Zpět na článek

Diskuze: AMD chce první grafiky Polaris poprvé odhalit koncem května ještě před Computexem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To zas bylo keců amdfanboyů, jak jsou její karty dávno ve výrobě, jak má nVidia makety, zpoždění, problémy s výrobou a nevím kde co... realita je opět jiná .. zase.
Jestli bude mít AMD odpověď na 1080 někdy za půl roku (minimálně), tak to bude docela fiasko teda :(

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč Zase??? Přechod na 28nm byl pod taktovkou AMD, tak jaképak "zase"? Spousta indicií nasvědčovala, že se to AMD podaří "zase", ale nepodařilo se.

O tom, co je "fiasko", naštěstí nerozhodují lidé jako ty.

Realita je taková, že novinky nvidie vypadají velmi zajímavě pro fanoušky VR, pro ostatní už tak lákavě nevypadají.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 09:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Ja by som práveže netvrdil, že je to iba pre VR či multimonitorové riešenia (aj keď tu bude mať vplyv asi najväčší). Renderovanie scény z viacerých uhlov môže byť nápomocné pri renderingu textúr pre zrkadlá alebo na renderovanie enviromentálnych máp slúžiacich k efektu zrkadlenia okolitého prostredia na špecifických objektoch (ktoré majú napríklad sklenný povrch resp. povrch, ktorý má odrážať okolie). Takto sa X+1 prechodov zúži na 1+1. Kde X je počet viewportov a +1 reprezentuje vyrenderovanie výsledného frame-u. Proste aj detailnosť herného prostredia sa môže zlepšiť

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
9. 5. 2016 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute to s tim SMP je pravda tyka se to okrajove skupiny lidi rozhodne NV ma marketing zmaknuty na vybornou tolik vyhypovanych fandu a pritom jeste nic realneho z praxe poradne neni....(to s tim SMP trochu AMD zaspalo dobu i kdyz uvidime jak se budou obe karty chovat v praxi )

od 1080/1070 jsem cekal vic aspon podle dosavadnich nastrelu v testech ale cena rozhodne prijemna ktera to trochu ospravedlnuje teda kdyz nepocitam tu founder edici do doby nez se naplni sklady ... predpokladam ze ze zacatku bude cena minimalne 18-20k a pak prudce spadne (v zavislosti na marzi chtivosti ceskych obchodniku)

ted jen cekat s jakou cenovkou a ficurkami prijde AMD

ac mam pocit ze AMD to ted projede uz jen kvuli katastrofalnimu PR a bidne propagaci svych produktu.. tak si stejne pockam na realne testy (nebudu verit nejakym demickum z predvadecky noveho krale :D )

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute Je pravdou, že "capsaicin" tudíž "shořel jak papír" měsíc po uvedení. AMD není v dobré situaci, to ti vyvracet nechci... Jen mi vadilo to "zase" fanboys zobecňování...

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
10. 5. 2016 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @mareknr: potom je otazne proc to tak neprezentovali na predvadecce ....ale je mozne ze si NV neuvedomuje potencial :)ale spis hadam ze zrcadleni je zvladnute uz davno a efektivnejsi nez reseni se SMP
ale jak pise Xcute porad tu vsichni jen spekulujeme ....do doby nez se zacnou prodavat a testovat v realu to tak i zustane :D

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @mareknr: Možná, ale je to pouze spekulace a teorie.

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: Tak mě zajímá segment na který s novinkami míří AMD - jestli se opravdu chystá GTX 1060 s 6GB paměti, mohli by nabídnout 8GB VRAM v herním degmentu a posléze ve FirePro řadách i 12 či 16GB na nějaké krásné kartě hodné svého technického názvu.

