Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Kam všechen ten elektrošrot jednou dáme?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Bublo
Bublo
Level 1 Level 1
26. 7. 2012 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dáme to sem: http://www.youtube.com/watch?v=dd_ZttK3PuM&feature=related

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
20. 7. 2012 05:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Rybka
ona recyklace na součástky či barevné/drahé kovy atd až po roztavení ve vyspělých státech funguje a je to docela dobrý kšeft , bohužel tady se ještě na to nepřišlo a bude to chvilku trvat jinak zužitkovat a znova použít se dá téměř všechno z dnešní elektroniky ale to asi víte :wink:
Takže nemějte strach nikde neporostou hory monitorů nebo starých PC 8)

Vaio
Vaio
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 15:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Ja dam na otazku aj rychlu odpoved aj ked som to necital cele...
To je to ze jasom zase typ cloveka co miluje nove veci alev krasnom dizajne..
ALE ak si kupujem novu vec tak staruu NIKDY nenechavam prasit v skrini..
Hned to setko predavam na ebay ..
Neznasam mat staru vec nekeepujem to ..

chci_asus
chci_asus
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm pri nejakem prekotnem snizeni populace auta, budovy a elektrosrot budou nahrobnim kamenem a odstrasujici turistickou atrakci pro nahodne pricestovavsi mimozemstany. stejne to jednou nastesti shori a sline, az bude slunko umirat. nechavat po sobe takovej bordel naveky by byl trapas :)

boomy
boomy
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prodluzovat zivotnost nejde, a nevite kde je ten clovek co vcera tvrdil opak? :D

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@boomy Teoreticky jde. Nesmíte se chovat k elektronice jako k bezcené věci.. :)

Ono taky kdyby se věci opravovali a nekupovali nový, tak se taky dá nahnat dlouhá životnost co se týče celku. Jenomže proč měnit nějaký kondenzátor, když se to neoplatí, že? Kdyby byly firmy a dědalo se to ve velkým, tak třeba by jste opravil monitor 4x a pořád by jste jej používal, vyhovoval vám a stále by jste nebyl na ceně nového... :) Ale to jsou jen mé sny :wink:

Brcaka
Brcaka
Level 2 Level 2
20. 7. 2012 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppromi [quote=ppromi]
Ono taky kdyby se věci opravovali a nekupovali nový, tak se taky dá nahnat dlouhá životnost co se týče celku.[/quote]

Teď se mi uvolnil konektor na sluchátkách (jen z plastového pouzdra, hrály v pohodě). Mohl jsem ho doma přilepit, ale řekl jsem si, je to v záruce, tak ať o ni nepřijdu. A místo toho, aby konektor zalepil opravář (A ONY FUNGOVALY!), tak mi dali nové, že oprava se nevyplatí... ťukal jsem si na čelo...

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 7. 2012 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppromi o monitorech mi ani nemluv. Jsem byl odevzdat starou CRT televizi a málem jsem si ze sběrnýho dvora odnesl 24" IPS EIZO. Nebýt škrábance na displeji od místního "špatného" skladování, tak ho naložim, nikoho se neptám :D Neuveřitelný, co některý lidi vyhodí.

petr_
petr_
Level 1 Level 1
22. 7. 2012 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppromi @eLzyx: Škoda, že Vám to většinou neumožní. Člověk by i zapalatil :D

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ppromi @eLzyx: Jj, a přitom tam mohl být špatný jen nějaký filtrační kondenzátor nebo nějaká blbost... 8)

neo029
neo029
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- Evropa se muze urecyklovat/uekologizovat k ekonomicke smrti, ale nebude to nic platne
- kdyz nejvetsi spotrebitele na svete za velkou louzi na cokoliv vyse zmineneho zvysoka kali, o 2-3 mld. v Asii ani nemluve :)

petr_
petr_
Level 1 Level 1
22. 7. 2012 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neo029 Vy si musíte kopnout, že ?
Navíc to není pravda. Amíci odváževí tříděný odpad přimo od domů. Navíc skládkování je tak drahé, že se dále přetřizuje prakticky vše.

