Zpět na článek

Diskuze: Vánoce 2012 – tipy na dárky podle Michala Rybky

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jéje, páteční rybárna je tu. :shock:

sasav
sasav
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Rybka.. Score, Level, pctuning.. pořád stejný.. :roll:

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 0 Level 0
14. 12. 2012 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Rybka, Rybka, teda dost slabota. Kedysi si ma priviedol k znacke Nerf, k magnetickym gulickam, ku keramickym nozom. Ale dnes iba svitilny, dva tablety a telka? Fakt slabota.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten Evolve nevypadá špatně, ale nedávno jsem narazil na telefony Caterpillar a ty určitě vědí, jak to na stavbě vypadá.

vapno92
vapno92
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 08:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Hlavné je, že oba by iPhone (a nepochybujem o tom, že aj iPad) rozdrvili na prach :)

Reklama
sasav
sasav
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rozdíl ve spotřebě mezi úspornými žárovkami a LED je asi tak 10-15%, při současných nákladech na pořízení se nevyplatí měnit - leda klasická žárovka -> LED a těchto případů už moc neni. Takže baj voko.. ročně ušetřím při 10 LED žárovkách vs úsporné žárovky asi tak 200-500,-. To je sice pěkný.. ale nějak nevidim tu ekonomicitu, kdybych měl za těch 10 dát dohromady 5000,- a to jen proto, abych byl cool eko friendly a naletěl "marketingu", který okolo LED je. Takže dokud slouží..

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sasav Jenže to musíš vzít i z jiného konce, a ten je že LED namontuješ a bude tam svítit až dokud ten barák nespadne (za předpokladu, že to není aušus), zatím co, kompaktní zářivky se přes 5000 hodin prostě nedostanou a v polovině jejich životnosti už je taky znát jejich "únava", u některých je dost dlouhý start a to nemluvím o tom, že jim silně vadí výkyvy napětí v síti, což v některých končinách je dost běžné (u nás doma třeba kompaktní zářivka vydrží max rok).

440bx
440bx
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 Ne tak úplně. On ten samotný LED prvek ti "věčnost" vydrží. Problém je, že nefunguje na 230AC, ale podstatně míň DC - a tento měnič máš v každé žárovce a jeho životnost je zásadní problém... Jediné celkem rozumné řešení je pouštět do světel hned z rozvaděče trafem kolik potřebují a řešit jediný měnič pro všechny světla... Pak teda jen vhodně trefit důvěryhodného nepředraženého výrobce, podařenou řadu, teplotu a barvu světla... No a když si to všechno člověk zařídí, tak zjistí, že tím zabil tolik času, že mohl kdyby místo toho makal tak může ještě hodně let svítit klasickéma žárovkama :roll:

kubik
kubik
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 @440bx: Ona ani ta samotna LEDka nevydrzi vecnost, zalezi i na teplote, potom je tam luminofor, kterej asi bude starnout... V menici urcite bude nejakej kondenzator, a o zivotnosti kondenzatoru ve znackovych vyrobcich vime svoje, ze? :)

440bx
440bx
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 @440bx: Abych to zestručnil - pro nadšence a speciální případy jo, ale na masové nasazení tomu ještě dost chybí...

zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 15:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 @440bx: Ano to je samozřejmě pravda. Nicméně pokud várobce nekecá, tak vetšina LED světel má udávanou výdrž 25k hodin. Samozřejmě realita může být někde uplně jinde. Osobně bych si led světlo dal třeba na záchod, do koupelny, na chodbu, kde jsou kompaktní zářivky nevhodné a klasický žárovky už jsou přeci jen žravější.

440bx
440bx
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 @zumik31: Problém je, že těch 25k hodin nikdo nemohl v praxi ověřit a je to jen odhad. A je otázka, co odhadovali - jestli samotný LED prvek, nebo žárovku jako celek... a za jakých podmínek.
A třeba v koupelně se dostáváme k dalšímu problému - vlhkost. Pára se jak na potvoru táhne nahoru, a třeba klasickým žárovkám vůbec nevadí. Zbývají věci jako chodba, záchod a noční bludičky, a tam už je hodně otázka, jestli si na sebe LEDky vydělají (pokud někdo na onom místě s oblibou tráví hodiny tak proti gustu... ale obecně to asi moc ekonomické nebude).

