GTX 1050 nemůže stát 5000, když kolem 5500-5900 jsou 3GB verze GTX 1060 (i OC verze) :) To by jí nikdo nekoupil, ať už má za názvem Ti nebo ne :) Výkon je o dost nižší a rozdíl pár stokorun neni tak zajímavej aby se vyplatilo ušetřit... Za cenu o cca tisícovku a více nižší už to je konkurenceschopná karta, která bude cílit na levnější karty AMD (RX 450), což je zcela správně cenově i výkonově. Jestli ale výkonem překoná i podstatně dražší RX 460, pak by to byla hodně dobrá koupě :)
[quote=siddhi]Proč není testováno v moderních náročných hrách jako ANNO 1404, ARMA 2, GTAIV...[/quote] Stejnou otázku si kladu taky. Všechny zmíněné hry hraju a málokde jsem našel vůbec nějaký test čehokoliv zejména v ARMA2 (která mne nejvíc zajímá). Co je mi platné, že test není "objektivní", když prostě potřebuju znát výkon jednotlivých CPU, grafik atd v této konkrétní hře, abych mohl vybrat ideální sestavu pro její hraní? Totéž se týká GTA IV, které je přece jen rozšířenější hrou, stejně jako ANNO 1404 a mnoho dalších moderních her. Přeci nejde jen o přesná čísla stále v těch stejných hrách. Je třeba testovat (zejména grafické karty) v tom, co je aktuální, tedy v moderních náročných hrách. Pokud jde o dohady příznivců té či oné značky, moc tomu nerozumím. Já si volím kartu podle skutečného výkonu za mě dostupnou cenu. Jednou je to ATI, podruhé zase NV. Je to podle toho, která je zrovna (v dostupné ceně) nejlepší. Stejně tak to mám s procesory atd. Momentálně to tedy je Intel + ATI a v další sestavě to bude asi stejné. Vím, že někdo namítne že by se mělo dodržovat nepsané pravidlo kombinací CPU a GK (tedy intel + NV, nebo AMD + ATI), ale mě to přijde nelogické. PS: jestli někdo víte o nějakém testu procesorů nebo grafik v ArmA2 (případně dalších moderních hrách) dejte prosím odkaz sem nebo mi ho pošlete. Díky. Nezajímá mne úplný HiEnd, ale spíš lepší MainStream. Nyní mám sestavu (už bohužel dost dlouho) Core 2 (@4GHz) a HD 3870 OC (OC už továrně + OC ještě ručně), a plánuju asi v lednu Core i5 750 + HD 4890. Vejš nedosáhnu kvůli ceně. Hraju převážně právě ArmA2, takže pro tuto hru sestavu vybírám. Pokud máte nějaké lepší doporučení, sem s ním :wink: .
... Je to podle toho, která je zrovna (v dostupné ceně) nejlepší. Stejně tak to mám s procesory atd. Momentálně to tedy je Intel + ATI a v další sestavě to bude asi stejné. Vím, že někdo namítne že by se mělo dodržovat nepsané pravidlo kombinací CPU a GK (tedy intel + NV, nebo AMD + ATI), ale mě to přijde nelogické. PS: jestli někdo víte o nějakém testu procesorů nebo grafik v ArmA2 (případně dalších moderních hrách) dejte prosím odkaz sem nebo mi ho pošlete. Díky. Nezajímá mne úplný HiEnd, ale spíš lepší MainStream. Nyní mám sestavu (už bohužel dost dlouho) Core 2 (@4GHz) a HD 3870 OC (OC už továrně + OC ještě ručně), a plánuju asi v lednu Core i5 750 + HD 4890. Vejš nedosáhnu kvůli ceně. Hraju převážně právě ArmA2, takže pro tuto hru sestavu vybírám. Pokud máte nějaké lepší doporučení, sem s ním :wink: .
