Zpět na článek

Diskuze: AMD ukončí softwarovou podporu pro Radeony HD 4000 a starší

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Fry
Fry
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Som majiteľom HD 4850, nové ovládače pre radu HD 4800 výkon už dávno nepridávajú ide naozaj len o podporu napr vo Win, čo si myslím, že ešte dobrých pár rokov nebude problém a vtedy už budú tieto karty neaktuálne...

navyše toto leto kupujem HD 7770 čiže mi je to aj tak jedno...

každopádne, ukončenie podpory bolo zatiaľ ako tak ohlásené len pre Linux a nie Win, čiže zatiaľ sa to len predpokladá...

dajan
dajan
Level 3 Level 3
21. 4. 2012 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taka 4890 rozbeha aj crysis 2 na extreme v hratelnom framerate (pochopitelne nie DX11). Nechce sa mi verit, ze vo Windows 8 by sa uz nedali pouzit.

quatroforte
quatroforte
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechcem uraziť zástancov AMD, keďže sám vlastním HD2600 XT :) ale tie ich ovládače sú aj tak na oveľa nižšej úrovni ako v konkurenčnom zelenom tábore... Takže v budúcnosti u mňa jednoznačne Intel + nVidia :P

Fred2486
Fred2486
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 19:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@quatroforte Souhlasím stejn situace měl jsem 3 Nvidia GK a zkusil jsem AMD konkrétně 6850 a musím říct že ty ovladače jsou opravdu hrozné :( :(

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@quatroforte v mobilní sféře bezvýhradný souhlas, ale v desktopu má AMD pořád co nabídnout. Super jsou poslední P2 BE čipy na kterých je velmi pokročilá výroba znát. Já teď kupoval 965BE, dal jsem ho sice jen na 3,6Ghz ale s napětím 1.3V - se standartním šel na 4Ghz....
Kdyby alespoň AMD mělo vyladěnou sw platformu když mu schází dobrá výroba, jenže ono nemá ani jedno a ty výrobky jsou pak typu "dodělej si sám".
A co se týče Catalystů tak už od minulého léta to začlo jít z kopečka, tak jsem radši přešel na ATT...

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 18:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

po těch brutálních čistkách mají problém dělat ovladače i na nejnovější grafiky. Vždyť od vydání BF3 a Skyrimu se výkon nijak nezvedl, jen se šmudlaly chyby v Catalystech a to s nevalným výsledkem. Sám mám HD 5830 a poslední dvě verze jsem musel odinstalovat protože dělaly chyby. Ty poslední se dokonce odmítly bavit s Sapphire Trixx. A i nové gk s GCN architekturou mají prakticky pořád beta ovladače. Je vidět že to propouštění bylo dost chaotické a teď mají problémy. U NV je pořád vidět pokračující vývoj kde se výkon přidává i na starší Fermi architekturu.

Necroman
Necroman
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen otazka, jak to bude s temito kartami a Windows 8 - budou doufam nejake oficialni ovladace i pro ne?

sam_217
sam_217
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 21:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Necroman Ukončit podporu? HEH? Si už fakt dělaj srandu ne? kam se hrabou na NV, ta už roky dělá ovladače který i dneska podporujou starou 6600GT....a nedělá jim to nejmenší problém, sice je tam prd logika řešit u tak starý karty nový ovladače ale FURT JE TA PODPORA!!!

FidoUncle
FidoUncle
Level 1 Level 1
23. 4. 2012 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sam_217 Neboj nic. Divil bych se, že by si Nvidia také neušetřila něco nákladů a za pár týdnů neoznámila podobné rozhodnutí :wink:

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 23:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemám slov ... vidím, že ovládače zostanú slabinou tejto firmy aj naďalej ... nové ovládače od nVidie podporujú dokonca aj grafiky 6. rady GeForce, čo sú o dosť staršie a zastaralejšie GPU ako HD4000 ...

SaLaDiN
SaLaDiN
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 23:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jedny slovom, FAIL, inak sa to nazvat neda, par mesiacov dozadu som mal na druhom pc hd 4770 a u kopu hier za tie dva roky, co som mal tu kartu, som mal problemy s ovladacmi v prvy den vyjdenia titulu, vid napr. AVP, FNV, Civ5, Brink, Crysis 2,MW3, SR3 a mnoho dalsich, toto boli len najpaclivejsie hry...Minimalne rada 4XXX vykonovo nie je na tom tak zle, ma ju este spusta ludi a hracov, takze vykaslat sa na podporu u tychto kariet inak ako oserom na zakaznika nazvat nemozem...Keby to viedlo aspon ku zvysenej kvalite celkovych ovladacov, ale ani to nie, ked som mal prave 4770, tak tiez droopli podporu pre starsie karty a tragedia zostala tragediou..

