Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Devět manažerských lekcí Steva Jobse

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to variace na nekrolog, nebo rychlokurz pro začínající manažery ?
Když už je potřeba S.J. zmiňovat, tak už si zjistěte, jak se jmenuje (Steven Paul Jobs) - nebo by Vám vyhovovalo, kdyby o Vás psali, jako o Míšovi Rybkovi ? :wink:

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khorghan Od každého něco, ale řekl bych, že spíš to druhé... Autor ještě ani neumřel a ani mě nenapadá žádný důvod, co by mohl namítat proti pěkně znějícímu "Míšovi Rybkovi", mimo to je to autor s nadhledem, který neřeší takové prkotiny, jako jestli ho kritizuje 1 z 10 nebo 9 z 10 čtenářů, takže by se nepozastavoval snad ani nad "Méďou Rybičkou", spíš by se pousmál... :wink: Stejně je zajímavé, že jakmile umřete, všichni začnou pužívat všechny vaše nepoužívaná jména, na které jste už pomaličku i zapomněli, od koho je máte... :D

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 07:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ať už to někomu může znít nepochopitelně, Steve byl neskutečně nesobecký člověk. Krom jistých vizionářských kvalit tkvělo veškeré jeho kouzlo v tom, že Apple bylo jeho dítko a on ho chtěl zušlechtit i pro případ, že nakonec u kormidla nebude on. Dělal tedy rozhodnutí, kterými se klidně mohl sám vyšachovat (což se jednou také stalo), kdyby nevyšla, ale šlo mu více o dobro firmy, než své vlastní (takže dostal druhou příležitost. Všimněte si, že na firmu, kterou založil a která ho pak vyhodila, nezanevřel!)... A ono mu to vyšlo... 8) Toť recepty jeho úspěchu: Nesobeckost a loajalita k firmě dolova až za hrob! :idea: To je frajer :!:

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize Vidím, že spousta lidí nepochopilo tu nesobeckost... Nejde být nesobecký ke všemu, člověk se nikdy nezavděčí všem, nesobeckost nerovná se altruismus... :idea: Naopak sobecký člověk se chová sobecky ke každému, někdy i včetně vlastní rodiny. Možná jsem jen zvolil špatné slovíčko, ale za svým názorem si stojím, i když ho dost lidí bohužel nepochopilo. Na Novinkách nebo podobném škváru bych se nedivil, tady mě to překvapuje... :shock:

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize A Rybkovi samozřejmě padesátník navrch... :D

pm74
pm74
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RanDoMize nesobeckost,loajalita, dobro.. fuj,brrr,blee. jobs nebyl matka tereza. byl jen chlapek, ktery mel vizi a sel vytrvale za ni. nemohl jinak. tak to je, kdyz mate nejake ambice. vizi podrizoval svoje kroky a kdyz to bylo nutne, byl zly, neloajalni egoista. nedej boze, kdyz se mu nekdo postavil do cesty...jinak to proste neslo. v jednom ale souhlasim. byl to frajer. jako stripek do mozaiky doporucuju film pirates of silicon valley .

karaya1
karaya1
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zasloužíme si konec vlivu Jobse
Richard M. Stallman se vyjádřil ke smrti Steva Jobse, ikony společnosti Apple.

Říká, že ačkoliv si nikdo nezaslouží zemřít, tak si my zasloužíme konec špatného vlivu Jobse na naši práci s počítači. Vyjádřil své přání, že jeho následníci nebudou v tomto směru tak efektivní.

jindra72
jindra72
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karaya1 Tak jestli je to pravda, že to opravdu řekl, ta je to pořádný blb. Za více jak 20 let intenzivní práce s počítači jsem si opravdu nevšiml, že by mě Jobs či Apple nějak ovlivňoval (dokonce špatným směrem) v mé práci s počítači a to jsem si prožil dost platforem (Atari, Apple, PC win2000 až win7). Posledních více jak 10 let používám PC s Win a od Apple kupuji poslední 3 roky pravidelně jejich mobilní zařízení, na které jsem si ihned zvykl a jsem s nimi velmi spokojený, ale i tak prostě nevidím žádný špatný vliv na mé užívání např. Windows, u kterých trávím 12-16 hodin denně!
Ten člověk je opravdu velký vůl a ignorant.

