Zpět na článek

Diskuze: Agnostická éra: když už lidi nezajímá, co je pod kapotou

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

shorty25
shorty25
Level 1 Level 1
8. 5. 2015 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je fakt, že za dob krále klacka bylo stavění pc daleko větší zábavou než dnes. Čachrování s jumpery, honení každého mhz, benchmarky všeho. Dnes si člověk do sebe nacvaká komponenty, v biosu přepne násobič a jede o gigahertz výše, rozdíl výkonu nula nula prd, propustnost pamětí už pomalu nehraje roli, atd. atd.

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@shorty25 Všimli ste si ppl ako trápne taktovanie procakov vymyzlo ?
Totálna zbytočnosť.. nikoho to nikdy poriadne nezaujímalo..
A TO, ze ľudí us nezaujíma čo je "pod kapotou" usbolo davno .. od začiatku..
To len male percento geekov ci IT ckarov alebo ludi co sa detailne zaujimaju o "electronic gadgets" to zajumia ..
Prevažné percento ludi na zemi (ktori proste vydialen znacku ktoraje popularna) nemaju ani páru čo sa nachadza pod "kapotou"

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
20. 5. 2015 16:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ethos mluv za sebe. :-)

Já mám i7-2600K na 4,3GHz - i mé děti chtějí hrát jen na mé mašině! A Commodore je nejlepší! :D

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
8. 5. 2015 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky na hraní s hardwarem není čas když se člověk musí neustále zabývat softwarem. PC porty her jsou katastrofální, úprava androidu je na dlouho,...
SW je složitější a složitější. HW taky ale jeho komplexnost vylučuje nějakou modifikovatelnost. Pro SW je stále prostor pokud se nejedná o pokročilé algoritmy.

Telefon Ara je zajímavý koncept.

Ripper6
Ripper6
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 02:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.Lolendo Blbost, kamos me porad rika, jak kdysi to byla fuska rozjet hru. To hrani a vecne to neslo. Android? Tam proste kdyz uz se mu neco nekde sekne tak to proste odstreli tu aplikacku a jede dal :)
Jenze je to pak konzumni doba, takze potom ty kramy, sunty ani moc nevydrzi.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 No a někdy ti blbnou hlavu lidi v takových debatách jako tady. Boha co jsem se nadováděl s config sys. Abych hru v DOSu rozjel. Co hra to jiné požadavky.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 02:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 Kamošům nevěř. Ti toho nakecaj... :lol:
Odstřelit aplikaci!? Hmm to je cool to mě fakt nenapadlo... :lol:

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 12:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 @Rafan: Nj jak já říkám: Problém je asi někde mezi klávesnici a židlí. Nic extra to nebylo jako dneska. Prakticky stejně triviální jako hru rozjet na Commodore 64. Problém byl hlavně v grafikách a jejich ovladačích. Jinak pokud si člověk pohlídal kompatibilitu tak nebyl problém.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
20. 5. 2015 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 @Mr.Lolendo: Prvnotní problémy PC her byly jednoznačně

a) seskládání RAM (base/exp/ext) a navěšení všech potřebných TSR tak, aby to ještě rozjelo hru, která většinou vyžadovala něco mezi 590 a 620kB base RAM

b) rozchození zvukovky, zejména (opět) starší hry v kombinaci s něčím zvukově divočejším (např. Gravis) byla docela laborace

Teprve až poté přišly problémy s nastavením grafiky, nebo problémy s nastavením Windows tak, aby se hra dala rozjet.

S příchodem Win98 a novějších DX tyhle problémy nadobro zmizely.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 @Mr.Lolendo: Tak to máte asi krátkou paměť. Já problém s ovladači GK neměl, to byla podle mne triviální záležitost. Důležité bylo vědět co máte za železo v bedně a jeho základní specifikace. Problém měli ti co k PC přistupovali jako k TV a nebo svému VHS přehrávači. Problém v DOSu byla dolní paměť a co která hra vyžadovala co má zůstat v dolní co horní věčná hláška uvolnit dolní paměť byla na denním pořádku. Memmaker exe na to často nestačil. Existoval prográmek co uměl naházet do horní paměti téměř vše včetně sebe(bohužel my jeho jméno vypadlo) ale ten Memmaker exe emuloval a některé programy odmítaly pod jeho konfigurací paměti chodit.Došlo to tak daleko že jsem si udělal několik verzí Config sys. a ty jsem měnil podle potřeby. Než jsem přišel na efektivnější způsob přišel Windows 95 kde mnoho těchto problémů odpadlo.

Panoramix0903
Panoramix0903
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 @Rafan: Bracho, ja som bol na tom tak isto, a s prichodom DOS 6.2 som si urobil autoexec.bat aj config.sys strukturovany a vytvoril som si normalne menu s volbami co sa ma spustit. A ten program co myslis bol QEMM. Quarterdeck Expanded Memory Manager. Absolutna spica s funkciou stealth. Dodnes ho mam na dvoch disketach z nostalgie...

