Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Mají e-inkové čtečky knih vůbec šanci na přežití?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 06:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimavej clanek, u nas v Londyne hodne lidi pouziva tablety, ac na kindle tu delali velkou reklamu, neni o to takovej zajem.

Ja ten kindle 4 vlastnim, avsak do vlaku, metra davam prednost tebletu.

Ona kolize tu uz davno je, dnesni tablety zvladaj 10 a vic hodin prehravani videa v full hd. Takze vydrz neni az takovej problem. Jsou lehky, tenky a obraz na nich je v lepsi kvalite nez na e-cteckach.

Ereaders jsou skoro mrtvy, byl to pokus, ale vyvoj je strasne pomalej.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew Trosku mi to pripomina uvazovani o tom jestli zaniknou motorky, protoze existuji automobily. E-ink ctecky jsou pro cteni knih o nic vic se nesnazi a ani by nemely. Maji zastoupit papir, tuny knih, ucebnic, casopisu, ktere jednou prectete a zahodite. Osobne nechapu tu obsesi vlastnit fyzicky stovky casopisu a podobnych jednorazovych materialu. Kdyby byly vsechny dostupne v elektronicke forme, nebylo by to lepsi?

omiker
omiker
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean zkoušel jsem číst na notebooku,PDA, telefonu, tabletu ale rozhodně to nikdy nebylo pohodlné natož aby se to dalo provozovat delší dobu.
od doby co mám čtečku jsem vpohodě navíc ji nabiju jednou za měsíc nebo za dva - to je slušná výdrž, 10 hodin je málo pak člověk místo pohodlného čtení jen přemýšlí nad baterii (obzvlášť pokud jste na cestách)
Bohužel popularita knih klesá, i když dobrá kniha je většinou nesrovnatelně lepší než dobrý film, kniha vyžaduje soustředění, představivost a hlavně čas a toho v dnešní době lidé moc nemají

Takže nás skutečně čeká nástup tabletů k čtení knih ne proto že by byly lepší ale proto že pro většinu lidí je zařízení jen na čtení knih zbytečnost

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
27. 7. 2012 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean @omiker: jiste ze je jednorazove zarizeni zbytecnost, kdyz totez zvladne zarizeni se spoustou jinych funkci.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
12. 8. 2012 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean @Jirka76: Ale nemužeš porovnávat LCD a e-ink. Na LCDčku se nikdy nebude dopře číst.

Snake.AAS
Snake.AAS
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sám vlastním čtečku (Hanlin) a nedovedu si představit, že bych si někdy koupil tablet.
Malá výdrž na baterie - ano, čtečku nosím měsíc v batohu a čtu a čtu a čtu. Tablet? jeden den a buďme rádi, že jsme rádi. Nedejbože jet někam kde není proud
Blbý displej - barvičky jsou krásná věc - ale čtení na slunci? Please...
Rád čtu (i když to není zrovna mainstream) a když potřebuju web, mám notebook, počítač telefon.
Nesouhlasím s názorem, že jednostranně zaměřená čtečka je špatně. Naopak čtečka má v tomhle VÝHODU nic nerozptyluje. Žádný mail, žádné sociální sítě, žádný web - nemám v té chvíli potřebu nic vyřizovat. Na tabletu by to bylo "Tak se jenom mrknu na mail" a všichni ví jak to končí.
Univerzální zařízení jsou univerzální jen na oko (v žádném telefonu není kvalitní foťák a když slyším, jak si někdo pouští "hudbu" z telefonu přes celou tramvaj v tom chrastítku, které honosně nazývají reproduktor, tak bych si nejradši ukousal ruku). Univerzálnost jde vždycky proti určité použitelnosti - zkuste na tabletu psát ;)

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
12. 8. 2012 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Snake.AAS Mámte samozřejmě pravdu, ale těm mainstrýmákům to člověk prostě nevysvětlí. Furt se budou hnát za megapixelama a budou machrovat jak se jim to všechno leskne. :lol:

