profile-image

seltino

9 388 bodů
Zbývá 112 bodů do dalšího levelu
9 000 9 500
včera 19:14 Denní návštěva
28 b
Bonus za 25 dní v kuse
28. 1. 2026 21:03 Přečtení článku
2 b
28. 1. 2026 12:56 Přečtení článku
2 b
28. 1. 2026 12:56 Přečtení článku
2 b
28. 1. 2026 07:09 Denní návštěva
28 b
Bonus za 24 dní v kuse
27. 1. 2026 21:47 Přečtení článku
2 b
27. 1. 2026 21:01 Komentář
4 b
27. 1. 2026 20:58 Přečtení článku
2 b
27. 1. 2026 07:38 Denní návštěva
28 b
Bonus za 23 dní v kuse
26. 1. 2026 14:20 Přečtení článku
2 b
26. 1. 2026 11:03 Denní návštěva
28 b
Bonus za 22 dní v kuse
25. 1. 2026 21:50 Přečtení článku
2 b
25. 1. 2026 21:50 Přečtení článku
2 b
25. 1. 2026 13:11 Denní návštěva
28 b
Bonus za 21 dní v kuse
24. 1. 2026 15:47 Hodnocení komentáře
2 b
24. 1. 2026 15:47 Přečtení článku
2 b
24. 1. 2026 09:27 Denní návštěva
28 b
Bonus za 20 dní v kuse
23. 1. 2026 20:34 Přečtení článku
2 b
23. 1. 2026 20:34 Přečtení článku
2 b
23. 1. 2026 06:02 Denní návštěva
28 b
Bonus za 19 dní v kuse
22. 1. 2026 21:13 Přečtení článku
2 b
22. 1. 2026 18:04 Denní návštěva
28 b
Bonus za 18 dní v kuse
22. 1. 2026 16:07 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
21. 1. 2026 21:23 Denní návštěva
28 b
Bonus za 17 dní v kuse
20. 1. 2026 11:59 Denní návštěva
28 b
Bonus za 16 dní v kuse

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

seltino
seltino
Level 36 Level 36
19. 1. 2026 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 vyjma nabíjení a hmotnosti asi nebude disciplína kde by bylo Oppo horší než to xiaomi. A co se týče té optimalizace, všechno frčí bleskurychle, žádné záseky jsem nezpozoroval (telefon použivám na všechno možné kromě hraní). Při mém využití baterka vydrží 2 dny s 8-10SOT cca..

seltino
seltino
Level 36 Level 36
19. 1. 2026 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

cena je vyšší než na kterou jsme u této značky vyšší, uvidíme jak ji bude trh akceptovat. Na druhou stranu tyhle vyšší ceny asi čekají všechny vlajky tohoto roku z důvodu situace ohledně pamětí. V současné době je ale nejlepší kauf Oppo Find x9pro 16/512 za 25K a Oppo Find x9 za 20 k (v předprodeji sleva o 7K/5K, tyhle ceny by měly zítra končit a budeme zase na 32K/25K).

Oppo Find X9pro jsem koupil a za ty peníze které v předprodeji stálo těžko hledat nějaká negativa s baterkou 7500Mah je to výdrže král a nechybí mu nic co by správná vlajka měla mít.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
17. 1. 2026 19:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan přesně, cílem těchto firem je generovat zisk, není to nějaká neziskovka

seltino
seltino
Level 36 Level 36
17. 1. 2026 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom2308 ne to by přece AMD nikdy neudělalo, to přece jak všichni víme "myslí" na hráče :D

seltino
seltino
Level 36 Level 36
16. 1. 2026 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan Ano v tomhle ohledu je DDR6tka výhoda, nicméně GPU se musí pořád někde vyrobit, výrobní kapacity jsou alokovány nadlouho dopředu a pochybuju že by někde AMD zázračně sehnalo 4x větší výrobní kapacitu na čipy do GPU než má.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
16. 1. 2026 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos tak jednoduché to nebude, tím že Nvidia zařízla 5090tku, 5070ti a 5060ti a přestane je vyrábět a dále sníží dostupnost 5070 a 5080 tak se jedná o obrovský úbytek počtu grafických karet z celkového koláče trhu. Když vememe vpotaz že nvidia má řekněmě 80-90 procent trhu amd okolo 10-15 ti a zbytek okolo 5ti a ztratí se z trhu polovina karet Nvidia, muselo by AMD prodávat najednou 5x více grafických karet než doposud a to pochybuju že na to má alokované výrobní kapacity, navíc jejich karty mají také povětšinou 16GB VRAM a budou čelit podobným problémum s dostupností. Takže i to AMD pokud nějaké karty na trh dodá, bude to za úplně jiné peníze než doposud. Na téhle situaci hráč nikdy nevydělá.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
15. 1. 2026 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

