Zpět na článek

Diskuze: Antialiasing — teoretický i praktický test vyhlazování hran

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

teldah
teldah
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 06:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen mala pripominka u Just Cause 2 kery hraji.Vyhlazovani tam jde poznat ale nesmite stat presne celem k domkum atd.
to je jako kdyz se podivam na schody primo tak zadne hrany nebudou ale staci se podivat pod uhlem a jsou na svete.
Jdu spat :D

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
10. 2. 2012 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@teldah Když se vrátím o několik let zpět za dob Gamestaru kde se rozebíral vliv AA na hru pak tehdy byla jeho potřeba vyšší už kvůli velikosti zobrazeného bodu a rozlišení monitorů,dnes je situace opačná kdy bod je natolik malý a rozlišení fullHD že AA zapínat ve hře je zbytečnost a bude ho potřeba leda na velkých (více jak 24") uhlopříčkách kde to bude už hodně vidět. Na běžný monitor tak dnes nepotřebujeme nijak drasticky dávat AA ale spíš Anizotropní filtrování a jiné vymoženosti.Ty doby kdy hra vypadala jako minecraft jsou už doufám pryč(pokud se tak neděje záměrně)
a výkony dnešních grafik taky nejsou nejmenší na to jestli nás bude brzdit AA a AF nebo budeme muset nějak slevit,jistě pokud vlastníte kartu za 1500.- tak nečekejte obraz s kina.

radik79
radik79
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm Jde o to, že i na monitorech s jemným rastrem jsou vidět (jak jen to napsat) třeba ve hře kde jsou vidět dráty elektr. vedení pohybujícího se ve větru jednak místy pixely chybí, díky tenkosti objektu (drátu) a ty ostatní (objevující se a mizející) se jaksi přelévají při pohybu jak hráče tak pohybu samotného objektu což je alespoň pro mne velice rušivé. Navíc ve většině případů toto neodstraní AA 2x, ale většinou až 4x. Proto AA 4x beru jako základ a pokud to jde (ať už z hlediska výkonu nebo přítomnosti v menu) zapínám AA 8x. U her, které AA vůbec nepodporují tak většinou dost skřípu zubama (naštěstí je jich už opravdu hodně málo). Jen pro info mám 26" 1920x1200 a tam je grafika bez AA už hodně vidět.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
10. 2. 2012 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @radik79: Ano 26" už je hodně ,mě šlo o nejvíc používané monitory do 24" palců kdy ve hře to nelze postřehnout až zastavíte pohyb a podíváte se pořádně na drát či jiné linky pak ano si toho všimnete no během hry to nevnímáte a koor při pohybu,

vidím že se opět našlo pár ignorantů co dali mínuska a tím potvrzují že zde chodí počítačový zelenáči což může ovlivnit realitu.

LoPiO
LoPiO
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 10:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @radik79: Display size: [b]27[/b] 23.53" × 13.24" (59.77cm × 33.62cm) = 81.59 PPI, 0.3113mm dot pitch, 6657 PPI²

Nahlad pred poslanim prispevku by naozaj bodol.

LoPiO
LoPiO
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @radik79: Zalezi aj od velkosti pixelu:
Display size: [b]22"[/b]19.17" × 10.79" (48.7cm × 27.4cm) = 100.13 PPI, 0.2537mm dot pitch, 10026 PPI²
Display size: [b]24"[/b]20.92" × 11.77" (53.13cm × 29.89cm) = 91.79 PPI, 0.2767mm dot pitch, 8425 PPI²
Display size: [b]27"[/b]23.53" × 13.24" (59.77cm × 33.62cm) = 81.59 PPI, 0.3113mm dot pitch, 6657 PPI²

http://members.ping.de/~sven/dpi.html

radik79
radik79
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: Právě že je to vidět i na těch 24" Jde sice jen o tento jev, ale takto tenké předměty v dálce problikávají vždy když parametry dovolí zobrazit alespoň jeden pixel na šířku. Což mě osobně dost ruší i při běžném hraní (rozuměj, rád se pokochám dobrou grafikou). Toto spolehlivě zmizí až při AA 8x. Na druhou stranu, u herně skvělého titulu se dá leccos odpustit.

xH4wK
xH4wK
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: zelenaci ? uz si hral hru bez AA a s AA na 1980x1080 ? Asi nie ... AA je poznat aj na 20" monitore, na 24" to je poznat RIADNE.