Tired
Tired
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobne si myslim ze prave citacky knih zmysel maju. V dnesnej dobe ked je clovek presyteny vsemoznymi reklamami ake skvele je byt neustale online a registrovat sa na socialnych sietach lebo bez toho si loser. Tam blika messenger , tam niekto si likuje a ukazuje fotky, stuchanie, tisice ziadosti o priatelstvo bla bla. Ak si chcem pozriet film tak v HD kvalite na 10 palcovom tablete? Ale to snad nie naco mame potom doma tie megavelke televizory? Poznam ludi ktory tablet vyuziju pracovne. Su neustale na cestach je pre nich skvele vybavit email ukazat fotky produktov, dokumenty, prezentacie atd. Tu vidim zmysel tabletu. Inak moc nechapem ludi ktori si kupuju tablety pre zabavu? kedy kde? Ak som vonku potrebujem sa zabavat? nie .... skratiti si chvilku ok mam smartfon. Myslim ze ludia moc uverili reklamam a miesto aby sa pozerali okolo seba neustale cumia do tabletov a telefonov. Ale aby som sa dostal ktomu co som chcel. Citacky knih su genialna vec. Sluzia presne nato naco ich navrhli. Na citanie knih. Nic na mna neblika neotravuje likni ma a chces byt moj priatel. Nie krasne jednoduche citanie knih. To je to co tu chyba aby ludia viac citali a nato su citacky genialne navrhnute. Nepotrebujem web pustat si film ani neustale ludom oznamovat jupi som v meste, na zachode ... v nebi. Kazdy kto rad cita knizky urcite potvrdi ze to ma svoje caro. Ano papierova kniha je skvela vec ale predsa taky kindle sa v batohu lepsie nesie. Myslim si ze citacky knih su dobry napad ako ludi trosku spomalit. Citat na tablete? Robi to niekto? Clovek bude robit snim vsetko mozne len nie citat. V jednoduchosti citaciek je ich sila.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tired souhlas. Smysl tabletu pro zabavu vidim takhle. Celej den delam na pocitaci a sedet v zidli me uz nebavi a rad se natahnu ve volny chvili na gauc. Tam je na konzumaci webu a videi tablet idealni. Pak jeste na cesty vlakem a letadlem. Da se na to vsechno pouzit notebook to je pravda, ale i ultrabooky jsou porad tezsi a maji horsi vydrz nez ipad. Jinak do lesa ci na pivo bych to teda netahal :lol:

zspasitel
zspasitel
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo mi vysvětlí na co proboha mít ve čtečce mít možnost připojit se na sociální sítě??? (i když nejsem součástí žádné) Chci si číst a ne, aby mi každou chvíli blinkala nějaká zpráva od "kamaráda"(přip. reklama) :roll: . To už by mohl být připojený i záchod ne? :lol:

redkofka
redkofka
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobne si myslim ze citacky knih su predrazene -moj tablet ainol elf II -ten z azie samozrejme ,ktory ma vysiel 113 Evri sa neda s niakou citackou porovnavat.
Ja len ,ze by som nezosmiesnoval tablety z azie. Na citacke si gta nezahram,nepustim si film,nepretriedim fotky a xy dalsich veci.
Dat 100 Eur za lahucku knizku je pre mna dost. Ale chapem ludi ,ktori si podobny luxus dopraju.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@redkofka vsadim se, ze ten tvuj tablet bude taky k breku pomalej (osobne jsem mel 100dolaru tablet) a je to utrpeni. Ctecka knih za 100 dolaru neni luxus. Kdyz pravidelne ctes a nejsi prase, tak ti vydrzi 5 let bezproblemu.

Snake.AAS
Snake.AAS
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=redkofka]Na citacke si gta nezahram,nepustim si film,nepretriedim fotky a xy dalsich veci.
[/quote]

To je jako bych řekl, že si nekoupím kartáček na zuby, protože se s ním nedají fénovat vlasy...

