Xiaomi překonává odhady. Ve druhém čtvrtletí hlásí růst příjmů i zisku
Ve druhém čtvrtletí roku 2021 činily celkové příjmy společnosti Xiaomi 87,8 miliardy jüanů, což představuje meziroční nárůst o 64,0 %; upravený čistý zisk za období činil 6,3 miliardy jüanů a meziročně tak vzrostl o 87,4 %. Celkové příjmy i upravený čistý zisk dosáhly ve čtvrtletí rekordních maxim.
Podle společnosti Canalys se Xiaomi na globálním trhu ve druhém čtvrtletí zařadilo mezi 5 nejlepších prodejců na 65 trzích na celém světě. Číslem 1 je Xiaomi na 22 trzích, z toho na deseti z nich této pozice dosáhla společnost poprvé. Dále Canalys uvádí, že ve druhém čtvrtletí roku 2021 se Xiaomi poprvé umístilo na 1. místě v Evropě, s tržním podílem 28,5 %.
Ve střední a východní Evropě je Xiaomi již třetí po sobě jdoucí čtvrtletí na prvním místě, s podílem 36,4 %. Šesté čtvrtletí za sebou se umístila ve Španělsku na prvním místě s 41,2 %. A poprvé se umístilo také na prvním místě s tržním podílem 35,0 %, respektive 29,7 % v Itálii a ve Francii. V Německu se udrželo mezi třemi nejlepšími s 15,2 %.
Výrobky Xiaomi si získaly velkou popularitu také na rozvíjejících se trzích, přičemž dodávky chytrých telefonů v těchto regionech zaznamenaly rychlý růst. Podle Canalys ve druhém čtvrtletí roku 2021 vzrostly dodávky chytrých telefonů Xiaomi v Latinské Americe meziročně o 324,4 % a zařadily se mezi tři nejlepší. Zároveň tržní podíl Xiaomi na Blízkém východě a v Africe vzrostl o 20,9 %, respektive o 8,5 %. Kromě toho Xiaomi podalo vynikající výkon také v jihovýchodní Asii.
Xiaomi se dařilo i na poli softwaru. Počet měsíčních aktivních uživatelů nadstavby MIUI se v červnu meziročně zvýšil o 32,1 % na 453,8 milionu. Počet měsíčních aktivních uživatelů v pevninské Číně pak dosáhl 124,0 milionů, což představuje meziroční nárůst o 13,0 % (5,3 milionu uživatelů) od března 2021.