Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Historie nás učí, ale výrobci ji často nevnímají

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

nameless1
nameless1
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 07:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já teda nevyměnitelnou baterii neberu. Jinak ještě k těm úžasným inovacím, často si myslím to není tím, že výrobci chtějí něco pro uživatele zlepšit nebo zlevnit, ale tím, že chtějí uspořit hlavně náklady a ceny nechat. Případně se jim zdá, že něco, co je cenově i jinak zajímavé a zákazníci to kupují, jím snižuje počet zákazníků u jiných, předražených, výrobků a tak to trochu vyrovnají, aby tolik "netratili" a lidi brali to dražší. Tohle často vidím i v supermarketech :)
Ale ouha, nějak to často nefunguje.

RanDoMize
RanDoMize
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 07:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nameless1 gj článek přesně podle mého gusta aneb chyby je dobré dělat, ale už ne opakovat. Dokud si manažeři budou myslet, že zaměřit se na zisky místo spokojeného zákazníka je lepší, a toto budou nahrazovat pouze drahým PR, tak se bohužel nic moc nezmění. 0,50 Kč k prémií... :D

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Úvaha jako vždy podnětná :) Díky za zamyšlení.

Nicméně ani já nevyměnitelnou baterii neberu, dokud mi na ní výrobce/prodejce nedá 2 letou záruku jako na ostatní komponenty.

Nemusí být 100%, ale dejme tomu záruku, že do 2 let kapacita neklesne pod 60%. Jinak je to sázka do loterie z níž není moc cesta ven...

N@$ty
N@$ty
Level 1 Level 1
23. 3. 2011 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie Možná jsem měl smůlu, ale já musel na svém DELL Latitude E6400 měnit baterii už po roce používání. A to se k ní chovám slušně. A nebyl to stroj za pár kaček. Takže já osobně bych za stávajících podmínek nevyměnitelnou baterii nechtěl.

giorgioLUK
giorgioLUK
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie za cely svoj zivot som ani raz nemenil baterku do mobilneho telefonu ani do notebooku... za tu dobu co ma baterka sancu znizit svoju kapacitu na neprijatelnu dobu, uz mam davno nove zariadenie, predsa je to len spotrebny tovar, je uplne bezne ze ludia menia telefony alebo notebooky kazde 2 roky, a k tomu ked dostanem dokonale konstrukcne spracovanie (co je u mna na prvom mieste) tak s nevymenitelnou baterkou len a len suhlasim :wink:

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
20. 3. 2011 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@giorgioLUK No vidíš, já měnil jak baterku do notebooku, tak do mobilu (a to do všech, N5110 počínaje a E90 konče) - prostě ty věci používám a baterka reálně déle než těch 500 cyklů (u Ni-Cd aku je to 1000 cyklů) prostě nevydrží. A protože si nekupuji tyhle věci na dva roky, ale na dobu delší (protože je nesmysl utrácet za spotřební zboží více, než je nutné), tak logicky musím měnit i akumulátory. Empiricky mám vyzkoušeno, že aku do notebooku vydrží při dobrém zacházení max. 3 roky, v nejhorším případě (obzvláště u některých značek, a bohužel sem musím zařadit i Dell - tedy alespoň některé jeho modely, resp. šarže baterek, typicky z posledních sérií Latitude D řady) odejdou do roka. Baterky do mobilů pak nevydrží déle než dva roky, speciální případ jsou pak baterie do "smart" telefonů, ty málokdy přežijí v dobré kondici rok (tam je to jasné, většina těchto přístrojů vyžaduje dobíjení každý den).

gruppe
gruppe
Level 1 Level 1
20. 3. 2011 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@giorgioLUK Priklanim se k nazoru, ze nevymenitelna baterie mi nevadi, kdyz na ni dostanu zaruku takovou jako treba na notebook.

Naopak nesouhlasim ze baterka prezije pristroj - a proc bych mel porad dokola neco menit? Neco vam povim, za poslednich 5 let kazdy dalsi novy telefon co jsem si poridil, byl pro me uzivatelsky horsi a neprijemnejsi nez ten predchozi, nedej boze ta superdotykova svine co mam ted - zkuste na tom poslepu vytukat v aute cislo! At zije Nokia 6310i - a vydrzela bez nabijeni 14dni uz tehdy s polymer baterkou :D

Jasne, baterie podleha opotrebeni...na druhou stranu si myslim, ze jsou technologie, ktere dokazi zajistit dlouhou a kvalitni zivotaschopnost baterek.