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
27. 7. 2012 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Snake.AAS to bude tim, ze zadny kartacek na zuby co umi fenovat vlasy neexistuje. :roll:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
30. 7. 2012 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka76 Ano, pochopil jsi to naprosto správně... :D

C_shrimpy
C_shrimpy
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ciste pro knihy je ctecka rozhodne mnohem lepsi, at uz kvuli displayi, ktery vetsinou zvlada veskere slunecne podminky. Ja vsak od prenosneho zarizeni potrebuji vic, nez je cteni eknih a tak jsem se uchylil k ipadu s retinou, kde si sice nemohu stezovat na vydrz baterii nebo nekvalitni zobrazovani, ale preci jen to slunicko cteni trochu vadi. :-D
Kazdopadne si myslim, ze pro ceskou kotlinu byly v poslednich letech knihy tak neatraktivni, ze ani ctecky se tu nejakeho masoveho zajmu tesit nebudou, jako je tomu treba ve svete. Najde se tu par nadsencu, ale fenomenem to zrovna nebude

redkofka
redkofka
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 09:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dvojjadro taktovane na 1.4ghz dve mali400gpu giga ramky - neni pomaly :-D

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
27. 7. 2012 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@redkofka to neres, tady se vecne diskuze nedockas...

gertas
gertas
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Svůj kindle 4 jsem musel prodat jelikož asi 80% mojí oblibené četby bych si na ni musel přepsat sám. Ať už se jednalo o oddechovou četbu nebo technickou literaturu. (nehledě na tu idiotickou ochranu, kterou obcházet je prostě nepohodlné) např. Ani jednu knihu co mám koupenou z amazoonu jsem is stáhnout nemohl jednoduše proto že není v digi podobě... dokud se digitalní obsah alespon nezdesetinasobí tak to pro většinu lidí prostě není použitelé...

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
30. 7. 2012 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gertas Tak na čtení technické literatury Kindle skutečně není...

xvip
xvip
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jen malá technická - s podsvícením čtečky Nook jsou velké problémy. Pokud se povrch mechanicky poškodí (např. ťuknutím tužky atp.), tak v onom místě bude podsvit výrazně intenzivnější než jinde a čtení je potom téměř nemožné (při vypnutém podsvitu je to OK)

redkofka
redkofka
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 09:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Inak citam knihy -po ceste do prace a z prace cca hodinku dve denne -citacku knih by som si vsak nekupil - niekdo tu spominal kartacek na zuby - ok bolo to dobre prirovnanie. Ja len ze clanok sa vola ci maju citacky buducnost - podla mna nie -stane sa z nich okrajova zalezitost a tablety ich urcite porazia....ja totizto potrebujem zariadenie -a urcite mnoho dalsich,ktoremu dam hocico a on mi to zobrazi - veeeelmi vela knih mam este v niakom *.pub formate -
ani netusim co to je za format ale nestaram sa a citam -amazon kindle by som asi prvy den o stol otrieskal....do tabletu dam 2500knih v jednom priecinku a nestaram sa o nic ....
nechcem kartacek na zuby s kerym si umyjem len predne zuby - to si ich budem radcej fenovat :-D

Tobby47
Tobby47
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S článkem nesouhlasím a část o ideální čtečce je naprosto nereálná.

OK, tablet je ke konzumaci obsahu, což sice umí skvěle, ale na práci je k ničemu, dále má mizernou výdrž a číst na něm literaturu je peklo, protože má - světe div se - klasický podsvícený displej.

Smartphone je to samé v bledě modrém - umí to spoustu věcí, ale žádnou z nich pořádně (focení, čtení, přehrávání hudby)a výdrž na baterii je taky mizerná.
Specializovaná zařízení budou vždy lepší. Chci fotit? Mám foťák. Chci poslouchat? Mám pořádný přehrávač s DACem. Chci číst? Mám čtečku! (s nadsázkou řečeno)

Už přes dva roky vlastním Kindle DX Graphite (s modifikovaným firmwarem) a je to dar z nebes, můžu mít s sebou a číst tuny akademických textů bez nutnosti je s sebou vláčet, můžu si je anotovat dle libosti a když mě přejde chuť, tak mám spoustu beletrie a periodika...knih je dostatečný výběr, čtu primárně v angličtině a v němčině a komfort čtení je v podstatě srovnatelný s papírem...vím, o čem mluvím, jako student jsem byl nucen číst dlouhé texty na počítači...jistě víte, o čem mluvím... na baterii čtečka vydrží opravdu dostatečnou dobu a cenově je to rozhodně jinde, než Ipad, na kterém stejně lidé pak už jenom hrají Angry Birds a podobné kraviny...