LoPiO
LoPiO
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 11:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: Asi som mal dopisat, ze za rovnake rozlisenie 1920x1080, ale myslel som, ze to ludom dojde.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
10. 2. 2012 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @radik79: Přestaňte tu plácat osobní dojmy.
Realita je jiná že máte špatné ostření očí to neznamená že všichni ostatní mají taky špatné oči.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: Ono je právě logické, že že radik79 má oči lepší než jarod. Protože radik ty nedostatky vidí. Jestli někdo nepozná na FHD24" LCD rozdíl bez AA a 8xAA, tak má oči dost špatné.

Mafian277198
Mafian277198
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: [quote=jarod72pm]Přestaňte tu plácat osobní dojmy.
Realita je jiná že máte špatné ostření očí to neznamená že všichni ostatní mají taky špatné oči.[/quote]

Chlape, tys mě pobavil. To právě ty máš „špatné ostření očí“, když nerozeznáš rozdíl AA a vidíš pravděpodobně rozmazaně... neviděl jsem žádnej monitor, kde by AA nebylo potřeba - A že už jsem viděl vysokých rozlišení s celkem nízkou uhlopříčkou, kde běžel Stalker SoCh, nebo GTA IV a bylo to taky kostrbatý.

Já jsem velice háklivej na to, když hra nemá AA, ale u Stalkera SoCh jsem to nějak překousl, holt, když je hra kvalitní... 8)

radik79
radik79
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: Realita je taková, že právě proto, že vidím lépe než většina ostatních, tak vidím zubaté okraje na hrách bez AA vždycky a dost mi to vadí (nejjemnější rastr jsem viděl na full HD monitoru 21" a i tam mi to dost vadilo). Pokud je někdo slepejš a vidí jenom barevné šmouhy, tak mu výhodu AA budete vysvětlovat jen těžko. To o čem jsem psal výše je jen to co mi na 3D grafice bez AA vadí nejvíc.

LoPiO
LoPiO
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: http://hardforum.com/showthread.php?t=1288175

[quote]gtg465x 2[H]4U, 6.6 Years

Status: gtg465x is offline

[b]Games will not always look sharper at a higher resolution (in terms of jagged or aliased edges), but they will look better. For example, a 20.1" 1680x1050 monitor will look just as sharp as a 23" 1920x1200 monitor because they have the same dot pitch (their pixels are the same size). [/b]However, the 23" monitor will look better because the higher resolution allows it to show more detail, not to mention the bigger screen allows greater immersion. There is no optimal resolution. Higher resolutions will look better in terms of the amount of detail shown, but they will also require much more powerful graphics cards. [b]Also, because you generally need to get a larger monitor in order to obtain a higher resolution, the sharpness may or may not improve (it depends on the monitor's dot pitch, as mentioned before), so anti-aliasing is still useful at high resolutions.[/b]

P.S. In general, you will get much more enjoyment out of a larger monitor with a higher resolution and no anti-aliasing than from a smaller monitor, lower resolution, and anti-aliasing.[/quote]

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Mafian277198: Když máš grafiku ATI HD 4850 tak se nediv,
já mám HD 5850 a u žádných tvých zmiňovaných her nemám nic kostrbatého a jedu bez AA .
ps: Ty jsi zase pobavil nás ostatní.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Igor: Ne šlo o to že jsem to psal s ironií a nadsázkou ,takhle se to jasně že nedá formulovat ale jde o to že pár jedinců má pocit že se v plném zápalu boje ve hře spíš kochají zubama na drátech a nevnímají plně hru kdežto ostatní si toho ani nevšimnou ,ono to dost dobře nejde na 22" monitoru hledat zuby to bych opravdu nehrál ale hledal to!
je fakt že rozlišení a velikost bodu hodně ovlivní výsledek a AA se prostě u výkoných grafik nepoužívá nebo jen minimálně u větších monitorů to že se najde pár jedinců co vyžadují vše pozapínané na max je jejich věc ale ne nutně potřeba ostatních.
Rozhodně se divím že pár lidí tu šaškuje skrz takové blbosti které jsou tu už mnoho let a každý si to udělá podle sebe.
U FullHD na AA zapomeňte je to zbytečnost a bere to výkon jinde a to je prostě nepopiratelný fakt.