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 16:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 @Rafan: žádný horní, spodní, levý, pravý... paměti jsem neřešil. Asi se každý bavíme o něčem jiném.

Rafan
Rafan
Level 1 Level 1
11. 5. 2015 06:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ripper6 @Panoramix0903: Jo to je on, díky za připomenutí. Už stárnu a zapomínám :D. Ale jak jsem psal, vyřešil nějakých 95% problémů ale některým programům nechutnal. Ale i tak to byl dar z nebe :D.

nostrom
nostrom
Level 1 Level 1
8. 5. 2015 21:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DRUHÁ STRANA MINCE
Ty doby si dobre pamatuji. Zejmena konec 90 let s boomem 3D acceleratoru, kdy se kazdy druhy mesic (nekecam) obevil novy rychlejsi cip a kdy rok stare PC bylo dobre tak na MS Office. Ten nejnuznejsi Celeron 266 stal 8 tisic a zakladni deska na nej tisic 6. Me prvni PC stalo 30 tisic (rok 97)a to v nem ani nebyla poradna 3D karta jen nejaka parodie na nej, co se jmenovala S3Virge, nebo tak nejak. 3D hry s modely bez textur byl zazitek.
Dneska uz si nezabastlite s Pentiem II za 10ku, letovani pinu, cmarani tuhou nebo zatirani lakem a ja nevim co jeste (a kdyz to nevyslo, byl to bezva privesek na krk), otazka je kdo by na to dnes mel cas a chut.

zspasitel
zspasitel
Level 1 Level 1
8. 5. 2015 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prostě dnes je jiná doba - hlavní je pracovní výkon v zaměstnaní a něco co se označuje bussiness (prachy za každou cenu) :roll: právě proto není čas na hraní si (v jakémkoli oboru). Krásně se to dá vypozorovat proč jsou lidé schválně "mobilizováni" aby mohli pracovat i na cestě domů, doma ap. mezitím vším na nic nemají čas (kromě spánku a jídla), tak vše řeší "mobilně" i sociální kontakt proto se dnes řeší převážně sw a "cloud" :roll:

morke
morke
Level 1 Level 1
8. 5. 2015 22:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po mnohých narážkách na pana Rybku musím uznat, že poslední dobou má zajímavé úvahy. Tato je opravdu dobrá a vystihuje trápení technických nadšenců starších ročníků.
Nejen v IT, ale i jinde došlo k "dementializaci" přístupu k technice. Vše je digitální, integrované a nejlépe v celku vydávané jako produkt. Nikdo nic nemusí vědět, jak ta věc funguje, hlavně když funguje.
Pryč jsou časy audiotechniky, kdy se každý vážný uživatel kazetového magnetofonu staral o čistotu páskové dráhy, měřil azimut magnetické hlavy, nastavoval rychlost, úroveň nahrávky ... To stejné jako gramofony, bastlení zesilovačů, rádií atd.
Teď stačí koupit, stáhnout, užívat. A není to o ulehčení života od zbytečných věcí, jen postupná degenerace technických znalostí.

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morke Já jsem naopak rozčarován co z něj poslední dobou vypadává :roll: Pokud člověk nerozezná rozdíl mezi Macbookem a Chromebookem, nemá co psát pro odborný magazín! Viz. "Jenomže on to podle všeho není nástroj pro práci, ale vlastně takový vychytanější chromebook"

Tímto tedy žádám aby mě ULHANÝ pan Rybka něco narenderoval a třeba stříhnul/mixnul nějakou hudbu na Chromebooku. Předem děkuji

kalam
kalam
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 14:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. :D přesně tak, ten člověk je diletant a technický laik, který neví o čem píše. Ještě že jeho čtenáří jsou většinou prostoduché stádo, kterým stačí nahodit něco laciného a oni už to považují za kvalitní úvahu. Jinak lepší úvahy jsem psal už na gymplu než to co nám předvádí pan Mindrák.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @kalam: Kalame, tvé úvahy bych si někdy rád pročetl. To bude ještě doba, kdy jsi respektoval svůj jazyk a regule s ním spojené, co?

kalam
kalam
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 15:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @c3cilka: rozhodně mělí více odstavců a slov a byly tam podložené informace, základ uváhy. Pan Rybka píše o něčem, o čem nemá páru na profi webu. To je strašně moc, mocinky smutné.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 16:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @kalam: Aha, takže kvalitu ses snažil dohánět kvantitou. Víc už netřeba zmiňovat. :lol:

Btw: Měl bys, kalame, navštívit svou profesorku češtiny, aby ti opět vysvětlila jak má vypadat úvaha...

kalam
kalam
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 16:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @c3cilka: jak by měla vypadat? Bez faktů a všude cpát nostalgii a nářky? Ok. Poznamenáno...

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @kalam: Jak jsem psal, raději zajdi za tou profesorkou.:wink:

kalam
kalam
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 22:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @c3cilka: takzvaně nemáš nic, jen hloupé hlody idiote. To jsi mohl napsat rovnou a nekrást mi čas s takovými idiotskýmí žvásty, ale co čekat od PC-tuningu co?

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @c3cilka: Může mi těch 23 mínusářů ukázat jak se na chrombooku renderuje a tvoří hudba? Přesvědčí mi někdo z Vás, že to jde nebo budete slepě hltat Rybkovy lži (Macbook = Chromebook)

simiksimik
simiksimik
Level 21 Level 21
11. 5. 2015 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @.::Richmond::.: Hudba se tvoří hudebními nástroji, nikoli Macbookama či Chromebookama:-)

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @.::Richmond::.: Richmond ; Cecilka je jeden z redaktorov.
To je ''incognito'' nick..
Ked si proti timto detom proti nevyhras..
Oni mozu daj aj 100 minusiek naschval je to ICH stranka..
Ked im budes pritakaavat budes mat pluska :)
Ja vacsinou nesuhlasim snimi tak mi davaju minuska:)
Ale ked som napisal ze pc tuning je super som mal LEN pluska :D
Popripade ked budes prenich fajka tak budes mad mozno bonus blokacia minusiek napriiklad :P

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @kalam: A tohle není hloupý žvást? :lol:
[quote]jak by měla vypadat? Bez faktů a všude cpát nostalgii a nářky? Ok. Poznamenáno...[/quote]

Naopak jsem to právě zahrál do autu, protože další diskuze by byla zbytečná. Tvá představa o úvaze je, že má mít co nejvíce textu i na úkor způsobu psaní a má být založena pouze na podložených faktech. To sis spletl útvar, panáčku, a proto bude lepší se vrátit na školu a patřičně se informovat. :wink:

kalam
kalam
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 22:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @.::Richmond::.: mínuska tady kryjí pravdu, to ještě nevíš? Web mindráčku a píše tu hlavní mindrák Rybka.

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
11. 5. 2015 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @simiksimik: You nail it 8) ...ale Chromebook není nástroj :wink:

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
11. 5. 2015 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @Ethos: Aha, tak to už jsem doma - před časem jsem s ním tak trošku nesouhlasil a usvědčil ze lži takže je to nejspíš jeho forma pomsty :wink: Takže to zkusím stejně jako ty - pro ty co nedokáží rozlišit Macbook od Chromebooku stejně jako Rybka, nechť si užívají své prozíravosti při koupi. Ti ostatní ať jdou osobně "poděkovat" Rybkovi jak všestraný stroj si pořídili :idea:

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @Ethos: No né, už jsem ani nedoufal. :lol:

[quote]Oni mozu daj aj 100 minusiek naschval... [/quote]
Píše uživatel, kterému sympatizanti vylézají z děr v časně ranních hodinách a klidně v pěti minutách vytahují z bažin jeho skryté příspěvky s -30 a méně... :lol:

Problém ale je, Ethosáku, ostatně jaký jsi měl vždy v psaném slově, že já se o Richmondovu poznámku vůbec nezajímal a nijak jsem na něj ani nereagoval. :wink:

A co se týče mé údajné zainteresovanosti v redakci PCT: Zajímavé, že tu celkem pravidelně vystupuji proti některým kravinám, kterých se tu autoři dopouštějí a nevynechal jsem snad nikoho. Možná až na pár autorů píšící pouze/převážně články a to jen z toho důvodu, že nemám čas ani náladu to číst.(tím, že nevím o čem Richmond mluví, nemám důvod mu dávat jakékoliv hodnocení)

kalam
kalam
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @Ethos: fakt? Tomu se mně nechce věřit, že něco tak hloupého je člen redakce, na druhou stranu, když si Rybka není schopen vyhledat základní informace o produktech, které kritizuje, tak se zas tak moc nedivím.

A naklikávaní mínusek se mi tu taky zdá nějaké podezřelé. Možná chápu mínuska u mé osoby, byl jsem mírně agresivni, ale Richmond položil jen slušný dotaz a dostal takovou smršť mínusů. Podezřelé :)

Ethos
Ethos
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @kalam: Ja som snim nesuuhlsil s jeho neprofesionaalnym artiklom jeho ''debilnee'' mobilovee rozmery tak ma bombardovali miinskami schvaalne :DD som sa rehotal 10 min v kuse..
Neviem ci je to OK takto pisat clanky ze ''debilne''

kalam
kalam
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 23:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @c3cilka: Na tohle pane idiot stačí wiki. Ti odcituji to nejdůležitější: "Autor se zamýšlí na základě získaných poznatků nad problémem" Vidíš ty získáné poznatky, pan Rybky nemá ziskáne poznatky, ale vycucané poznatky z prstů od noh. Prostě není možné, aby na profi web psal i v úvaze nepravdy o tom, že v Macbooku či iPhonu nejdou vyměnit baterky.