440bx
440bx
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zumik31 @440bx: Na doplnění - zrovna nedávno mi odešla úsporka OSRAM... Vydržela 8 měsíců :roll: - každý večer pár hodin svícení (ne blikání). V obchodě jsem čuměl jak puk - z fleku mi daly druhou, prakticky stejnou, ale na krabičce úplně jiný čísla. Nepamatuju si je přesně, ale bylo to cca takto (mají miliardu modelů a specifikace co chvíli mění):
Stará: životnost 10000 hodin = 10 let, 6let OSRAM záruka
Nová: 6000 hodin = 15 let, 3roky OSRAM záruka
Tak kde to jsme?

pif666
pif666
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sasav Mas pravdu. LED Marketing je hrozny. Treba porovnavat prikon (W) vs svetelny tok (lm). Rozdiel medzi klasickou kompaktnou usporkou a beznou LED (nie tie naujspornejsie led na trhu) je len velmi maly.

Led je dobre dizajnove osvetlenie, ak ale potrebujes vela svetla tak sa neoplati. Ziarivky (nie kompaktne ale velke trubice) su stale najlepsia volba.

matador88
matador88
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takisto tema spotreba pri led tv / lcd / plazma sa rozoberela na specializovanych forach a upgradovat tv iba kvoli spotrebe je nezmysel, takisto nema zmysel ist zasadne po led, ak by mi nahodou inak vyhovovala plazma. aj ked suhlasim, ze pocit, ze (casto aj zbytocne) zapnuty tv papa 40w je prijemny.
nieco ine je a++(+) velky spotrebic (chladnicka, mozno pracka) namiesto nejakeho stareho, tam sa jeho cena vrati uz samotnym pouzivanim.
no a tv za 6 tisic (32") sice obraz ukaze, ale povedat, ze je vazne hodne dobry je mimoriadne odvazne. vyzera to, ako keby vypadla jednotka na zaciatku :)
ale nevadi, len na doplnenie, lebo ani rybka nemusi mat perfektny rozhlad uplne vo vsetkom.

morke
morke
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsem nečekal, že se Rybka zapojí do nakupovacího šílenství, ale kdyby tak raději napsal úvahu o tomto svátku a jeho falešném významu, možná bych na Rybku změnil názor. Vánoce neslavím, takže nic nekoupím, logicky. Křesťané sebrali tento svátek pohanským oslavám Slunovratu. On to byl úkol misionářů, napadat pohanské země a násilím je transformovat na katolickou víru, na místech pohanských svatyň postavili své kostely a stejně přebili i jejich svátky. Takže proč slavit lež 24.12?

čwojke
čwojke
Level 1 Level 1
18. 12. 2012 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Co je na nich falešného? Řekl bych, že je drtivá většina lidí bere jako "sejdeme se s nejbližšími, dáme si dárky a sníme rybu se salátem". Na nějaké narození krista všichni kašlou.

RomanL
RomanL
Level 27 Level 27
17. 12. 2012 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Protože to dětem udělá radost? :wink:

Reklama
IdzIk
IdzIk
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdtavím čtenáře PCT, jsem jediný, kdo se nemůže ubránit pocitu, že tato páteční úvaha je určená spíše blízkému okolí autora než nám čtenářům? Opravdu originální způsob, jak si říct o své vysněné dárky...

morke
morke
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IdzIk Však je to celé blbost, to rovnou mohl Rybka dát své tipy na dnešní oběd.

Braňo1977
Braňo1977
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Strach tie úvahy,číta to niekto? :shock:

stavi
stavi
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

+20 DMG, to mě dostalo do kolen :lol:

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja keď vidím tie ceny LED hračičiek v našich obchodoch až sa mi oči pretáčajú ... to fakt by dal nejaký masochista za LED baterku 6000Kč???
Ľudia by sa mali viac orientovať na eBay kde sa dajú podobne výkonné LED hračky zohnať za desatinu ceny :wink:

Ja som si kúpil čelovku za 8€, len tak na vyskúšanie a nakoniec som vyhodil svetlo z biku a používam už len ju ...
Kamarát, ktorý si kúpil LED čelovku z "renomovaného" slovenského obchodu za cca 50€ len otváral oči keď videl, čo dokázala čínska čelovka za 8€ :roll:

