Zpět na článek

Diskuze: Zpátky do pravěku: Vláda chce zrušit internetové připojení v knihovnách!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Honzax
Honzax
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 10:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dost tendencni clanek, ja naopak se zrusenim jednoznacne souhlasim. Prosim autora aby si uvedomil, ze i tuhle vec neplati zadny anonymni stat z imaginarnich penez, ale ja, on a ostatni lide kteri pracuji a stat jim kvuli tomu bere cast mzdy. Zivot tu byl dlouho bez internetu a porad je to "zbytna" vec bez ktere se zit porad da...

Sidi
Sidi
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Honzax Provoz samotné knihovny stojí tolik, že nějakých 500-1000 měsíčně za internet je podle mě zanedbatelná částka (a u nás je využíván - stejně knihovna potřebuje mít připojení tak jako tak pro provoz webu s databází výpůjček).

Jedinej problém bych viděl v tom, že celej systém je klasicky předraženej - průměrně 2500 měsíčně za net je neskutečná částka, to si zas někdo nahrabal.

Fang
Fang
Level 4 Level 4
23. 7. 2011 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi Ono to chce videt ve velkym. Kdyz to zjednodusim, tak stat se evidentne rozhodl dostat sit do knihoven. Rozhodl se to udelat sam, nenechat to na knihovnach. Protoze to resi stat, potrebuje, aby jednal s jednim dodavatelem. Ten inkasuej od statu a na oplatku zajistuje ty pripojeni (vlastni prostredky, najem cizich linek - to je jeho vec) a vuci statu nese odpovednost. Budme uprimni - urednici by tohle neuhlidali (aspon ne nejakejch pet), nejspis by ani nestihali schvalovat faktury. Kdyby si to stat i nasmlouvaval sam, tak by to trvalo dyl (smlouva s uradem je neco neuveritelnyho), a pravdepodobne by to bylo jeste drazsi (ne za pripojky, ale v platech novejch lidi, aby se to zvladalo).
A kdyby to stat nechal na knihovnach a prispel jim, tak prave ty, ktery to prodrazujou (satelitni pripojeni), by si na sit nesahly - nedostaly by vetsi sumu, nez ostatni, navic to budou maly knihovny, ktery si na sebe dost mozna moc nevydelaj.
Ac s piratama lehce sympatizuju (byt bych je ani omylem nevolil a to dokud se nestanou volitelnyma), tak mi prijde, ze obcas jsou trochu mimo. Upozorneni na to, co Kubice chysta, je v poradku - je na miste bit na poplach. Ale omacka okolo je mimo realitu, minimalne ceskou. Skoro bych doporucil dat piratum nejakej objem penez pod sto mega, aby to zkusili zajistit sami. Poprosil bych pak vyuctovani vcetne prace lidi, kolik to opravdu stoji, protoze takovejhle projekt neni o tom nekde koupit nejlacinejsi pripojeni pro domacnost, a lidska prace pri kontrolach, proplaceni atp. taky neco stoji.

DartVader
DartVader
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi Tak jestli to ale má být v rámci úspor, tak není co namítat. Stejně má většina návštěvníků knihoven internet doma, a pokud nemá, není to věc bez které se nedá žít.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
26. 7. 2011 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi @Fang: nj a ty faktury se museji schvalovat porad nebo jde jen o rozjezdove vytizeni uredniku? Navic jestlize s nekym domlouvam statni zakazku tak on je ve vyhode (zajisteni odbytu a prace) a diky tomu by to melo byt levnejsi (mnozstevni sleva) ale ja vlastne zapomel ze jsme v CR a cast penez od statu musi jit na podmaznuti lidi kteri priklepnou tu zakazku ty "spravny" firme a uz nikoho nezajima kolik to stoji v realu a kolik na papire, vzdyt to vlastne stat nakonec ty firme zaplati at to stoji co to stoji.
Taky by me zajimalo jak si predstavujete to ze budete nejakou stranu volit az se stane volitelnou protoze kdyby takhle premysleli vsichni mame zde maximalne dve strany (jako v americe, tam maj ale v pozadi obou stran stejne lidi :arrow: maklere z wallstreetu). Ja budu piraty volit i kdyz si nebudu jist ze se nekam dostanou, protoze muj hlas si momentalni osazenstvo vlady opravdu nezaslouzi

