zklamani-pro-microsoft-v-usa-se-prodalo-jen-40-tisic-telefonu-s-windows-phone-7
Novinka Zklamání pro Microsoft: v USA se prodalo jen 40 tisíc telefonů s Windows Phone 7

Zklamání pro Microsoft: v USA se prodalo jen 40 tisíc telefonů s Windows Phone 7

Mirek Kočí

Mirek Kočí

10. 11. 2010 16:00 14

Příčinou může být špatné načasování a jak se zdá, také absence několika zásadních funkcí.

Reklama

Největší výrobce softwaru nedávno uvedl novou herní platformu Kinect a dlouho očekávaný mobilní systém Windows Phone 7. Zatímco prodeje Kinectu jsou výborné, a zdá se, že s přicházejícím koncem roku se budou ještě stupňovat, zájem uživatelů o zařízení Windows Phone 7 je překvapivě vlažný. Microsoft se zřejmě naposledy pokouší naskočit do extrémně rychle rozjetého mobilního vlaku a získat na svou stranu zklamané uživatele, kteří ho začali houfně opouštět po uvedení prvního iPhonu a raketovém nástupu Androidu.

Nový systém Windows Phone 7 sází na módní trendy, a tak není překvapením, že je dokonale provázán s oblíbenou sociální sítí FaceBook. Mimo důrazu kladenému na bezproblémovou komunikaci s okolím, je zajímavý také svou startovní obrazovkou, která se skládá z tzv. živých panelů, které se neustále aktualizují a uživatele informují o všech podstatných událostech. Svá zařízení s tímto systémem uvedla v minulých dnech na trh řada známých výrobců. Mezi společnostmi můžeme spatřit HTC, LG, Samsung nebo Dell a v budoucnu snad i Sony Ericsson a Toshibu. Do prodeje byla v Evropě většina z nich uvedena již 21. října, netrpěliví zákazníci ve Spojených státech museli vydržet až do tohoto pondělí.

Zklamání pro Microsoft: v USA se prodalo jen 40 tisíc telefonů s Windows Phone 7
i Zdroj: PCTuning.cz

Výkonný ředitel Microsoftu, Steve Ballmer, se nedávno nechal slyšet, že společnost do intenzivní reklamní kampaně investovala téměř 100 milionů dolarů. I přes poměrně výraznou finanční injekci, které se v oblasti marketingu novému systému dostalo, se ale zdá, že zájem uživatelů není takový, jaký by si v Redmondu představovali. Nejnovější průzkumy naznačují, že v den uvedení na trh, kdy bývají prodeje nejsilnější, se podařilo v celých Spojených státech prodat pouze 40.000 zařízení. Hodnota samozřejmě nezahrnuje 89.000 přístrojů, které vedení Microsoftu zdarma darovalo svým zaměstnancům.

Microsoft se k číslům odmítl vyjádřit. Mluvčí společnosti T-Mobile naopak uvedl: „že ze strany spotřebitelů zažívají prudký zájem o nová zařízení“. Jen pro porovnání: iPhonu se denně prodá až 270 tisíc kusů a telefonů s Androidem zhruba 200 tisíc. Analytici míní, že důvodů, proč WP 7 zatím provází slabý odbyt, je rovnou několik: Prvním je špatné načasování – podle nich je ideálním prodejním startem víkend, ve kterém je poptávka spotřebitelů největší. Mezi ty klíčové patří také absence několika důležitých funkcí – od kopírovat a vložit, po nemožnost přepínat mezi aplikacemi, zvolit si vlastní vyzvánění a další. Zda-li to pro Microsoft v mobilním segmentu znamená definitivní konec, je zatím těžké odpovědět, uvedl analytik Nielsen, Roger Entner a pokračuje: „Klíčové budou Vánoce. Bude zajímavé sledovat, co s prodejem udělá Černý pátek“.

Zdroj: thestreet

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama