Zpět na článek

Diskuze: ATI Radeon HD 5850 - vyplatí se trochu ušetřit?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Friedman
Friedman
Level 1 Level 1
20. 11. 2009 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chci se zeptat, zda-li má i HD 5850 zvukový čip, aby z HDMI šel i zvuk (je ten zvuk v 5.1)? Díííííky za odpovědi.

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
20. 11. 2009 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Friedman Pokud se nepletu, tak by měla mít integrovaný zvukový kodek s podporou pro až 8 kanálové audio.

terablick
terablick
Level 1 Level 1
7. 12. 2009 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=siddhi]Proč není testováno v moderních náročných hrách jako ANNO 1404, ARMA 2, GTAIV...[/quote]
Stejnou otázku si kladu taky. Všechny zmíněné hry hraju a málokde jsem našel vůbec nějaký test čehokoliv zejména v ARMA2 (která mne nejvíc zajímá). Co je mi platné, že test není "objektivní", když prostě potřebuju znát výkon jednotlivých CPU, grafik atd v této konkrétní hře, abych mohl vybrat ideální sestavu pro její hraní? Totéž se týká GTA IV, které je přece jen rozšířenější hrou, stejně jako ANNO 1404 a mnoho dalších moderních her. Přeci nejde jen o přesná čísla stále v těch stejných hrách. Je třeba testovat (zejména grafické karty) v tom, co je aktuální, tedy v moderních náročných hrách.
Pokud jde o dohady příznivců té či oné značky, moc tomu nerozumím. Já si volím kartu podle skutečného výkonu za mě dostupnou cenu. Jednou je to ATI, podruhé zase NV. Je to podle toho, která je zrovna (v dostupné ceně) nejlepší. Stejně tak to mám s procesory atd. Momentálně to tedy je Intel + ATI a v další sestavě to bude asi stejné. Vím, že někdo namítne že by se mělo dodržovat nepsané pravidlo kombinací CPU a GK (tedy intel + NV, nebo AMD + ATI), ale mě to přijde nelogické.
PS: jestli někdo víte o nějakém testu procesorů nebo grafik v ArmA2 (případně dalších moderních hrách) dejte prosím odkaz sem nebo mi ho pošlete. Díky. Nezajímá mne úplný HiEnd, ale spíš lepší MainStream. Nyní mám sestavu (už bohužel dost dlouho) Core 2 (@4GHz) a HD 3870 OC (OC už továrně + OC ještě ručně), a plánuju asi v lednu Core i5 750 + HD 4890. Vejš nedosáhnu kvůli ceně. Hraju převážně právě ArmA2, takže pro tuto hru sestavu vybírám. Pokud máte nějaké lepší doporučení, sem s ním :wink: .

terablick
terablick
Level 1 Level 1
7. 12. 2009 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

... Je to podle toho, která je zrovna (v dostupné ceně) nejlepší. Stejně tak to mám s procesory atd. Momentálně to tedy je Intel + ATI a v další sestavě to bude asi stejné. Vím, že někdo namítne že by se mělo dodržovat nepsané pravidlo kombinací CPU a GK (tedy intel + NV, nebo AMD + ATI), ale mě to přijde nelogické.
PS: jestli někdo víte o nějakém testu procesorů nebo grafik v ArmA2 (případně dalších moderních hrách) dejte prosím odkaz sem nebo mi ho pošlete. Díky. Nezajímá mne úplný HiEnd, ale spíš lepší MainStream. Nyní mám sestavu (už bohužel dost dlouho) Core 2 (@4GHz) a HD 3870 OC (OC už továrně + OC ještě ručně), a plánuju asi v lednu Core i5 750 + HD 4890. Vejš nedosáhnu kvůli ceně. Hraju převážně právě ArmA2, takže pro tuto hru sestavu vybírám. Pokud máte nějaké lepší doporučení, sem s ním :wink: .