Safiron
Safiron
Level 1 Level 1
24. 7. 2011 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi @DartVader: Tento stat nespasi to ze usetri par korun na knihovnach kdyz politici rozkradaji statni penize po miliardach, a uvedomte si ze ty usetrene penize se hned nalijou nekam jinam (kde to bude nekomu jenom vic vyhovovat) takze cele je to stupidita ktera se od ceske vlady dala jen cekat.

DartVader
DartVader
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi @DartVader: Je vidět, že je zde spousta levicově smýšlejících.

Honzax
Honzax
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi @DartVader: jo, take se mi zda.. kdyz ono je tak pohodlne cekat az "to za me zaplati nekdo jiny" :confused:

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
26. 7. 2011 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sidi @Honzax: tak pokud chtej nekde setrit tak by meli zacit sestavovat vydaje znova a ne jen skrtat co se zrovna hodi takhle stejne ten schodek nestahneme (klidne si pockejte, nic se stejne snizovat nebude) a vas nazor ze kdyz jde nekdo do knihovny tak ma doma i net a tam ho vlastne nepotrebuje je dost k smichu. Je plno lidi co ctou realny knizky (ktery ted prej pekne podrazili nebo podrazej? ted nevim tohle moc nesleduju) a nechteji kupovat novy ale radsi si je vypujci. Jinak dnesni vlada je spis k smichu a je jedno jestli to je levice ci pravice, protoze oboji vymysleji kktiny, hlavne naslibovat lidem aby se udrzeli u koryt a pak na svoje volice z vysoka kalej

gos
gos
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No. Ono je to trochu jinak. On ten projekt byl původně na 5 let, že knihovnám bude ministerstvo (tehdy informatiky, dnes vnitra) platit pripojení na internet. Tehdy se pouzavíralo hodně smluv třeba s O2 nebo GTS Novera atd., aby se podařilo dostat interne opravdu všude. Bohužel se pouzavíraly smlouvy na právě těch 5 let a mezi tím ceny pořádně klesly, ale díky nasmlouvaným cenám se ceny pro knihovny nijak nezměnily a poskytovatelé ani neměli zájem je snížit, když z toho náhle měli takový brutální vývar. Dodnes opravdu platí za satelitní připojení přes 4 tis. za 1MBit, i když dnes je cena pod 1000 Kč. No a za ADSL linky 2MBit dodnes platí zhruba 800Kč a dnes za o něco nižší cenu můžou mít 8MBit ADSL. No a doba se změnila, dnes už v hromadě obcí, kde dříve nebyla možnost se připojit na internet, ta možnost je, jsou nové ceny až několikrát nižší, takže dnes za stejné ceny můžou mít knihovny až 4× rychlejší internet a nebo stejně rychlý satelitní za čtvrtinovou cenu a nebo přejít na jiný, když už ve většině obcí kde to dříve nešlo, to dnes jde. Takže se na ministerstvu rozhodli, že když už ten projekt končí (no spíše smlouvy s poskytovateli), že už dálší ani nebude. No a protože knihovny jsou většinou pod správou obce, tak obec si bude muset zařídit nového poskytovatele internetu, nebo s novýma cenama a můžou si případně požádat i o dotace z EU, což před těmi 5 lety byl taky vcelku problém. Podle mě rozumné řešení, protože se opravdu dá učetřit až skoro 100 mil ročně, které tekly do kapes nějakým soukromým firmám, které tak stát doslova okrádaly a knihovny o připojení na internet nepřijdou, to se nebojte. Těch 9tis za ADSL 8MBit na rok nebo 11 tisíc za 1 MBit satelitní připojení ročně se nějak sežene. Před těmi 5 lety to vycházelo na 10tis. ročně za 2MBit ADSl a na 52tis. ročně za 1MBit satelit. V mém okolí (Valašsko) je hodně knihoven, které neměly jinou možnost, než mít připojení přes satelit a teď ve všech je možnost se připojit na internet buď to bezdrátově, nebo na ADSL a odhaduji, že to tak bude i ve zbytku republiky, a že problém bude mít maximálně jen několik knihoven.