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
12. 8. 2012 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tobby47 Vim o čem mluvíš, já přečetl na LCDčku sedmej díl Harryho Pottera. 8) 8)

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 23:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tobby47 specializovaná řešení sice podají lepší výkon ale je o starost víc - řeší se několikero napájení, zaberou více místa, když je jich více tak se snáze na některé pozapomene... Pro profíky a perfekcionisty jsou ideální, ale většina lidí dá přednost jednomu levnějšímu zařízení co sice nemá takový kvalitativní výstup jako jedno specializované, ale na běžnou potřebu dostačuje.
Číst i se dá i na chytrém telefonu, ovšem musí mít kvalitní displej. A nářky nad čtením na slunci nechápu - kdo normální by si šel na číst na prudké slunce které se silně od bílého papíru odráží takže delší čtení je dost nepříjemné...
Já čtu i na obyč 23" fHD monitoru - stačí na zobrazení dvoustránky i boční lišty s hodinama aj miniaplikacemi.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
28. 7. 2012 07:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 abych upřesnil, nijak zvlášť neholduji čtení na displejích, nejraději mám klasický papír, ale mnoho mě zajímavého čtiva je v klasické podobě buď nedostupné nebo příliš drahé....

wju
wju
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

každej potřebuje něco jinýho, eink čtečka je na čtení - nic víc nic míň; ale už pitomý čtení manuálu nebo skript, kdy se furt vracím, přeskakuju atd. je problematický. Není to na to stavěný. Mám velký i malý kindle, iPAD ale už několik let vyhlížím e-ink s 300dpi, až bude, alepoň 10". Na čtení pdf, knížky vysázený v TeXu, přeci jen to hladí oči ....
jo a tač-čtečka je u mne vovovina na 15
:-)

CNN
CNN
Level 0 Level 0
27. 7. 2012 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Multimedia nikdy nenahradia knihu, pretoze, len v knihe mozno napisat co si osoba mysli. Multimedia maju tiez dost problem jednoznacne sprostredkovat konzumentovi vety typu "z jeho oci salala nevrazivost, ktora kazdemu, co nanho pozrel zrychlila tep" :-) Na druhej strane su ctecky samozrejme z dlhodobeho hladiska mrtve, pretoze ich nahradi tablet s rovnako na citanie vhodnou schopnostou zobrazovania. Ale to je este daleko, urcite dalej nez je ich zivotnost, prinajmensom baterii. :-)

Tired
Tired
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=redkofka]Inak citam knihy -po ceste do prace a z prace cca hodinku dve denne -citacku knih by som si vsak nekupil - niekdo tu spominal kartacek na zuby - ok bolo to dobre prirovnanie. Ja len ze clanok sa vola ci maju citacky buducnost - podla mna nie -stane sa z nich okrajova zalezitost a tablety ich urcite porazia....ja totizto potrebujem zariadenie -a urcite mnoho dalsich,ktoremu dam hocico a on mi to zobrazi - veeeelmi vela knih mam este v niakom *.pub formate -
ani netusim co to je za format ale nestaram sa a citam -amazon kindle by som asi prvy den o stol otrieskal....do tabletu dam 2500knih v jednom priecinku a nestaram sa o nic ....
nechcem kartacek na zuby s kerym si umyjem len predne zuby - to si ich budem radcej fenovat :-D[/quote]
Typicka reakcia cloveka ktory nemal neskusil a nevie. Do Kindlu si mozes poslat knizky cez email. Amazon ti ich zkonvertuje a ty len citas. Mimochodom otazka pri velkosti 4giga internej pamate Kindlu a dalsich 5 giga cloud na Amazone kolko kniziek tam mozes mat?

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
27. 7. 2012 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tired já myslím, že i nadále budou obě platformy koefistovat. Navíc ceny budou klesat a parametry stoupat, takový eink za 1.500 Kč s 15" barevným displejem a rychlým CPU tenký 4 mm bude třeba na čtení skript i v budoucnu lepší varianta, než sebelepší LCD tablet.
Článek ale vůbec nepočítá s nějakými technologickými novinkami. Už teď je na trhu technologie Mirasol, která slibuje pohodlné čtení na sluníčku, barvu a rychlost vhodnou pro video. Ano zatím má ještě řadu chyb, ale první LCD displeje byly z dnešního pohledu také tragické ...

