Zpět na článek

Diskuze: 3× Noctua – test tří chladičů z různých cenových relací

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

morke
morke
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dávat 1000 Kč za výkon BOX chladiče zdarma přibalovaného k procesoru je nerozum, to Noctua přestřelila.

111a111
111a111
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Možno sa nájdu takí, ktorí nechcú v PC niečo s otáčkami a hlukom na úrovni prúdového motoru, a 1000Kč zaplatia.

Routh
Routh
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@111a111 Za 500 pořídíte výkonější a tišší chladič. Tady se platí jen značka.

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chcelo by to pridat aj niekdajsi High-end ->NH-U9B SE2
Ten je v podobnej cene ale vykon ma podla lepsi nez tieto 3.

rancor1223
rancor1223
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CageJ Souhlas, mám ho také a je skvělý, stejně drahý a zároveň efektivnější než kterýkoli z těchto.

Mr Lucas
Mr Lucas
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 08:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cením Vaši snahu o testování chladičů, ale test je absolutně o ničem. Výkon chladičů se dá testovat jen při stejné hlučnosti. Na co je mi nejvýkonnější chladič světa, když bude mít hluk startujícího letadla?

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr Lucas Bohužel zatím nemáme vybavení na zjištění stejné hlučnosti, šlo by to pouze orientačně, a tak by výsledky nebyly objektivní. Každopádně pracujeme na tom

111a111
111a111
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr Lucas Mali by ste pridať nejaké dobre známe modely ako referenciu. Je dobre že testujete aj menej známe chladiče, ale myslím že by dosť pomohlo posúdiť výkon, keby boli v grafoch nejaké orientačné hodnoty.
Navrhujem Noctua D14 a Gelid Tranquillo

111a111
111a111
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@111a111 A tiež by bolo fajn testovať aj pri určitej hlučnosti, a aj s rovnakým ventilátorom, čo dosť jasne ukáže výkon samotného pasívu.

CZECHYa
CZECHYa
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=morke]Dávat 1000 Kč za výkon BOX chladiče zdarma přibalovaného k procesoru je nerozum, to Noctua přestřelila.[/quote]

Noctua sama upozorňuje, že tento chladič patří do ITX skříní k procesorům s TPD do 65W a vy na to fláknete žravou i7. Ano výkon je 20% nad boxem, ale při nulové hlučnosti a velmi nízkém profilu.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CZECHYa Pravda je, že pokud měníme box chladič v mITX formátu, tak hlučnost hraje velkou roli.
Nicméně, pokud měním CPU cooler, výkon mě taktéž zajímá a s tím mě tahle LP Noctua nenadchla.

Osobně bych se porozhlédl po jiném LP chladiči. V obdobné cenové hladině není zdaleka jediný

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CZECHYa Pro tyto chladiče se připraví zvláštní test s odlišnými parametry

pm74
pm74
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch tohle uz je druhy nesmyslny test v posledni dobe (predtim kompaktni vodnik vs vzduch) a oba jsou od vas. to vas tak bavi srovnavat nesrovnatelne, nebo vam nedochazi, ze jsou to jine kategorie? aktualne srovnavate lm002 a murcielago jenom proto ze obe auta vyrabi lambo. pouziti NH-L9i je vyrobcem jasne specifikovano a jeho nejvetsi vyhodou je low profile format. mimochodem je to nejnizsi vyrabeny cpu chladic vubec. mam ho, pouzivam ho k cemu byl navrzen a jsem 100% spokojen. to jsem zvedav co za chytrost vymyslite priste. srovnavaci test modrych chladicu?

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
30. 8. 2013 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch @pm74: Většina lidí má tendence favorizovat a opodstatňovat výrobky které sám vlastní. Především počítačoví fanoušci tím trpí...

pm74
pm74
Level 1 Level 1
30. 8. 2013 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch @Koudz: spis ma nazor podporeny zkusenosti a jen neplka...

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CZECHYa Ano, trochu to pripomina ten vtipny test Priuse na okruhu provedeny TopGearem..

csjacob1.5
csjacob1.5
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 11:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=CageJ]Chcelo by to pridat aj niekdajsi High-end ->NH-U9B SE2
Ten je v podobnej cene ale vykon ma podla lepsi nez tieto 3.[/quote]
1. L 12 je výkonnější.
2. Neřaď U9B SE2 mezi High-end. Tam je momentálně NH-D14 a nejspíš bude nahrazena :D :D :D
http://www.hardwaresecrets.com/news/Computex-2011-CPU-Cooler-Prototypes-from-Noctua/5699

CageJ
CageJ
Level 1 Level 1
1. 9. 2013 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@csjacob1.5 Napisal som niekdajsi, ktory stoji rovnako... Pred 4 rokmi bol high-end..
Prave pozeram a je totozny. Zalezi od skrinky, bude aj vykonnejsi.