Honzax
Honzax
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 15:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gos Problem s dotacemi a at uz z EU nebo lokalnimi je vzdycky v predrazeni citajicim stovky procent.. To co normalni clovek koupi za tisic korun, dotovane bude stat klidne 10 :-/ Jak pritelkyne pred casem, poslali ji z firmy na kurz anglictiny. 2x tydne dve hodny po tri mesice. Dotovane z EU prostrednictvim naseho UP. Smlouvu na skoleni ma jedina firma a cena za tento kurz bez par korun 90.000,- V nasem meste se bezne hodina s rodilym mluvcim pohybuje kolem 200-250h. Ale prece vzdyt to plati stat (EU).. :confused:

strekill
strekill
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gos gos: Tak v tom případě ten, kdo dělal ty smlouvy s poskytovali Internetu byl pěknej pablb, poněvadž zrychlování Internetu se dalo očekávat a nezanést do smluv nějakou větu o zrychlování a úpravách cenových a rychlostních tarifů je chyba jak Brno.

Hydrrra
Hydrrra
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 11:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak tohle moh vymyslet jenom Kalous nebo Schweinenberg

Dindo
Dindo
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak toto je ten jeden z mála momentov, kedy som rád, že žijem na Slovensku...

bijek
bijek
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tímto rozhodnutím maximálně souhlasím. Dnešní ceny jsou úplně někde jinde. Ať si každá knihovna sežene své vlastní připojení. Dnes je běžná cena na slušném bezdrátu 300 Kč včetně DPH. A ať mi někdo netvrdí, že knihovna nebo zřizovatel na to nemá. Navíc se najde spousta poskytovatelů kteří knihovně poskytne připojení zdarma.

lopata01
lopata01
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím si, že ve spoustě obcí existuje soukromý místní poskytovatel internetu nebo občanské sdružení od kterého mají internet skoro všichni v dané obci a nebylo by pro něj problém ten internet poskytnout za nějakou symbolickou cenu

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 20:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu,kdo má tu drzost tvrdit,že tento projekt bude stát 100 milionu kč.
Při dnešních cenách PC a internet by to pokrylo celou republiku i se školstvím!
To snad není možný,blbej milion by stačil...tohle nemá cenu komentovat :?:

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldrick Když státní maturity a jejich zavedení mohlo stát přes 200 milionů a 50 milionů za každoroční provoz a navíc až po investici zjistili, že existují počítače a síť, tak mě osobně to vůbec nepřekvapuje. Naopak se mi zdá, že 100 milionů je nějak málo, vzhledem k tomu, co za lidi tuto republiku řídí a řídili v minulosti.

gos
gos
Level 1 Level 1
23. 7. 2011 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=strekill]gos: Tak v tom případě ten, kdo dělal ty smlouvy s poskytovali Internetu byl pěknej pablb, poněvadž zrychlování Internetu se dalo očekávat a nezanést do smluv nějakou větu o zrychlování a úpravách cenových a rychlostních tarifů je chyba jak Brno.[/quote]
Já bych to nenazval pablbem, prostě to klasicky smrdí, jako hromada státních zakázek.

Vodník
Vodník
Level 1 Level 1
24. 7. 2011 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Začnu slovama že šetřit se musí, to dneska ví asi každej, ale zrovna na internetu v knihovnách?
Nevim, na jednu stranu je pravda, že asi má internet doma vcelku (víceméně) každej, na druhou stranu do knihovny pořád chodí poměrně dost lidí sednout si na net, a pak je tu ještě ta stránka online katalogů, vypůjčky, databázovej systém atd atd ...

Reklama
Reklama