.::Richmond::.
.::Richmond::.
Level 1 Level 1
11. 5. 2015 10:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @c3cilka: Zdravím c3cilko, řeč byla o kravině "Jenomže on to podle všeho není nástroj pro práci, ale vlastně takový vychytanější chromebook" načež jsem se pana Rybky a posléze mínusářů ptal jak zvládá Chromebook úlohy typu tvorba/úprava hudby a rendering. Smozřejmě mě napadne dalších x úkonů, které Chromebook zkrátka principielně nezvládne za čež jsem dostal 0 odpovědí, ale asi 25 mínusů. Copak o to mě ani nejde, jde mi primárně o to, že pan Rybka takhle lže prakticky v každém pátečním výblitku co jsem četl. Dříve jsem si myslel, že to nedělá schválně (každý se splete), ale teď jsem plně přesvědčen že tak činí na úukor čtenosti - ruku na srdce, ona ta protiapplí nálada prostě diskutéry přitahuje, bohužel jen ty co si přijdou plivnou, postěžovat na cenovky... Relita je bohužel úplně jinde...

kalam
kalam
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 17:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @c3cilka: :D zabal to :wink: Už si se tady ztrapnil dost. Mě se zdálo divné, jak včera raketově během vteřinek pochvala na Rybku letěla nahoru a naopak oprávněná kritika byla schována velice rychle a velice nenápadně. Samozřejmě na kritiku od Richmonda se nikdo neozval, Rybka napíše nepodložené věci, v podstatě trollí článek a nemá ani tu slušnost, zkusit svoje neprady vyvrátit v diskuzi, jaký rozdíl např. oproti Obrovi, který nemá problém jít do diskuze...

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @kalam: Ano, na to opravdu stačí wiki. Problém ale je, když nerozumíš ani slovům k popisu užitým. :lol:

Pokud své prsty na nohách pan Rybka cucal dostatečně, jistě se také nějaké informace dozvěděl a získal tak poznatky. Jestli jsou správné, nesprávné, dostačující či nedostačující už je věc druhá.
Každopádně to nevylučuje možnost napsání úvahy. To bys věděl, kdyby ses více věnoval daným zákonitostem tohoto útvaru a neunavoval svou profesorku(svého profesora) slovním průjmem. :wink:

kalam
kalam
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @c3cilka: zase špatně idiote. Já jsem nikdy nenapsal, že to není slohový útvar úvaha. Já jsem napsal, že je to špatná úvaha z důvodu špatně ziskáných či lživě vykonstruovaných poznatků a dále jsem napsal, že jsem psal lepší úvahy a to i z důvodu, že jsem si ke svým úvaham nepomáhal lžemi a dezinformacemi. Takže kdo je teď idiot? Zase ty :) Aspoň začni chápat psaný text.

BillVapno
BillVapno
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @kalam: Napsat o sobě ,že jsem psal lepší úvahy ,je těžce sebestředná záležitost a mam pocit ,že by jsi měl navštívit svého psychologa. Nedal jsi ani jeden důkaz své geniálně napsané úvahy a někoho tady osočuješ. Nech za sebe mluvit činy.

c3cilka
c3cilka
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 00:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @kalam: Smutné, tonoucí se stébel chytá. Ta jsou však bohužel suchá a slabá, praskající.

Napsal jsi, že základem úvahy jsou podložené informace a že jsi na gymnáziu psal úvahy lepší, protože obsahovaly "více odstavců a slov" - to jsou "idiotské žvásty" elefantních proporcí, úvaha si zakládá na něčem zcela jiném.
Já také nenapsal nic o tom, že bys napsal, že se nejedná o úvahu. Pouze jsem v přeneseném slova smyslu zmínil, že "ty víš o úvaze ho.no a tedy bys do toho raději neměl kecat". :wink:
Obávám se, že "idiotem", jak mě tak hezky nyní rád nazýváš, jsi zůstal od začátku pobývání na tomto webu až do současnosti stále jen ty. :lol:

kalam
kalam
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@.::Richmond::. @BillVapno: sebestřednost je důvod k návštěvě psychologa? 8) Navíc svoje práce virtuálně porovnávám s Rybkou a to není ani náznak sebestřednosti :D

neeveew
neeveew
Level 1 Level 1
8. 5. 2015 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Technologie hodne pokrocily, to co pred nekolika lety byla obrovska bedna zerouci pres 300Wattu, se dnes vejde do ruky a stoji to par litru.

Opravitelnost: No cipy jsou priletovany, ale baterka jde vymenit bez problemu (toshiba encore WT8).

Co se tyce hackovani, tak ty tablety jdou pretaktovat, napajet ze superkapacitoru a pripojit HDMI do TV atd... Je to hackovatelny, rozdil je v tom ze se hackuje jinak nez treba pred 20 lety.

Urcite se najdou lidi kteri budou vychvalovat psaci stroj, nebo telefon s tim koleckem, je dobry znat historii, avsak prehnane se v tom piplat pro vetsinu lidi nevidim smysl.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 02:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neeveew ARM CPU přetaktovat jdou ale x84 tedy Atomy apod. ne.