elthcz
elthcz
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím všechny,

nikdo tu nezmínil různá hybridní zařízení mezi tablety a čtečkami, či speciální displeje. Umím si v nedaleké budoucnosti představit zkřížení tabletu a čtečky a myslím, že již takové produkty existují. Ideálně by mělo zařízení dva displeje a dvě baterie. Chci si číst e-knihu? Přepnu si zařízení do režimu čtečky. Chci se podívat na videjko? Zapnu režim tablet. Mám teda jedno zařízení, které je specialista na čtení knih i konzumaci multimédií při zachování přijatelných rozměrů a ceny. Co vy na to?

elthcz
elthcz
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elthcz Nikdo kromě Nodara :) A těmi dvěma displeji jsem myslel dvě drstvy...

elthcz
elthcz
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@elthcz Já si teda počkám až bude jedno zařízení vše v jednom, nechci s sebou vláčet 3 zařízení a ještě foťák. Jsem skromnej, nepotřebuju mít všechno nejperfektnější a nejspecializovanější...

čwojke
čwojke
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já nevím, více méně permanentně u sebe nosím jak Kindle tak mobil. Teď mi řekněte, na co tablet?

Na čtení knížek je to blbost. Když se člověk začte a má čas, klidně dokáže číst i 12 hodin v kuse... no a není to opruz ke konci knížky hledat zásuvku, protože nevydrží baterka?

Na všechno ostatní je tu mobil. Na youtube se člověk podívá, pár článků na netu přečte a odpoví na mail. Při plné zátěži to vydrží více méně jako tablet a vejde se to do kapsy... Takže fakt nevím, pokud nečtete knížky (nebo čtete více časopisy), tablet rozhodně smysl má, ale pro mě právě ten smysl postrádá...

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 7. 2012 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor tento vynikající freware program v článku zmínil, ale spousta příspěvků prokazuje, že ho lidé neznají a nepoužívají.
Takže pro ty, kdo nevědí. Calibre je program, který můžete ve svém počítači použít jako elektronickou knihovnu. Nejen, že si v něm e-knihy srovnáte, ale zároveň si k nim můžete stáhnout obrázky obálek, recenze atd.
Co je ale to nejdůležitější, program Vám hladce převede e-knihy z různých formátů do toho, který umí Vaše čtečka a pak si jenom do čtečky nahrajete ty knihy, které si sebou chcete vzít.
Já mám dvě různé čtečky, maličký starý Bookeen a velký novější Kindle DX a Calibre mi obslouží obě stejně dobře.

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 7. 2012 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám starší Bookeen a když jsem si chtěl koupit větší čtečku, zvažoval jsem Kindle DX a Apple iPad. Volba padla nakonec na Kindle, ne kvůli ceně, ale hlavně kvůli výdrži na jedno nabití (1-3 týdny) a hlavně kvůli tomu, že čtečku mám na ČTENÍ. Internetu, filmů, mailů atd. mám nad hlavu a čtečka mi dává šanci si číst bez vyrušování.
Na čtení mi stačí i malé chvilky, od dětství jsem se naučil ke čtení využívat i cestu do školy a zpět, takže bez problémů čtu při chůzi. Film si chci pustit celý bez přerušování, na hru chci mít klid a soukromí.
Je jasné, že většina lidí dá přednost tabletu. Mnohem více lidí se chce dívat na filmy, a seriály a sledovat Facebook, než číst knihy.
Pro mne jsou knihy nenahraditelné, ať už jde o odborné texty, populárně vědecké knihy, nebo romány.
Osobně si myslím, že dobrý příběh je daleko lepší si přečíst a nechat svou fantasii ho vykreslit ve své hlavě. Ovšem praxe ukazuje, že i špatné filmové zpracování románu si pustí jako film několikanásobně víc lidí než si ten román skutečně přečte.
Takže autor má nejspíš pravdu. Ceny tabletů budou, díky velkým prodejům klesat rychleji než ceny čteček (specializovaný e-ink může být časem dražší než retina display) a i lidé jako já si pak raději koupí levnější kvalitní tablet, na kterém budou moci číst knihy a nevýhodou bude pouze potřeba si tablet denně dobíjet.