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
22. 12. 2009 22:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@terablick Když se tak podívám na trh a náročnost her tak kromě pár vyjímek tu máme dobře optimalizované hry kterým stačí karta za 3000.- bohatě.
Když si odmyslím nesmyslné a drahé novinky(cena bude za půl roku jinde) tak podle mě jsou jasní vítězové v poměru cena/výkon ATI HD 4870 1GB nebo 4890.
stále platí už několik let že herní grafika se pohybuje kolem 5000.- ale ta cena už padla na hranici 4000.- tedy kupovat dnes grafiku za víc jak 5000.- je čirá hloupost a vyhození peněz oknem .
Hodnota komponentů letí dnes dolů rychleji než před roky a na tento fakt se dost často zapomíná!

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 07:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

vidim ze karta je presne taka aku som si ju predstvoval. Zamknuty bios ma tiez pekne prekvapil ale z mojho osobneho postavenia sa o zaruku neobavam a tak veselo mozem onen Bios prepalit.
Tesim sa na nu jak male decko a Accelero S1 s dvoma 12cm vetrakmy si "pošmáknu" :lol:
Pre moju starucku HD3870 to bude vyborny nasledovnik

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 18:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racz ja mam takty 950/5000 1.15V a chladim zcela pasivne pomoci S1 karta se vubec netopi.

Zde screen z furemarku + teploty

http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/2/2673/2673975_02a0d1f79fc8688c0db3d46f6a2bfe8c/images/950Mhz_jadro_FUREMARK_TEST.JPG

Ondřej Košťál
Ondřej Košťál
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racz A nezapomeňte chladit již zmíněný malý čip cv přední části! Je chlazený samotným chladičem, tak asi bude důležitý. Bohužel jsem kartu neměl v ruce tak nevím co je zač. :wink:

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál jj, mam doma tolko roznych starsich malych pasivov ze odrezat z niektoreho kusok "na mieru" nebude problem. Dam si na to bacha. Len dufam ze to accelero sadne. Stale som totiz nedostal spolahlivu odpoved ci ma rovnaku roztec srobov. Nepredpokladam ze bude ina, ale jedna ista odpoved pripadne dokaz by sa hodil.

Bohumil Stejskal
Bohumil Stejskal
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @racz: s Direct X 11 ? Nebo ji záměrně ignorujete,aby neměly nVidie v grafech s ní 0 FPS ? :P A kde jste přišel na to, že HD 5750 a 5770 nebudou mít na tesselaci dostatečný výkon , když v sobě tesselátor mají a ještě ho nikdy žádná hra nepoužila ? :lol: Až ho Alien vs Predátor použije, tak ten tesselátor svoji funkci a práci v pohodě zvládne. Záměrně matete kupce a čtenáře svýma bludama. :!: V Alienovi si tesselátory v ATinkách budou spokojeně vrnět, tesselátory v nVidiích ne, páč tam žádné nejsou :lol:

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @Bohumil Stejskal: agent provokater...

l.jelinek
l.jelinek
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @Bohumil Stejskal: No, pokud by se testovalo s DX11 a NV by dostala 0 bodu, potom by bylo vice nez fer do vysledku zapocitat i skore s PhysX, ne? 8) Pokud mohu soudit, tak Tomas je velice ferovy a vysledky s PhysX ignoroval, stejne jako by jiste nezapocital vysledky s DX11.

Bohumil Stejskal
Bohumil Stejskal
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @Bohumil Stejskal: navíc Direct X 11 ve hře Battleforge FPS navyšuje, pane vy neznáte mapu :!: :lol:
Battleforge works faster with DX 11 http://www.n4g.com/pc/News-402228.aspx

Nosiris
Nosiris
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 10:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @l.jelinek: to neni pravda DirexctX 11 je standard naopak PhysiX není je to věc jen jedné firmy.... takže srovnání není adekvátní v žádném měřítku...