jezecek
jezecek
Level 1 Level 1
16. 10. 2011 06:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindra72 [quote=jindra72]Tak jestli je to pravda, že to opravdu řekl, ta je to pořádný blb. Za více jak 20 let intenzivní práce s počítači jsem si opravdu nevšiml, že by mě Jobs či Apple nějak ovlivňoval (dokonce špatným směrem) v mé práci s počítači a to jsem si prožil dost platforem (Atari, Apple, PC win2000 až win7). Posledních více jak 10 let používám PC s Win a od Apple kupuji poslední 3 roky pravidelně jejich mobilní zařízení, na které jsem si ihned zvykl a jsem s nimi velmi spokojený, ale i tak prostě nevidím žádný špatný vliv na mé užívání např. Windows, u kterých trávím 12-16 hodin denně!
Ten člověk je opravdu velký vůl a ignorant.[/quote]

Vase odpoved je zcela mimo misu, ale takova uz je doba. Medialni pozornosti se casto dostane vyrokum, ktere jsou vytrzene z kontextu a puvodni smysl sdeleni se u nich naprosto vytraci. Ostatne cilem medii ve vetsine pripadu neni ctenare pravdive informovat, ale ziskat si jeho pozornost - prvotni zajem totiz prodava a o tom to je. Stallman se snazil rict, ze Apple ve svem oboru vic nez kdo jiny pomaha k vytvoreni generace lidi, ktera pouziva urcity produkt, aniz by mela sebemensi poneti o tom, jak funguje. To v dlouhodobem horizontu vede k totalni zavislosti zakaznika na dodavateli. Krasnym prikladem jsou moderni auta, kde i vymena zarovky obrysovych svetlometu predstavuje ukon, ktery je mimo autorizovane servisy s patricnym vybavenim doslova nadlidsky.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindra72 RMS byl vždycky tak trochu blázen. Já s ním v tomhle taky nesouhlasim, imho s tím výrokem o Jobsovi to přehnal.

Nadruhou stranu ale taky udělal mnoho dobrého...

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindra72 Jsem na tom podobně, akorát jsem začínal na Sinclairu, před Win samozřejmě DOS a OS2/Warp. Taktéž jsem si nevšiml, že by mě nějak Windows deformovali přesto musím konstatovat, že mi OSX na obyčejnou práci (net, kancl, sem tam nějaká ta čmáranice) vyhovuje mnohem víc než sebelépe upravené Windows. Oba systémy mají něco do sebe, mac se řídí pravidlem "v jednoduchosti je síla" a Win naopak vynikají v technických disciplínách nebo hrách. Nikdy bych ovšem jeden nevyměnil za druhý - u obou jsem zažil chvíle, které jsem v duchu komentoval slovy "ježiš, todle je tak debilní systém" :D

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jindra72 Z pohledu tveho, kazdy ma pravo na svuj nazor, jestli s tim mas problem, tak si vul a ignorant

M-M-X
M-M-X
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém s respektem a komunikací není jednostranná věc. Může nastat i přesně opačný jev, kdy si technici hrají na partyzánskou republiku, příkazy neposlouchají, dělají si věci po svém a věří, že až dojde na vydání produktu, management nebude mít jinou možnost, než udělat to, co chtějí. Občas to jde tak daleko, že technici úmyslně lžou a podceňují časovou a nákladovou náročnost produktu úmyslně v duchu filozofie „kdybychom jim řekli pravdu, nikdy do toho nepůjdou, tak jim medicínu dáme radši po lžičkách“.

Neviem ci o tom viete ale tymto sposobom vznikla prva utocna puska na svete, nemecky Sturmgewehr 44. Hitler navrh prototypu zamietol ako neperspektivny a o 2 roky neskor pri inspekcii na sovietskom fronte zistil ze to vojaci pouzivaju.

neygee
neygee
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Skvely clanek! Diky a jen houst a vetsi kapky!

karelpipa
karelpipa
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zato vymýšlejí věci, které jsou nekonečně praktické, ale konkurence je nějak pominula – například to, že se přehrávání audia zastaví, pokud vytáhnete sluchátka.

Tohle uměla i moje Nokia 6300, obcas jsem to nemohl docenit, a ještě víc to nemuzu docenit ted, kdy to C2 neumí.
Prostě to přepne do repráku a zacne vyřvávat do okolí, nechápu.