Co se týče nvidie, velké věci spíše čekám na poli notebookových řešení, na které si ale ještě chvilku počkáme.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: "potom je otazne proc to tak neprezentovali na predvadecce"

Pretože by to aj tak ľuďom nič nepovedalo a je to skôr záležitosť implementácie a nie toho čo zaujímá zákazníkov. Nejde totiž o nič svetoborné. A zrejme sa to aj tak nebude používať takto často ak by to aj bolo možné. Môžu tam byť na použitie podmienky, ktoré SMP predurčujú iba na VR či multimonitorové riešenia. Ja len rozmýšľam nad ďalším možným využitím. Nič viac. :-)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: No keď som si pre seba implementoval zrkadlenie okolia, postupoval som podľa aktuálnej knižky od Franka Lunu. Na základe nej si potreboval vyrenderovať 6 textúr pre enviromentálnu mapu, ktorú si potom namapoval na povrch daného objektu. Týchto 6 textúr bolo renderovaných cez 6 viewportov ako pohľadov na prostredie v okolí daného objektu. Predstav si že máš objekt obklopený kockou. Pre každý viewport umiestniš kameru na stred jednej zo strán tejto kocky a vektor pohľadu nastavíš na normálový vektor roviny na ktorej daná strana leží. Tým si vyrenderuješ 6 textúr a tie potom namapuješ na povrch objektu pomocou reflexie. Ak si mal iba jeden takýto objekt na scéne, bolo treba renedrovať scénu 7 krát. 6 krát pre získanie enviromentálnej mapy (textúr pre danú obalovaciu kocku) a 1 krát pre vyrenderovanie výsledného frame-u. Ak správne chápem SMP, tak by sa prvých 6 renderovacích prechodov dalo znížiť na 1 s minimálnym dopadom na výkon. Overené to ale nemám a len hádam, že by sa to dalo takto použiť. Ale základ na ktorom moja teória stojí je reálny a vychádza z mojich terajších skúseností.

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
9. 5. 2016 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @Xcute: ted kdyz jsi nadhodil FirePro nevi nekdo jestli nove Pascaly budou zvladat 10 bit vystup ? (nikde jsem se o tom nedocetl)

blackbox
blackbox
Level 21 Level 21
10. 5. 2016 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @mareknr: no kdyby tam vyburstili FPS o 50% tak by to lidem sakra reklo ....proto mi je zahadou proc to teda nepouzili

ohladne zrcadleni resim spis HW optimalizaci pro takove ukony ..a jestli by nebylo potreba kompletne prekopat GPU aby se vyplatilo pouzivat pouze SMP (do toho si jeste pripocitejme ruzne praktiky radoby zrcadleni pre render zjednodusena gemometrie atd atd ...proste si pockame a uvidime co z toho vyleze :))

Xcute
Xcute
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 22:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: Je to jen spekulace, ale řekl bych, že zpočátku to podporovat nebudou. O výstupech jsem se mimochodem dočetl dost rozporuplné věci - potvrzená je tuším jen verze hdmi (2.0), která se ale 10bity honosí, tak uvidíme...

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xcute @blackbox: Tiež si myslím, že si treba počkať. Je docela možné, že sa to tak nedá použiť a že SMP musí vyprodukovať finálny výstup a nie medzivýstupy ako envirmentálne mapy a pod.

CapsGlock
CapsGlock
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč AMD mieri na uplne iny segment trhu -> mainstream. A kedze Polaris 10 ma len 232 mm2, bude asi malym prekvapenim ak dokaze vykonom konkurovat GTX1070.
Takze konkurencia pre GTX1080 budu az cipy na architekture Vega, ktore maju prist buduci rok.

HighSpeed
HighSpeed
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock Takym prekvapeniam moze verit len DDebil oDDvedla :lol: :lol: :lol: Polaris 10 bude konkurentom pre 1060. S Vegou mas pravdu.

Co sa tyka vydania tak paperlaunch pre 1070/80 bol nacasovany ako mal byt, o tyzden su vzorky pre redakcie o mesiac vstup na trh.

Staci si spomenut na uvedenie Hawaii, tam boli karty realne k dispozcii o stvrroka :lol: A to este AMD dodrbalo katastrofalnou referenciou. Fury X mal realny prichod viac ako mesiac po uvedeni aj to so skriekajucou pumpou a piskajucimi cievkami.