vlko
vlko
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neo029 k tomu len jedno, kazdy musi zacat od seba. a naozaj zacat, nie vyhovarat sa na ostatnych :) staci len chciet.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vlko Pravda, ono se je zapotrebi jenom chtit. Nejlepe zacit u toho chtit prestat krast! (to neni utok na nikoho tady, ale obecne vykriceni pravdy do diskuze)

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 7. 2012 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

životnost zařízení prodlužuju, co to jde. Opravuju si poškozené napájecí zdroje. Ze starého telefonu mám pokojový teploměr s bluetooth (paradoxně to má přesněji kalibrované teplotní čidlo, než běžné teploměry).
Jen LCD u PC již díky mě přežilo dvakrát svou smrt. A až si koupím nové(kvůli rozlišení, 1600x1200 přestává stačit), tak rozhodně nepůjde do elektroodpadu. Věnuji jej dál v rodině.
Vlastě i auto již mělo být podle mnohých (hlavně EUředínků) ve šrotu - je mu 11let, ale je ve stavu dvouletého.
Jediné komu tento ekologicko ekonomický směr vadí jsou ženský, ty furt krafaj - proč máš tenhle starý telefon, proč staré auto, proč starou televizi. Protože mě prostě nebaví na tyhle krámy pořád vydělávat...

Dochy
Dochy
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx A az se zepta "a proc mas tuhle starou zenskou" to teprv bude.... ;-)

Dochy
Dochy
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dochy sorry, o patro vedle...

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx Bohužel né každý si umí takové věci opravit a opraváři za to chtějí nehorázné peníze... :roll:

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eLzyx No zrovna automobil bych sem netahal, 11 let je ještě dobrý, ale ty 20 a víc let starý popelnice co kolem sebe zamoří celé okolí, to mi teda moc skvělý nepříde. Navíc asi málokdo pošle do šrotu 5 let starý auto.

ppromi
ppromi
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 Auto, které má katalizátor v dobré kondici je v pořádku. Horší jsou na tom auta jako Favorit atd... Tychle auta už jsou opravdu na odpis. Nejde ani o věk jak o to, jakou mají dost často velkou spotřebu a jak je dobrý stát za týmto autem na červené 8) . Každopádně každý nemá na nové auto (novější) a taky má jistotu, že oprava těch starých aut nestojí moc peněz.
Já nevidím důvod, proč lidem bez peněz zakazovat vjezd do nějakých větších měst atd... Nechcete mi nalhávat, že za smog můžou auto a továrny jedou opravdu na maximální možné ekologii? 8)

eLzyx
eLzyx
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 7. 2012 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 @ppromi: s těmi penězi za opravu staršího auta - mě paradoxně nové originální díly stojí víc, než díly na novější modely. Zase jich nepotřebuji mnoho, protože auto je téměř bezporuchové.

khorghan
khorghan
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ten výblitek s hliníkem a Alzheimerem byste mohl odstranit - už takhle je na světě dost debilů, co tomu věří, v reálu šlo jen o velmi úspěšnou loby výrobců oceli... - a jako ocel běžně používáme ? ocel s označením 18/10 - 18% Chróm 10% Nikl - to jsou nebezpečné látky...

comman
comman
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

z toho je nebezpečnej akorát nikl - jsou na něj častý alergie

MV
MV
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Veskrze souhlas s autorem, postupem doby mám i celkem "rád" starší věci, protože prostě vydrží a dokud slouží ke své funkci, tak slouží spolehlivě. Jo všichni se diví, proč už mám sedm let jako mobil starou MPX200, ale má třetí baterku a pořád jede a vydrží vše. Mám ji jako sekundární mobil, ale proč ji vyhazovat?
No a nedávno při stěhování bych taky hromadu věcí mohl vyhodit, co nechtěli příbuzní/známí tak šlo na aukro. Třeba i za korunu, ale aspoň vím, že to někdo využije.