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @racz: spíš pošuk... :D

Bohumil Stejskal
Bohumil Stejskal
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @l.jelinek: pane vraťte se do základní školy a zopákněte sčítání :lol: Podle vašeho návrhu by na tom byla nVidia bita, to by zde jistě neprošlo :P

Chroustostroj
Chroustostroj
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @Nosiris: A která nezávislá organizace prohlásila DX za standard ? On je totiž DX taky věcí jedné firmy :0

gos
gos
Level 1 Level 1
17. 1. 2010 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Košťál @Chroustostroj: No jo. Ale i když tu firmu nemám rád, tak aspoň nikomu nebrání ten jejich "nestandard" používat.

Pyshtone
Pyshtone
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 08:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela by me zajimalo, co onen maly cip obstarava... A jedna mensi poznamka - nemyslim si, ze u karty s delkou ~24cm jsou konektory smerem vzad takovym problemem. Proletel jsem par mistnich recenzi a u Radeonu stejne velikosti toto jako minus vnimano nebylo. Takovou kartu by mela pojmout drtiva vetsina middletoweru bez problemu, pokud ne, tak spis chybou navrhu skrine.

loxx
loxx
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mě by spíš zajímalo, proč je uvedena cena HD5850 6500,- když ji lze sehnat třeba v alfacompu za méně než 5800,- což je 700,- rozdíl!!!

bukva
bukva
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@loxx To by mě zajímalo, jak ji seženeš, když není skladem a je nedostupná ...

Fragous
Fragous
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bukva No když to bereš takhle, tak kolik G285 seženeš skladem za 7100Kč? Pokud tu chce někdo porovnávat ceny tak aby to byly dostupné modely, tak co dělá u G285 cenovka 7100Kč? Jsme zase u té nestrannosti... Nejlevnější je nyní Grafická karta GIGABYTE N285UD-1GH za cca 7150 s DPH a ta je naprosto nedostupná, následující modely aby byly nějak rozumně dostupné jsou kolem 7800 s DPH. Takže jak se tu mají porovnávat nákupní ceny?

Fragous
Fragous
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@loxx Ono se stačí podívat i na CZC. které nepatří mezi nejlevnější, karty 5850 zde jsou od 5 498kč s DPH po 6 367Kč s DPH. Ale ono by pak vypadlo ještě o něco lépe ve srovnání poměru cena / výkon a to by se asi PCT nehodilo do karet.

Doporučuji se kouknout třeba na CDR, tak katru také testnuli v porovnání k výkonu 5870.

Rád bych upozornil, že ejsem skalní fanda ani jednoho tábora, co rok obnovuji PC a grafiky jsem měl jak od N tak od A (nyní mám G285). Takže neřeším fanatické/envidiotské reakce na tu či onu stranu a ocenil bych od recenzenta zachování nestranosti. Poslední dobou se však recenze grafik za nestranné opravdu považovat nedají :confused:

Atapi
Atapi
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fragous A kolik jich tam je za tu cenu skladem? :lol:

Aros
Aros
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fragous @Atapi: Kolik jich je za 6500 skladem???To sis moc nepomohl. Hlavně ale autor píše že není příjemné u něčeho za 5500 ztratit záruku přeflashováním BIOSu a potom dá do tabulky cenu 6500...

Fragous
Fragous
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fragous @Atapi: A kolik je skladem G285 za 7100Kč? 8)

Bohumil Stejskal
Bohumil Stejskal
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@loxx no proč, proto aby z toho testu nVidia nevyšla tak tragicky :P

Panoramix0903
Panoramix0903
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=l.jelinek]No, pokud by se testovalo s DX11 a NV by dostala 0 bodu, potom by bylo vice nez fer do vysledku zapocitat i skore s PhysX, ne? 8) Pokud mohu soudit, tak Tomas je velice ferovy a vysledky s PhysX ignoroval, stejne jako by jiste nezapocital vysledky s DX11.[/quote]

OK, a prečo je potom medzi mínusmi, že karta nepodporuje PhysX? Som zvedavý, či bude pri nVidia kartách medzi mínusmi to, že nepodporujú DirectX 11

xJirikx
xJirikx
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Panoramix0903 mrkni se na testy co tu prošli dřív a máš tam karta nepodporuje DX10.1 :wink: dokonce i od Obra, kterej je považován za antiAMD se tam myslím tohle u nVidie objevilo. Takže příště čas na psaní stížnosti věnuj na ověření, jestli je opodstatněná...