Co přesně znamená "cenově dostupné řešení"? Zatím totiž stojí 256GB SSD disk asi s podobnou rychlostí tolik jako 3TB plotnový, a 512GB SSD skoro jako celý počítač nebo slabší notebook s klasickým diskem. Budou tedy ceny těchto nových disků výrazně blíž cenám plotnových disků, když se tu píše o cenově dostupné řešení pro přechod na SSD? Zejména tedy u větších kapacit (512GB a 1TB). Nebo bude cena o trochu nižší, případně +/- stejná jako dosud, a jedinou cenově rozumnou alternativou tedy nadále bude jen malý SSD disk (64 nebo max. 128GB) na systém a nejnutnější programy a plotnové disky na zbytek? Například pro hráče je dnes kapacita dost zásadní věc (nějnovější hry často vyžadují 30GB místa/ks + další místo na ukládací složku atd), a minimálně 1TB je základ snad pro každé herní PC. Já osobně mám aktuálně v PC 7TB prostoru, a dochází mi místo, a podotýkám, že neprovozuji žádnou formu RAIDu ani zálohování většího objemu dat - 90% využité kapacity tvoří unikátní data. Kdybych chtěl zálohovat víc než jen opravdu nezbytné osobní soubory, musela by kapacita být minimálně o polovinu větší. Samozřejmě takových 50, možná 60 % z toho nevyžaduje rychlý disk - jedná se pouze o data, ale zbytek (tedy asi 2-3 TB) jsou data která by si zasloužila rychlé čtení :) Momentálně dokážou plotnové disky číst souvislé bloky až cca 200MB/s, což je skoro rychlost pomalejších SSD, a cena 3TB disku s takovou rychlostí čtení je hluboko pod 3000,- Kč, tedy necelá koruna za GB kapacity. I ty nejlevnější SSD disky mají cenu minimálně 10x víc.
Osobně nevidím a nechápu samotný důvod vzniku celé téhle série rádoby konzolí, nebo jak to vlastně nazvat. Když chci hrát hry na Steamu, prostě si koupím (postavím) herní PC. A za cenu mnohem nižší, podle svých představ a potřeb, s výběrem komponent i vzhledu skříně dle libosti atd. Když bych už tedy chtěl konzoli, pak ať je to opravdu konzole tak jak jí známe, tedy s jedním stabilním HW na který se bude optimalizovat veškerá tvorba. Jediná výhoda tohoto řešení je v tom, že to v sobě slučuje (alepoň teoreticky) principy konzole a hraní PC her. OK, ale proboha proč tolik různých sestav od tolika různých výrobců. Chápu dejme tomu snahu o nabídku levnějších i dražších provedení pro různě movité hráče, ale stačilo by 4-5 sestav, pokud možno od jednoho společného výrobce, škálovaných podle reálné výkonosti, ale s tím, že i ta nejslabší bude garantovat hratelnost všech Steam her alespoň na střední nastavení, a rozdíly tedy budou spíš jen v kapacitě disků, ještě lepší výkonnosti GK a CPU, množství a rychlosti RAM a podobně. A chápu i snahu Steamu prosadit svůj OS, který ale má smysl jedině pokud umožní hraní všech Steam titulů bez omezení, a bude garantována plná kompatibilita se Steam hrami i s příslušenstvím (alespoň tím "originálním"). To co hrdě nazývají Steam Machine je ale opravdu jen přebalení zcela nesourodých PC sestav od různých výrobců do jiných skříní s jiným logem, a navíc s pochybnou kompatibilitou se samotným Steamem (jejich "slavný" OS je vlastně kompatibilní jen se Steam OS ready tituly), bez možnosti rozumného upgrade. K čemu to celé tedy je? Podle mě jen k tomu vygenerovat (nebo se o to pokusit) další zisky na "značkovém" produktu. Mám Steam i Valve rád, ale tohle je podle mě opravdu zcela bezcenné jako celek. Jak ten jejich OS, který by měl smysl jedině pokud by byl přiměřenou náhradou za Windows (alespoň pro hráče PC her), tak i tyhle zcela nesourodé a v podstatě nesmyslné sestavy (protože o konzole rozhodně nejde). Škoda. možná to mohla být dobrá myšlenka, ale to by to muselo vypadat úplně jinak :)