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SaLaDiN právě proto se v rozhodování mezi 7850 a 560Ti 2GB přikláním k té GeForce. Sice ta Radeonka je novější s potenciálem dalšiho výkonového růstu, ale ta (ne)podpora od AMD prostě nahlodává důvěru.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 4. 2012 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DDR0 Presne tak , nvidia porad vydava ovladace pro vse od 6 serie...

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SaLaDiN No AMD to nejak nevychádza ... CPU žiadna sláva, najnovší Radeon dostal tiež na papulu od GeForce a teraz ešte aj takýto do zadku doterajším zákazníkom ...

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 00:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IQLogic *kop do zadku :oops:

Braňo1977
Braňo1977
Level 1 Level 1
21. 4. 2012 23:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To si robia srandu? Aj tak tie ovládače stoja za prd :) Preto kupujem len Nvidiu.

Dzambor
Dzambor
Level 20 Level 20
22. 4. 2012 01:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

neviem ako ostatni ale trvalo skoro rok kym som si mohol zahrat nfs shift 2 plynulo na mobilnej 5730...ako vyvoj ovladacov u AMD 0 bodov. nvidia to ma vychytane hned od zaciatku. zriedka sa stane ze vyjde nova hra ktora ide horsie alebo ma problemy na nvidii.

AtavaX
AtavaX
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po "skvělých" Bulldozerech (které si při koupi nového pc mohl pořídit snad jen masochista/nekritický uctívač Amd/notorický konvertovač videa) si pánové z áemdé pod sebou podřezávají už tak schnoucí větev. S podobnými prohlášeními to už můžou fakt raději zabalit, a to říkám jako majitel Amd desktopu (955BE+HD4870). V případě grafik Amd nekonkuruje už ani cenou, mluvit o procesorech je u člověka trochu znalého problematiky ztráta času.

snajprik
snajprik
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 08:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AtavaX A v com ze je to AMD horsie od Intelu ci NVIDII? Si myslis ze ked kupis Intel CPU ti vsetko pojde 2x rychlejsie ci co?
Alebo Nvidia ti ponukne za stejne peniaze viac vykonu, nizsiu spotrebu?
Ked sa ti zda ze PC straca vykon, skus precistit registre od blbosti, alebo preinstaluj PC, ci si kup SSD na operacny system a garantujem ti ze svoj PC po stranke vykonu nespoznas :wink:

IQLogic
IQLogic
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik *Alebo Nvidia ti ponukne za stejne peniaze viac vykonu, nizsiu spotrebu? *

Presne si trafil do čierneho 8) A v hrách ti prečistenie registrov či SSD veľmi nepomôže (jedine, že sa ti hra načíta rýchlejšie) ... :wink:

Dzambor
Dzambor
Level 20 Level 20
22. 4. 2012 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik ze ty si robis rit...chces povedat ze SSD pojde rovnako rychlo na AMD chipsete ako na Intelackom chpsete? sa zobud. AMD ma dokonca pomalsie radice na SSD ako ma Intel. takze aj to tvoje ultra hyper AMD a SSD v nom pojde pomalsie ako na Intel zostave. a ked uz sme u toho. intel ma ovela prepracovanejsiu architekturu ako amd a ma ovela lepsi vykon/watt.

a dnes Intel ma vyssi vykon a nizsiu spotrebu ako AMD, a po novom uz aj nvidia ma vyssi vykon a nizsiu spotrebu. takze ak chce niekto stavat vykonnejsie PC a chce usetrit aj na spotrebe tak berie Intel + Nvidia. o ovladacoch nehovoriac.

Dzambor
Dzambor
Level 20 Level 20
22. 4. 2012 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik @Dzambor: radic myslim tym osadeny na doske nie tie radice v SSDckach.

AtavaX
AtavaX
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemáte vy náhodou nějaké akcie od Amd? :lol:
Ale vážně - imho bude lepší počkat si na nižší řady aktuální generace gk od konkurence...