heyhall
heyhall
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me srdce place. Neco nevyslo a musim se zbavit sve nove 5870ky :( Co me fascinuje je GPGU vykon tchhle karet. Stahnul jsem nejaky aplikace na pocitani hashu a hesel do raru. ATIny jsou prumerne 2x rychlejsi nez nVidie a 15-20x rychlejsi nez procesory. Proste parada.

stanoskot
stanoskot
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dobry den,
chci se zeptat ci jste nahodou neudelal chybu u grafu hry Far Cry 2. V rozliseni 1680x1050 maji totiz skoro vsechny karty identicky vykon s 4xAA jeko bez nej. Jedine vyjimky jsou karty HD 58x0.

Podle mne je to tim, ze ostani karty jste mel namereny uz predtim a tyto dve hodnoty jste jenom doplnil a proste jste netrefil spravnou tabulku. Presto by bylo asi vhodne tuto chybicku napravit.

Jinak je to fajn test. Akurat mi chybi test v rozliseni 1680x1050 s 8xAA. Podle mne by se hodil vyrazne vic nez test bez AA. Na 22" monitorech totiz podle mne rozdil medzi 4xAA a 8xAA uz videt je.

PS: Pokud tabulku napravite klidne muj komentar smazte

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Panoramix0903]
OK, a prečo je potom medzi mínusmi, že karta nepodporuje PhysX? Som zvedavý, či bude pri nVidia kartách medzi mínusmi to, že nepodporujú DirectX 11[/quote]
preco motas DX11 a PhysX? DX11 nova rada nvidie podporovat pravdepodobne bude, ale Ati physX nebude podoporovat pravdepodobne nikdy. Tak ako Nvidia nebude asi nikdy podporovat Eyefinity. Motas jablcka a hrusky, alebo skor jablcka a melony...
"FAKT DĚS"
Tieto dementne diskusie pod testamy kariet sa fakt uz nedaju citat. Furt dokolecka jedno a to iste. Jedny nadavaju na druhych a opacne. Male decka z pomocnej skoly

vendo007
vendo007
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

je to naozaj usmevne, pri dvoch nedostupnych kartach u jednej uvadzat najnizsiu cenu za aku ju ponukaju shopy (aj ked nedostupnu) a u druhej za najvyssiu (aj ked tiez nedostupnu)
urcite kazdemu cloveku, kedze ide o PCT dojde ktora farba je ponukana s najnizsou cenou a ktora s najvyssou :wink:

skoda len ze aj ked vam to nepride asi ako nic vynimocne, z pohladu cloveka ktory by sa rad dockal OBJEKTIVNEJ recenzie je to velke sklamanie, a zase sa musi pozerat na konkurencne weby :(

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=vendo007]je to naozaj usmevne...[/quote]

ale vies o tom ze cena oboch sa v priebehu dajme tomu dvoch tyzdnov moze uplne zmenit a ta tabulecka ti bude na to iste co toaletny papier? Keby ste sa zaujimali o vykonove porovnanie a nie o sprostosti jake ceny su v tabuleckach.... "za 10 minut" aj tak nebudu platit.
Ja nevravim ze nemas pravdu, ale vypovednu hodnotu o karte to ma nulovu a kazdy kto si to pojde kupit si aj tak zisti ake su aktualne ceny. Tie sa totiz menia neustale. Aj tak si tu nVidiu nik dnes nekupi takze to je uplne jedno tieto kecy. A ked kupi...hold to uz je jeho chyba

Nephilim
Nephilim
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racz no kamosko dement si ty, a riadny... neviem preco nadavas druhym, a odkial beries tu drzost, ale ok.

