Reaguji na část o tearingu v článku a na reakce v příspěvcích.
FreeSync, Gsync a Vsync mají za cíl eliminovat tearing.
S Gsync je obraz vždy celistvý a Gsync funguje dle frekvence monitoru -1. Gsync si tedy hlavu neláme s vyšším FPS než je monitor schopný zobrazovat a Vsync je naprosto zbytečný. Pro nejmenší latency s technologií Gsync se doporučuje 120Hz.
Kombinovat FreeSync s Vsync dle článku význam má zejména tehdy, když grafická karta poskytuje vyšší počet FPS než je frekvence monitoru a takto je latency menší než u technologie Gsync.
V rozsahu mezi 40-až maximalní obnovovací frekvence monitoru se FreeSync a Gsync chovají identicky a poskytují totéž včetně latency pokud je Vsync off. Pokud bude Vsync On s technologií FreeSync, pak bude latency citelně vyšší "na myši" a Vsync sežere více výkonu grafické karty, což má také za následek snížení FPS.
Pokud FPS klesá pod 40, pak se výhoda FreeSyncu ztratí a dojde k tearingu. Se zapnutým Vsyncem se FreeSync chová jako Vsync, kde opět dochází k citelnému zvýšení latency a vyššímu zatížení GPU. Navíc technologie Vsync se neubrání stutteringu a dalších nevýhod viz. článek. Stuttering se dá obejít nastavením hodnot v registrech, což ale může mít za následek nesprávné chování nekterých aplikací/her a je třeba hodnoty přehazovat dle potřeby.
ps: Acer Predator XB270HU neumí 3D Vision ps2: Pokud dosáhnete vždy více jak 120FPS, pak doporučuji 120Hz, Vsync On a ULMB. ps3: technologie Gsync a FreeSync jsou určené pro hráče, kteří se hraní věnují jako koníčku, kterým nevadí za hobby utrácet peníze, protože vědí co chtějí a co kupují. Běžný uživatel rozdíl může také rozeznat, ale tyto technologie jednoduše nedocení anebo nemají zkušenosti nebo srovnání.