Xbox One bude část grafiky rendereovat na vzdálených serverech
Xbox One je parametrově slabší, ve skutečnosti ale může být výkonnější a hry na něm hezčí. To vše díky 300 000 serverům, které budou renderovat části scény pro konzole po celém světě.
Xbox One je zatím podle parametrů slabší, než konkurenční PlayStation 4. Přes to, že mají stejný procesor a velikost paměti, Xbox sází na 8 GB pomalejší DDR3 v kombinací s 32MB SRAM, naproti tomu PS4 používá jen 8 GB GDDR5. PS4 má náskok také v grafickém jádře, které má aktivních 1152 výpočetních jednotek, zatímco Xbox One jen 768. Teoretický výkon by tak měl být vyšší u PlayStation, reálně si ale musíme počkat na konzole a hlavně hry.
Avšak Microsoft se rozpovídal o tom, že Xboxu bude pomáhat 300 000 serverů, které budou renderovat část scény. Pokud bude hra pomocné výpočty ze serverů podporovat a pokud bude dostupné dostatečně rychlé připojení, měla by konzole mít výkon asi jako tři konzole najednou, zjednodušeně řečeno. Záleží však na tom, jak tuto vlastnost implementují vývojáři, jak rychlé budete mít připojení a nefunguje to všude. Ulehčit konzoli lze například při globálních předvýpočtech fyziky ve světě, kapalin nebo třeba simulace oblečení, prostě tam, kde není potřeba rychlá odezva. Něco, kde se nemusí provádět nové výpočty s každým novým snímkem. No a pokud je server nedostupný nebo budete mít pomalé připojení, vše prostě převezme samotná konzole a pěkně se zapotí.
Bude ještě zajímavé sledovat, co se do konce roku o nových konzolích objeví za zajímavosti.
Zdroj: Hexus