profile-image

xname

0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Neevidujeme žádnou aktivitu.

Komentáře

xname
xname
Level 1 Level 1
7. 5. 2016 01:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ToxicTears Chce to sundat si z nosu nostalgické brýle a skutečně se porozhlédnout po trhu. Když pominu levné, původně kancelářské Microsoft WMO a IME 3.0, což jsou jediné myši, které by snad kromě nižších maximálních rychlostí obstáli v té nejtěžší konkurenci i dnes, tak se před 10 lety, v době jejich největšího boomu, herní myš prakticky nedala sehnat pod tisícovku. Všichni, bez ohledu na preferovaný grip a velikost ruky, naskočili na vagón a používali těch pár populárních, často až bizarně tvarovaných a vyhlížejících myší, nejlépe na to nejvyšší možné rozlišení, kde myš ani zdaleka nedosahovala vlastností nativních 400dpi. Netřeba zmiňovat že senzory urazili pořádný kus cesty. ANDS 3050 - obdobu dřívějších highendových 3060 a 3080 se dnes dává do myší od 400,- a dřívější dogma, že laser je lepší než optika a čím větší dpi, tím víc Adidas se pomalu vytrácí.

Stesk po stylu také trochu nechápu. Na svou MX518 jsem se kromě spodního plastu skrz který po mě pokukoval PCB, nedokázal na ani podívat, a to nebyl zdaleka nejhorší design doby. Tvar se dá napříč cenovými kategoriemi sehnat skutečně jakýkoliv když nelpíte na značce. Možná že zrovna Logitech trochu upustil od té profláklé ergonomické varianty, to oni ale tak mají, když razí novou cestu, že zapomenou na to co fungovalo (viz královna karpálního tunelu G303).

Cenová hierarchie má dnes v závislosti na použitých senzorech, snímačích, materiálech, celkové kvalitě a v první řadě značce a marketingu jasné opodstatnění. Kromě novinky G900 pak skutečně nemá smysl dávat za myš víc než 2000.

U klávesnic má trh sice větší mezery, ale alespoň je se znovuzrozením mechanických spínačů dobře vidět, jak měli dřív membrány se značkou "herní" neuvěřitelně nadsazenou cenu. Anti-ghoasting, slušnou odezvu a pokročilá makra dnes nabídne kdejaký noname za pár stovek. Skutečně levné mechaniky s Čínskými spínači tu ale zatím chybí, takže se prakticky nevyplatí kupovat herní klávesnici v segmentu 500-2000 Kč. Taky mě štve že úplně chybí membrány s menší než "plnou" velikostí.

xname
xname
Level 1 Level 1
29. 6. 2017 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tedy, přiznám se že jsem ani nedoufal že na můj poslední komentář s připomínkami vezmete zřetel, ale teď jste mi vytřel zrak pane Urbánku! Je vidět, že jste se do problematiky testování senzorů skutečně ponořil, a dokážete všechny ty grafy nejen skvěle interpretovat, ale především i na praktických příkladech přiblížit čtenáři. Děkuji mnohokrát, teď už jen doufat ve vyšší četnost takto kompletních recenzí :)

xname
xname
Level 1 Level 1
1. 2. 2017 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Click latency: Programem KeyResponse PK ze stránek A4tech Bloody lze porovnávat rychlost odezvy tlačítek u dvou různých myší, jsou-li stisknuta naráz. Další utilita kt. měří click duration (přičemž nejnižší možná click duration se často rovná click latency) je ke stáhnutí na fóru Overclock.net ve vláknu "Firmware Added Button Delay Testing Attempts." Nejslabší metodou, kt. bych použil jen jako doprovodnou je pak Human Benchmark Reaction Test. Pro kontrolu můžete výsledky porovnat s těmi v seznamu "Click Latencies compiled."

Program "Mouse Tester Software (poslední verze 1.5.3)" ze stejného fóra bych viděl jako nezbytnost pro většinu testů. Ve vláknu je praktický návod jak program používat a jak číst výsledné grafy. Mimo jiné z nich lze vyčíst:
Malofunction Speed / Perfect Control Speed - jak rychle lze myší pohybovat a stále snímá, resp. neztrácí nic ze svých vlastností (nenabírá na akceleraci a smoothingu) - klíčové vlastnosti pro hráče online fps her, především na nižší sensitivitu. Tady např. zmiňujete že senzor 3320 prý lze "utrhnout" a tento test by vám skutečně dokázal, že oproti 4 - 5 m/s u 3310, či 7 m/s u 3360 skutečně 3320 nepřekročí hodnotu 3 m/s což je třeba u mě v CS:GO na sensitivitu 50cm na podložce/ otočka o 360 stupňů ingame hranice kterou "urvu". U senzorů se tato hodnota uvádí v IPS (Inches Per Second), někdy odpovídá, ale vždy je lepší otestovat. U starších senzorů (např. Avago 3050) rapidně klesala s navýšením DPI, vhodné tedy testovat na více hodnot rozlišení.
Polling Rate: Základem jsou stabilní hodnoty, s čímž je někdy problém u 1000Hz a je lepší nastavit 500Hz
DPI: Odpovídá nastavená hodnota DPI reálné hodnotě? Implementace senzoru často způsobuje odchylky.
Akcelerace: Tento jev sice zmiňujete, nikdy ale neprokážete vaše "měření". Kombinací in-game testu a mouse testeru můžete dojít k téměř přesným procentuálním hodnotám.
Smoothing, což je jakýsi "lag kurzoru"

Spirály v malování děláte správně, bohužel však jen testujete přítomnost predikce, přičemž test slouží především pro zjištění jevu "jitter," což je jakási rozklepanost kurzoru. Zpravidla se horší s vyššími hodnotami DPI, je tedy vhodné testovat na DPI napříč škálou.

Lift of Distance (LoD): Do jaké výšky lze myš zvednout a stále snímá - zpravidla jsou žádoucí nižší hodnoty. Provádí se pomocí CDček/DVDček - 1CD = 1.2 mm. Zrovna tak jako všechny ostatní testy je vhodné testovat na mnoha různých površích, jako základ bych viděl časté podložky SS Qck, Razer Goliathus, Zowie GS-R, nějakou plastovou a levnou látkovou.

Kromě zmíněného fóra, tamních recenzí a článkům ke zmíněným programům a metodologii doporučuji prostudovat i stěžejní článek "An Overview of Mouse Technology" a inspirovat se třea i u recenzí od naších sousedů na Test-Gear.pl

Příspěvek jsem sepsal jen pro představu, že myši netřeba recenzovat tak jako hry filmy - na základě subjektivních dojmů, ale spíše např. jako grafické karty - s podložením reálných testů.

Reklama
Reklama