profile-image

rrici-1

1 069 bodů
Zbývá 431 bodů do dalšího levelu
1 000 1 500
14. 12. 2024 07:48 Přečtení článku
2 b
14. 12. 2024 07:47 Denní návštěva
4 b
12. 12. 2024 20:16 Hodnocení komentáře
2 b
12. 12. 2024 16:31 Přečtení článku
2 b
12. 12. 2024 16:31 Přečtení článku
2 b
12. 12. 2024 08:27 Přečtení článku
2 b
12. 12. 2024 06:46 Denní návštěva
20 b
Bonus za 5 dní v kuse
11. 12. 2024 22:39 Přečtení článku
2 b
11. 12. 2024 16:13 Přečtení článku
2 b
11. 12. 2024 16:12 Přečtení článku
2 b
11. 12. 2024 16:11 Denní návštěva
16 b
Bonus za 4 dny v kuse
10. 12. 2024 11:42 Přečtení článku
2 b
10. 12. 2024 11:40 Přečtení článku
2 b
10. 12. 2024 09:56 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
9. 12. 2024 20:13 Přečtení článku
0 b
Obsah příliš starý
9. 12. 2024 20:12 Přečtení článku
2 b
9. 12. 2024 11:00 Přečtení článku
2 b
9. 12. 2024 11:00 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
8. 12. 2024 05:43 Denní návštěva
4 b
7. 12. 2024 21:17 Denní návštěva
4 b
5. 12. 2024 05:35 Přečtení článku
2 b
5. 12. 2024 05:33 Denní návštěva
4 b
3. 12. 2024 20:03 Přečtení článku
2 b
3. 12. 2024 09:34 Přečtení článku
2 b
3. 12. 2024 07:59 Přečtení článku
2 b

Komentáře

Richard Máca
Richard Máca
Level 20 Level 20
8. 1. 2024 09:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @o04672569 Opět naprosto souhlasím. Nárůst spotřeby a nutnost budovat infrastrukturu bude obrovský, protože všechny EV budou dobíjet ve stejný čas a ideálně na DC. V rafinérkách se také nic neušetří. A těch dobíječek bude potřeba vybudovat opravdu moc a moc. Například já, nejezdím moc dlouhé cesty. Většinou do 300km a za loňský rok jsem dobíječku potřeboval použít přesně 0x. Ano použil jsem jí, ale jen proto že jsem čekal u obchodu až manželka nakoupí. Jinak nabíjím na AC doma nebo v cílové destinaci (na dovolenou jsem letel letadlem). Já vím, že to dělám špatně a kazím EV pověst, protože nepotřebuji žádná parkovací místa ani další budování infrastruktury. Moje chyba :(. A s tím vytápěním vozu máte také pravdu. Já dokonce ještě ani nemám tepelné čerpadlo, takže musím zapínat vytápění vozu ještě u dveří bytu a topit po celou dobu než sjedu výtahem do garáže, kde na mě kupodivu čeká vyhřátý EV. Ta spotřeba za ty 2 min které vyhřívaní na 21°C trvalo bude jistě enormní a brutálně snižuje efektivitu EV. Uznávám to. Take je určitě ekologičtější, jak to dělají sousedé se spalováky, kteří vozidlo v garáži nastartují a několik minut čekají a poté vyjedou. Motor má jistě optimální teplotu a produkuje pouze emise, které má v technických parametrech.

Richard Máca
Richard Máca
Level 20 Level 20
7. 1. 2024 08:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Olda @o04672569 Máte naprostou pravdu. Spalováky jsou mnohom účinější než EV, protože benzín i nafta vzniká přímo v nádržích na čerpacích stanicích a není nutno spotřebovávat obrovské množství el. energie v rafinérkách ani ropu nijak těžit s transportovat, kdežto EV používají el. energii která vzniká, jak píšete, s obrovskou ztrátou. A ještě to topení v EV navíc a ta obrovská spotřeba jejich tepelných čerpadel. Nechápu kdo může EV prosazovat. Je naprosto správné započítat do účinnosti EV všechny myslitelné ztráty vznikající při výrově el. energie a srovnávat to čistě s účinností spalovacího motoru (a mezi námi - i tak spalovák prohraje). Navíc neznám žádného majitele EV který doma dobíjí své EV ze solárních panelů, ale všichni jezdí pro el. energii z uhelných elektráren aby nebyli lepší než spalováky.

Reklama
Reklama