ak sa pise o POMERE CENA/VYKON, tak sa maju brat do uvahy rovnaké fakty. To znamena, bud ceny DOSTUPNYCH pre OBA tábory, alebo ceny najnizsích verzií (aj ked nedostupných) ale opať OBOCH! nie pri kazdom co sa mi hodi. A vieš prečo? pretože to skresluje vysledok. Je to hlavne neodbornost autora (aj ked v tomto pripade ide o ine. my co sem chodime, vieme).

vendo007
vendo007
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racz racz: ja to viem nevravim o mne ale o neznalych ludoch (ktorych je na svete mnoho) pretoze casto sa mi stane ze niekto chce poradit so zostavou, a ked mu nieco odporucim tak dostanem odpoved: ale ved na tej a tej stranke je to uplne inac (a casto ludia spominaju pct kedze je, obviously popularny), odkial vies ze je to naozaj tak atd. z toho mam dojem ze vela ludi ktory sa rozhodnu na vlastnu past si nieco postavat sami, lebo kazdy si dnes sam stava pc (je to v mode nie? nebudem sa hrat na hlupaka a prosit niekoho aby mi cosi poradil este ma obabre) tak vzhliada na testy ako take jak keby to bola zarucena pravda, a nezaujimaju sa uz o dalsie, pretoze jednoducho dalsie stranky nepoznaju, a moc si to beru k srdcu, a v neposlednej rade potom s tym robia robotu inym ludom :wink:

Fragous
Fragous
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racz Hlavní problém tkví v tom, že by výběr ceny měl odpovídat alespoň v době vydání recenze a tak to nejspíše nebylo. Stačí se podívat do shopů, které mají historii cen u zboží. Byla prostě vybrána nejlevnější G285 a v podstatě nejdražší model HD5850. By bylo fajn uvést k jakému datu jsou brané ceny a třeba i v jakém shopu ta cena byla (alepsoň si může PCT nechat zaplatit reklamu/sponzorovaný odkaz).

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Fragous Já bych tabulky porovnání cena/výkon v jednotlivých nastaveních zrušil jako naprosto zavádějící nesmysl. Kouknu na výkon a pak se dívám po ceně, není co řešit ;) karta se povedla, konkurence to moc nemá ;)

Zub
Zub
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mně se testy velice líbí, díky němu mam přehled v těch zmatečních číslech, které na nás ATI chrlí. Nedávno jsem do nové sestavy pro známého vybíral graf.kartu a opravdu jsem se v těch číslech neorientoval. 4830, 4770, 4730, 4850, 3790 a já nevím ještě jaké čísla. Díky těmto článkům mám přehled jakou grafiku do sestavy zvolit.
Pro kritiky: hoši, tak trochu zapomínáte, že testy graf. karet nejsou pouze o nějakých "fičurinkách" ale kartu berte jako celek. Když budete vybírat nové auto, taky budete vybírat podle potřeby a použitelnosti, tj rodina = kombík, mladý kluk = coupé a né podle toho, zda se stahují okénka rychleji nebo zda automobil vlastní opěrky na loket.

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno vida, tak ani výběr her místního webu, který zpravidla kartám Ati příliš nepřeje, nepomohl k tomu, aby HD5850 skončila pod GTX 285. Ostatně na zahraničních webech již svůj výkon ukázala. Tím se objevila další jednočipovka, která GTX 285 poráží.
Proto bylo asi nutné kartě opět vytknout, že nepodporuje PhysX, formát jednoho výrobce s velmi nejistou budoucností, který se dokázal prosadit pouze v ne příliš povedených titulech, které se spíše podobaly techdemu, než skutečné hře.
Vytýkat kartě, která je o 3cm kratší než HD5870 umístění konektorů, když podobné umístění mají i další karty s touto délkou a v ničem to neomezuje je taky zbytečné.
A samozřejmě zakončit to srovnáním cen, kdy autor vybere prakticky nejdražší kus HD5850 na trhu a srovná ho s nejlevnějším kusem GTX 285 rozhodně není nestranné.
Za vyšší cenu radeonu může pouze vysoká poptávka, která u nové karty krátce po uvedení zavinila, že karet není dostatek na skladě. Po uklidnění situace během měsíce ale budou karty v ceně 5500 dostupné zcela bez problémů. Pochybuju, že v té době ale budou dostupné ještě nějaké GTX 285, ostatně kdo by je koupil za cenu přes 5000 a kdo by je za takovou cenu chtěl prodávat.