CZECHYa
CZECHYa
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Routh]Za 500 pořídíte výkonější a tišší chladič. Tady se platí jen značka.[/quote]

Poprosím o link na chladič, co má jen 37mm a má podobný nebo vyšší výkon.

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
30. 8. 2013 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CZECHYa Víte, pokud hledáte systém chlazení do ultra slim case, tak bych to už spíš viděl na nějaké pasivní chlazení do konstrukce case (v tom případě ale hledáte určitý case, ne chpu chladič), než osazování takovýchto
37mm chladičů.
Pokud mátě v case alespoň 70-80 mm místa, tak je možné sehnat řadu stejně tichých, ale výkonějších LP chladičů ve stejné ceně.

Pokud ale musíte mít nutně tuto Noctuu, nikdo vám nebrání ji kupovat.

Routh
Routh
Level 1 Level 1
30. 8. 2013 01:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CZECHYa Kdo tu mluví o 37mm? Intel box se taky vleze. A pokud jde o mé tvrzení, že za 500 seženete lepší chladič tak tady ho máte: http://www.czc.cz/silentiumpc-spartan-pro-he924/134477/produkt nebo http://www.czc.cz/arctic-cooling-freezer-7-pro-rev-2/67154/produkt a pokud lpíš na výšce tak třeba http://www.czc.cz/arctic-freezer-11-lp/86554/produkt do HTPC apod. Otáčky všech ventilátorů stačí nastavit a nebudete mít žádnou turbínu a teploty budou pořád o dost lepší než na BOXu s minimální investicí.

Odar
Odar
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne NH-L9i v miniITX zostave na hudby a filmy sluzi vyborne. Nemenil by som.

Daniel Wojtěch
Daniel Wojtěch
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=pm74]tohle uz je druhy nesmyslny test v posledni dobe (predtim kompaktni vodnik vs vzduch) a oba jsou od vas. to vas tak bavi srovnavat nesrovnatelne, nebo vam nedochazi, ze jsou to jine kategorie? aktualne srovnavate lm002 a murcielago jenom proto ze obe auta vyrabi lambo. pouziti NH-L9i je vyrobcem jasne specifikovano a jeho nejvetsi vyhodou je low profile format. mimochodem je to nejnizsi vyrabeny cpu chladic vubec. mam ho, pouzivam ho k cemu byl navrzen a jsem 100% spokojen. to jsem zvedav co za chytrost vymyslite priste. srovnavaci test modrych chladicu?[/quote]

Můžu poprosit kde se píše, že se jedná o srovnání?

pm74
pm74
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Daniel Wojtěch ze by uz ve treti vete? Zajímalo nás, jestli bude ten nejdražší nejlepší .
nebo "Při základním napětí by ho určitě byly schopni uchladit, ale v testovacím nastavení se vždy přehouply přes hodnotu 85°C a test byl z důvodu ochrany proti přehřátí ukončen. Nejlépe si tedy vede Noctua NH-L12, jenž poráží model NH-C12P o 5-6°C a také v pořizovací ceně." a to nemluvim o zaverecne kapitole. kdyz vytvarite poradi od nejhorsiho k nejlepsimu to opravdu neni srovnani. :lol:

Koudz
Koudz
Level 1 Level 1
30. 8. 2013 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pm74 V podstatě souhlasím s vaší myšlenkou.
Máte pravdu v tom, že pokud má chladič nějaký konstrukční strop, díky specifiku využití - pro LP chladiče je to jednoznačně chladící výkon - pak by neměly být testovány na přetaktované potvoře co topí 220W (obrazně řecčno, nevímkolikodpadního tepla ten procesor vyprodukuje).
Nemáte pravdu v tom, že by měl být postaven mimo celkový žebříček, protože sorvnání s refernčními řešeními je důležité pro celkový obrázek. Srovnávání produktů je v tomto ohledu opodstatněné.

Osobně bych to vyřešil trojicí referenčních coolerů testovaných na základní frekvenci procesoru, a na té bych následně testoval LP chladiče.
Ostatně to by pro autora článku nebyl velký problém, pokud už chladiče nevrátil :)

Milanese
Milanese
Level 1 Level 1
29. 8. 2013 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na tú L12 by som dal ten veľký vetrák odspodu a aby to fúkal smerom hore...na kerú onú to všetci robia tak aby to fúkalo smerom na dosku???

Routh
Routh
Level 1 Level 1
30. 8. 2013 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milanese Protože "ofuk" je lepší než odebírání tepla. Tím že ho otočíte bude jen proudit přes žebřiny a dál nic. Tím že fouká na desku tím ochlazuje další komponenty (ram, napájecí kaskádu). Pokud zajistíte dostateřný odvod tepla (nahoru nejlépe, umožňuje-li to case) fyzika první lekce :-D kam jde teplý vzduch... Nebo dozadu.

Reklama
Reklama