LoPiO
LoPiO
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @radik79: Jj to je pravda. Vsetko zalezi od toho ake ma clovek oci a ako daleko sedi od monitoru.

Mne islo len o to, ze pri rovnakom rozliseni 1920x1080 pri 22" budem potrebovat mensiu hodnotu AA ako clovek s 27".

Inak toto som riesil este ked kupoval prve lcd. Bud zobrat 17" alebo 19". Rozlisenie rovnake, ale rozdiel velkost monitorov a tym padom rozdiel vo velkosti pixelov.

Ono sa o tomto bavit je tazko, ked kazdy ma ine oci a vacsina vyjadruje subjektivne nazory.

radik79
radik79
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @LoPiO: to LoPiO
Osobně si myslím, že nejlepší je mít velký monitor, s vysokým rozlišením a ještě používat AA :D

Mafian277198
Mafian277198
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: Ty jseš buďto opravdu slepý, nebo anti AA troll..... možná je to to samý, jak někteří jedinci tvrdí, že víc jak 13 snímků za sekundu oko nepostřehne, tak jim stačí hrát na 13 FPS a přijde jim to plynulé...

A mě to zase přijde ubohé, nebo k smíchu, ale u tebe je to spíš to ubohé.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @LoPiO: Hodně lidí rádo převrací komentáře, dnes v domácnostech převládá 22" a pár 24" to ostatní se vleze do 1% , pro těch 22" při fullHD je AA naprosto zbytečná věc a bere výkon pro jiné věci !Že má Radik nějaké jiné oči a potřeby to nikoho nezajímá prostě hraje se na akci a děj ne na to abych se ve hře věnoval drátům a jak jsou natažené. OMG copak tu nemůžou diskutovat jen lidé co tomu aspoň trochu rozumí?

radik79
radik79
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @LoPiO: Co se týče těch očí, tak jsem reagoval na koment od jarod72pm. Ale nároky na úhlopříčku i rozlišení stoupají tak nějak společně, takže vyšší úroveň AA než 8x asi nebude potřeba. Nicméně ten kdo tvrdí, že AA není potřeba musí být prostě slepej.

DangerDove
DangerDove
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: [quote]při fullHD je AA naprosto zbytečná [/quote]
pre teba určite ale ľudia s normálny/dobrým zrakom si AA veľmi radi zapnú ak im to ich HW umožňuje.

[quote]to nikoho nezajímá prostě hraje se na akci a děj [/quote]
to že niekto hrá na akci alebo na dej neznamená, že nevníma vady ktoré vnáša do obrazu absencia AA ... teda okrem teba, ty nevnímaš viacej vecí :)

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Mafian277198: piš si co cheš ,mě to nevadí je tu dost lidí co tomu nerozumí jen plácají jako ty.

Igor
Igor
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @jarod72pm: Na tomhle člověk ničemu rozumět nemusí. Rozum a vědomosti ti tvoje špatné oči nezlepší. To je tak těžké přiznat, že máš špatné oči? Já třeba nepoznám rozdíl ve víně za 200Kč - 2000Kč. Nejsem ale tak omezený hlupák, abych někoho přesvědčoval, že tam žádný rozdíl není.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @DangerDove: Má HD5850 a na novější hry co jsem zkoušel nemá smysl zapínat AA protože rozdíl tam prostě není(do AA4x určitě) ,zapínám to jen u starých her které nepodporují vysoké rozlišení a na větším monitoru je nízké rozlišení velmi vidět nerovnosti pixelů .

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Igor: [quote=jarod72pm]Má HD5850 a na novější hry co jsem zkoušel nemá smysl zapínat AA protože rozdíl tam prostě není(do AA4x určitě) ,zapínám to jen u starých her které nepodporují vysoké rozlišení a na větším monitoru je nízké rozlišení velmi vidět nerovnosti pixelů .[/quote]

Nechápu ty mínuska ,vy co jste je dali zkuste se nad svým jednáním zamyslet!
Tu grafiku používám a nové hry na ní nepotřebují AA tak co je vám na tom nesrozumitelné , nebo chápete vůbec co jsem napsal? asi ne....

