Unreal Engine 5.5 září víc než kdy dřív, podívejte se na ukázku
Rozsviťte mi prosím v sále! Děkuji. Unreal Engine 5.5 přináší novou funkci, která autorům přidává zářivá křídla. Protože my, v realitě, nejsme omezeni počtem světelných zdrojů a můžeme si rozsvítit třeba pět set lustrů naráz.
A Unreal Engine 5.5 už to dovede také, díky nové technologii Megalights. UE je zavedený a mocný nástroj pro tvorbu krásných světů a s ray tracingem jde většinou o náramné pokoukání, pokud autoři nejsou amatérští cirkusáci. Ovšem i UE5 měl své meze, jedna z nich byl počet světel, které mohly ve scéně být, reagovat a tvořit stíny. Megalights toto omezení ne úplně odstraňuje, ale šponuje do závratných výšin, kdy scéna může být oblažena tisíci světly.
Ve videu výše je jasně ukázáno, kterak se lokace mění s přibývajícími zdroji světla a jejich stíny. Závěr videa ukazuje tisíce létajících robotů, každý s vlastním světlem, a všechny reagují na okolí a autoři si s nimi mohou vyvádět psí kusy. A perlička na závěr, celé demo běží realtime na Playstationu 5, což dnes rozhodně není výkonový přeborník. Megalights je zatím experimentální funkce, tudíž ji pravděpodobně ještě chvíli ve hrách neuvidíme. Ale je dobře, že hoši z vývoje UE do toho šlapou.