Reklama
crashPC
crashPC
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pif666]Mas pravdu. LED Marketing je hrozny. Treba porovnavat prikon (W) vs svetelny tok (lm). [/quote]

LED vesměs lepší je. Důležitá je cena a konstrukce. Tam LED vede. Že to nějaký parchanti prodávaj tak draho, to je zas věc jiná. Když s tim umíte, vyrobíte si světla víc než chcete, za pár stovek.
Ten, koho světlo zajímá, bude koukat na jiné věci. Barva a spektrum světla je mnohem podstatnější, hlavně v místnosti kde prosedíte hodi, než fakt, že to žere o 5W méně a je to o 100Kč levnější nebo dražší...

kemo
kemo
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předem chci říct že android používám už od dob G1čky, nyní mám nexus S. Teď mám navíc doma cca. měsíc tablet Nexus 7 jako vánoční dárek pro bráchu. Proto nechápu jak může někdo říct že hraní na tabletu je lepší než třeba an konzoli a to nejsem zrovna přítel konzolí. Hratelnost her na tabletu a mobilu se rovná nule a je to spíš příšernej zážitek než nějaká zábava. Jediná vyjímka jsou takové ty klikačky jako je Angy birds atd. Ale závody, FPS, arkády....děs. Zlaté konzole ta hratelnost je jinde...

vapno92
vapno92
Level 1 Level 1
16. 12. 2012 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kemo No, Rybka si nechce pripustiť, že tablety sú len bublina, módny doplnok a prakticky sú úplne na NIČ.

supervisor
supervisor
Level 22 Level 22
14. 12. 2012 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stal se malý zázrak. Já jsem dnes přečet Rybkovinu až do konce a samozřejmě se musím zeptat myslíte, že to patří na titulní stránky PCT ? Ale jinak článek je celkem v pohodě a dal se přečíst, ale chtěl bych vidět dobrou TV 32" za 6000,-kč :-)

Reklama
zumik31
zumik31
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jsem se chvíli bál, že tam nebude zmínka o tabletu resp. Applu. Ale pan Rybka nezklamal.
Jinak článek o ničem, tipy na dárky to opravdu nejsou skoro pro nikoho. To jsem si mohl rovnou otevřít aukro.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co mate proti ponozkam? Dobrych ponozek (a slipu) neni nikdy dost!

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom ....a cistych zapomel sem napsat :)

Blizzard
Blizzard
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@nostrom Proc vždycky dají takové blbosti na pátek (např. úvaha) ... já si chcu přes víkend přečíst zajímavé testy GK, procesorů atd ... né jen čekat na pondělí

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no a je to tu zas! Bacha, modleme se, přichází k oltáři, farář Rybka Míša s Vladkem buznou v čele, nebo na čele :-)
No to je sranda, už běžím do obchodu a kupuju nepraktický dárek :-) tak to sem nevěděl...
Ale jo, kdyby to byla TVBlboShow, tak si to i pustím...
akorát nevím, jestli se autorovi zmíněné doporučené nesmysly líbí nebo nelíbí...
Přiznám se, než sem začal číst... uvařil sem si kávu a pak se pustil do čtení :-)

Reklama
oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=IdzIk]Zdtavím čtenáře PCT, jsem jediný, kdo se nemůže ubránit pocitu, že tato páteční úvaha je určená spíše blízkému okolí autora než nám čtenářům? Opravdu originální způsob, jak si říct o své vysněné dárky...[/quote]
Jo, ale to určitě dá na 24.12. ty typy :-) Už jen čekám úvahu na téma 21.12.2012.:-)

HentaiRush
HentaiRush
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové,
zatracováním LED žárovek se daleko nedostanete. Není LED žárovka jako LED žárovka. Zaprvé co se týče svítivosti, po čechách široce rozšířené LED žárovky nedosahují vůbec kvality nejnovějších technologií. Povětšinou jsou v tom malé neúčinné SMD diody a nekvalitní měniče. Pokud člověk chce vyloženě LED osvětlení, není zbytí a musí si udělat osvětlení nově. Patice a podobné jsou a budou užitečné pouze pro žárovky (halogeny třeba) a zářivky. LED osvětlení takové, aby vydrželo věčnost a mělo to nějákej smysl je potřeba jinej přístup, kdy počáteční investice je sice velká, ale do pár let se vrátí. Jenom přece, už tu jsou nějákej rok diody od Cree s účinností více než 160lm/W.
Tím že hned zatracujete LED žárovky akorát zatracujete pro ostatní LED technologie, ač je to budoucnost.. (pro průmyslové osvětlení (ulice, továrny, atd..) je stále dobrá stará dobrá sodíková výbojka, tam LED technologie ještě stále nemá takovej smysl - ale to se týká jen 500W a více)

