profile-image

predezdivka

-3 bodů
Zbývá 3 bodů do dalšího levelu
-2 147 483 648 0
3. 11. 2024 17:24 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
3. 11. 2024 17:22 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
3. 11. 2024 17:22 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b

Komentáře

predezdivka
predezdivka
Level 0 Level 0
18. 1. 2024 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Qox @o04672569 dobrý rozbor. a tohle si prostě normální člověk, třeba v evropském parlamentu, neumí spočítat. a pak to tak dopadá. pomodlil se elektromobilitě a zahlasoval...

predezdivka
predezdivka
Level 0 Level 0
8. 1. 2024 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Qox @Qox já myslím, že alfou a omegou není laboratorní účinnost přeměny elektřiny na pohyb, ale celkové vlastnosti - ekonomické uskladnění energie, váha, životnost a efektivitu soustavy a odolnost baterie proti různým vlivům (mráz, bouračky atd.). a prostě baterie na to nemá. její životnost je krátká, resp, neudrží ji déle než 7-8 let. váha elektra je zhruba o 20 % vyšší, než u benzínu, takže 2tunový benzín bude v elektrice 2,4 tuny, díky baterii samozřejmě a s bídou v polovičním dojezdu. účinnost spalovacího motoru je někde kolem 30 %, ale přepočítejte tu váhu u elektriky, co vozíte navíc (takže koeficient přibližně 0,85), účinnost výroby elektřiny (tepelná el. cca 45 %) a rázem jste s účinností někde jinde: 0,95 (jak tvrdíte) * 0,85 * 0,45 = 36 %. a to prosím jsem schválně vybral tu účinnější variantu, účinnost solárů se uvádí do 20 %. takže to by byl výsledek 16 %. a to zanedbávám ztráty při nabíjení, skladování, tu životnost a další. samozřejmě, uznávám, že výroba phm má taky své náklady = snižuje se účinnost soustavy, ale to neumím vyčíslit.

predezdivka
predezdivka
Level 0 Level 0
7. 1. 2024 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Fiala @lukfi aha, tak tyhle mašiny jezdí na baterie, to jsem nevěděl. milý pane, bavíme se tady o modelu, kdy si energii vozíte sebou, nikoliv, že ji sbíráte z trolejí. mimochodem, spíše tohle vidím jako budoucnost v dálkové automobilové dopravě, než baterie.

predezdivka
predezdivka
Level 0 Level 0
7. 1. 2024 21:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

odjakživa bylo nejúčinnější a nejekonomičtější vyrábět energii just in time (když jedu), na místě spotřeby (v motoru auta), z paliva, které vezu sebou (např. nafta), za pomoci oxidačního činidla, které nabírám zdarma cestou (vzduch s kyslíkem). od toho mě nikdo s akumulátorem neodláká.

Reklama
Reklama