není si asi na co stěžovat, je fajn že Nvidia to uvolnila na všechny rtx řady. Je na uživateli, zdali si to zapne a použije, nebo ne. Rozhodně lepší varianta než kdyby to bylo jen na 50xx řady. Situace na púoli GPU není zrovna růžová, ale je rozhodně fajn, že i přesto se snaží Nvidia SW fičury stále posouvat na lepší úroveň.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
9. 1. 2026 10:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 stačí se zamyslet nad fakty, řada 50xx je tady krátce, pár měsíců byla dostupnost tragická, pokud nějaká byla, ceny přestřelené, když se situace konečně uklidnila, ceny se dostaly k MRSP cenám a čekalo se na řadu SUPER, jsme se dočkali toho že řada SUPER nebude, 5090tku člověk nekoupí vůbec, dostupnost ostatních karet bude opět mizivá a ceny opět poletí nahoru.

Takže co vlastně čekat od řady 60xx? Aby se zvednul výkon je potřeba ji vyrobit na lepším výrobním procesu, který je mnohem dražší, výtežnost je menší. Pokud bys vyráběl na stejném procesu, jediná cesta jak se dostat k výššímu výkonu je tím že uděláš větší čip, zvedneš spotřebu.

Takže opravdu si nemyslím že nás čekají nějaká růžové léta, sám bych uvítal vyšší výkon než má moje 5090tka, protože minimálně 50 procent výkonu navíc bych ve VR uvítal už nyní. Dostupnost, cena bude jednoznačně horší než nyní. Navíc člověk který má 5070 a níž si stále může-mohl koupit kartu výkonnější už tedˇ5070ti,5080,5090 nebo bazarovou 4090tku. Lidé co ale nyní mají 5080,5090 tak ti už hold můžou jen čekat, doufat, popřípadě spořit aby za pár let na ten ranec co ten high end bude stát vůbec měli.

rovněž lidé co mají 5090tku se musí modlit aby jim z nějakého důvodu neumřela, protože ani v záruce nebude jistotota že Vám věmění kartu za novou a nevrátí raději peníze, protože pak má člověk problém že další 5090tku už nesežene a pokud ano, bude mnohem dražší než ta za kterou mu vrátili peníze. Já sám jsem kupoval 5090tku suprim na vodě v 3-2025 za přestřelený peníz a kdybych ji tehdy nekoupil už jsem ji u nás v ČR nesehnal.

High end hraní bude pro úzkou skupinu lidí, také si myslím, že na cloudovém hraní Nvidie vydělá mnohem více než na prodeji případných herních grafik.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
9. 1. 2026 07:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 je to ještě hodně dlouhá doba, až tu budou tak uvěřím, nicméně si myslím, že pokud ty grafiky budou k sehnání, nebudou za cenu nad kterou by se dalo jásat. řada Super tady taky měla být a vidíš jak to s ní dopadlo......