Aminux
Aminux
Level 1 Level 1
8. 5. 2015 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že se lidé o nic nezajímají a v důsledku toho hloupnou, je již i vědecky ověřeno:

http://houdekpetr.blogspot.cz/2015/05/hloupnouci-chytri.html

nemo
nemo
Level 20 Level 20
9. 5. 2015 01:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pekna uvaha.
Co sa tyka 3D akceleratorov a relativneho nezaujmu hlavne o historicke kusy tak ja to vydim hlavne ako problem v pocte a rozmanitosti. Proste to bola zivelna doba ked , keby boli financie, tak sa dalo vybrat z viacerych popularnych vyrobcov (3dfx,nvidia,maxtor,s3,ati) a niekolko menej znamych az obskurnych (rendition,3d labs a dalsie). Bolo toho vela, a vyznat sa v tom je fakt zlozite.

Co sa tyka dnenseho pohladu ze je v zasade jedno na akom hw to ide, tam za to mozu hlavne dva dovody. Prvy je ze hw sa stal relativne dostatocne spolahlivym a hlavne lacnym. Dnes ked aj sa nieco odpali ale prestane fungovat, tak nieje problem proste kupit a nahradit to novym kusom. Rozhrania su dobre standardizovane a vecisnou to proste funguje. Druhy dovod je ze nastal vyrazny posun v SW k web aplikaciam kde je v zasade jedno na com bezi klient.

Hmm, je to trochu smutne, hlavne pre nas starsich, ze hw s stava pomali blackboxom (alebo skor black svabom) do ktoreho sa uz neda , mimo vyvoju, ani vidiet. Na druhu stranu odpadlo ale dost specializovanych a specifickych rieseni vdaka slusnej standardizacii a prave mobily a celkovo riesenie spotreby zasa vytvara tlak na optimalizacie a pristup k zelezu.

Ripper6
Ripper6
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 02:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja teda nevim, nepamatuju tohle vse co pise autor ale rozhodne si vzpomenu na vic nez 3D Voodoo grafiku :) A dnes? Zajma me porad desktop a i HW do toho a to nejsem zadnej co by tunil doma comp dokola. Urcite to tak preferuju, rad vymenim napr grafiku a jedu dal. Vse teda na pevno bych nechtel. Chapu to treba u tabletu, to je pomucka nekde do terenu. Jenze na doma? Tam beru pc a vykon.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak mně je 24 a ještě pamatuju dobu kdy jsme ke grafice na pasiv přilepovali vteřiňákem 120mm ventilátory a snižovali hlučnost PC tim že jsme je připojovali na 5V na molexu a vidim to stejně jako autor článku. Naprosto s nim souhlasim. Sice nepamatuju dobu kdy byly na vrcholu vývoje SVGA grafiky, ale tim vývojem jsem si samozřejmě prošel, na začátku století byly PC tak drahý že nikdo neměl aktuální technologii. Proto mam na tu dobu tak úžasný zážitky, protože v ňákejch 3, 4 letech jsem projel veškerej vývoj HW od počátku 90. let až do tý doby kdy se to odehrávalo. Až v roce 2008 jsem to dohnal a měl jsem po prvý v životě HW aktuální k tý době. :lol:
Ale jako snižování napětí ventilátorů v roce 2004 to bylo něco za co vás lidi považovali za boha, protože to byla doba 4000 otáčkovejch turbínek místo ventilátorů a lidem to řvalo jak vrtulník, to byly časy....
Nebo když jsme si s kámošema pujčovali RAMku podle toho kdo je na víkend doma. Jednoju jsem jel třeba na chatu k babičce, tak jsem kámošovi pujčil 128MB RAM na víkend než se vrátim. :D

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Tenkrát se vlastně přecházelo na Win XP a nikdo na to neměl HW takže se takhle šmelilo s RAMkama, grafikama a podobně. Protože tenrkát bylo běžný třeba 64 MB RAM a na tom to XPčko prostě nejelo. Já byl se svejma 384MB SDRAM největší king v okolí. Ale to už bylo pozdějc, to bylo ta v roce 2004, v tý době měly nový PC už 512MB i víc, ale málo kdo to doma doopravdy měl. Pamatuju si taky na svýho Celerona, nejdřiv 333MHz, to se vlastně taktovalo přepínánim takovejch čudlíků na základní desce, ne v BIOSu, pak už jsem měl pentium 400, pak 500, no a to už je vlastně moderní doba, pak už jsem přesedlal na Celerona D 2,8 GHz. :D Ale to pětikilo Pentium jelo snad na 800 MHz s pořádnym chladičem. :D

Ripper6
Ripper6
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 Je to pamatuju moje prvni pc bylo roce 2001. Pred tim jsem cetl casopisy a znal napr Score, Level. Mel jsem PS1.
Zacinal jsem defakto na Win XP, protoze jsem dostal sice Win 98 SE ale znicil jsem je za jedinej den. Total ten system spadnul a to bylo novy z obchodu! Ano moc jsem s tim neumel, prvne jsem pc da se rict objevoval. PC jsem znal spis z kavarny, trochu internet.
A vykon? Ja nic nikde pujcovat nemusel. PC stalo cca 30k. Byl to Athlon XP 1600+, 60GB HDD, RAM 512MB DDR1.

pidalin123
pidalin123
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 23:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Ripper6: Win 98 jsem instaloval někdy i několikrát tejdně. Oproti tomu XPčko bylo obrovskej pokrok ve stabilitě.

