Zklamání pro Microsoft: v USA se prodalo jen 40 tisíc telefonů s Windows Phone 7
Příčinou může být špatné načasování a jak se zdá, také absence několika zásadních funkcí.
Největší výrobce softwaru nedávno uvedl novou herní platformu Kinect a dlouho očekávaný mobilní systém Windows Phone 7. Zatímco prodeje Kinectu jsou výborné, a zdá se, že s přicházejícím koncem roku se budou ještě stupňovat, zájem uživatelů o zařízení Windows Phone 7 je překvapivě vlažný. Microsoft se zřejmě naposledy pokouší naskočit do extrémně rychle rozjetého mobilního vlaku a získat na svou stranu zklamané uživatele, kteří ho začali houfně opouštět po uvedení prvního iPhonu a raketovém nástupu Androidu.
Nový systém Windows Phone 7 sází na módní trendy, a tak není překvapením, že je dokonale provázán s oblíbenou sociální sítí FaceBook. Mimo důrazu kladenému na bezproblémovou komunikaci s okolím, je zajímavý také svou startovní obrazovkou, která se skládá z tzv. živých panelů, které se neustále aktualizují a uživatele informují o všech podstatných událostech. Svá zařízení s tímto systémem uvedla v minulých dnech na trh řada známých výrobců. Mezi společnostmi můžeme spatřit HTC, LG, Samsung nebo Dell a v budoucnu snad i Sony Ericsson a Toshibu. Do prodeje byla v Evropě většina z nich uvedena již 21. října, netrpěliví zákazníci ve Spojených státech museli vydržet až do tohoto pondělí.
Výkonný ředitel Microsoftu, Steve Ballmer, se nedávno nechal slyšet, že společnost do intenzivní reklamní kampaně investovala téměř 100 milionů dolarů. I přes poměrně výraznou finanční injekci, které se v oblasti marketingu novému systému dostalo, se ale zdá, že zájem uživatelů není takový, jaký by si v Redmondu představovali. Nejnovější průzkumy naznačují, že v den uvedení na trh, kdy bývají prodeje nejsilnější, se podařilo v celých Spojených státech prodat pouze 40.000 zařízení. Hodnota samozřejmě nezahrnuje 89.000 přístrojů, které vedení Microsoftu zdarma darovalo svým zaměstnancům.
Microsoft se k číslům odmítl vyjádřit. Mluvčí společnosti T-Mobile naopak uvedl: „že ze strany spotřebitelů zažívají prudký zájem o nová zařízení“. Jen pro porovnání: iPhonu se denně prodá až 270 tisíc kusů a telefonů s Androidem zhruba 200 tisíc. Analytici míní, že důvodů, proč WP 7 zatím provází slabý odbyt, je rovnou několik: Prvním je špatné načasování – podle nich je ideálním prodejním startem víkend, ve kterém je poptávka spotřebitelů největší. Mezi ty klíčové patří také absence několika důležitých funkcí – od kopírovat a vložit, po nemožnost přepínat mezi aplikacemi, zvolit si vlastní vyzvánění a další. Zda-li to pro Microsoft v mobilním segmentu znamená definitivní konec, je zatím těžké odpovědět, uvedl analytik Nielsen, Roger Entner a pokračuje: „Klíčové budou Vánoce. Bude zajímavé sledovat, co s prodejem udělá Černý pátek“.
Zdroj: thestreet