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Nephilim]A vieš prečo? pretože to skresluje vysledok.[/quote]

aky vysledok? aku pre boha cenu pripisuje normalny rozumny clovek takej tabulke? Ma to absolutne nulovu vypovednu hodnotu bez ohladu ci je pravdiva alebo nie. A presne suhlasim s nazorom ze by som take demagogicke porovnania vobec neuvadzal. Vyratavat ceny za percento vykonu a podobne kraviny, to je maximalne zavadzjuce a potom sa tu takto rozculujete. Absolutne bezvyznamne a zbytocne. Nemoze to nic zmenit na rozhodnuti sudneho cloveka.

Nephilim
Nephilim
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@racz Pomer cena/vykon je velmi významný faktor, pre teba asi nie

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nephilim vobec si to nepochopil.
Pre mna ma veliky vyznam pomer cena vykon. Ale realny pomer v konkretnych moznostiach a v realnych cenach ake mam ja moznosti na kupu. Niekto zozenie taku kartu za 5000korun a niekto ani za tych 6500. A niekto kupi GTX285 za 7000 a niekto kvoli slabej dostupnosti za nu vyvali 8 tisic alebo viac. Preto vravim ze tato tabulka je zavadzajuca a to nie cenamy ale praktickou vyuzitelnostou.

Nephilim
Nephilim
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nephilim @racz: naopak pochopil som velmi dobre. ja tie veci predavam, a preto mam velmi dobry prehlad o tom, za ake ceny sa daju zohnat. ak si si nevsimol, tak si napadol chlapika, ktory hovoril o tom, ze je nefer udat cenu jednej karty najvyssiu a u druhej najnizsiu aj ked je nedosiahnutelna. a k tomu bol aj moj prispevok, ak pomer cena robit, tak s rovnakymi pravidlami, najnizsie ceny oboch alebo dostupne ceny oboch, ale nie PCT styl.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 17:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nephilim @racz: ja HD5850 od sapphiru sehnal za 5000,- s DPH jedna se o nakupni cenu ze 100MEGA.

racz
racz
Level 2 Level 2
15. 10. 2009 19:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nephilim @Nephilim: :lol: :lol: :lol:
ja som nikoho nenapadol. O dementnych deckach(nie konkretnom jednotlivcovi) som vravel v teme neopodstatneneho miesana DX10 a PhysX... a za tym si stojim.
A zacitujem ti svoje slova venovane vendovi007(ktoreho som podla teba napadol): [quote=racz]...Ja nevravim ze nemas pravdu, ale vypovednu hodnotu o karte to ma nulovu a kazdy kto si to pojde kupit si aj tak zisti ake su aktualne ceny. Tie sa totiz menia neustale...[/quote]
Takze vobec nerozumiem tvojej vyhrade...

michal3d
michal3d
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 14:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak s tou cenou je to naozaj divne, akurat som teraz pozeral, ze na jednom znamom ceskom obchode maju HD5850 za cenu priblizne 5650 KC s DPH na SKLADE!!! naproti tomu napr. naist vobec GTX285 skladom je mam pocit vacsi problem, nez naist skladom nove HD5870/HD5850 a o cene ani nehovorim, ano GTX285 som nasiel aj skladom dokonca za tu cenu co je tu uvadzana, ale ten konkretny typ by som ja osobne asi nekupoval...

A co sa tej dlzky karty tyka, tak chcete mi povedat, ze HD5850 potrebuje vacsiu skrinku ako GTX285? lebo v poslednej recenzii GTX285 ste nic take do minusov nenapisali a ani v recenzii neni nic spomenute o tom, ze by bol problem ju dostat do skrinky...

marek p
marek p
Level 26 Level 26
15. 10. 2009 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A co přetaktování pomocí osvědčeného ATT,to jste nezkoušel?