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @Igor: [quote=Mafian277198]Ty jseš buďto opravdu slepý, nebo anti AA troll..... možná je to to samý, jak někteří jedinci tvrdí, že víc jak 13 snímků za sekundu oko nepostřehne, tak jim stačí hrát na 13 FPS a přijde jim to plynulé...

A mě to zase přijde ubohé, nebo k smíchu, ale u tebe je to spíš to ubohé.[/quote]
Podle sebe soudím tebe. Takže je mi jasné že tvá osobnost trpí nedostatky ale to s tím FPS je přesné každý ví že 25FPS jak je třeba u TV dává plynulý obraz a to samé platí i u her ale přesto se najdou jedinci(i zde ) kteří tvrdí že 25FPS na hru je trhaný obraz což je samože nesmysl pokud se bavíme o spodní hranici zobrazení. Mnoho lidí neví že FPS je pro grafiky ekvivaletn jejího výkonu v dané hře a stále si myslí že je potřeba mít minimálně 30-60FPS což je pouhé doporučení ale ne pravidlo.
To že někteří zde potřebují AA je jejich problém a je ubohé dávat za osobní názor mínuska.Asi to tu vedou děti jak to tak vypadá a do toho ještě osoba co se neštítí otřít se o tvou rodinu. To je mi panečku diskuze.

mixal
mixal
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prijemne pocitanie po ranu

bublak
bublak
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 08:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle graf je asi spatne. Jinak pekne pocteni.

siddhi
siddhi
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bublak zázračná hra - čím vyšší rozlišení, tím více FPS :)

Krteq
Krteq
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tome, nikde nevidím, že by jsi rozebral problematiku "pseudo" 8x AA v podání nVidie. Ta pro volbu 8x AA používá pouze 4 Multi-sample vzorky a 4 Z-vzorky, což není plnohodnotný MSAA, ale takový hybrid pro lepší výkon ale horší kvalitu. Pro porovnání s konkurencí jsi měl použít volbu 8xQAA, kde je použito skutečně 8 MS vzorků. Ve většině her jde 8x QAA zapnout přímo v nastavení hry.

Djmartini
Djmartini
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten graf u Crysis ve full HD je opravdu správně? Jestli jo tak je to celkem zajímavý ať už mám kartu jakoukoliv tak bude mít i na 8X AA stejný fps? To mi nejde do hlavy :D

Ahurmen
Ahurmen
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nebyl tu ten článek už kdysi před rokem?
Alespoň několik obrázků je stejných.

KVBF
KVBF
Level 6 Level 6
10. 2. 2012 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja si nemuzu pomoct a nekdo to tu i pise vcetne autora ktery to taky trochu nakousl ale muj osobni dojem je ze kdyz musim hledat rozdily na tech fotkach pod mikroskopem tak to znamena ze pri pohybu sceny to neuvidim vubec. Na co to teda potrebuju kdyz to v praxi vubec nepostrehnu?
Asi nejsem tak narocnej na vizualni stranku

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 13:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KVBF Naopak, při pohybu scény je to vidět více, zejména ty "jezdící zuby" - crawling

davison_bg
davison_bg
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vďaka za článok, zaujímavé a užitočné porovnanie vplyvu na výkon u starších grafík a u nových, na ten pôvodný som zhodou okolností narazil asi tak mesiac-dva dozadu. Úprimne som si myslel, že 4x a 8x AA vezme viac výkonu, mám to už tak nejak vsugerované práve z grafík minulých generácií. Takže toto je vítaný pokrok.

Čo sa mňa týka, u drvivej väčšiny hier nejdem nad 4xMSAA, snáď naozaj iba u tých kde sa grafa vôbec nezapotí, viď spomínaný Portal 2. Ale snáď som ešte nenatrafil na hru kde by som si rozdiel medzi 4x a 8x všimol, rozhodne nie v reálnom čase pri hraní. Porovnanie screenshotov je predsa len trochu iný príbeh.