seltino
seltino
Level 36 Level 36
8. 1. 2026 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram Ai určitě nesplaskne a bude výrobní žřát kapacity dlouhé léta, jelikož pokud přijde NVIDIA s novým výkonnějším modelem třeba za 2 roky, budou chtít stávající aktualizovat na modernější hardware, stejně jak to chce hodně hráčů a běžný zase trh ostrouhá a grafiky pro hráče (bavím se o higendu) nebudou, na Full HD hraní tady vždy budou nějaké grafiky... sice asi ne za peníze které bychom chtěli ale budou. High end prakticky vymizi.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
6. 1. 2026 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 přesně, já koupil v březnu 2025 5090 suprimku na vodě a od té doby jsem ji nikdy v ČR už na obchodech neviděl.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
6. 1. 2026 12:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 jo měl jsem tam chybku, psal jsem to ve spěchu a prsty byly rychlejší než myšlenky tak jsem to pak poupravil :) co se týče hmotnosti Ano patří mezi těžší headsety, nicméně je pořád o něco lehčí a menší než Pimax Crystal OG co jsem měl před ním. Mám větší hlavu, headset mi dobře sedí a cítím se v něm pohodlně i při delším hraní. Každopádně ale když jsem přecházel z HP reverb G2 na ten Crystal OG tak jsem ten krk cítil než se vytrénoval. Pocitově je to asi jako bys na sobě měl přilbu, jen nejel na potorce ale seděl v křesle:) Ten Super je opravdu skvělý headset na létání a simracing, tam nemáš nějaké prudké pohyby hlavou tam a zpátky, takže se neprojeví nějaká setrvačnost hmoty headsetu. Na nějaký beat saber to ale rozhodně není dobrý headset. A ano i s 5090tkou je to pořád o kompromisech a nevyužiješ headset naplno u her, které neumí to používat to sledování oči a technologie sním spojene. ještě k té hmotnosti, já měl 2,5 roku Crystal OG a ted pul roku SUPER a hmotnost mi nikterak nevadí. Pokud použiješ u SUPER modul s OLED tak jde váha headsetu o cca 100-150G dolů (přesně z hlavy už nevím) oproti modulum 50ppd,57ppd, protože jsou použity OLED displaye, které jsou mnohme menší a tím pádem i menší a lehčí čočky.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
5. 1. 2026 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 otázkou je kdy vubec nějaká 6xxx řada bude, protože doku pojede vma AI businessu, tak nehrozí že by se objevily nějaké nové řady grafik, když nebudou schopni za "normální" cenu dostat mezi lidi řadu stávající.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
5. 1. 2026 13:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@5h1nj1 pimax crystal super 50 ppd, rozlišení dispalye je 3840x3840 na oko. kvuli eliminaci zkreslení čoček se obraz renderuje ve steam VR na 100 procentní rozlišení v rozlišení 6240x6280. A pokud hra nepodporujue sledování očí a stím spojené technologie jako DFR, Quadview což v simracingu umí zatím jen Iracing, tak člověk potřebuje 5090tku. U létání je situace jednodušší, tam to podporuje mnohem více titulů a tím že se headset renderuje v plném rozlišení pouze tam kde se člověk dívá, tak to odkáže ušetřit i 50 procent výkonu a stačí Vám karta slabší. V tomhle rozlišení i 24VRAM na kartě naráží na limity, proto to provozovat s jninou kartou než 5090 tkou nedáva smysl a je lepší na slabší kartu koupit headset s menším rozlišením.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
5. 1. 2026 11:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan to si nemyslím že bych přestal hrát, hraju převážně simracing ve VR a to cca hodinu týdně. Spíš bych měl problém kdyby 5090tka odešla dřív než bude náhrada za normální peníz, jelikož mám VR headset kde se renderuje rozlišení 6240x 6280 a tenhle headset na simracing žádná jiná karta rozumně neutáhne, takže kdyby se 5090tka odebrala do křemíkového nebe jsem v prd......

seltino
seltino
Level 36 Level 36
4. 1. 2026 22:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

5090 tka už nejde na Alze koupit (prodej ukončen) následující roky zřejmě nebudou pro hráče příliš veselé. Ještě že jsem během minulého roku obnovil stolní comp 9800x3d rtx 5090 a 64DDR a před pár měsí notas strix g18 a 5070 ti. Snad to pár let vydrží, než se situace uklidní.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
24. 11. 2025 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @PanBoh ale zvládne, skok z 4070 tky na 5070 ti v notebooku u 2560x1600 je opravdu velký. Předchozí notebook co jsem měl byl také g18 s 4070tkou a skok je to v tomhle rozlišená výrazný nejen kvuli čipu a také z důvodu 12VRAM u 5070ti vs 8VRAM u 4070tky.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
21. 11. 2025 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