A elektronika která nefunguje, se dá úspěšně recyklovat (jak už tu někdo psal). To mohu potvrdit, trošku do pozadí recyklace vidím.

A pro autora na závěr - ať se podívá po okolí, jestli někde nenajde červený kontejner na elektroodpad. U nás po městě jich je hodně a zrovna minulý víkend jsem tam odnesl kupu elektrošrotu. Podle mě je to dobrá cesta, zvlášť když drtivá většina lidí s každým elektro odpadem nenavštěvuje sběrný dvůr, což chápu.
http://www.cervenekontejnery.cz/

vlask
vlask
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm]Pane Rybka
ona recyklace na součástky či barevné/drahé kovy atd až po roztavení ve vyspělých státech funguje a je to docela dobrý kšeft , bohužel tady se ještě na to nepřišlo a bude to chvilku trvat jinak zužitkovat a znova použít se dá téměř všechno z dnešní elektroniky ale to asi víte :wink:
Takže nemějte strach nikde neporostou hory monitorů nebo starých PC 8)[/quote]

Nerekl bych ze se na to tady jeste neprislo. Jinak by nam nechodily nabidky srotovacich spolecnosti ze vykoupi vadne zakladni desky a jine podobne soucastky za 70kc/kilo. Uz pred 5 lety v jednom srotisti nabizeli 20kc/kilo a uz tehdy jsem tam videl co z nich zbylo - namleli to vsecko na minigranule o velikosti par milimetru a skoncilo to v obrovskych pytlech - pak to cele asi slo na pretaveni. A stare procesory uz tehdy byly velky byznys - kdyz jsme je chteli vykoupit tak za 1000kc/kilo a jeste jsme potrebovali primluvu znameho u reditele (jinak by nam je neprodali vubec). Takze i u nas se recykluje jak o zivot - vubec nemam obavy o afriku plnou starych pocitacu z evropy (asi to tam vozi z USA). Navic ceny kovu neustale stoupaji a je o veci k recyklaci stale vetsi zajem. Horsi to bude s tou tunou plastu, v ktere je dnes kazda elektronika zabalena.

zspasitel
zspasitel
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ta nekonečná smyčka neopravitelných věcí a věcí, které musíme po použití zahodit je tu kvůli zaměstannosti lidí a jelikož ti nahoře stále více hrabou, tak dole musí dělat více a více lidí stále více a více výrobků, jenže trh neroste, protože ti pracující nemají prachy na koupení těchto předmětů. Pozoruji, že dnes se opět lidí snaží "opravovat", ne kvůli nemožnosti koupit náhradu, ale kvůli financím na tu náhradu.
Kapitalismus se snaží o konzum a v 80-90letech se tomu začalo dařit, jenže Neoliberarismus spojený s chamtivostí posílá produkci i ekologii (viz. čína) do pekel.
Pochopím Vaše mínusy, ale tohle je dle mého názoru to jádro problému - nenažranost mocných, kteří se ohání fiktivními pravidly, jenž nedodržují a ovcí, které jim to žerou a věří jejich lžím.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
24. 7. 2012 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zspasitel za vsechno muzou financni trhy, staci si uvedomit jak treba v americe vydavaji penize: Peníze jsou vytvářené z dluhu skrz půjčky. Tyto půjčky jsou dávané na základě bankovních rezerv a rezervy pocházejí z vkladů. Pomocí metody částkových rezerv se může na základě každého vkladu vytvořit 9x víc nových peněz. To znehodnocuje existující peníze v oběhu a má za následek zvyšování cen. Existuje nerovnováha, ve které jsou lidé nucení soupeřit o práci, aby získali dostatek peněz z oběhu na pokrytí svých životních nákladů. I když se tento systém zdá být funkční oběma směry, stále je tu jedna věc, kterou jsme z rovnice vynechali. A je to právě tato součást, která odhaluje podvodnou povahu celého systému. Aplikace úroku.
Peníze jsou vytvářené z dluhu skrz půjčky. Tyto půjčky jsou dávané na základě bankovních rezerv a rezervy pocházejí z vkladů. Pomocí metody částkových rezerv se může na základě každého vkladu vytvořit 9x víc nových peněz. To znehodnocuje existující peníze v oběhu a má za následek zvyšování cen. A když všechny tyto peníze jsou vytvářené z dluhu, a náhodně kolují v oběhu díky obchodu, lidé se stávají osvobození od jejich původního dluhu.
Existuje nerovnováha, ve které jsou lidé nucení soupeřit o práci, aby získali dostatek peněz z oběhu na pokrytí svých životních nákladů. I když se tento systém zdá být funkční oběma směry, stále je tu jedna věc, kterou jsme z rovnice vynechali. A je to právě tato součást, která odhaluje podvodnou povahu celého systému. Aplikace úroku.
Když si vláda půjčí peníze od centrální banky, nebo si někdo půjčí z banky, téměř vždy se půjčka musí splatit s krutým úrokem. Jinými slovy: téměř každý existující dolar musí být vrácený bance i s úrokem. Ale… Pokud jsou všechny peníze půjčené z centrální banky a jsou nafouknuté skrz komerční banky prostřednictvím půjček, to co je třeba vrátit jsou vlastně všechny peníze v oběhu. Kde se ale potom mají vzít peníze na splacení všech úroků? Nikde. Tyto peníze neexistují. Důsledky tohoto faktu jsou šokující. Množství peněz, které lidé dluží bankám bude vždy větší, než je celkové množství peněz momentálně v oběhu.

