenskou přítomnost.

m4xp0w3r73
m4xp0w3r73
Level 21 Level 21
6. 3. 2025 06:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naštěstí jsem sehnal 9800X3D a RTX5080 než oranžový klaun stihne zničit celosvětový obchod

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
29. 1. 2025 23:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trump si hraje na riditele zemekoule ale oni mu to cinani nedovoli, oni jsou uz delsi dobu no.1a jejich progress je neuveritelny.

vanuch
vanuch
Level 21 Level 21
29. 1. 2025 22:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trump, cokoliv dělá, dělá především pro sebe, něco málo potom pro miliardáře a jeho fanatické MAGA nohsledy. Ostatní svět ho absolutně nezajímá, ani občané USA.

Ten člověk je nemocný narcis, viz. jeho nedávná prohlášení: "Já tady s vámi vůbec nemusím být, mohl jsem být na pláži, nebo hrát golf", "Kdybyste viděli jaké mám hezké tělo, mnohem hezčí než Biden, je opravdu krásné".

daevid
daevid
Level 30 Level 30
28. 1. 2025 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co by se asi tak stalo kdyby TSMC technologie byla plne na pude USA a bez restrikci. Ta na Taiwanu, potencialne v rukach Ciny, by byla pro USA velice nezadouci.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2025 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Noo, to podpori Intel. Bude mit levnejsi cpu a gpu. Ma totiz nejake tovarny nejen po svete, ale i v USA. AMD se chipy od taiwanu prodrazi.

peca007
peca007
Level 25 Level 25
28. 1. 2025 16:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox Pro USA se to AMD prodraží. To nám může být jedno, alespoň zbude víc AMD čipů pro nás. Ne všechno se pouzdří nebo kompletuje do boardů v USA. Trump dělá akorát bordel. Takže teď bude poněkud chaos na burzách apod. Za chvíli se to uklidní, až Trumpovi obchodníci vysvětlí, že jim kazí kšefty.
Souhlasím s tím, že západ musí zapracovat na lokální výrobě ve svých zemích i na úkor vyšších cen. Jinak nás tu převálcuje "čínská vlna" levných a rizikových výrobků. Každé čínské prodané auto je 1 nový nasazený čínský špión.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 1. 2025 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peca007 @Petr Palička S tema EV, kdyby jenom spion, jsou to srace. Poruchovost je silena. Taky jak sidi dily, v kapote pod lakem nacpanej karton papiru - to jsem videl. Bozi kanal: china fakes everything - to cloveku otevre oci.

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
28. 1. 2025 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Primitivní blázen

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
28. 1. 2025 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě naopak. Je to zcela rozvážený krok, který usiluje o znovuvybudování národního hospodářství spolu i s vrácením racionality do celé společnosti. To tady v Protektorátu Čechy a Morava asi nikdo moc nechápe o co vůbec jde. USA potřebuje vyrábět čipy v USA a ne na Taiwanu, to samé zbytek věcí.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
28. 1. 2025 14:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Tak v protektorátu byla aspoň nějaká ta výroba 😀. Taiwan zase nepotřebuje vyrábět v USA. Trump jen zneužívá politickou, ekonomickou a vojenskou sílu USA k vydírání.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
28. 1. 2025 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Olda79 USA nikdy nedělali nic jinýho. Každopádně nechápu. co by měl představitel nějaké země dělat jiného než hájit své vlastní zájmy 😁

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
28. 1. 2025 15:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Kryptofasista Je v zájmu USA tlačit na jiné země, aby dělaly věci, které jsou pro ty země nevýhodné? Proč by takové země měly být spojenci USA?

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
28. 1. 2025 15:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Olda79 Taiwan na to přeci nemusí přistoupit a to je v rámci politiky každé země, že má sebevědomou politiku a dokáže pomocí ní najít nějaký konsensus. USA zádné spojence nemá, má je vazaly. Jediná šance jak vztahy vyrovnat je poslat USA do řiti, tedy přesný opak toho co dělá Fialová vláda v rámci pseudo "mezinárodní politiky".