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 23:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nějak nechápu,proč ten neustálý chvalozpěv ? Apple vnímám jako firmu,která byla od počátků předražená,respektive přísloví za hodně peněz málo muziky...ani v dnešní době to není levná záležitost!A ta užitečnost toho, co vlastně Apple vyzvedlo ve výšiny 21.století je vlastně omyl,což je vtipné!
Ono to úskalí do dnešních dob to Apple nemělo lehké,klientela založená na individualistech ,kteří rozumí Mac.os a mají naduté peněženky...to bylo v 90 letech normální a kdyby nyní neudělali iPhone,tak sou stále při zemi...ano,jediné co dokázali,že přesvědčili hlupáky aby utráceli velké peníze za něco, co vlastně ani není tak dokonalý,je to jen takovej zlatej rohlík...Malý vtip z práce,máme tam dva takoví svatý jablka a přezdíváme je bohatý boss a jeho zlaté dítě :lol:

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=oldrick]nějak nechápu,proč ten neustálý chvalozpěv ? Apple vnímám jako firmu,která byla od počátků předražená,respektive přísloví za hodně peněz málo muziky...ani v dnešní době to není levná záležitost!A ta užitečnost toho, co vlastně Apple vyzvedlo ve výšiny 21.století je vlastně omyl,což je vtipné!
Ono to úskalí do dnešních dob to Apple nemělo lehké,klientela založená na individualistech ,kteří rozumí Mac.os a mají naduté peněženky...to bylo v 90 letech normální a kdyby nyní neudělali iPhone,tak sou stále při zemi...ano,jediné co dokázali,že přesvědčili hlupáky aby utráceli velké peníze za něco, co vlastně ani není tak dokonalý,je to jen takovej zlatej rohlík...Malý vtip z práce,máme tam dva takoví svatý jablka a přezdíváme je bohatý boss a jeho zlaté dítě :lol:[/quote]
jinak pan Jobs , už nyní ...byl převlečenej komouš.Nabízím vám jednoduchý život s nakouslou plackou,díky které vy budete šťastni a budete všude jásat,sláva Applu...takto na mne působil celou dobu,bohužel...ony ty přísloví zde v článku mají přesně ten nádech ale to nic...

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
14. 10. 2011 23:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldrick Ty na tom asi budeš psychicky hodně špatně, že? Nejsem fanoušek applu a že mají ty věcí drahé, to souhlasím. Ale s takovouhle zahořklostí jsem se už dlouho nesetkal...

A jestli o něm tvrdíš, že je "komouš", tak žřejmě nemáš šajn, co "komouš" znamená.

odb
odb
Level 24 Level 24
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
15. 10. 2011 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=nostrom]Z pohledu tveho, kazdy ma pravo na svuj nazor, jestli s tim mas problem, tak si vul a ignorant[/quote]

presne tak. O tom to je - mat svoj nazor a vediet akceptovat toto pravo aj u druhych.
Apple nemusim, nevyhovuje mi ale nikoho od tejto znacky neodradzujem. Mam ine poziadavky a potreby, ktore mi apple nevie splnit. Najviac mi vadi Apple fanatizmus ale s tym nic neurobim. Viem si predstavit dovody, ktore viedli Stallmana k takemuto vyroku. Plus som nazoru, ze o mrtvych nielen v dobrom.

p.s. k clanku. Vadilo mi len jedno - pouzitie v clanku nepodlozenej informacie o zanechani planu na 5 rokov. Cudoval by som sa keby ho zanechal, lebo v dnesnej dobe drzat sa planu na 5 rokov je nezmysel. Hlavne u takej firmy ako je Apple.

kralyk
kralyk
Level 1 Level 1
15. 10. 2011 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@odb Já teda v poslední době slyším mnohem víc anti-Apple fanatismu než Apple fanatismu...

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
15. 10. 2011 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=kralyk]Ty na tom asi budeš psychicky hodně špatně, že? Nejsem fanoušek applu a že mají ty věcí drahé, to souhlasím. Ale s takovouhle zahořklostí jsem se už dlouho nesetkal...

A jestli o něm tvrdíš, že je "komouš", tak žřejmě nemáš šajn, co "komouš" znamená.[/quote]
no jo málo cukru,to víš...hořkost tu já rád ...

albert666
albert666
Level 1 Level 1
15. 10. 2011 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

četl jsem na tohle téma jeden zajímavý článek, který to bere zase z trochu jiného úhlu - viz http://www.ictmanazer.cz/2011/10/proc-byl-steve-jobs-vyjimecnym-manazerem/

Reklama
Reklama