To, ze nVidia uviedla najskor vyssie mainstream je rozumnejsie, nie je problem pre nu uviest 1060 este pred backtoschool, co naznacuju aj niektore redakcie. AMD na tento rok pride len s mainstreamom a aj Polaris je len CGN, takze ziadna revolucia ani evolucia, v podstate len prechod na nizsi proces. A AMD vyuziva Samsung/GF, ma vyssiu densitu takze takty budu krotke okolo 1100 max a ani Polaris nebude lacny, novy proces musie niekto zaplatit. Pascal nema problem s vysokymi taktmi takze to bude kladivo na AMD ako perlik :lol: AMD to bude mat tento rok tazke, len DDementni honici si mozu nahovorat, ze Polaris nieco zmeni 8)

Lukášc
Lukášc
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @HighSpeed: Tak AMD ani nechce konkurovať nVidii pretože na mainstreame zarábajú, nie na HIGH ENDe. Ohľadom GTX 1060, som zvedavý čo s toho vznikne a ako sa to vyvinie medzi Polarisom a Pascalom. Momentálne čakám na Zen + Polaris (R9 480/x) ale keď sa Polaris neubráni proti osekanému pascalu ( GTX 1060) tak pôjdem k zelenej (u procesorov k modrej keby ani Zen nevyšiel).

A mimochodom tá GTX 1070 je ešte v pohode ale GTX 1080 kúpi iba nVidia Fanboy s veľkou finančnou rezervou (jasne bude to brutal výkon ale aj tak na 4K to bude slabá blbosť).

CNN
CNN
Level 0 Level 0
10. 5. 2016 13:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @Lukášc: Na mainstreame (a low-ende) sa da ziskat vyssi podiel na trhu, ale so "zarabanim" to uz vobec nie je az tak iste. Musis totiz predat 10 lacnych kariet aby si zarobil tolko, co na jedinom predanom high-ende.

morke
morke
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 21:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @Lukášc: Nečti fanatika Stachuje nebo ti úplně hrábne.
Pokud by nechtěli konkurovat a prodělávat jako dosud, byla by to sebevražda. To, že to Stachuj propaguje na svém blogýsku, je jen jeho demence.

Mysel_1
Mysel_1
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @CNN: Pri mene nez 30% podilu na trhu muze mit takova orientace (aspon kratkodobe) smysl.

tombomino
tombomino
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @morke: Mozna by jste se napred mel naucit rozeznavat pojmy a dojmy, ktere si berete z jednoho webu.
AMD samo prohlasilo, ze Polaris jsou karty delane na max. energetickou efektivitu a budou patrit do mainstreamu a notebookovych zarizeni. Jestli vydaji letos vubec neco co bude konkurovat 1070 nebo vyse neni ted znamo.
Co se tyce prodeje 1080 .. tak to je dobry "ojeb" Nvidie, kdy daji doporucenou cenu 599$(+DPH) ale nejdrive se budou dat koupit karty za 699$(+DPH). Za takove cucani penez ze svych priznivcu by se nemusel stydet ani Apple ;-)

Lukášc
Lukášc
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @morke: Tak nejmenovany web si pozriem len zriedka a to čo tam píše neberiem vážne ale teraz je skôr na strane nVidie. A ohľadom tej konkurencie som to myslel tak že AMD si najprv zaplní Mainstream a až keď budú k dispozícii HBM 2 tak tu bude VEGA. Len škoda je to že Radeony nikdy nebudú mať také OC možnosti ako nVidie.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @tombomino: Skôr by som povedal, že NVIDIA si vyššou začiatočnou cenou kontroluje dostupnosť kariet. Ktovie aká je ich aktuálna výťažnosť. Určite sa ale nájdu ľudia, ktorí tých 700$ dajú len preto, aby mali kartu doma skôr. Okrem toho vzhľadom na to, že NV ovláda 75% trhu s dedikovanými grafickými kartami, môžu si to dovoliť.

