![Vyzkoušejte si impresivní technické demo Fluid Flux 2.0 – takhle má vypadat voda!](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/1r27d3dl5etokvp6481cf29ab3b1234406530.jpg)
Vyzkoušejte si impresivní technické demo Fluid Flux 2.0 – takhle má vypadat voda!
Simulace vody je zatraceně obtížná. Teče si jak chce, kudy chce, všelijak se vlní, odráží světlo, pod vodou se všechno láme a hýbe jinak.. je to složitější než manuál k japonskému videu.
Přesto už existují techniky, kterak tu vodu udržet a rozpohybovat tak, aby připomínala onu reálnou průzračnou tekutinu. Fluid Flux 2.0 je modul pro Unreal Engine 5 a stará se právě o takovou simulaci. A abychom si mohli vyzkoušet koupel na vlastní triko, je tu technické demo. Dostanete do pracek robota, několik zkušebních lokací a pár kláves k ovládání. S robotem se vydáte špacírovat třeba na pláž a pak jen zíráte, jak se voda vlní, blyští, rozbíjí o kameny a vesmíre div se, vypadá skoro jako skutečná voda.
Demo je navíc úplně nenáročné a bez problému sviští přes 100 snímků i na mé prastaré RTX 2080. Ve vybraném místě můžete běhat, plavat, skákat, skácet se jako stan a nechat se unášet proudem, hýbat se sluncem a vůbec si dosytosti vyhrát. Je to spíš taková kratochvíle k pokochání, ale ukazuje pokrok v simulaci vody. Obvykle totiž voda vypadá jen jako prapodivná předpočítaná hmota, která nijak nereaguje na okolí, což jinak dokonalou scénu může zlikvidovat. Nu, těšme se, UE5 toho umí dost.
![Vyzkoušejte si impresivní technické demo Fluid Flux 2.0 – takhle má vypadat voda!](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/vu1hq0hiu1mgykz6481cf49929be982663800.jpg)
Odkaz ke stažení je pod videem výše a nebo rovnou zde.