Proč by někoho v USA mělo zajímat, jestli to je výhodné pro Taiwan a proč by mělo garantovat jeho bezpečnostní situaci? Ještě směšnější je vztah ČR - Taiwan, kam jezdí aktivistický vládní politici a další podivné postavičky dělat své PR, přičemž přínos pro nás to má značně negativní ve všech směrech.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
28. 1. 2025 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Kryptofasista Pokud nemá být jakýkoliv vztah jen zneužívání, tak musí být nějakým způsobem výhodný pro obě strany. Zneužívání se samozřejmě dějě pořád, ale je taky potřeba proti tomu neustále bojovat.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
28. 1. 2025 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Olda79 Vztah zemí může být vyrovnaný pouze v případě, že si žádná ze stran nenechá kálet na hlavu. Žádný jiný scénář mě nenapadá. U nás se proti těmto disproporčním vztahům nebojuje ani v náznaku.

Ovšem obviňovat někoho jiného, že má své cíle, to je nesmysl. V prvé řadě se jedná o starost národní politiky, proč je v takové situaci. Když jejich technologie nechce USA, můžou dodávat do Asie, do Číny, do Ruska. Třeba to bude bez cel.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
28. 1. 2025 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Kryptofasista Problém je, že ti silnější se mohou vykálet na hlavu těm slabším kdy chtějí. To neznaměná, že to tak mají dělat. Nevím o jaké disproporční vztahy u nás se jedná, ale i kdyby, tak to neznamená, že automaticky jiné zneužívání je v pořádku.

Vždy záleží jak chcete svých cílů dosáhnout.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 1. 2025 16:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Olda79 Pokud TSMC bude vyrábět v USA, továrny bude stále vlastnit TSMC a zisk půjde do TSMC (pouze ho bude danit v USA). Smyslem těch cel by mělo být to, aby se TSMC vyplatilo vyrábět v USA, kde je dražší pracovní síla. Stejně management bude asijský, postaví si v USA městečko a budou tam jezdit šéfovat. Organizačně a technicky je v tom asi stejný problém, jako když Hyundai vyrábí v Nošovicích.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
28. 1. 2025 17:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Slusnak123 Ještě jsou tam mzdy zaměstnanců a samozřejmě obrovské množství subdodavatelů. Samozřejmě že smyslem cel je donutit TSMC vyrábět v USA. O tom přeci celá diskuze je ne? Jak s tím souvisí jestli je to organizačně a technicky stejně problematické jako Hyundai v Nošovicích?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 1. 2025 18:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Olda79 Vycházel jsem z toho, že výše jste psal o zneužívání a nevýhodných činnostech. Tedy jsem považoval za vhodné upozornit, že v případě výroby na půdě USA té společnosti nikdo majetek ani zisky nebere. A pokud se týká organizační a technické stránky věci, ani tam by neměl vznikat žádný zásadní problém. Tedy jsem poukázal na příklad Hyundai Nošovice, kde si Korejci normálně postavili továrnu, mají tam korejský managenent, nikdo jim nehází klacky pod nohy. Koneckonců i kdybychom argumentačně zůstali u cel, EU má také nějaká cla na výrobky, které přichází zvenku.

Baloun
Baloun
Level 26 Level 26
28. 1. 2025 20:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Slusnak123 Někdo někde psal, že při výrobě v USA bude někdo brát zisky společnosti? Proč na to vlastně upozorňujete? Proč pořád pišete o technické a organizační stránce věci, o které tato diskuze vůbec není? Proč by jim měl někdo v USA házet klacky pod nohy? Snažíte se vytvořit nějaký problém, který není, nebo cíleně převádíte diskuzi jiným směrem? Cla má i EU na ochranu svých podniků, zaměstnanosti a tak. V případě TSMC to tak ale přeci vůbec není.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
28. 1. 2025 22:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Olda79 A já do té diskuse nesmím nic vložit? Svůj názor, úhel pohledu? O čem se tedy musím bavit? O tom, že Trump jen zneužívá politickou, ekonomickou a vojenskou sílu USA k vydírání, jak jste psal? O tom, že je v zájmu USA tlačit na jiné země, aby dělaly věci, které jsou pro ty země nevýhodné, jak jste psal dále? Článek, pod kterým diskutujeme, je o clech. Tak dobře, tak vláda USA možná zavede cla na výrobky obsahující čipy z Tchajwanu. A co? Já tam pořád nevidím vydírání. ČR potažmo EU také uplatňuje cla. Vydírá tím někoho? Koho? Jo tak, my si chráníme své podniky, zaměstnanost a tak. A když stejný instrument zavedou USA, tak to není ochrana podniků a zaměstnanosti, je to vydírání? Tak prosím diskutujme. Asi se shodneme, koneckonců i ten článek to uvádí, že americká cla můžou přimět TSMC, aby více investovala do výroby v USA. K tomu jsem uvedl, že TSMC, že prostě v USA postaví novou továrnu a pošlou tam nějaké svoje zaměstnance. Něco jako když zahraniční investor postaví továrnu u nás, použil jsem to jako přirovnání. A tím jsem chtěl říci, že to je běžný proces, nevidím v tom žádné vydírání, jak píšete. Kde to vydírání je? V čem přesně spočívá? Koho USA budou vydírat, pokud TSMC bude nadále vyrábět na Tchajwanu a další továrny v USA nepostaví? Své americké občany, kteří si koupí výrobky za vyšší cenu, protože budou zatíženy cly? Bude mít TSMC v USA vlastně nějakou konkurenci, která bude cly zvýhodněna? Která společnost to je? Intel? A kdyby to tak bylo, není to opatření na na ochranu US podniků, zaměstnanosti a tak? To co dělá Evropa?