humik
humik
Level 23 Level 23
10. 5. 2016 08:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @Lukášc: to víš, ale tady si ty samá individua musí vždy kopnout vedle... kolorit

škoda že tento článek nepsal jejich guru Obr, to by byl kopec srandy...

morke
morke
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 04:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @tombomino: Však jsem psal, že AMD tímto přístupem sebe zničí. Tady mi to v první části potvrzuješ a v druhé jsi popsal, proč Nvidia generuje zisk a je úspěšnější než AMD.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 09:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @humik: Kpanie je jedna vec, úsmev zasa druhá. Obom nám je jasné, že keby bola situácia odlišná, AMD by prišla s high endom a NV by prišla s mainstreamom, tak by Honza Stach písal nezmysli typu, že NVIDIA neprináša nič čo by sme tu už nemali v podobe R9390 či R9390X.
A vtipné sú aj iné veci. To, že sa čuduje, že by SMP muselo byť explicitne implementované a nebude fungovať hneď od začiatku pre všetko, je docela úsmevné. Veď on o PC grafike nemá ani tucha. Z toho vyplývajú jeho nezmyselné názory na veľa vecí, ktoré berie ako fakty aj keď sú mimo reality a vychádzajú len z jeho nevedomostí. Tak sa nečuduj, že niektorí ľudia sa nad tým pozastavia. :-)

humik
humik
Level 23 Level 23
10. 5. 2016 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @mareknr: solidní věštecká demagogie ..furt dokola.. kdyby chyby

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
10. 5. 2016 09:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @mareknr: ...a stale ti isti
je to obsesia, nesuhlasis s webmasterom, a stale lezies na jeho stranky :)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @humik: Na keby sa nehrám. Vychádzam z toho, že sa to u neho naozaj objavuje. Keď príde NV s GPU, ktoré sú výkonovo na podobnej úrovni ako niektoré GPU aktuálnej generácie, nie raz si sa u neho dočítal, že neprišli s ničím čo by sme už nemali. Nebolo to raz a stavím sa, že sa to zopakuje. U AMD nikdy nič také nepíše. tam je to len chvála.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @skaven321: BTW tu nejde o nesúhlas s názorom. Ale nesúhlas s tým, ako niekto súdi veci ktorým nerozumie. Inteligentní človek vie kde sú jeho medze.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @skaven321: A čo robievaš ty pod Obrovými? :-)

humik
humik
Level 23 Level 23
10. 5. 2016 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @mareknr: nicméně neřešme to, je to stejně o ničem :confused:

humik
humik
Level 23 Level 23
10. 5. 2016 12:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @mareknr: mě jen vadí to, že ho všude furt odsuzujete (furt ti samí lidi to dělají)..píšou jakej je DDebil apod. Ale na jeho stránky lézt budou furt...
Jsou to jeho stránky, má svůj vlastní pohled na věc, který prezentuje pouze na svých stránkách (občas vleze jinam s příspěvkem, ale tam ho lidi jako ty apod. ukamenují a sprostě nadávají) a já čtu i jeho web a beru i jeho názor, prostě něco si z toho vezmu a s něčím i nesouhlasím a co? je to důvod mu nadávat ? Já jsem normální user, umím si složit PC, vyřešit i nějaký ten problém s ním a s jeho názory nemám problém jak ty a ostatní. Možná proto, že nejsem až tak odborně znalý, ani mě to technicky tolik nezajímá ... možná proto je to pro vás co jste technicky znalí jak hadr na býka ty jeho stránky, ale já to nedokážu posoudit tu "kvalitu" odbornosti.. mě jen vadí ten hate.. a začínání idskuze typu "DDebil" DDement" apod. prostě děti bez inteligence... a tím u mě klesnou hned, ať je jejich znalost věci třeba na max urovni

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
10. 5. 2016 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @mareknr: toto nieje obrove :)

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @humik: Ja mu nenadávam. Skôr sa sažím kritizovať vecne keď je čo. Nepotrebujem si vymýšľať problémy, ktoré nie sú ako to často robí on (a nielen on), aby mal témy okolo NV na ktoré môže nadávať.

