KCD 2: Warhorse Studios promluvilo o umělé inteligenci NPC postav
Warhorse Studios v exkluzivním rozhovoru prozradilo spoustu podrobností a zajímavostí ohledně Kingdom Come: Deliverance 2. Nás zaujal systém "event".
Hned několik vývojářů z českého studia Warhorse se v exkluzivním rozhovoru pro náš sesterský web Zing.cz vyjádřilo k chystaným mechanikám nebo NPC postavám očekávané RPG hry Kingdom Come: Deliverance 2. Mě osobně velmi zaujal systém zvaný “event”, který se spustí ve chvíli, kdy se ve hře potkají dvě NPC postavy. Zatímco ve spoustě jiných hrách se často ignorují nebo prohodí jedno dvě slova, v KCD 2 mohou mít vyloženě dialogy, které mohou vyústit i v něco dramatičtějšího.
“Je jich vícero, ale dobře se bude povídat o systému takzvaných eventů. Eventy jsou způsob, jakým dostat postavy do určitých situací. Nechceš potkávat lidi, jak jenom někam chodí nebo nakupují. To je samo o sobě moc hezké, ale byl bys rád, kdyby se někdy přirozeně stalo i něco jiného. Máme chytrý systém, který dokáže detekovat, že nějaká dvě vyhovující NPC jdou kolem sebe.
Nejjednodušší event spočívá v tom, že systém si jich všimne a řekne vy byste si měli o něčem povídat. Ale ty situace jsou samozřejmě i mnohem složitější. Například se můžou dva sousedi nenávidět a chtít si rozbít hubu na ulici, takže začne boj – pěstní, ne, že by se zabíjeli. Přitahuje to i hráče, který tak může něco zažít.” Celý exkluzivní rozhovor a videozáznam najdete na Zing.cz.
Kutná Hora nám umožňuje vyprávět jiné příběhy, říká lead designer Kingdom Come: Deliverance 2
Přinášíme první ze tří exkluzivních rozhovorů.
Kingdom Come: Deliverance 2 vyjde 11. února 2025 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Těšit se můžeme na plnohodnotnou českou lokalizaci, která zahrnuje i oficiální dabing, do kterého se pustil i sám zakladatel studia, Daniel Vávra.