profile-image

honzagaspar

0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Neevidujeme žádnou aktivitu.

Komentáře

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
7. 1. 2024 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan gašpar @mmiminoo Je to tak. Lidi si snadno nechají věšet bulíky na nos ...

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
7. 1. 2024 18:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @8008135

1."problém s množstvím os. aut": nedostatek park. míst ve městech, nutné vyšší náklady na stavby/opravy silnic, větší spotřeba paliva, větší znečištění, tvorba kolon-horší logistika. Čím více aut, tím více nás to stojí.

2."áčkové šroty": z mé strany to byla nadsázka (přehánění). Chtěl jsem říci, že většina lidí nejsou boháči, co se prohánějí v zánovním kodiaku, ale lidé, kteří jsou rádi, že nějaké auto mají. A to auto většinou mají proto, že jej potřebují, aby se dostali do práce, atd.

3."úpadek center měst": Jsem z Ostravy. Zde nikdo centrum neuzavíral. Auta tam mohou jezdit tak jako dříve. Jen je problém s tím, že cesty nepojmou tak velé množství aut. Komunisté začali bourat centrum a nahrazovat moderní (tehdejší) zástavbou, ale nový režim to zastavil. Lidé přestali chodit do centra na nákupy, protože tam bylo draho, nebezpečno a rušilo se, co se dá. Pravda, hypermarkety přišly později. Vysoké nájmy také nedělají dobrotu ...

4."auta v centrech měst": Tady bych nepletl ideologii. Jde o vývoj. Město se vyvíjí a centra měst s historickou zástavbou nejsou stavěna na velké množství aut. Proto se zřizují pěší zony. Ale to není žádná novinka a neděje se to jenom u nás. Většina měst se ve 20 století rychle rozrostla a dnes je prošpikovaná složitými dopravními uzly, kterými projíždí tisíce lidí denně. A aut stále přibývá. Jak to chceš řešit? Zbourat centrum města, aby tam byly dostatečně široké cesty, parkovací místa a naučit chodce létat? Ještě nezapomeň na cyklisty ...

5."rodina a 6 členů": Netušil jsem, že jsi příznivec NWO a LGBT+. Já ale nejsem. Navíc, nevím, co to má společného s mým komentářem.

6."V době kdy bylo 5 členů a nikdo auto nepotřeboval": Souhlasím, na každém rohu dnes obchody nejsou. Ale kdysi asi byly, že? Jak je to možné? Já bych řekl, že hlavní příčina je sametová revoluce. To jsme si vycinkali. Bohužel.

7."životní standard": Tak v tomto tvém odstavci bych podepsal každé slovo. Máš pravdu, souhlasím s tebou.

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
7. 1. 2024 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @stentch Ale já tady nikomu auto neberu. Dnes se lidé z vesnic, menších měst bez auta neobejdou, to je jasné. Pořádně si přečti, co jsem napsal - že s tímto vývojem už na to auto lidé brzy nebudou mít prostředky. A jak si ten starý člověk zajede na nákup, k doktorovi, atp.?

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
7. 1. 2024 18:14 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Vlado70a Nikdo ti auto nebere. Ale ten elektromobil tě stejně donutí pořídit si. V postatě píšeš to, co tu píšu už 2 dny: systém nutí lidi si osobní auto pořídit, protože jiné možnosti jim nedává. A někdo tu kafrá o nějaké ekologii ...

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
7. 1. 2024 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @mmiminoo Viděl jsi tu linku na zpracovávání použitých baterií? Tohle jde na vrub celé společnosti a ta to celé zaplatí. Že si pan podnikatel vezme zisk pro sebe je dnes u všeho. Ale pro společnost - pro nás - je to čisté mínus. Já osobně jakokoukoliv vysloužilou elektroniku házím do zelené popelnice, a to včetně baterií. A každému tvrdím, že když jsme hloupí, skončí to na skládce. Kdybychom byli chytřejší, skončí to ve spalovně. A ti, kteří to vyhodí do červeného kontejneru by si měli uvědomit, že to pak rotuje po celém světě a nějaký Číňan či Ind to recykluje a my to zacvakáme ...

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
7. 1. 2024 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan gašpar @mmiminoo Je to tak. Lidi si snadno nechají věšet bulíky na nos ...