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @skaven321: Ale no tak. Na takéto pubertálne hranie nemám čas. Vieš ako som to myslel. len mi netvrď, že obrove články nečítaš.

humik
humik
Level 23 Level 23
10. 5. 2016 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @mareknr: hlavně že ty se nechováš jak pubertál ;-)

skaven321
skaven321
Level 0 Level 0
10. 5. 2016 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @mareknr: jasne ze otvorim, ale urcite nezacnem debatu, ako tu sekta, ze stachuj a pod. ked skomentujem tak to, co mi vadi v clanku:
hlavne zdroj:internet, vlastni a podobne

mareknr
mareknr
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CapsGlock @humik: V niektorých prípadoch možno áno keď ma niečo vytočí. Mňa ale hlavne zaujíma to ako veci fungujú a keď vidím ako niekto klame (aj keď nevedomky) tak mi to proste nedá. Na tebe vidím ten istý problém (potrebu reagovať keď sa ti niečo nepáči). :-)

PC-hráč
PC-hráč
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 21:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No hele označuj si to jak chceš, pravda je, že nV je zase první a AMD jen dotahuje.

To, že nV nejdřív vydá vyšší segment je záměrné ( jsem si jistý, že kdyby chtěli, vydají nejdřív 1060), podívej se rok, dva zpět jak moc se prodávají karty typu 970, tahle vyšší třída kolem desítky se prodává mnohem víc, než v minulosti, takže uvést 1070 je správný krok a to, že AMD nedokáže na kartu typu 1080 odpovědět minimálně do konce tohoto roku, to považuju za fail. Stačí se podívat, jak dopadly Fury/X .. to byla katastrofa, ty karty nikdo nechtěl, přišly pozdě a nebyly nic extra.

A Polaris má mít údajně výkon 290X (390), což na 1070 stačit nebude, navíc se spotřebou cca 140W ... čichám prostě opět problém pro AMD, je to škoda..

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč To tvoje trepanie sa už takmer nedá zniesť. AMD mieri na iné segmenty ako nVidia, lebo potrebuje primárne nahradiť starý čip Pitcairn a topiaci a veľký čip Hawaii, ktorý má nízku maržu. Tonga je tiež pomerne veľká na svoj segment. Fiji zrejme bude musieť ešte pár piatkov so zľavami potiahnuť, ak P10 bude mať iba výkon okolo 390X. Ak P10 na 1070 stačiť nebude (čo zrejme nebude), kde je problém, ak sa bude predávať za primeranú cenu? Budeme mať peknú novú sériu 480. Ver mi, cestu do veľa kompov si nájde. nVidiáci sa tvárite, ako keby sme už nepotrebovali nové karty do nižších segmentov. A čo notebooky? "Lebo nVidia keby chcela, tak vydá 1060." No áno, ale nechcela. Lebo menšie jadro nemá ešte hotové a GP104 jadro sa viac sekať na 1060Ti sotva vyplatí (1070 je už seknuté o 20% a nemám pocit, že by malo tú najvyššiu maržu), aj keď to nVidia zrejme urobí.

humik
humik
Level 23 Level 23
10. 5. 2016 08:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@PC-hráč co furt matláš nove gpu amd proti novým gpu NV? Dyť to má být jiná část trhu, nebo se pletu ?