Tiež ma mrzí slabšia implementácia vyhladzovania u niektorých hier, napr. Mafia 2 je v ostatných ohľadoch naozaj špička, ale toto u nej dosť výrazne kazí dojem a je to veľmi viditeľné aj počas hrania. Dokonca aj taká graficky až "nadčasová" hra ako Metro 2033 má v tom svoje slabiny.
Naopak tituly od Codemasters a celý Ego engine si za toto zaslúži pochvalu, navyše si vezme len veľmi malú porciu výkonu, takže je vidieť, že keď sa chce, tak sa to dá spraviť plnohodnotne a dobre optimalizované. Mala by to byť dnes už samozrejmosť, ale svet nie je dokonalý.
Osobne si nemyslím, že ísť cestou zmenšovania pixelov za účelom vyhnúť sa vyhladzovaniu je má zmysel. To čo sa ušetrí na vyhladzovaní si niekoľkonásobne viac vypýta väčšie rozlíšenie /ak sa bavíme o rovnakej uhlopriečke/.

A na druhej strane pochybujem, že kvôli tomu bude chcieť niekto obetovať uhlopriečku a príde mi zábavné si predstaviť hranie na povedzme 17" FullHD monitore iba kvôli tomu, aby človek ušetril 10% výkonu. :) tadiaľ cesta nevedie.

Samboush
Samboush
Level 21 Level 21
10. 2. 2012 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím si , že postprocesové vyhlazování je nejlepší. Člověk to má pod kontrolou, nezatěžuje tolik při kreslení základní geometrie. A dá se kvůli šetření čtení tergetu spojit s nějakým dalším postprocesovým stepem.
Krom toho v DX11, nebo i v DX9 pokud se používá 32bit hloubka, je identifikace hran daleko přesnější a tak nemusí docházet k poničení ostrosti textur.

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 19:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Samboush ani omylem, akorát rozmazává obraz a to jak morfologický filtr od AMD tak FXAA od NV. Často mi připadne že se tyhle rozmazávací efekty používají akorát k zakrytí nedostatků, špatných textur. Třeba i v Borderlands efekt "Hloubka ostrosti" způsobí taktéž nechutné rozmazání...

Vlastimil91
Vlastimil91
Level 1 Level 1
10. 2. 2012 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je hodně zajímaví test a rád jsem si početl :)

DangerDove
DangerDove
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm]
U FullHD na AA zapomeňte je to zbytečnost a bere to výkon jinde a to je prostě nepopiratelný fakt.[/quote]

nepopíratelný fakt je, že si hlupák :roll:

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=DangerDove][quote=jarod72pm]
U FullHD na AA zapomeňte je to zbytečnost a bere to výkon jinde a to je prostě nepopiratelný fakt.[/quote]

nepopíratelný fakt je, že si hlupák :roll:[/quote]

Žádám redakci o okamžitou nápravu skrz člověka který se neumí chovat !
děkuji
M.P

DangerDove
DangerDove
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm žiadam rodičov jaroda 72 aby si prečítali čo ich synak vypisuje na internete.

Mimochodom jarod - tá tvoje veta trochu nedáva zmysel, pretože buď :
1. žiadaš niekoho z redakcie ktorý sa podľa teba neumí chovať o nápravu alebo
2. o nápravu žiadaš mňa prostredníctvom redakcie :roll:

Tomáš Hort
Tomáš Hort
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DangerDove Nechte těch blbostí. Pište fakta či své názory a nenapadejte se. A taky si příspěvky čtěte, než je pošlete, protože když to neděláte, tak pak často nedávají smysl. Howgh :)

Ptomicek
Ptomicek
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento clanek je dobry, akorat na jednu zasadni chybu:

"Často se bohužel můžeme setkat s hrami se špatně napsanými enginy, které vyhlazování hran vůbec nepodporují, ačkoliv pro to objektivně není žádný důvod"

Objektivne je velky duvod proc nektere enginy nepodporuji MSAA a vyuzivaji post-process AA.

MSAA funguje nejlepe s tzv. front renderery, kde kalkulace finalniho pixelu vcetne osvetleni probiha v jedne fazy renderovaci pipeline. Mnoho novych her ale pouziva tzv. Deferred renderery and Inferred renderery. V techto renderech je pipeline rozdelena do nekolika fazy a proto prima aplikace MSAA nefunguje.