Jak je mozne ze original baterka Dell mi uz tretim rokem vydrzi 5hodin a noname kiksla po 6ti meiscich a vydrz byla mizerna?

mustti2
mustti2
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Řadu jiných zdánlivě přijatelných kompromisů vám ale zákazníci nikdy neodpustí a vaše jméno trvale a jednoznačně poškodí, jak už se stalo mnoha výrobcům v minulosti. //
Tohle plati pro vsechny spolecnosti, teda az na Apple. Tam jim zakaznici odpusti cokoliv:)

jfb
jfb
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mustti2 Nesmysl, Apple také udělal pár seků, ale většinou jen v tom, že s něčím přišel buď příliš brzo (Newton), nebo to bylo moc drahé (Newton a Apple Cube). Ovšem technologicky to bylo OK.

heyhall
heyhall
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekny clanek, az na jednu vec. Nevim jak jini, ale ja se na Amstradu PPC nahral neco her a nemyslim, ze by to byl az takovy problem...

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nevim proc ale mam pocit ze se nam tady autor snazi rict ze to co dela apple dnes je vzdy perfektni....Treba nemoznost vymeni baterky ja osobne povazuji za dalsi tahani penez k kapes zakazniku, stejne jako chybejici flash + usb port. To jsou veci ktere apple treba do ipadu neda ne ze by to neumel nebo ze to zere baterku, ale jen diky tomu mu zakaznici budou platit za hry ktere by si jinak zahrali zdaram ve flashy....Aby taky ne kdyz apple ma 30% ze vseho softu na apple store.
Pokud necham apple stranou tak to byla krasna prochazka minulosti. Sam jsem jeste vlastnik Didaktic gama a PC-AT 286-12mhz z roku 1989 ale porad 100% funkcni :]]]

drysoft
drysoft
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

„to tu bylo na jednom místě už dlouho a to je blbý“ (jak vždy říkala moje bývalá přítelkyně, když začínala bez vnějšího popudu přerovnávat obsah bytu). Najkrajsia a najlepsia veta v tomto clanku 8) A ano inovacia je v poriadku nieco by vsak malo ostat nezmenene.. telefon som si kupil 2x ten isty napr :)

vixl
vixl
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pepcadvorak]Nevim proc ale mam pocit ze se nam tady autor snazi rict ze to co dela apple dnes je vzdy perfektni....Treba nemoznost vymeni baterky ja osobne povazuji za dalsi tahani penez k kapes zakazniku, stejne jako chybejici flash + usb port. To jsou veci ktere apple treba do ipadu neda ne ze by to neumel nebo ze to zere baterku, ale jen diky tomu mu zakaznici budou platit za hry ktere by si jinak zahrali zdaram ve flashy....Aby taky ne kdyz apple ma 30% ze vseho softu na apple store.
Pokud necham apple stranou tak to byla krasna prochazka minulosti. Sam jsem jeste vlastnik Didaktic gama a PC-AT 286-12mhz z roku 1989 ale porad 100% funkcni :]]][/quote]

Souhlasím.

On už nám autor naznačil co obdivuje před časem když začal básnit o prvním ipadu, jeho věc, ale jak to souvisí s tím zbytkem článku a kritikou x let starých případů?

Dále k této "filozofické" úvaze:
celá pasáž o amstradu PPC je co? Po nevímkolika letech si hraje autor na moudrého, no ty vole, to už je dnes jasné všem co bylo špatně a že bylo něco špatně.

Autor je prostě takový generál po bitvě, blábolí a chytračí o x let starých věcech. Nechápu jak tento článek může někdo hodnotit kladně.

pepcadvorak
pepcadvorak
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 13:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vixl Podle me se jen autor snazil shrnout do celku. To ze to dnes kazdy vi je jasne. Spis se snazil pukazat na chyby, ktere firmy delaji dodnes a delaji je stale

Bucho95
Bucho95
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Článek jsem ještě nečetl, ale mohl by prosím někdo pozměnit ten obrázek? Dostávám z ní pomalu migrénu. :confused:

Dallas
Dallas
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1-No nevím co je to za blábol ohledně problémů s absencí numerické části na A600. Já měl sice A1200 ale v okolí měla většina A600 a A500 a až snad na letecké simulátroy na tom šlo hrát vše.
2-A600 i A1200 měly obě stejný PCMCIA type II 16 bit kontroler,takže zase nevím jestli tam byl rozdíl,ale podle karet co jsme zkoušeli,tak vždy fungovaly jak na A600 tak i na A1200.(jasně byly to drahý hračky).
Tak až na 500plus nevidím nikde žádný velký průšvih. A600 tady byl hlavně pro to aby se doprodal hardware z A500 před nástupem 32bit A1200!!(který vyšel za půl roku po A600).