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 16:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosím můžu se zeptat pana Šulce proč stále testuje takhle výkonné karty v zastaralých hrách jako Half-life 2, v Bioshocku a Batmanovy - hrách založených na UT3 enginu který utáhne kdejaká slaboučká grafika. Proč není testováno v moderních náročných hrách jako ANNO 1404, ARMA 2, GTAIV...
Dále bych byl velmi rád aby se autor vyjádřil ke svému poměr cena/výkon. Z jakého důvodu v článku sám mluví o ceně 5500KČ a následně v tabulce poměru počítá s cenou 6500KČ?
Promiňte pane Šulc, ale od té doby co na tomto webu děláte testy grafických karet Vy, tak tyto testy pro mně ztrácí jakoukoliv věrohodnost, či informativní hodnotu.
Ať je pan Obermaier jaký chce, ale jeho testy jsou alespoň věrohodné, objektivní a mnohem víc propracované.

bukva
bukva
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@siddhi Protože se testuje ve hrách, které škálují výkon, ne ve hrách, kde je FPS generováno víceméně náhodně.

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autor clanku pozapomel na AMD GPU CLOCK UTILITY zde zadny lock na 775Mhz neni. Pomoci teto utility a utility od MSI sem dosahnul na 950/5000 pri napeti 1.15V. Vykon vzrostl dost rapidne a kartu sem koupil za 5000,- s DPH uz v patek. Bezne se da sehnat za 5500,- tj cena v grafu je dosti nadsazena.

http://img5.rajce.idnes.cz/d0506/2/2673/2673975_02a0d1f79fc8688c0db3d46f6a2bfe8c/images/950Mhz_jadro_FUREMARK_TEST.JPG

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=racz]vidim ze karta je presne taka aku som si ju predstvoval. Zamknuty bios ma tiez pekne prekvapil ale z mojho osobneho postavenia sa o zaruku neobavam a tak veselo mozem onen Bios prepalit.[/quote]
bios menit nemusis resi to AMD GPU CLOCK Utility

shaman
shaman
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 21:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mohli byste mi prosim poradit jakou nejlepsi kartu koupit za cenu tak 6,5k? doufam, ze to neni moc OT

Stratos
Stratos
Level 1 Level 1
15. 10. 2009 23:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shaman dneska nic jineho nez HD5850 v tyhle cene nenajdes.

r34ktor
r34ktor
Level 21 Level 21
16. 10. 2009 02:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taktéž mě zarazila uvedená cena modelu PowerColor HD 5850. Pokud dostanu kartu zapůjčenu od T.S. Bohemia, tak snad uvažuji jejich cenu ([url=tinyurl.com/yh7w97v]aktuálně 5649 Kč s DPH[/url]), ne? [url=tinyurl.com/yjpy6os]Údaj u GTX 285[/url] s jimi udávanou cenou koreluje.

Cenový rozdíl 850 Kč (!) totiž hrubým způsobem zkresluje vypočtený poměr cena/výkon a zavání podjatostí.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
18. 10. 2009 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já koupil HD4870 kvůli TV outu, nová řada má již HDMI a to bych nevyužil, protože občas potřebuji ukládat video i na staré VHS kazety. Jinak bych ale šel do nové řady.

qmox
qmox
Level 1 Level 1
21. 10. 2009 20:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel pekna recenzia bohuzial ziadne testovanie v 8xAA a trosku prestrelene ceny u 5850tky.

Mozno bol autor lenivi alebo sa mu to nechcelo updatovat a mozno si ich proste stiahol z pixmanie tam totiz najlacnejsia:
ATI 5850 od saphirov stoji 6952CZK a GTX285 od leadteku za 7106CZK

[url]http://www.pixmania.cz/cz/cz/772/xx/5590-8380/103/9/criteresn.html?s=772&m=xx&t=5590-8380&categorieid=9&cat=103&startrow=&sortBy=ASC&orderBy=Prix[/url]

Reklama
Reklama