Twitter koupil TweetDeck aneb proč vytvářet již hotové
Populární aplikaci údajně zakoupil kvůli větší kontrole nad uživateli a využít jej chce i jako další distribuční kanál pro reklamu. Co na to uživatelé?
TweetDeck je oblíbený klient pro přístup k sociálním sítím typu Facebook, Twitter, MySpace apod. Bezplatná aplikace funguje napříč několika platformami - Windows. iOS, Android - a těší se stále větší oblibě. Podle serveru TechCrunch se prodala za celkem vysokou sumu 40-50 milionů dolarů (cca 850 milionů Kč) a možných scénářů jak s ním společnost naloží je hned několik.
Podle prvních informací vedla k investici snaha Twitteru „kontrolovat“ uživatele a především fakt, že by se z TweetDecku mohl stát první oficiální klient této oblíbené mikroblogovací služby. Jelikož společnost stále hledá efektivní distribuční kanál pro výdělky z reklamy, zdá se podobná aplikace ideální volbou jak uživatelům reklamu podstrčit.
Někteří uživatelé se začínají bát, že se bude konat podobná situace jako v případě ICQ, kdy bylo několik alternativních klientů blokováno. To by však v tomto případě hrozit nemělo. Využíváte pro přístup k sociálním sítím nějakého klienta, nebo si vystačíte s běžným browserem? TweetDeck můžete vyzkoušet zde.
Zdroj: Hexus