Alu
Alu
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 11:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zspasitel Dnes už to není ani tak čistý kapitalizmus nebo materializmus, ale společně dohromady z toho vzniká kvantitizmus. Všeho musí být co nejvíc.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
20. 7. 2012 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

věci prodávat. Krom HDD prodávám vše co prodal lze. Pokud prodej zabere moc času oproti penězům tak to daruju. Vždycky se někdo potřebnej najde. Pokud se HW prací zaplatil, i když za něj dostanu pár kaček je to už výdělek a to nemluvím o radosti z toho , že někdo další má užitek.

Z vlastní poznatků jsem došel ke statistickýmu závěru, že pokud elektronika přežije svou záruku, dá se používat ještě řadu let a někdo další z ní může mít užitek.

Krom teda HDD u kterých prostě tím časem rizikovost použití roste a druhá věc je dávat někomu svuj HDD kde byla Vaše práce nebo data, nebo historie nepovažuju za normální chování. :D

jezecek
jezecek
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=comman]z toho je nebezpečnej akorát nikl - jsou na něj častý alergie[/quote]
Ono to ani s tim niklem neni tak hrozne. I v klasicke "chirurgicke oceli" 316L ho ostatne mas nejakych 10-14% a vetsine lidi to nijak nevadi. Dokonce ani pro vetsinu z nas alergiku nepredstavuje nikl zavaznejsi problem. Treba ja v praci prichazim do styku s poniklovanymi soucastkami den co den a zadne potize mi to nezpusobuje. Resim to treba u piercingu (diky prvnimu kdysi davno jsem svoji alergii objevil, kdyz jsem po par mesicich skoncil s obrovskym oteklym usnim boltcem pod skalpelem), tam musim mit misto oceli titan nebo PTFE, neplechu by mohly delat i hodinky, naramky a podobne, nebo kdybych jednou potreboval nejaky chirurgicky implantat. Jinak se niklu rozhodne bat nemusim :)

filias
filias
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Systém je postaven na tom, že se neustále vyrábí nové a nové věci.
Pokud je lidi (co si je můžou koupit/vzít půjčku) nepotřebují, vnutí se jim jako že je to módní doplněk a je to celé frikulínské a super.
Pokud si teď kupujete např. telefon, není problém aby vám vydržel 10, či více let (pokud už ale při koupi chcete aby vám to vydrželo a podle toho si ho vybíráte). Neboť jediné co tam skutečně odchází je baterka. A ta lze u většiny přístrojů jednoduše vyměnit.
Teď už elektronika zastarává především morálně. A je na každém z nás, zda ho to trápí nebo ne. Zda si je schopen nakoupit tak, aby mu to vydrželo. Pohybuji se mezi lidmi, kde je win2000 jako technologický vrchol (a to tam šli jen kvůli prohlížeči). Office 2000 4Ever ;)