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
20. 3. 2011 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dallas U Amig byl problém u PCMCIA ten, že při resetu počítače nešel reset i do karty, takže byl např. problém se síťovkami. Ještě se pamatuju, jak jsem ten reset dobastloval.. :-)

Na nic jiného, než síťovka nebo SCSI karta se to PCMCIA nehodilo, bylo totiž strašně pomalé.

Bennie
Bennie
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=giorgioLUK]za tu dobu co ma baterka sancu znizit svoju kapacitu na neprijatelnu dobu, uz mam davno nove zariadenie, :wink:[/quote]

Pokud jsem správně pochopil, tak klasická ntb/foun baterie je dimenzovaná na cca 1000 nabíjecích cyklů.

1 cykl=1 zapnutí do sítě.

Jak dlouho Vám bude travat než těch 10 vyklů vyčerpáte? Mně u mého HTC Desire méně než 500 dní, protože do kolíbky s nabíječkou ho strkám nejméně 2x denně. To už stojí za zamyšlení ne?

drysoft
drysoft
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie 1 cykl=1 zapnutí do sítě. toto nie je celkom v poriadku, kvalitne riadene napajanie dobyja bateriu len az po istom poklese kapacity (70-90%) to len tak na okraj..
osobne si myslim ze nemoznost vymeny baterie je jedna z najhorsich vlastnosti :)

grongor
grongor
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

super clanek :)
k te baterii - ja si myslim, ze pokud zarizeni na tu baterii dokaze jet dostatecne dlouho, neni potreba ji delat vyjimatelnou ... nez jsem koupil iPhone 4, tak jsem si rikal "a co kdyz se to sekne ?" ... "a proc vlastne se neda vyndat, duvod ?" ..... kdyz jsem ale zjistil, ze je diky tomu uzasne stihli ... vubec mi to nevadi - za pul roku pouzivani jsem nemel potrebu dvou baterii, pripadne vyjmuti baterie ...

moznost pripojit externi baterii je ale neco jineho - to by se mi napriklad libilo :P kombinace pevne baterie + konektor k externi :)

petrib
petrib
Level 1 Level 1
20. 3. 2011 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@grongor přestože jsou nové mobili úžasné co do přidaných funkcí, tak právě kvůli výdrži vyměnitelné baterky provozuji stále svůj old-school outdoorový mobil - mám ho abych si mohl zatelefonovat, ikdyž jsem víkend/týden na cestách a nemusel s sebou tahat nabíječku(y) - výdrž >10dní v pohotovostním režimu dnes vypadá jako scifi

Gnik
Gnik
Level 1 Level 1
18. 3. 2011 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=giorgioLUK]...[/quote]
tak ja nerozumim tem zapornym hlasum...to opravdu vsichni, co klikli na palec_dolu si meni ve svych mobilech/noteboocich/... baterky (to jako, ze treba v brasne mam nahradni baterii do notesu?)...ja osobne jsem baterii menil snad jedinkrat a to pred lety, kdyz jsem zkousel do Alcatelu OT View dat normalni baterky, ale jenom abych zkusil "ze to pojede"...jinak z telefonu a notebooku (jine zarizeni me momentalne nenapadaji) jsem to jinak neudelal nikdy (a ze obe skupiny citaji nekolik kousku uz)

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
19. 3. 2011 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=grongor]super clanek :)
k te baterii - ja si myslim, ze pokud zarizeni na tu baterii dokaze jet dostatecne dlouho, neni potreba ji delat vyjimatelnou ... nez jsem koupil iPhone 4, tak jsem si rikal "a co kdyz se to sekne ?" ... "a proc vlastne se neda vyndat, duvod ?" ..... kdyz jsem ale zjistil, ze je diky tomu uzasne stihli ... vubec mi to nevadi - za pul roku pouzivani jsem nemel potrebu dvou baterii, pripadne vyjmuti baterie ...