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
29. 1. 2025 23:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baloun @Kryptofasista jiste ze amiky zajima jen to co je vyhodne pro ne.

Thymallus
Thymallus
Level 40 Level 40
28. 1. 2025 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Formuloval bych to jinak, ale souhlasím. Chvíli by to bolelo, ale dlouhodobě je to rozumné.

m4xp0w3r73
m4xp0w3r73
Level 21 Level 21
6. 3. 2025 07:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Máte aspoň jeden příklad z historie, kdy cla a uzavírání se do sebe zlepšilo ekonomiku? Bych řekl, že takový neexistuje, všude vždy pomohlo naopak snížení a zrušení cel a otevření se světu.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
6. 3. 2025 14:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@m4xp0w3r73 @m4xp0w3r73 Rusko? I před válkou byl problém s Ruskem obchodovat, reálně tam nešlo vyvážet skoro nic, ideálně jsi musel mít pobočku, vozit komponenty a vyrábět přímo v Rusku. Výjimkou jsou samozřejmě strategické věci. Další příklad je Čína.

Otevřeš své trhy, ale oni výrobu dotují, takže ti zničí trh, tvoje firmy zkrachují nebo přesunou výrobu tam. Tyhle ekonomický poučky o volném trhu, jak se všichni mají rádi, moc nefungují.

mirda
mirda
Level 24 Level 24
28. 1. 2025 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale jinak jo. Uvalit co nejvyšší clo na dovoz výrobků s čipy do USA, ať se tam brutálně sníží prodeje a výrobci ngreedia & spol to budou muset prodat zbytku světa, za ne tak napálené ceny.

Amíci maj valit 12h směny jednu za druhou, ne hrát hry a čumět na tiktok.

mirda
mirda
Level 24 Level 24
28. 1. 2025 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To obočí bude taky paruka.

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
28. 1. 2025 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Oranžáda akorát vysírá 😁

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
28. 1. 2025 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cap zahradnikom, pedofil ako riaditel materskej skolky a teraz cakajte az skonci prezidentura tohto kretena.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level 30 Level 30
28. 1. 2025 22:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK Sailor na Hrad!

Ak sa presunie vyroba do USSA,tak tie ceny, ktre su teraz, sa Vam o par rokov budu zdat ako vyhodne. Ak to dopadne podla Trumpa, ratajte ceny x2/2.5 krat vyssie.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
29. 1. 2025 04:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec @Dilinozravec .. ano, ceny stupnu citelne, ale to asi ultrapravicovi fasisti, lol patrioti, pro trumpisti vo svojej debilite chcu.

PHiLiPZ
PHiLiPZ
Level 44 Level 44
29. 1. 2025 05:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec @Dilinozravec v USA sa bude vyrabat pre USA, zvysok sveta radsej kupi chipy z Taiwanu, alebo si tiez nastavi cla

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
29. 1. 2025 06:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec @Dilinozravec Ono také dost záleží na podílu ruční výroby. Pokud to budou chrlit stroje, k nějakému zásadnímu zdražení dojít nemusí. Také lze spekulovat, že dojde k celosvětovému navýšení výrobních kapacit a tím ke zlevnění.

Reklama
Reklama