Ripper6
Ripper6
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 21:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pidalin123 @Ripper6: ale XP byl super system, ten jsem aspon nezku*vil a slapalo to.

Jespi
Jespi
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych to neviděl jako dobu letargie a cíleného zjednodušovani. Ono tenkrát když přišly na svět HW věci 90tych let tak spolu kromě nových technologií přinesli "nezkusenost. Věci se dělali o mnoho jinak než v 80tych letech, struktury čipu byly jiné grafické karty byly na počátku se svou 3d akceleraci a od těch dob se toho v tom nejhlubším principu moc nezměnilo. Snižuje se výrobní proces zvyšuje se výkon snižuje spotřeba, ale více méně ty zažité principy zůstaly a výraznější změnou je snad jen integrace severního můstku. Ale proč to píšu. Jde o to ze tenkrát společnosti nevěděli poradně co dělají proto tu byl prostor pro homemade úpravy. Teď je všechno dokonale vysperkovane. Zapojis a fungujes, ale ne z důvodu snahy o snížení technické zdatnosti ale z důvodu dokonalosti HW. Proste není potřeba snižovat volty. Prilepovat větráčky. Zalatovavat piny. Protože ty společnosti to umí vše tak dobře že lidem kteří se o to zajímají stačí jen kosmetické úpravy jako BIOS taktování. Přidání větráku. Výměna referenčního chlazení ramku s pasivem atd atd. To jestli je to dobře nebo špatně je na zamyšlení. Každopádně nemyslím si že by to bylo cíleně vyvolané

kocourmikes1
kocourmikes1
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

stare dobre casy, hned bych je vratil, lepeni, pajeni, letovani, lakovani, vsechno stalo 5x tolik, vykon nula nula, prd, skoro mi az slza ukapla

nejvic me pak pobavily prispevky o technicke "deformaci" a "degradaci" spolecnosti, jako kdyby nekoho pred 20 lety hardware zajimal?! jediny rozdil byl v tom, ze si tenkrat kupovali pc akorat nerdi, normalni clovek nevidel smysl vyhodit nekolik svych mesicnich platu za neco co melo nulovou uzitnou hodnotu

chapu, ze to pro nekoho mohla byt "romantika", duchodci na novinkach se taky vzdycky roztecou, kdyz vzpominaji na stare dobre, rude, casy, ale ja jsem uprimne rad, ze uz je tahle doba davno pryc

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kocourmikes1 jen bych poznamenal, k té mcbook verzi...jak by ste chtel takove zarizeni sroubovat?v podstate je jednodussi to slepit.
Porad se tu najdou firmy,ktere vyrabi desktop zarizeni, a princip pospojuj funguje stejne, sloty nevymizely,spise se zdokonaluji,a to je dobre.
Pajene sloty taky nebyly kdysi samozrejmost,a dnes to ma vyhody viz. vuci otresum.Nehlede,dnes muzete koupit suprdupr mikro pajku a klidne si tyhle hw rozebrat a slepit,to by se vam pred 20 lety nepovedlo,technicky by to ani neslo!
Tak proc takova slepa uvaha?

kocourmikes1
kocourmikes1
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldrick ja zadny mcbook sroubovat nechci, nerozumim tehle reakci... :shock:

oldrick
oldrick
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldrick @kocourmikes1: :shock: tak si necti komentare, a precti si , co rybkovi vadi,pak mozna prestanes psat hloupe prispevky... :shock:
ale taky tomu nerozumim, clanku, a tve erekci :idea:

kocourmikes1
kocourmikes1
Level 1 Level 1
12. 5. 2015 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@oldrick @oldrick: hele, clanek jsem cetl asi do pulky, pak jsem prestal, nebavilo me to, precetl jsem par prispevku v diskuzi a na ty zareagoval take prispevkem, jestli s tim mas problem mi je vazne jedno, jasne tam pisu ze reaguju na prispevky v diskuzi,

pokud v clanku rybka rozebira nejaky mcbook, tak si zaloz vlastni vlakno a nereaguj na me blbinama, porad nerozumim tomu jak si prisel na to, ze bych chtel sroubovat nejaky mcbook :roll:

kalam
kalam
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

já na toho zapšklého Rybku fakt chytám alergii. Více Obra, méně Rybky proboha.