To neznamena ze do deffered rendereru neni mozne MSAA pridat, ale je to za cenu mnohonasobne vyssich pozadavku na grafickou pamet.

Absence MSAA neni protoze renderer by byl spatne napsany, ale protoze v nekterych pripadech je cena moc vysoka nebo to nedava smysl, a proto byly vyvinuty technologie jako MLAA od AMD nebo FXAA on Nvidie.

Proto prosim o opravy tohoto nesmyslu ve clanku.

jarod72pm
jarod72pm
Level 0 Level 0
11. 2. 2012 19:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ptomicek takže pro vás děcka něco z wikipedie

Počítačová grafika

Hodnotou snímkové frekvence se např. hodnotí obrazová odezva a plynulost grafiky u počítačových her na konkrétním počítači. Jako minimální hodnota pro plynulou grafiku (při které lidské oko nerozezná jednotlivé obrazy) se bere 25 fps
,,,
TV: Televizní formát PAL má 50 půlsnímků, tedy 25 celých snímků za sekundu (50 Hz)
...
antialiasing
pozor 300% zoom!!!

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-saboteur-aa-blog-entry

DangerDove
DangerDove
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm to čo cituješ z wikipedia tam evidente písal rovnaký "expert" ako si ty :roll: a ty to po ňom ešte opakuješ ako papagáj.

bežný človek vníma obraz ako plynulý až pri 48-60 fps, vnímavý človek dokáže trhanie obrazu registrovať aj pri 80 a viac fps ! A ešte raz, pusti si na PC akýkolvek 24-25 fps film a ak pri otáčaní kamery neuvidiš trhanie obrazu mám pre teba zlú správu - máš skutočne vadný zrakový aparát, prípadne mozog (a myslím to úplne vážne, nie ako urážku)

AL_
AL_
Level 1 Level 1
11. 2. 2012 23:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jarod72pm @DangerDove: By me zajimalo nejaky jarodovsky vysvetleni, jak je mozny, ze kdyz jakakoli rychlejsi hra zacne litat pod 40-50fps, tak to okamzite poznam a podvedome kouknu na ukazatel fps (osd z rivatuneru).
ad AA-nepouzivam, nemam ho rad, prijde mi pak, ze s nim vidim rozmazane :) (a koneckoncu mi hw ani vetsinou hrat s aa neumoznuje). Jarod je v dalsi fazi, vidi rozmazane vsechno, takze je skutecne mozny ze rozdil s a bez AA nevidi

Oblak
Oblak
Level 1 Level 1
12. 2. 2012 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

článek pěkný.
Ale nic se nehodí pro testování AA a AF nic jako letecký simulátor, kde např. na křídlech by jste viděli zuby atp.

Nový battle of britain - cliffs of dover by stál za test.

hnizdo
hnizdo
Level 21 Level 21
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 2. 2012 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=jarod72pm]takže pro vás děcka něco z wikipedie[/quote]
Mily hochu, pro tebe neco z praxe. Zkus se podivat na PC monitoru s rr 60Hz na zaznam z kamery nejakeho sportovniho utkani, tanecni souteze nebo zavodu, ktery byl porizen kamerou v 25-30fps a 60fps. A pak se bez utopit.
A jeste neco z biologie. Lidske oko a zpracovani obrazu ma skutecne setrvacnost 1/25s. Jenze to plati pro vnimani centralniho zorneho uhlu v barve. Pro zaznamenani pouhe zmeny v obraze je rychle oko nekolikanasobne rychlejsi. Zejmena v perifernim videni, ale plati to i prumerne. Pouzustatek z doby, kdy jsme museli reagovat na predatory utocici z boku nebo ze zadu. Dneska se to uzije pri rizeni auta :)
Takze minimalni skutecne hladke vnimani pohybu je az pri tech 60fps (ono to ty monitory nemaji nahodou).
A nezapomen na pytel s kamenim, at nam nevyplaves.

PatrikBauchel
PatrikBauchel
Level 1 Level 1
12. 2. 2012 17:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hned v uvodu clanku je trosku chybka myslim ze 4870x2 ma 2GB pameti ale GDDR5 nikoliv DDR3

Reklama
Reklama