Apple a jeho kamenné obchody: v čem je jejich kouzlo?
Jak to vypadá uvnitř nového a druhého největšího kamenného obchodu společnosti Apple na Manhattanu? Asi nikoho nepřekvapí všudypřítomné iPody, iPhony a Mac...
Celé jedno poschodí je zaměřeno na zákaznickou a technickou podporu. "Obchody Apple návštěvníkům poskytují prostor k tomu, aby si mohli nové technologie v klidu osahat a co více, mají možnost promluvit si s někým, kdo jim rozumí," řekl Tim Bajarin z konzultantské firmy Creative Strategies.
"Takové prostředí například ve velkých obchodech s elektronikou nenajdete." Po otevření prvního obchodu Apple bylo spoustu analytiků skeptických, protože se společnost pouštěla do něčeho, s čímž neměla zkušenosti.
Strategie se však korporaci bohatě vyplatila - za minulé fiskální čtvrtletí byl její příjem 1,25 miliardy dolarů, což je oproti tomu samému čtvrtletí roku předchozího nárůst skoro o polovinu. V současné době má Apple v pěti zemích více než 200 obchodů a podle vyjádření jeho představitelů bude v roce 2008 otevřeno také na čtyřicet outletů, první pak v Číně.
V zatím nejnovějším obchodu na Manhattanu návštěvníci mohou využít například "pro labs," kde je instruktor zdarma naučí, jak používat Mac. U 14 metrů dlouhého baru pak najde pomoc až 100 uživatelů a obchod má o padesát procent více prostoru pro "vzdělávání" návštěvníků, než jiné obchody Apple. "Tam kde jiné prodejny končí u předání peněz zákazníkem my teprve začínáme," dodal Ron Johnson z Apple. Jak to vypadá, Apple se opět jednou vydalo po jiné cestě než ostatní – a lidem se to líbí.