BTW Pane Rybka už víte, že jde u iPhonu vyměnit baterie, dal jste si vědomosti do pořádku? Když píšete něco, prvně si nastudujte o čem píšete proboha, ať nevypadáte jako hlupák..

petr_
petr_
Level 1 Level 1
9. 5. 2015 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou spíš vzpomínky na mládí. Na dobu, kdy nebyly žádné starosti, kdy člověk vlastně žil tím, co ho bavilo.
Že to bylo zrovna stavění počítačů, nebo hraní fotbalu je jedno.
Dneska jsou možnosti daleko větší, protože zmizela finanční bariéra. Dneska si kluk na střední škole může navrhnou vlastní procesor a pomocí FPGA ho implementovat. Může si na vyrábět vlastní desky (na profi úrovni, za pár stovek), může si vyrobit prakticky cokoliv, součástky se dají koupit za pár korun, nebo lze spoustu dobrých sehnat i z odpadu.
Jediné, co ho omezuje je jeho vlastní intelekt a motivace. Zvláště to druhé dneska čím dám víc upadá....

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
10. 5. 2015 00:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Michale co kdybys ty karty lidem priblizil na nejakem priklade? Treba vytisknout jak vypadal quake s 3d akceleraci a bez? Aby chapali proc si to lidi kupovali a ne jen koukali na kus zeleza? Co se tyce lidi co se zajimaji o HW - problem je v tom ze zajimat se o HW bylo drive nevyhnutelna nutnost pokud clovek chtel s pocitacem pracovat - dnes uz tomu tak neni.

Mmchk
Mmchk
Level 16 Level 16
10. 5. 2015 00:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Karta se obratila. Dnes pomahaji pocitace pracovat nam ale drive jsme my museli pomahat pracovat pocitacum.

Mr.Lolendo
Mr.Lolendo
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 02:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mmchk Počítač pořád není schopen individuální interakce. Neexistuje A.I. Počítače jsou pořád hloupé jako dříve... zatím samozřejmě.

jaro.jaro
jaro.jaro
Level 1 Level 1
10. 5. 2015 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ved aj u chladnicky ci kuchynskej linky sa nikto nesnazi urobit tuning.
A nie som si isty, ci sa to neprejavi aj na buducnosti portalov typu PC Tuning.
buducnost je v ladeni socialnych vztahov a nie techniky

squad_leader
squad_leader
Level 5 Level 5
Procesor: AMD
Operační systém: Windows
10. 5. 2015 11:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeden postřeh ke klesající úrovni uživatelů. Poznámka k té technické [b]ne[/b]gramotnosti uživatelů - kdy nemají tušení, co se skrývá pod kapotou a k čemu to je.

Tak mě napadá, on možná ani není "problém" v tom, že by rapidně ubylo technicky smýšlejících lidí. Ona je spíše potíž vlastně to, kdy se výpočetní technika silně prosazuje masově a používá ji doslova kde kdo.

Dávno tedy platí stav, že výpočetní techniku užívají i nespecialisté - [b]laici[/b].

To jsou ty typy lidi, kteří klidně spustí přílohu s programem v emailu (EXE souborem ve Windows).
A následně se diví, že přišli o celé konto.

Zkrátka, nepozoruji tragické vymření "geeků", ale trend, kdy výpočetní techniku využívá příliš velké množství civilistů.

No a taky tomu neprospívá doba. Mám pocit, že čas letí pořád rychleji. Stále se zvyšuje množství nároků a požadavků na nás všechny, abychom toho víc stihli, víc věděli. A pak na nějaké geekovské hraní už není bohužel čas.

Co naopak považuji za technicky dobrou věc je ona multiplatformnost.
Například u webových aplikací je opravdu jedno, jestli platíte e-banking z mobilu, televize, tabletu a nebo počítače. Všude to funguje stejně (pomiňme otážku bezpečnosti).
To je (kompatibilně) úchvatná věc a jsem za ni jen rád.