Jinak co se týče onoho Fenix TK75, ve středu jsme s kamarádama z nejmenovaného fóra o osvětlení testovali tohoto Fenixe a musím uznat, že ač to není kdoví jak velká svítilna (alá TK70), svítí to nadmíru brutálně - představte si kamion s dálkovejma.. ^_^

pif666
pif666
Level 1 Level 1
15. 12. 2012 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HentaiRush Ja LED nezatracujem, problemom je marketing ktory hovori ze kazda led je super a to vobec nie je pravda.

Co sa tyka navratnosti do par rokov je to nerealne. Cree 160lm/w sa mi pacia ale kolko ziaroviek s nimi kupis? Ked ich kupis, kolko budu stat? je to highend a tomu zodpoveda cena. Btw vysoka ucinnost sa casto dosahuje pri studenej bielej, pri teplej je nizsia. v 160lm/w nie je zapocitany menic, takze zas mensia ucinnost a mensi rozdiel oproti kompaktnym ziarovkam.

Som fanusik LED, ale je to vyrazne zlozitejsia problematika ako pri beznej ziarovke a blby marketing ma stve.

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HentaiRush LED od Cree sú samozrejme úplne iná liga, bohužiaľ v našich zaostalých obchodoch je ich takmer nemožné nájsť a keď ich už človek nájde sú neskutočne predražené ... niet sa čomu diviť, že sa ľudia k LED stavajú skepticky ...
Ďalším veľkým problémom je, že LED je stále chápaná ako nejaká nová a luxusná technológia aj napriek tomu, že je tu s nami už celé desaťročia ...
Zo skratky LED spravili pojem, ktorý má predstavovať vrchol svetelných technológií a zákonite musí byť aj drahý, že?

JvtDeSiGn
JvtDeSiGn
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Yup, iPad Mini je fajn vánoční dárek, už jsem přesunul Vánoce na konec ledna...

Dammster
Dammster
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JvtDeSiGn To jsme dva :D Akorát já to mám 8. ledna :-)

Reklama
sasav
sasav
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=matador88]
nieco ine je a++(+) velky spotrebic (chladnicka, mozno pracka) namiesto nejakeho stareho, tam sa jeho cena vrati uz samotnym pouzivanim.
no a tv za 6 tisic (32") sice obraz ukaze, ale povedat, ze je vazne hodne dobry je mimoriadne odvazne. vyzera to, ako keby vypadla jednotka na zaciatku :)
ale nevadi, len na doplnenie, lebo ani rybka nemusi mat perfektny rozhlad uplne vo vsetkom.[/quote]

Ano - rozdíl mezi chladničkou z 80-tých let (a že dosud některé fungují) a dnešní technologíí, bezesporu je zejéména v úspoře docela markantní.. ovšem rozdíl v samotné třídě A už zase tak moc ne.. dnes se výrobky dělají aby vydržely tak 8-10 let.. takže když si koupim ledničku A+++ za 25 tisíc namísto A+ za 7 tisíc, tak mi se mi ta úspora vzhledem k ceně za těch 10 let skoro nemá šanci vrátit.. podobný příklad se najde i u jiných výrobků..

ch3vr0n
ch3vr0n
Level 13 Level 13
14. 12. 2012 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sasav to ale nemuzes vedet...mas tu hodne promenych ... cena el..inflace .etc. etc.