Jo a znám člověka, co používá stále DOS a pod stolem má dva počítače na to, kdyby mu ten primární odešel ;) Teď si kvůli netu ale koupil notebook...

johnn
johnn
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=ppromi]Bohužel né každý si umí takové věci opravit a opraváři za to chtějí nehorázné peníze... :roll:[/quote]
nejak se uzivit musi, kdyz polovinu "priznanych" penez odevzdaji statu na jejich "lumparny"...
takze ty opravy zustavaji na "bastlire" a "hobbisty"...
ja treba beru za "znovuzprovozneni" PC vetsinou do 200Kc, / pouze znamym /, jsem to ale blbec, co :?:
ale kdyz znami muzou pomoci, tak take pomohou za "symbolickou" cenu... :!:

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
23. 7. 2012 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn Hmm, taky patřim mezi ně. Poslední dobou dělám samý panty u notebooků a kdo to náhodou neví, tak je to většinou pakárna na entou protože to obnáší rozebrání notebooku do mrtě. Sousedka se docela divila, když si na Aukru koupila nový panty za 200kč a já pak po ní za opravu chtěl další 400kč (za 3 hodiny, zhruba 2x50šroubků). Dělat to někomu zadarmo, z toho už jsem vyrostl. Zaprvé nemám tolik času, zadruhé z toho má člověk akorát nervy, aby někde něco neulomil. :roll:

Noxik
Noxik
Level 1 Level 1
21. 7. 2012 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn Neboj, takovych "blbcu" je nas vic. nekdo to holt delat musi :wink:

johnn
johnn
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Samboush]věci prodávat. Krom HDD prodávám vše co prodal lze. Pokud prodej zabere moc času oproti penězům tak to daruju. [/quote]
ma to jeden zadrhel, pokud prodavas za 1Kc a doprava stoji cca 80Kc, tak je to dost blby, darovat znamemu za napr. pivo, ci jinou vypomoc je vec jina....

dajan
dajan
Level 3 Level 3
20. 7. 2012 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Buducnost recyklacie je v nanorobotoch. To pustite zopar milionov nanorobotov na netriedene smetisko a za par dni mate jednotlive suroviny roztriedene na uhladnych kopkach.

Alu
Alu
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dajan Uzavřená a odstíněná místnost se slabým elektromagnetickým polem napájejícím nanoroboty. V době procesu by nikdo nesměl dovnitř, jinak by ho rozložily taky. Díky odstínění by nanorobot, který se náhodou dostane mimo pole, nefungoval a nic nepokazil. Ale protože je elektromagnetické pole všední záležitostí 24/7/365, tak by to byla smůla.
Nanorobot je tak malý, že se dá naprogramovat (a to ještě vlastní konstrukcí) jen na to, co má vykonávat. Pokud by měl zpracovávat například pouze uhlík, tak mu bude jedno odkud je, prostě je ve vymezeném prostoru (například magnetickým polem), tak ho vezme a odnese na jiné místo. Kdyby utekli a neměli vymezený prostor, ani tak nevěděli kam to nosit, tak by to nechali tam kde jsou a dál rozebírali.
Tyto miniaturní strojky nemají příliš možností na programování.

pret83
pret83
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. Bohuzial dnes velke firmy z vysoka kaslu na hociake recyklovanie ci znovupouzitie. Umelo vytvaraju pocit, ze musite mat 3D fullhd tv a podobne blosti a pritom naschval vyrabaju veci, aby nevydrzali viac ako je zaruka, a ludia museli kupit novy produkt, lebo to sa im oplati.