Fry
Fry
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AtavaX nie akcie nemám.. :)

však ja stále čakám do leta snáď už budú aj nejaká GF karty okolo 130 €, zatiaľ mám jasno a to je HD 7770 :)

AtavaX
AtavaX
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=AtavaX]Nemáte vy náhodou nějaké akcie od Amd? :lol:
Ale vážně - imho bude lepší počkat si na nižší řady aktuální generace gk od konkurence...[/quote]

To se mi moc nepovedlo - ta reakce byla na 1. příspěvek v diskuzi od Frye.

Tryton
Tryton
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AtavaX Od Techpowerup se jednalo o spekulaci a od AMD ještě není nic oficiálně potvrzené. Líbí se mi, jak to zde autor vydává za jasný fakt :roll: .

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tryton ale smysl to dává - nemají peníze a lidí po tom propouštění taky přebytek zrovna není :idea:

Jaroslav Lexa
Jaroslav Lexa
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tryton dík, zeditoval jsem si pravděpodobně pravděbodobně z textu. :confused:

Smarty
Smarty
Level 1 Level 1
22. 4. 2012 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ATI nikdy neuměla dělat ovladače :!:

vmlich
vmlich
Level 1 Level 1
23. 4. 2012 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Fry]nové ovládače pre radu HD 4800 výkon už dávno nepridávajú[/quote]
3D výkon neviem, ale 2D sa určite mení a nielen výkon, odstraňujú sa aj chyby. Mám v "televízore" HD 4670 , keď som ho osadil, bol som rád, že mi HD ide bez potrhávania, nehovoriac o častých haváriách. Zo 3 razy do roka aktualizujem a teraz pri HD berie len cca 10% CPU a havaruje tak 2x do týždňa, pričom po každej aktualizácia tá havária vypadá ináč, raz klasický výpis, inokedy reboot, inokedy len skončí, alebo sa na minútu zasekne obraz, alebo pár sekúnd preblikáva medzi starým a novým kanálom, záleží nielen na tom ,či jeden je SD a druhý HD, ale aj z čtHD na novaHD blbne, ale naopak nikdy. Evidentne s tým niečo robia

loso
loso
Level 1 Level 1
23. 4. 2012 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je pořád lamentace jak jsou ovladače ATI/AMD špatný atd, atd. atd. a není to pravda. Obě společnosti mají své máslo na hlavě, jen to chce objektivitu pánové (pokud jsou tu i dámy, tak se omlouvám). A řeči, že AMD bylo teď převálcováno nVidií při posledním vydání nových GK jsou jen k úsměvu. Můžeme se vrátit o maličko zpět a hned jsme v období, kdy se v tom plácala nVidia. Je jednoznačné, že AMD má nový čip se vším všudy a nVidia šla cestou osekání stávajícího starého čipu o všechno, co nemá nic společného s hraním a ještě zapracovala na šetřících technologiích, protože vždy šla cestou hrubé síly a to pak jejich čipy smažily. Také jsou Ti druzí, co vydávají až po AMD, teď třeba půl roku, proto ví o již vydané konkurenci a mají čas se zaměřit na to, aby ji dorovnali a lehce přeskočili. Také je firma nVidia daleko větší než AMD a je to o penězích, kterých dávají víc vývojářům her, aby optimalizovali více na jejich technologie. :D To je vše.

AtavaX
AtavaX
Level 1 Level 1
24. 4. 2012 02:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@loso Máte prakticky ve všem pravdu. Jenže já osobně zde vidím malý rozdíl oproti nedávné minulosti. Netvrdím, že tomu tak bylo vždy, ale většinou AMD(Ati) konkurovalo Intelu a Nvidii nižší cenou, případně lepší spotřebou (čímž byl zčásti ospravedlněn nižší výkon na jádro u cpu/slabší sladění hw-sw u grafik). Dnes neplatí ani jedno. Z čehož mi vyplývá zajímavý fakt, že preferování AMD při koupi výkonnějšího desktopu(aktuální generace cpu+gpu) si může dovolit jen dosti bohatý filantrop a altruista, aby si mohl dovolit podporovat slabší AMD vs. silnějším Intelu a Nvidii, a zároveň musí jít o člověka velmi trpělivého, jenž dokáže vydržet bez psychické újmy mnohdy několikaměsíční období, než chudší (finančně i personálně, duchem snad ne :D ) tým tvůrců ovladačů zapracuje na optimalizacích. Bohužel já na tom zatím s těmi financemi ani trpělivostí tak skvěle nejsem, ale pokud mi oh my god :D dopřeje v těchto oblastech v budoucnu hojnost, rád slabšímu AMD pomůžu v boji proti protřelým západním imperialistům.. :lol:

Reklama
Reklama