Tržby na černý pátek byly rekordní
Jsou dny v roce, kdy lidé nakupují více než kdy jindy - a jedním z nich je v USA Černý pátek.
Černý pátek byl 27. listopadu a zákazníci se do obchodů v zámoří sletěli jako vlaštovky. Před některými obchody se dokonce tvořily dlouhé fronty. A proč všechen ten humbuk? Na Černý pátek jsou totiž slevy. Velké slevy. Slevy se samozřejmě netýkají pouze kamenných obchodů, ale i těch internetových. Tento rok si Američané podle statistik udělali zálusk hlavně na Amazon.com a Walmart.com.
Celkově se tržby na Černý pátek oproti loňskému roku zvedly o 11%. Návštěvnost Amazonu vzrostla o 28% a Walmart.com si polepšil v porovnání s rokem 2008 o 22%. Tato čísla předčila všechna očekávání - původně analytici předpokládali, že se celkové tržby zvednou pouze o tři procenta z 28 miliard dolarů v roce 2008 na 28.8 miliard dolarů - je to však ještě o dvě miliardy dolarů více.
Podle CCN Money průměrně jeden člověk na Černý pátek utratil 343 dolarů, což je méně, než v roce předchozím (lidí však nakupovalo více, než v roce 2008). Celkové tržby za celý víkend, tj. od pátku do neděle se pak vyšplhaly na rekordních 41.2 miliard dolarů. Je vidět, že Američané na Vánocích opravdu nešetří. Kolik před Vánocemi utratíte vy?
Zdroj: DailyTech