2. Kopirky, tlacirane. Okrem blbeho plastu obsahuju zdroj, DC motory, krokove motory a kov. Pritom vacsinou nastane iba nejaka mechanicka vada, ale oprava sa neolati, tak sa vyhodia.
Tie uzasne setriace ziarovky, ktore za svoju zivotnost neusetrie tolko, o kolko su drazsie - uz som ich zopar rozobral - obsahuju kondenzatory, nejake mensie cievky a transformatory, nejaky tranzistor atd. Vacsinou sa pokazi iba trubica, preco sa nevyrabaju tieto ziarovky tak, aby sa elektronika nemusela vyhodit, iba vymenit trubicu?

3. Jedna vec, ze sa tym zatazuje zivotne prostredie, ale tych vzacnejsich materialov nie je nekonecne mnozstvo. Taky indium na vyrobu LCD je velmi vzacny, alebo litium v bateriach ... zlato, med atd. Tym ze to vyhodime si celkom fajnovo predrazime nove produkty, az kym sa vzacne materialy nevycerpaju a budeme ich musiet nakladnym sposobom tazit zo strych smetisk, ak ich este vobec najdeme...

Rozne drahsie suciastky by sa mali znovu pouzit a ktore sa tazko demontuju, alebo energia a material vynalozeny na recyklaciu je nehospodarna, z tych by sme mali recyklovat rozne vzacne kovy. Plus by sa mali produkty navrhovat so zretelom na recyklovatelnost. Vyrabat tak, aby sa dal efektivne rozobrat a roztriedit vnutornosti aj ked koli tomu bude drahsi ten vyrobok o par centov.

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 18:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Běžně se prodávaj i klasický teploměry, ale bez rtuti, digitální jsou v 90% šmejdy a i v nemocnicích to vědí - koho je potřeba změřit přesně, ten dostane klasickej.
To jen tak na okraj, když byla v článku zmínka o teploměrech. :lol: Jinak fajn čtení, takovej odpočinek od testů a recenzí. :wink:

petr_
petr_
Level 1 Level 1
22. 7. 2012 17:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi Ono je to i dost o tom, že s bezkontaktními teploměry se musí umět zacházet. Ale personám většinou nikdo neproškolil....

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
20. 7. 2012 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Atapi Koho je potřeba změřit přesně a rychle, na toho se použije bezkontaktní laserový teploměr. Během půl sekundy je změřeno. Rtuťový je fakt těžký přežitek.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
21. 7. 2012 01:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lumpik.Honzik Laserové teploměry opravdu neměří tělesnou teplotu přesně

spawm
spawm
Level 1 Level 1
21. 7. 2012 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pret83]1. Bohuzial dnes velke firmy z vysoka kaslu na hociake recyklovanie ci znovupouzitie. Umelo vytvaraju pocit, ze musite mat 3D fullhd tv a podobne blosti a pritom naschval vyrabaju veci, aby nevydrzali viac ako je zaruka, a ludia museli kupit novy produkt, lebo to sa im oplati.

2. Kopirky, tlacirane. Okrem blbeho plastu obsahuju zdroj, DC motory, krokove motory a kov. Pritom vacsinou nastane iba nejaka mechanicka vada, ale oprava sa neolati, tak sa vyhodia.
Tie uzasne setriace ziarovky, ktore za svoju zivotnost neusetrie tolko, o kolko su drazsie - uz som ich zopar rozobral - obsahuju kondenzatory, nejake mensie cievky a transformatory, nejaky tranzistor atd. Vacsinou sa pokazi iba trubica, preco sa nevyrabaju tieto ziarovky tak, aby sa elektronika nemusela vyhodit, iba vymenit trubicu?

3. Jedna vec, ze sa tym zatazuje zivotne prostredie, ale tych vzacnejsich materialov nie je nekonecne mnozstvo. Taky indium na vyrobu LCD je velmi vzacny, alebo litium v bateriach ... zlato, med atd. Tym ze to vyhodime si celkom fajnovo predrazime nove produkty, az kym sa vzacne materialy nevycerpaju a budeme ich musiet nakladnym sposobom tazit zo strych smetisk, ak ich este vobec najdeme...