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
14. 12. 2012 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co takhle rybku? Kapřík nesmí chybět.

matador88
matador88
Level 1 Level 1
15. 12. 2012 07:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=sasav][quote=matador88]
nieco ine je a++(+) velky spotrebic (chladnicka, mozno pracka) namiesto nejakeho stareho, tam sa jeho cena vrati uz samotnym pouzivanim.
no a tv za 6 tisic (32") sice obraz ukaze, ale povedat, ze je vazne hodne dobry je mimoriadne odvazne. vyzera to, ako keby vypadla jednotka na zaciatku :)
ale nevadi, len na doplnenie, lebo ani rybka nemusi mat perfektny rozhlad uplne vo vsetkom.[/quote]

Ano - rozdíl mezi chladničkou z 80-tých let (a že dosud některé fungují) a dnešní technologíí, bezesporu je zejéména v úspoře docela markantní.. ovšem rozdíl v samotné třídě A už zase tak moc ne.. dnes se výrobky dělají aby vydržely tak 8-10 let.. takže když si koupim ledničku A+++ za 25 tisíc namísto A+ za 7 tisíc, tak mi se mi ta úspora vzhledem k ceně za těch 10 let skoro nemá šanci vrátit.. podobný příklad se najde i u jiných výrobků..[/quote]

lenze sa bavime o tom, ze A++ chladnicka je (v pohode) za polovicnu cenu, ako hovoris ty. za tolko, co pises to bude nejaka premiovka a ano, to je zbytocnost. neberies do uvahy veci ako tvorba namrazy, tesnenie, proste veci, ktore nasobia spotrebu a pri novej chladnicke budu nejaky cas setrit podstatne. nakoniec, raz za X rokov (ak si stastnejsi, tak za 10) ju musis kupit tak ci tak :)

Reklama
SNowie
SNowie
Level 1 Level 1
15. 12. 2012 17:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

naprosto skvělý článek :) odfouknutí démoni :D

KVBF
KVBF
Level 6 Level 6
15. 12. 2012 18:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

zapraskany usporny zarovky (smahem vsechny druhy), at mi ted nekdo poradi co mam mit na stavbe za svetlo: musi byt prenosne abych jednou rukou mohl delat a druhou si pod ni svitit, svetelnost aspon jako 150ka klasicka zarovka, bylo to bud levny nebo nerozbitny protoze kdyz se zadari tak tech obych zarovek lupne u par za den, pokud mozno s kabelem abych se nemusel starat o nejaky dobijeni nebo vymenu baterii. Tohle mi jeste nikdo z obchodniku nevysvetlil, navic pochybuju ze i kdyz mam tu zarovku domu ze LEDka vydrzi 50x vic nez obycejna zarovka. Za tyhle rozhodnuti a omezeni bych nekoho zastrelil

pif666
pif666
Level 1 Level 1
15. 12. 2012 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KVBF Na stavbe jednou rukov svietit a druhou pracovat? To hadam nie, iba vynimocne.

Na stavbach sa pouzivaju halogenove reflektory, idealne na stojane ktore si prenesies kam treba a pekne nasvietis. Su lacne, maju dobre svetlo ale velku spotrebu.

KVBF
KVBF
Level 6 Level 6
16. 12. 2012 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pif666 to prave ani nahodou, halogeny jsou tak dobry na to abych videl pod nohy ale ne na praci

sasav
sasav
Level 1 Level 1
16. 12. 2012 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=ch3vr0n]to ale nemuzes vedet...mas tu hodne promenych ... cena el..inflace .etc. etc.[/quote]

No pokud se všichni nezblázní.. tak když si tam teoreticky promítnu inflaci (každý rok 3%).. a budu předpokládat výdrž ledničky 8-10 let (což je dnes dost idealistické).. a cenu elektřiny na 6kč/kwh.. no.. pořád nevidim ty peníze za třídu A++ a třídu A+++ - kde je rozdíl cca 100kwh/rok a v koncové ceně je rozdíl kolem 8-13 tisíc (oproti A++).. navíc kdo říká, že se ti lednička za 20 litrů neposere hned třetí rok.. a oprava je tak za 3-5 litrů.. etc. etc. etc.

HentaiRush
HentaiRush
Level 1 Level 1
17. 12. 2012 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pif666]
Som fanusik LED, ale je to vyrazne zlozitejsia problematika ako pri beznej ziarovke a blby marketing ma stve.[/quote]
No ale, proč cpát LED do patic, který tu jsou desítky let? Patice je proto, že žárovky byly poruchový a měnili se, u LED to odpadá, tam se to nemusí měnit jednou měsíčně navíc mají jiné nároky na chlazení, než žárovky. Tohle právě nedokáže většina lidí pochopit.

Všichni chtějí levné LED žárovky, co svítí jako prasekrávabejk. Proč žárovky? Je mnoho lepších řešení.

Tohle je spíše o čecháčkovství než o technologii.

Reklama
Reklama