škoda absence herních testů v nativním rozlišení displaye, kterou by si notebook rozhodně zasloužil. Mám Asus Strix G18 s 5070ti a I9 275HX (chtěl jsem 3D CPU od AMD, ten ale bohužel dávají jen do 16tky) a musím říct že si s nativním rozlišením 2560x1600 poradí velice slušně. Člověk který si koupí takový notebook, bude určitě chtít hrát v nativním rozlišení.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
12. 11. 2025 16:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Patrik Jech @Patrik Jech mám 9800x3d a 5090 suprim vodníka a mužu ti říct že je uplně jedno jestli kartu chladíš pasivně, vzduchem, nebo vodou, to teplo do prostoru prostě vyzáříš a je úplně jedno čím to chladíš. Sám mám vyvedené komplet teplo ze skříně pc přes trubku ve zdi na schodiště, protože ikdyž má grafika na GPU 65st na Pamětech 80 (5090tka u mě dostává fakt na prdel, protože hraju simracing ve VR na headsetu kde se renderuje rozlišení 6200x6280 pixelů na oko, tedy x2 a karta jede pořád na full vytížení) tak teplota vzduchu který je veden rourou ven z PC je okolo 38st a když vemu v potaz kolik toho teplého 38st vzduchu přes tu rouru proteče tak je to opravdu ale opravdu hodně tepla a nepouštět to ven tak v létě v té místnosti horkem chcípněš.......

seltino
seltino
Level 36 Level 36
4. 11. 2025 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @maslovycroissant není zač, ono je hodně super high end headsetů v dnešní době, každý má něco do sebe. Biscreen beyond 2, Meganex, Pimax Crystlal super atd. Pokud ti jde o lítání určitě kup headset co má sledování očí, hodně to zvedá výkon u her co to podporují a to MFS, nebo DCS world umí, zvedne ti to výkon opravdu hodně. Koukni na nějaké videa od VR Flight Sim Guy nas youtube, ten létá v MFS, ukazuje tam ruzné headsety a je to jeden z mála YT, který na férovku řekne co se mu líbí a co ne.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
3. 11. 2025 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @maslovycroissant jo ještě jednu věc jsem vlastně zapomněl dodat, pimax ma STL na 3d tisk na printables, takže si ty obroučky na dioptrické skla můžeš nechat vytisknout na 3d tiskárně a nechat do nich zasadit ty skla od optika. I tak bych ale šel cestou hotového produktu z číny, je to za rozumný peníz a jsou super.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
2. 11. 2025 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @maslovycroissant převážně automobilistu 2 tam je to ve VR asi nejlépe optimalizovaný simracingový titul, když je více času tak Dirt Rally2, RBR, F1, ale nejvíce toho AMS2. V zimě až bude více času mám v plánu vyzkoušet iracing protože tam přidali podporu sledování očí, takže to zvedne hodně výkonu.

seltino
seltino
Level 36 Level 36
1. 11. 2025 22:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @maslovycroissant používám dioptrické vložky ve VR headsetech, měl jsem je na HP reverb G2, Pimax Crystal a Pimax super. Normálně si je necháš vyrobit u čínana pro daný headset. je hodně společností, kde si je můžeš nechat vyrobit, za rozumný peníz a máš je do 14dnu doma. Na Crystal super používám momentálně vložky od https://honsvr.com/. Tady v česku ti je nevyrobí, protože nebudou mít je do čeho zasadit aby to pasovalo na objektivy VR headsetu. Bryle se ti tam vejdou, Dá se koupit pěnová maska o ruzné šířce, nicméně vždycky je riziko že můžeš dioptrickými brýlemi poškodit čočky headsetu a proto bych to nedoporučoval, ale šel cestou dioptrických vložek, které zároven chrání čočky headsetu.

Pokud by jsi bral Crystal SUPER s micro OLED optickým modulem (116FOV), tak tam ti dodají rámečky pro dioptrické skla, které by ti tady v ČR skly osadily, pokud by jsi bral ale verzi s qled modulem 50ppd 126FOV, 50ppd ultrawide 140FOV, nebo 57ppd 106 FOV, tak tam už musíš využít služeb toho honsvr, vrrock,vrwave atd, těch firem je hodně, které ti je na základě údaju od optika vyrobí.

Reklama
Reklama