Rozne drahsie suciastky by sa mali znovu pouzit a ktore sa tazko demontuju, alebo energia a material vynalozeny na recyklaciu je nehospodarna, z tych by sme mali recyklovat rozne vzacne kovy. Plus by sa mali produkty navrhovat so zretelom na recyklovatelnost. Vyrabat tak, aby sa dal efektivne rozobrat a roztriedit vnutornosti aj ked koli tomu bude drahsi ten vyrobok o par centov.[/quote]

bod 1 a 4 jde videt ze vubec nepracujes v oboru protoze bys vedel ze se silene mnozstvi elektra demontuje a i u nas v CEZku funguje regulovana recyklace to znamena ze firmy ktere neco vyrabeji nebo montuji dohromady musi ukazovat priznani s mnozstvim recyklace. jak karton tak sacky v kterych se dovazi material atd atd kdby ses nekdy podival treba do zelezaren a dalsich tak bys to videl. jinak souhlasim ze komerce a reklama je hnusna vec a vyhazuji se vlastne funkcni veci, ale stejne lide uz maji cim dal tim penez a rekl bych ze dobry ukazatel tohoto jsou mobilni telefony kdyz vidim s cim jeste u nas lidi chodi tak to taky o necem vypovida :-)

pret83
pret83
Level 1 Level 1
21. 7. 2012 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spawm Naozaj nepracujem v tomto obore :) No je pekne recyklovat obaly polotovarov a materialu, ale ja hovorim o konecnych produktoch. Naozaj neviem ake mnozstvo sa recykluje z tych vsetkych tlaciarni, monitorov, pocitacov a mobilnych telefonov, ziaroviek. Mas nejake info o tom a kde sa davaju tie recyklovane suciastky, alebo ake mnozstvo vzacnych kovov sa vrati do obehu z tych veci? Mna by to zaujimalo. :wink:

peavey
peavey
Level 1 Level 1
24. 7. 2012 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pret83 http://www.southparkstudios.com/clips/410876/the-jewelry-polka

johnn
johnn
Level 1 Level 1
21. 7. 2012 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja v tomto oboru take nepracuji, ale napr. recyklace plastu u nas se odviji nejak takto....
popelarsky vuz vysype obsah recyklovatelnych obalu na skladku / zluty kontejner /, nasledne se na to vrhne parta "jinak nezamestnatelnych osob" a tridi a tridi...
firma za to bere dotace a je v klidu...
je to cele tak nejak podivne...
napr. nabidka recyklace / odkupu / zlata i ze zubnich protez u nas nabizala firma za 600Kc 24cc/g zlata, toz neberte to, no ni, kdyz cena zlata v dane dobe byla cca 1900Kc/g
ale znam priklad znameho, ktery odkoupil salovy pocitac z roku cca 1980, tam toho zlata a jinych kovu bylo docela dost / neprodelal, ale zadny "vyvar" to nebyl /...

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
21. 7. 2012 15:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@johnn No v ČR se nerecykluje. Překvapilo mne jak funguje pěkně recyklování v Austrálii. Všude jsou dvě popelnice, kontejnery, koše. I lidi u baráků maj dvě popelnice.
Jedna má na sobě značku recyklace a druhá ne. Tuším, že barvy jsou žlutá a zelená. A každá věc kterou v Austrálii koupíte má na sobě pokud je recyklovatelná značku recyklace.
Tzn nad tím nemusíte vůbec přemejšlet, pokud se ikonka na obalu stejná jako na popelnici tak to tam hodíte. Dělaj to všichni automaticky a funguje to.
Recyklační společnosti si už ten plast, sklo a papír přeberou. Prostě krásny dvě volby co můžete s odpadem udělat.
ČR nemá pro recyklaci vybudovanou infrastruktůru, tzn si tu na recyklaci jen hrajem. Jako na hodně věcí.