HunterGtNet
HunterGtNet
Level 1 Level 1
9. 5. 2016 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no pokud to dopadne jak s 970 misto 4gb vram jen 3,5gb a dx12 to nema tak takove karty at si strci do prdele .a gpu karty za 20ku 980ti jsou pro vetsinu lidi z rise snu .

wolfdesigner
wolfdesigner
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jako prodejce se těším na nové grafiky hlavně jako náhradu za hrozné karty R9 390 a GTX 970, tedy za ceny 8-11 tisíc. Co je výše bude zajímat jen nadšence a se zvláštní vizí, aby měli klid na X let dopředu nebo mají 3 nebo 1 obří monitor ( osobně mám takových zákazníků tak 1%). Osobně zastávám názor, že pokud někdo nebude používat vyšší rozlišení než FHD, tak proč grafiky za 15-20tis? Jestli chce někdo koupit grafiku za tolik peněz, aby měl jistotu na několik let dopředu, tak by se měl taky zamyslet, že až začne reálně využívat výkon ve FHD rozlišení, tak se bude blížit konec záruky a může se stát, že mu odejde do věčných lovišť a bude muset stejně kupovat novou - investice vniveč. Investičně je lepší grafiku koupit dle financí, reálných potřeb jen s menší rezervou a za nějakou dobu ještě v záruce kartu prodat a koupit novou s čerstvou zárukou, která bude v té době zase o kus dál. Proto je dobré se zamyslet, ikdyž na to mám, tak jestli se drahé karty pro mě vyplatí.
Nvidie 1080 mě nechávají klidným a uvidíme jaké ceny budou u 1070 a spíše bude cílová skupina modelů Polaris 10, teda až do podzimu, než Nvidia vydá 1060.

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wolfdesigner Presne tak. Pre 1080p hráča je 1070 už overkill, ak práve nemá vysokofrekvenčný monitor. 970 bola taká populárna práve preto, lebo poskytla perfektný výkon pre FullHD bez starostí za super cenu a šla aj na 500W ťang-ťeng zdroji. 1070 sa pri dnešných hrách a FullHD ani nezapotí. No uvidíme, možno sa objavia hry, ktoré dajú kartám viac zabrať, a nebude to len kvôli 8x SMAA, teselácii 64x či šrotnému portovaniu z konzolí, ako Quantum Break či Batman. Ak bude mať Polaris výkon 390X (čo sa predpokladá), alebo Fury (bezX), tak by to za dobrú cenu (+-250 dolárov) mohol byť slušný hit.

Default
Default
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu Rozhodně to není overkill. 1070 má mít výkon jako titan x. Ten v nových hrách v 1080 p sotva stačí na 60 FPS na max detaily a hry samozřejmě budou čím dál náročnější. Mám 980ti na 1430 mhz a full hd monitor a je to tak akorát.

zdthekho
zdthekho
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu 250 dolaru ? Nastrel je 300 dolaru plus DPH.

gabriel007
gabriel007
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu podla mna to sikovny marketing AMD zabije cenovkou 400 dolarov :(

FuManchu
FuManchu
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FuManchu @zdthekho: Možno pôvodný plán taký bol, ale nVidia posadila 1070 pomerne nízko, takže pomer cena/výkon AMD noviniek sa bude musieť prispôsobiť. Ak P10 pristane v segmente pod 1070, bude musieť mať lepší pomer cena/výkon. Ak bude čo ja viem o 20% pomalší, cena bude musieť byť 30% nižšia a pod. To by dávalo P10 práve do kategórie 250-300 dolárov. Inak budú mať hráči vyššiu motiváciu prišetriť na lepšie.

Ale je toho ešte strašne veľa, čo nevieme. Výkon AMD čipu je iba dohad a reálny výkon a takty 1070 tiež presne nepoznáme, dajme tomu, že prekoná 980Ti o 10%. nVidia vydáva vydarené karty a 1070 má agresívnu cenu, aby AMD malo čo najmenší priestor a muselo dať výrazne dole aj Fiji čipy, keď P10 bude mať iba výkon 390X. Ak by dali čo ja viem 429, nikto by ani nehol brvou. Takto ak P10 nedosiahne na FuryX, budú musieť predávať FuryX za max 350.

zdthekho
zdthekho
Level 1 Level 1
10. 5. 2016 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak cena Polaris 10, nejspise nebude pod 8500,- pokud no asi budeme radi, ale spise vice. Proc tedy nekoupit ted bazarovou GTX 970 za 6t. no a pak se proste uvidi jak obstoji dle testu.

Reklama
Reklama