CRYPT
CRYPT
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja si ctu knihy na svem iPodu Touch 3G s nadmirou spokojenosti, takze pro mne ctecka jako takova je naprosta zbytecnost. Kazdopadne je neodsuzuji, myslim si ze pro vice narocnejsi ctenare je toto krome papiroveho vydani knihy hned druha nejlepsi moznost na cem cist. Jeste si pamatuji jak jsem precetl tak 50 knih na sve Nokii N73 :lol: jo, to byly casy

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rikam ze dnesni tablet v pohode vydrzi celej den a mozna neco i zbyde na ten druhej. Pri dnesnich retina rozlisenich je text perfektni a hlavne ty tablety nejsou o moc drazsi nez treba ten kindle.

Holt amazon na ten svuj kindle da nalepku ze je to nacteni a lidi jsou tim zaslepeni a veri ze neni nic jineho a lepsiho.

Ja jsem ho koupil ze zvedavosti, avsak pro normalniho cloveka je £89 za kindle silenost.

Kdyby se to prodavalo do £10, tak bych tomu dal zelenou.

Mers
Mers
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew Jo ty budeš takovej ten typ, co si přečte komiks/povídku a hned se považuje za velkýho čtenáře knih :-D

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
27. 7. 2012 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mers a ty budes takovej ten zakomplexovanej sulinek

Tudva
Tudva
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyz jsem si vybiral ctectu, tak jeden z hlavnich parametru byl, ze nesmi byt dotekova. Ctecku mam pohodlny cteni a nechni celou dobu zirat na smouhy na displayi. Nejsem narocny a na vyber knizky a otaceni stranek je dotek uplne zbytecny a spis na obtiz.

Snake.AAS
Snake.AAS
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=neeveew]Rikam ze dnesni tablet v pohode vydrzi celej den a mozna neco i zbyde na ten druhej. Pri dnesnich retina rozlisenich je text perfektni a hlavne ty tablety nejsou o moc drazsi nez treba ten kindle.

Holt amazon na ten svuj kindle da nalepku ze je to nacteni a lidi jsou tim zaslepeni a veri ze neni nic jineho a lepsiho.

Ja jsem ho koupil ze zvedavosti, avsak pro normalniho cloveka je £89 za kindle silenost.

Kdyby se to prodavalo do £10, tak bych tomu dal zelenou.[/quote]
Tyyjo... fakt celý den? To jako fakt můžu být jeden celý den bez elektřiny? To je skvělé... kdo by si kupoval ty drahé a blbé čtečky, na kterých se čte pohodlněji a vydrží na baterku měsíc.

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
27. 7. 2012 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Snake.AAS ty ctes mesic v kuse? WOW!

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
30. 7. 2012 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka76 Já čtu v kuse celý rok. :P

Jirka76
Jirka76
Level 21 Level 21
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
2. 8. 2012 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka76 @RomanL: muhehehehe... kam ty na do chodis? :roll:

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
8. 8. 2012 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jirka76 @Jirka76: Do Knihy a na Internet... :D

JiVy
JiVy
Level 48 Level 48
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 7. 2012 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=CRYPT] myslim si ze pro vice narocnejsi ctenare je toto krome papiroveho vydani knihy hned druha nejlepsi moznost na cem cist[/quote]
Pro náročné čtenáře má čtečka navrch. 1. je lehčí a skladnější než většina knih, čtení 1000 stránkové knihy v ruce je docela posilování zápěstí
2. umožňuje snadné vyhledávání ve slovníku (anglické autory čtu zásadně v originále)
Jako hlavní nevýhodu oproti klasické knize, vidím potřebu větší opatrnosti. Když do Vás někdo vrazí a kniha spadne na zem, většinou se skoro nic nestane, maximálně se umaže jedna dvě stránky. Pro čtečku by to mohlo být osudné. Ovšem čtečky používám již několik let a musím říct, že zatím jsou bez škrábance.

peregrin
peregrin
Level 1 Level 1
27. 7. 2012 13:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Momentalne neni na trhu dostupna lepsi technologie pro cteni knizek nez je eInk. A cena je uz dnes na rozumne urovni. Az se dostane do obchodu nejaka nova technologie, ktera bude jeste privetivejsi k mim ocim tak ji koupim a eInk klidne odlozim.

Reklama
Reklama