cabman
cabman
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush No nevím jak u vás, ale v naší obci neplatíme žádné poplatky za poplenice. lidi recyklují a surivny se odváží. Ateď pozor - máme žlutou, zelenou, modrou, červenou a černou popelnici ... no a ani se kvůli tomu nemusím chlubit že jsem taky by v austrálii. :lol:

pcmaker
pcmaker
Level 1 Level 1
21. 7. 2012 19:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V cene kazdeho prodavaneho vyrobku je pomerne vysoky poplatek za jeho recyklaci, ktera se pak provadi. Odpady se tridi ve sbernych dvorech a v podnicich pro odvoz a zpracovani odpadu.

peavey
peavey
Level 1 Level 1
23. 7. 2012 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Staré přístroje přijdou do křemíkového nebe, což je posmrtné shromaždiště duší všech elektrických přístrojů. Jak stojí v elektronické bibli: "Vlak bude pobývat s větrákem".

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
27. 7. 2012 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kolik má ta rovnice proměnných?
- počet lidí neovlivnitelně roste
- počet dostupných surovin neovlivnitelně klesá
- počet odpadků už 100 let exponenciálně roste
- nesmí dojít k poklesu růstu výroby, natož ke stagnaci, jinak velká hospodářská krize
a hledá se recept na to co s tím ... :-)
----------
V tom kontextu jsou některé hlášky výše (já nemusím recyklovat, protože vše včas prodám) komické a vlastně i ta recyklace, kterou provádí pár "vyspělých" zemi je legrační (fajn, sbíráme sklo a kovy, ale ten opravdový bordel stejně vozíme co nejdál ... takový tanker levněji rozeberou v Africe a zaserou si "svoje" moře). Prostá recyklace nás určitě nezachrání, byly by třeba komplexní kroky:
- zastavit (někde i snížit) velikost populace
- preferovat technologie nenáročné na suroviny (utrácet více za sw než za hw, nanotechnologie a menší a lehčí výrobky) a výzkum (např. jaderná fůze)
- samozřejmě ta recyklace
- najít nějakou novou verzi kapitalizmu, dřív než si nás najde ta klasická (krize/válka/snížení populace/mír a rozvoj ...)
----------
k čertu, chtěl bych být větší optimista ...

cabman
cabman
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 21:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebudu číst článek ani ostatní komentáře. Ale řeknu ti jednu věc - ZASPAL JSI ASI TAK DESET LET PROTOŽE RECYKLACE ELEKTROŠROTU JE VÝNOSNÝ OBCHOD A LIDI (TI CO SI TO UVĚDOMILI) SE O ELEKTROŠROT PEROU. tak že možná by bylo lepší si zjistit nějaká fakta - nemusel by jsi psát mnohastránkovou esej na nic. :wink:

cabman
cabman
Level 1 Level 1
28. 7. 2012 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=ppromi]Teoreticky jde. Nesmíte se chovat k elektronice jako k bezcené věci.. :)

Ono taky kdyby se věci opravovali a nekupovali nový, tak se taky dá nahnat dlouhá životnost co se týče celku. Jenomže proč měnit nějaký kondenzátor, když se to neoplatí, že? Kdyby byly firmy a dědalo se to ve velkým, tak třeba by jste opravil monitor 4x a pořád by jste jej používal, vyhovoval vám a stále by jste nebyl na ceně nového... :) Ale to jsou jen mé sny :wink:[/quote]A víš proč je ten kondenzáto r hned po záruce špatný? ... protože výrobci schválně dávaji nekvalitní aby prodali nový kus. A víš proč jsou na elektronice studené tak brzy? ... protože výrobce schválně používá nekvalitní pájení aby prodával nové zboží. jako kondenzátor vyměníš, ale to pájení je téměř neopravitelné a sběrny jsou ho plné. A co si budem povídat. Při směšnch cenách nového ... .

Reklama
Reklama