NoneCZ
NoneCZ
Level 1 Level 1
11. 5. 2015 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém celé této věci je podle mě o přístupu veřejnosti k těmto věcem. Už i ke konci devadesátých let byla daná věc docela viditelná.
Je to o tom, že normální lidé se o tyto věci z kdovíjakého důvodu nezajímají. Nechápu moc proč, i když alespoň s mobilní sférou je to dnes o trochu lepší, ale přece jenom ne tak moc jak by být mělo. Naprosto mě fascinuje, jak se lidé u nás dokáží týden rozhodovat o tom, na jaký film půjdou do kina, ale zařízení v hodnotách několik tisíc, nebo i desítek tisíc, si hodně z nich koupí šmachem jenom tak z důvodu že se jim prostě líbilo. A vůbec jim nedochází, že tohle zařízení budou používat x let a podle toho budou mít buď nervy na pochodu a nebo budou na světě rádi. Dokonce i dovolenou ve stejné cenové relaci dokážou vybírat měsíce a to je to vesměs pro ně jenom o týdnu nebo dvou odpočinku. Proč nejsou normální lidé vybírat počítače a mobily a vesměs zařízení která budou používat skoro denno denně také tak dlouho a případně se poradit se zkušenějšími? Proč jdou kolikrát v těchto případech opravu vesměs naslepo? Proč?
Na druhou stranu, abychom nehanili jenom lidi netechnicky zdatné, kteří se prostě nechtěji orientovat, nezajímá je to a nikdy zajímat nebude.
Kolikrát ani mě, co by člověka který s technikou rostl a zajímala ho, není jasné jaké zařízení vlastně vybrat. Samotní výrobci a obchodníci podávají o produktu buď tak málo informací, nebo tak zcestné informace, že mě kolikrát samotný průzkum trhu v té dané věci odradí už na začátku. Jak je kolikrát třeba u notebooku možné, že v našich x stěžejních obchodech ve stejné třídě notebooku se u některých dočtete kolik má baterie článku, u jiných ne, jaký má dané zařízení displaj a přitom chudák značka vedle tento údaj postrádá atpod. Člověk má potom dost informační chaos co si vlastně kupuje, jak to bude chodit a jak dlouho a zda-li mu to bude dobře sloužit.
Nedivím se proto potom, že laická veřejnost potom kolikrát opravdu rezignuje na to, že věc koupí podle její ceny a toho, zda se jim líbí nebo nelíbí design. Holt je to asi jako si vybírat lístek do kina podle toho samého. Další část veřejnosti jde potom na jistotu s davem. Což je imo to, co dává takovou popularitu výrobkům Apple. Nejsem člověk který by Apple měl nějak rád, nic jsem od nich nevlastním, nicméně měl jsem tu čest se s x jejich výrobky seznámit a musím uznat, že jim to povětšinou "opravdu chodí". A to je pro hodně lidí ta největší služba, za kterou jsou ochotni připlatit i balík navíc. Spolehlivost.

Aneb kdo se má v telefonech případně i probíraz zástupama firem a jejich modelama, z nichž většina kamarádů na ten svůj telefon nadává, samotné firmy snad ani nestojí o to, aby se v tom množství nabídek člověk vyznal, obchodníci raději už vůbec ne, neb sami velmi dobře kolikrát vědí co prodávají a jenom kolega z vedlejší kanceláře má iPhone a je s ním velmi spokojen. Stál sice o trochu víc, ale evidentně....volba je potom pro i prostého člověka kolikrát jasná. A jistě podobných momentů buď u sebe samých nebo u svých blízkých i zdejší čtenáři zažili hodně.

Dokud výrobci budou řvát jak je všechno úžasné, jak všechno chodí bezvadně na všem, jak je to super a bezproblémů/bez limitů...i v té nejspodnější třídě, dokud obchodníci budou údaje mlžit nebo o nich raději mlčet, dokud budou recenze zaplacené od výrobců, případné zkreslené z nějakých důvodů a člověk se marně bude dopátrávat pravdy, postoj laiků se k tomu nezmění. Ba naopak, hodně lidí kteří se o techniku zajímají to spíše i odradí. A pokud jste výrobce, prodejce nebo recenzent, promluvte si do duše, i vy tohle můžete mít na svědomí. Úskalí toho je, že pokud to takto "poserete" jste sami proti sobě, protože laická veřejnost se obejde klidně i bez vás.

dec-vax
dec-vax
Level 1 Level 1
11. 5. 2015 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Povrchní znalost starých grafických adaptérů nebo třeba základních desek vám samozřejmě už k ničemu není, ovšem znalost principů a teorie na kterých fungovaly, fungují a ještě dlouho budou fungovat počítače, je k nezaplacení. Není nic praktičtějšího než dobře zvládnutá teorie.

Znalost I8080 vám zdánlivě taky k ničemu není, ale byl to krůček k pochopení vyšších modelů Intelu, které mají dodnes víceméně stále stejný instrukční soubor(s několika rozšířeními)... a dlouho budou mít.

Znalost jazyků C/C++, unixových shellů, Unixu, architektury operačních sytémů, teorie překladačů, ...... , že by to k ničemu nebylo? Ale jděte... V čase se to zase tolik nemění, jsou to víceméně stálice v oboru. Proti frikulínům s Facebookem na mobilním vypatlátoru budete budete mít výhodu při hledání práce...

Znalost počítače Acorn Archimedes dnes jistě taky k ničemu není.... Nebo je to jinak? Ano - pokud jste už tenkrát šli do hloubky, zjistili jste, že tam byl jakýsi ARM, který je dnes v podobě mladších brášků všude kolem... Znalost ARMu vám umožní se třeba živit programováním mikrokontrolérů....pokud vás ty mobilní blbosti už nezajímají...

Na jedné straně povrchnost a pseudoznalosti a na té druhé v čase nekazící se skutečné_znalosti. Ne, ty opravdu nejsou zbytečné.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
20. 5. 2015 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dec-vax máš pravdu, předsedo! :D

cantre
cantre
Level 1 Level 1
27. 5. 2015 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kurzové sázení, velmi spolehlivé informace :--.

http://salveto.blogspot.cz/

wailord
wailord
Level 1 Level 1
30. 5. 2015 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale k čemu vám dnes je znalost strojáku Intelu 8080?
Na některých školách se v tom vyžívají.. :D

Reklama
Reklama