moznost pripojit externi baterii je ale neco jineho - to by se mi napriklad libilo :P kombinace pevne baterie + konektor k externi :)[/quote] bezne pouzivam dve baterie u mobilu.. jelikoz vydrzi necely den.. neumim si predstavit, ze bych nemoh vymenit baterii.. takovy mobil bych si neporidil

dibon
dibon
Level 1 Level 1
19. 3. 2011 11:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naozaj skvely clanok, velmi zaujimavy a zhltol som ho za chvilku ale koniec ma trocha sklamal, chcel som citat dalej :)

mnx
mnx
Level 1 Level 1
19. 3. 2011 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud vím, tak commodore +4, C16 a C116 nebyly žádný upgrade C64, byla to samostatná vývojová řada více určená pro práci. To že se moc neuchytila je druhá věc. Amiga 600 přišla o numerický blok kvůli stupidní orientaci na hry, dala se lépe přenášet. To ji ovšem stálo život, protože málokdo věděl, co vše se dá jiného s Amigou dělat, a lépe než na PC. Hry se warezily ostošest, a na Amigu už v polovině devadesátých let nechtěl nikdo seriózní hry vyvíjet. Materiálu o tom jde nalézt dost a dost.

syslik
syslik
Level 1 Level 1
19. 3. 2011 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v článku popisovaný amstard mi připomíná dnešní levné acery :-D jsou extrémě levné a mají strašný displej, pří pádu z 10cm se restartuje a wifina funguje kdyz se ji chce a kdyz ne tak se treba 5x za hodinu odpoji od ap i pri 100% signalu :-D

venox
venox
Level 1 Level 1
20. 3. 2011 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No neviem ako inym ale mne sa tieto slova nepacia> "[b]Velmi úspěšná Amiga 500 se dožila revize v podobě Amiga 500 Plus, [u]která měla změněnou základní desku (zjednodušenou kvůli poklesu výrobní ceny[/u])"[/b]

Ziadna zmnena dosky nenastala, len osadili Kick Rom 2.05 namiesto 1.3 ,navysili pamat
z 512Kb na 1Mb.
Výrobné náklady sa nezmensili boli urcite minimalne rovnake.

Amiga 600 je najsexi Amiga pocitac vsetkych cias, predvoj A1200.

Bolo by dobre kontaktovat niekoho z Amiga klubu aby boli podane pravdive informacie- nie z WIKI opisovat.

venox
venox
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@venox presnejsie Kick rom 2.04 :oops:

glider
glider
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kupil som si notas HP Pavilion, a povodny win 7 bol tak nechutne zas.aty "uzitocnym" softom, ze sa nedalo s tym pracovat. V sluchatkach kazdych 5 minut sa ozyvalo puknutie, klavesy s FN nefahcili a kopec dalsich veci, kvoli ktorym som chcel ten book vratit po par hodinach do predajne.

venox
venox
Level 1 Level 1
21. 3. 2011 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=glider]Kupil som si notas HP Pavilion, a povodny win 7 bol tak nechutne zas.aty "uzitocnym" softom, ze sa nedalo s tym pracovat. V sluchatkach kazdych 5 minut sa ozyvalo puknutie, klavesy s FN nefahcili a kopec dalsich veci, kvoli ktorym som chcel ten book vratit po par hodinach do predajne.[/quote]

k veci

Honza.Mac
Honza.Mac
Level 1 Level 1
25. 3. 2011 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Však ona ta baterka jde u Apple věcí vyměnit ale jen v servise :-/ Když jsem před nedávnem otevíral svůj MacBook Pro tak ta baterka jde odpojit - připájené to není tak bych v tom neviděl problém, jinak po necelém roce (10měsíců) mi ukazuje opotřebení 13% tak nevím je to hodně nebo málo? Co se týče spolehlivosti baterií v mobilech tak u mé N.3310 odešla baterka hned po záruce (byla tam NiMH) a neoriginální (LiION)vydržela kolem 5 let, v N.6233 se zas po 3. letech baterka nafoukla (LiPol) ale kapacitu normálně držela ale telefon nešel zavřít tak jsem byl nucen ji vyměnit.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
28. 3. 2011 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=venox][quote=glider]Kupil som si notas HP Pavilion, a povodny win 7 bol tak nechutne zas.aty "uzitocnym" softom, ze sa nedalo s tym pracovat. V sluchatkach kazdych 5 minut sa ozyvalo puknutie, klavesy s FN nefahcili a kopec dalsich veci, kvoli ktorym som chcel ten book vratit po par hodinach do predajne.[/quote]

k veci[/quote]
to jako nebylo k veci? vzdyt v clanku se o crapwaru taky pise. Jen bych uvedl ze takovyto SW se u "bezneho" uzivatele hromadi s casem pouzivani pocitace. Takze po par mesicich je tam nainstalovano plno toolbaru ktery si tam ten clovek nechal nainstalovat jen proto ze se ukaze pri instalaci SW zaskrtnute okenko s toolbarem pro danou aplikaci a nevedouci uzivatel jen klikne na Dalsi nebo Next.

Reklama
Reklama