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
6. 1. 2024 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan gašpar @aqt To není tak jednoduché. Veřejná doprava se platí ze státního rozpočtu. Ovšem dopravní podniky vlastní soukromé subjekty, které si odvádí zisky. Takže pán podnikatel dostane od města balík na provoz, od lidí vybere jízdné, sem tam dostane dotaci od EU a pak přemýšlí, kde co ještě uškrtit, aby si z toho odvedl tučný výdělek. Tlačí na úspory a takové firmy jako např. IDOS podle toho sestavují jízdní řády. Proč mít přímou linku z nějaké vesnice do města? Zařídíme to tak, že lidé budou přestupovat. A že to mnoho lidí odradí? To je jenom dobře, protože pak u linku můžeme zrušit! Pamatuji doby, kdy to fabrik ve městě jezdily závodní autobusy. V ničem nebyl problém. Dnes - spousta lidí prostě sedne do toho auta, protože nechce a nemůže strávit 2 hodiny jízdou do práce a 2,5 hodiny z práce. Takže je to tak: spoje se omezují, aby hamýžní parazité nahrabali více. A důsledkem je, že lidé nejezdí a pořídí si auto.

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
6. 1. 2024 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Vlado70a

1. Každá rodina nemá 6 členů.

2. Záleží na blízkosti/dostupnosti obchodů.

3. Pamatuji doby, kdy v rodinách bylo běžně 5 členů a na nákupy auto nikdo nepotřeboval. Zašlo se se siťovkou do nejbližšího konzumu a bylo všeho pro všechny dost.

4. Pak si nestěžuj, že tě někdo nutí si koupit předražený elektromobil na nic, když sis zvykl na to, že na nákupy jezdíš autem a nedokážeš se jej vzdát (nedokážeš si snížit svůj životní standard).

V žádném případě nejsem příznivcem ekomaniaků a sebevražedné politiky EU. Je třeba si ale uvědomit, že automobilový průmysl je hladovou zdí pro tento systém a již je to neudržitelné. EU s tím končí. Dříve či později si obyčejní lidé (chudí) nebudou moci auto dovolit ...

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
6. 1. 2024 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@666peter666 @666peter666 EU je nástroj na likvidaci Evropy. A jako takový funguje skvěle ... Ještě trocha eko-zeleného odstavování a za chvíli tu máme Afriku ...

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
6. 1. 2024 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqt @aqt Ta veřejná doprava je také v úpadku. Busy na baterky se pořizují všude (a hezky hoří). A když ne na baterky tak na CNG. Všechno to pak stojí ohromné prostředky a nyní se šetří, kde se dá. Takže se omezují spoje a z půlhodinové jízdy busem je hodinová taškařice zahrnující okružní jízdu po celém městě s několika různě (ne)navazujícími přestupy ...

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
6. 1. 2024 20:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan gašpar @aqt To není tak jednoduché. Veřejná doprava se platí ze státního rozpočtu. Ovšem dopravní podniky vlastní soukromé subjekty, které si odvádí zisky. Takže pán podnikatel dostane od města balík na provoz, od lidí vybere jízdné, sem tam dostane dotaci od EU a pak přemýšlí, kde co ještě uškrtit, aby si z toho odvedl tučný výdělek. Tlačí na úspory a takové firmy jako např. IDOS podle toho sestavují jízdní řády. Proč mít přímou linku z nějaké vesnice do města? Zařídíme to tak, že lidé budou přestupovat. A že to mnoho lidí odradí? To je jenom dobře, protože pak u linku můžeme zrušit! Pamatuji doby, kdy to fabrik ve městě jezdily závodní autobusy. V ničem nebyl problém. Dnes - spousta lidí prostě sedne do toho auta, protože nechce a nemůže strávit 2 hodiny jízdou do práce a 2,5 hodiny z práce. Takže je to tak: spoje se omezují, aby hamýžní parazité nahrabali více. A důsledkem je, že lidé nejezdí a pořídí si auto.

jan gašpar
jan gašpar
Level 1 Level 1
6. 1. 2024 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @8008135 Hlavu z pozadí by sis měl spíše vytáhnout ty. Problém s počtem osobních aut je jasný: v 80. letech minulého století se tu prohánělo 2 miliony osobních aut. Lidi je používali převážně k rekreačním účelům, protože práci měli do 10km od baráku. Dnes tu máme přes 5 milionů osobáků a lidi si pořizují auta (zejména áčkové šroty složené z několika havarovaných kusů) proto, aby se vůbec dostali do práce. A co se týká úpadku měst a komerce v centrech měst - za to mohou skvělé hyper-super makety vystavěné na polích a loukách na okraji měst, pokles kupní síly obyvatelstva a hlavně skvělé nakupování na internetu. Já jsem pro, aby auta v centrech měst neměla co dělat (vyjma zásobování, údržby, veřejné dopravy, samozřejmě). A neboj se - jestli jsou dnes lidi rozežraní natolik, že se jim nechce od auta ujít 200m do obchodu, tak věz, že hnus fialový je donutí pěšky dojít 2km třeba i pro plesnivý kus chleba ...

Reklama
Reklama